Skocz do zawartości
Zzz

Najmocniejszy diesel czy najmocniejsza benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy,

poszukuję Passata w jednej z dwóch najmocniejszych wersji - benzyna 280 KM lub diesel 240 KM. Auto musi mieć napęd na 4 koła. Który z silników bardziej polecacie?

Jeszcze cztery pytania:

1. jaka jest różnica w jeździe pomiędzy sedanem a kombi?

2. czy tylko benzyna 280 KM ma obniżone zawieszenie?

3. co daje wewnętrzny pakiet R line? Czy jest tylko inna kierownica i siedzenia?

4. czy wiecie dlaczego wersja 280 KM przestała być produkowana?

Edytowane przez Zzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2,0 TSI 280KM jest nadal dostępne w Arteonie. Może w Passacie zmieniają skrzynię na DSG 7-biegów?

A może jest nieekonomiczny i drogi i do tego słabo sprzedaje się ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W DE jest cały czas w sprzedaży. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak w kwestii wyboru pomiedzy tymi jednostkami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zzz, a na czym Ci zależy? Do czego konkretnie będzie auto? Miałem bitd, teraz mam 280, chętnie podzielę się doświadczeniami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.10.2017 o 11:37, Zzz napisał:

2. czy tylko benzyna 280 KM ma obniżone zawieszenie?

3. co daje wewnętrzny pakiet R line? Czy jest tylko inna kierownica i siedzenia?

2. Wszystkie silniki wyposażone standardowo w DCC mają obniżone o ok. 10mm zawieszenie

3. Plus czarna podsufitka, listwy alu carbon, wstawki alu w progach oraz nakładki na pedały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli koszt paliwa nie stanowi problemu i częste wizyty na stacji paliw to możesz kupować 2,0 TSI 280KM.

Pewnie lepszy byłby z 7-biegową skrzynią DSG (jest w Arteonie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt. A Bitdi w jeździe mieszanej u mnie 8 - 8,5 litra. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wychodzi 7, ale nie mieszkam w dużym mieście. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Variant dalej jest dostępny 280 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na spalanie tylko na radość z jazdy, a tu zwycięzca może być tylko jeden :)

Jeździłem automatami 7 I 8 biegowy i mi ta skrzynia 6 biegowa wogole mi nie przeszkadza. Jak zwykle ludzie patrza w dane technicznie i na tej podstawie oceniają. Dla mnie liczy się subiektywne wrażenie z jazdy, a nie czy ma o 200 obrotów więcej czy mnie przy 120 km/h.

Edytowane przez Notype
Doprecyzuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się w zupełności, wcześniej miałem B8 z 6 DSG i była to lepsza skrzynia, teraz mam Arteona 280 km i 7 DSG, skrzynia przy 40 km/h wrzuca 4 bieg, nie podoba mi się to , jak wyprzedzasz pezy DSG 6 jeden ruch łopatki i jest pełny ogień, tu trzeba trzy biegi az zrzucic...Jedynie tryp sport rozwiązuje ten problem. Ekolodzy zabiora nam niedługo cała frajde z jazdy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Bi-Tdi, przy spokojnej jeździe na rozgrzanym silniku zmiana biegów wygląda następująco. 

Z 1 na 2 zmienia bieg przy prędkości nie całe 20 km/h.

Z 2 na 3 zmiana następuje przy prędkości około 20-paru km/h 

Z 3 na 4 przy prędkości 33 km/h 

Z 4 na 5 przy prędkości już 42 km/h 

Z 5 na 6 przy prędkości około 52 km/h

Z 6 na 7 przy prędkości około 70-paru km/h.

Oczywiście im mocniej jest wciśnięty pedał gazu, tym przy większej prędkości następuje zmiana biegów.

Jako ciekawostkę mogę dodać, że jadąc spokojnie w mieście na 6 biegu skrzynia DSG potrafi trzymać 6 bieg  w przedziale nawet od 48 do 72 km/h.

Druga ciekawostka: jadąc prędkością 140 km/h spalanie wynosi zaledwie 7l/100 km, znajdźcie drugie takie auto o mocy co najmniej 240 KM, które będzie tak ekonomiczne. A jak komuś mało tych 240 KM i 500 Nm to zawsze jest możliwość dokonania modyfikacji oprogramowania i zamienić seryjną moc na 300 KM oraz 600 Nm pozostawiając auto bardzo ekonomicznym o diabelskim zapasie mocy.

Ja preferuję Bi-Tdi.

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wygląda wręcz jak celowe niszczenie silnika przeciążeniami na niskich obrotach :crazy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, jopstons napisał:

Druga ciekawostka: jadąc prędkością 140 km/h spalanie wynosi zaledwie 7l/100 km, znajdźcie drugie takie auto o mocy co najmniej 240 KM, które będzie tak ekonomiczne. A jak komuś mało tych 240 KM i 500 Nm to zawsze jest możliwość dokonania modyfikacji oprogramowania i zamienić seryjną moc na 300 KM oraz 600 Nm pozostawiając auto bardzo ekonomicznym o diabelskim zapasie mocy.

Porsche ma podobne spalanie :P i zdecydowanie daje więcej frajdy niż B8 w BiTdi.

Ja preferuję benzynę.

 

Edytowane przez multisync

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w żadnym wypadku nie mam nic przeciwko dieslom i jeżeli ktoś faktycznie ma na uwadze zużycie paliwa to jest to rozsądny wybór. 

W przypadku gdy liczą się osiągi i kultura pracy benzyna moim zdaniem jest lepszym wyborem. Tak jak już pisałem wcześniej jest to subiektywny wybór i każdy musi sam podjąć decyzję. Nie ma sensu udawadniac sobie na forum co jest lepsze. 

W trybie sport gang silnika jest na prawdę super. Wielu kolegów było pod wrażeniem :)

Co do skrzyni w TSI 280 to jest ona bardzo dobrze zestopniowana i dopasowana do parametrów silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o TSI 280 ja jestem zadowolony. Dla mnie 7 bieg mogl by istniec jako nadbieg bo teraz przy 180 mamy juz 4k. Dzisiaj chetnie przejechal bym sie KIA Stinger w wersji GT. Wg mnie ten samochod pod wzgledem osiagow miazdzy passata. Mialem okazje jezdzic bmw 340i xdrive - auto ma 326 koni - czyli niewiele wiecej ale odczucie przyspieszania sa zupelnie inne, ale glownym powodem jest to ze passat ma 350 NM a bmw 450. Biorac pod uwage ze Stinger ma 510NM, wrazenia moga byc nieporownywalne. Oczywiscie srodek i jakosc wykonania - passat bedzie bil na glowe stingera, to samo pod wzgledem bagaznika. Dobrze wyposazony passat to bedzie 215k cennikowo - Stinger 235.

Edytowane przez dobry23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie podział się autor wątku? Jaką decyzję podjął?

Padło już tyle opinii, że właściwie "nic dodać, nic ująć". ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

280 zjada  wszystko po drodze.  Będziesz miał frajdę jak A7, A6 Bmw 5 będą przed togą uciekać, albo nie będą mogli uciec :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności