Skocz do zawartości
Yoshitomitsu

Po wymianie termostatu dymi na biało z ostrym zapachem benzyny - tylko na rozgrzanym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym serdecznie powitać wszystkich na forum!

Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o jakiekolwiek fora internetowe w związku z tym proszę o wyrozumiałość jeśli zrobię coś nie tak.

Rozwiązania mojego problemu szukałem już wszędzie i nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Przechodząc do sedna... Od miesiąca posiadam Passata B5 FL z silnikiem ALZ (1.6 benzyna, 102 KM). Tydzień temu wymieniłem w nim termostat. Po wymianie zauważyłem, że gdy temperatura wskazuje 90 stopni i silnik jest rozgrzany, z wydechu wydobywa się sporo białego dymu. Najbardziej widoczne jest to na postoju oraz podczas ruszania ze skrzyżowania. Dym ma charakterystyczny ostry zapach benzyny (nie wyczuwam w nim oleju, choć może to wina mojego nosa). Podpięcie do komputera nie wykazało błędów. Uszczelka pod głowicą jest ok - również sprawdzone. Jest zbyt wcześnie by stwierdzić czy bierze olej ale po przejechaniu 2 tys. km na bagnecie nie ma ruchu (czyli nie wziął nic). Odpala bez najmniejszych problemów, jest dynamiczne (nawet jak na swoją moc :)). Pytanie do Was jako doświadczonych użytkowników. Czy spotkaliście się z czymś takim? Macie pomysł co może być przyczyną, ewentualnie co jeszcze powinienem sprawdzić? Być może jestem przewrażliwiony ale przysłowiowy "szlag" mnie trafia gdy coś działa nie tak w samochodzie. 

Edytowane przez Yoshitomitsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zużycie paliwa w trasie 7,5 a  podczas jazdy w "koło komina" 10-11 litrów. Oczywiście to średnie spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że The_Saint chodziło o to, czy nagle nie wzrosło zużycie paliwa w ostatnich dniach, po wymianie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach