Skocz do zawartości
sej34

[B5] Blokujące się hamulce - jaka przyczyna

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

mam różne siły hamowania na tylnej osi. Prawy zacisk chyba nie działa, jak trzeba. Od czego zacząć? odpowietrzenie? wymiana płynu? czy zdjąć od razu klocki i sprawdzić wszystkie detale po kolei? Prawa strona słabiej hamuje. w ogóle muszę więcej siły użyć, żeby hamować i tu dziwna sprawa: przednia oś idealnie, siły po równo i w tolerancji, tył lewa strona również Ok, tylko prawa słabiej...

Klocki i tarcze mam z brembo i ferodo.

Chciałem wymienić płyn hamulcowy, ale kupiłem chyba zły, tj.: DOT4 FBX100 Ferodo, a układy hamulcowe VW są przeznaczone dla mineralnych płynów....?

Edytowane przez autosan
update

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na początek czy gumki przy tłoczku są całe... Ja miałem pęknięte i hamulec mi się zapiekł. Kupiłem zestaw naprawczy za 28zł i po kłopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

mój problem wygląda następująco. Zabrałem się dziś za wymianę tarczy i klocków. I napotkała mnie niespodzianka , jak to przeważnie bywa:D

A więc strona prawa rozebrana itp. zacisk w ręku i próba wciśnięcia z kręceniem go do środka a on ani drgnie:)

przy naciśnięciu pedała hamulca pracuje około 2-3 mm. Nie mam pomysłu już na to.

Także założyłem wszystko stare z powrotem i pojechałem do domu:( podczas jazdy czuć straszny opór czyli trzyma ten zacisk.

Macie może jakieś pomysły na Rundę 2 walki z zaciskami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki jak kolega z postu nad twoim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam teraz wymianialem tarcze i klocki i mam pytanie

Czy u was także mocno utlenił/skorodował tylny zacisk u mnie jeden na tyle że klocek nie przylega idealnie do tarczy, chyba będę musiał go wyrównać żeby klocek dolegał.

Dodam że prowadnice w porządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nie chcę się bawić w regenerację zacisku i naprawy typu gumki i takie tam, cieknie i chcę kupić nowy, takie coś się nada??

http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyl-tylny-vw-passat-b5-fl-prawy-i6558188269.html

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakies te wykonanie marne - moze uzywka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakies te wykonanie marne - moze uzywka?

 

Z tymi używkami to różnie bywa.....:umm

tu jakiś niby lukas?

http://allegro.pl/zacisk-hamulca-tyl-prawy-vw-passat-b5-b6-8e0615424-i6712854125.html

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten moze byc - ja bym kupił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co kombinować z chińszczyzną i podróbkami.

 

Tutaj masz oryginalny zacisk TRW z zeszlifowanymi znaczkami VW/OOOO

=29c8e155&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=905&cat[cve]=1947&cat[pro]=386&cat[art]=9e7f5&cat[atg]=12ed762&offset=0&sort=1"]http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=29c8e155&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=905&cat[cve]=1947&cat[pro]=386&cat[art]=9e7f5&cat[atg]=12ed762&offset=0&sort=1

 

 

2 lata temu kupiłem komplet takich zacisków i póki co działają jak nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrzej ten z Twojego linku jest regenerowany, a kolega z jakichś powodów nie chce regenerowanych. Może i dobrze bo jak kiedyś dzwoniłem do jednej z firm regenerujących to gość nie chciał powiedzieć które elementy wymieniają i na jakich producentów.

Zauważ, że sprzedający nie podaje producenta części a jedynie pisze, że System Hamulcowy - Lukas, a na zdjęciach nie widzimy co to za producent...

Tutaj mamy nowy TRW

http://allegro.pl/trw-zacisk-hamulcowy-tyl-vw-passat-b5-b5fl-i5993745409.html

 

Lub tutaj całkiem sensowny cenowo Textar (pytanie czy to oryginał itd)

http://allegro.pl/textar-zacisk-hamulcow-tyl-l-p-vw-passat-b5-2000-p-i6701300124.html

 

Wydaje się, że każdy producent produkujący taką część jak zacisk hamulcowy powinien dotrzymać norm bezpieczeństwa no ale...

Ja regenerowałem sam, działają do dziś od jakichś 80 tyś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy cenie stoi zapis o kaucji (swoją drogą cena tez daje do myślenia). Po kliknięciu w znak zapytania mamy taki oto opis:

"Kaucja

Do niektórych produktów przy zakupie jest doliczana kaucja. W takim wypadku pod ceną podana jest stosowna informacja.

Oznacza to że produkt jest regenerowany."

 

Regeneracja no właśnie hm. Powinna polegać na wymianie wszystkich gumek, kontroli i w razie konieczności wymiany, samoregulatora (rdzewieje trzpień) tłoczka (również potrafią pojawić się rysy/wżery) względnie tulei miedzianej. Minimalny zakres to wymiana wszystkich gumek.

Można zadzwonić zapytać co wymieniają, mi powiedzieć nie chcieli,ale dzwoniłem tylko do jednej firmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim B5 regenerowałem tylne zaciski i byłem bardzo zadowolony, zaciski praktycznie jak nowe. Link do firmy w Markach pod Wawą http://autogrotek.pl/oferta

A kaucję zwracają bez problemu bardzo szybko.

Edytowane przez melo
zmiana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w swoim B5 regenerowałem tylne zaciski i byłem bardzo zadowolony, zaciski praktycznie jak nowe. Link do firmy w Markach pod Wawą http://autogrotek.pl/oferta

A kaucję zwracają bez problemu bardzo szybko.

 

Jeśli robią to profesjonalnie, to temat do przemyślenia, dzieki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli robią to profesjonalnie, to temat do przemyślenia, dzieki za info.

 

Gdyby ktoś szukał to mam namiary na kolesia w Szczecinie który profesjonalnie regeneruje zaciski. Swoje robiłem 2 lata temu i chodzą idealnie. Facet wymienia wszystko, piaskuje cale zaciski, nowe bebechy (uszczelki tłok sprężyny) za naprawdę niewielkie pieniądze.

Albo regeneruje wasze zaciski albo jak ma to wymienia wasze stare na nowe zregenerowane od ręki :) gdyby ktoś szukał to na PRIV prześle namiary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, na wstępie chciałbym się ze wszystkimi przywitać bo to mój 1 post.

Przechodząc od razu do sedna problemu. w moim Passacie b5 2004r 1.9 131km mam problem z hamulcami i nie mogę znaleźć kogoś, kto będzie na siłach mi z tym pomóc. Kilka miesięcy temu auto zrobiło psikusa i zjechało do zera klocki po przekątnej przód tył ( o ile dobrze pamiętam to prawy przód, lewy tył ). Auto na lawetę i do mechanika. Zostały wtedy zregenerowane zaciski przód tył, przepłukany nowym płynem układ, nowe klocki, odpowietrzenie i problemy wtedy nie występowały.

Jakiś niedługi czas po tym kolejna niespodzianka, pękł przewód z tyłu. Ok można mu wybaczyć, laweta wymiana odpowietrzenie, problem nadal nie występuje.

Auto w tym momencie przejmuje od brata i po ok 2/3 tyś km zaczynają się problemy z trzymającymi hamulcami. Początkowo delikatnie było wyczuwalne trzymanie tyłu. Sprawdzałem felgi i były wyraźnie cieplejsze od przednich. Z czasem problem się zaczął nasilać do aktulanego stanu. W korku nie muszę używać hamulca, podczas ruszania jest wyczuwalny opór, tocząc się z niską prędkością na luzie auto samo się zatrzymuje z charakterystycznym przechyłem budy do przodu ( identyczne uczucie jak przy dociśnięciu hamulca przed światłami ).Problem zazwyczaj nasila się im częściej używam hamulca ( tj jadąc np w korku, dłuższa trasa do pracy ).

Czasami zauważalne jest bardzo powolne opadanie pedału hamulca jak trzymamy go wciśniętego.

Z rzeczy sprawdzonych:

  1. Po dopięciu Sterowania ABS ( duża kostka ) auto standardowo piszczy z komunikatami na desce ale problem nie znika.
  2. Dzisiejsze testy na placu z odłączeniem podciśnienia z serwa również nie dały jednoznacznego rezultatu. Raz wyczuwalny opór raz nie.

Z góry dziękuje za poświęcony czas na przeczytanie opisu oraz za wszystkie odpowiedzi. Ja już nie mam pomysłu co jest nie tak więc liczę na Was.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pedał opada przy przytrzymaniu a płynu nie ubywa to pompa hamulcowa do wymiany. W zeszłym roku miałem taki problem-wpadający hamulec i trzymające hamulce, z tym że mi trzymały cztery koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no mi w tym momencie trzymają już chyba wszystkie 4. Spróbuję od wymiany pompy, później serwo jak dalej będzie trzymać

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam bardzo podobny problem , dochamowuje tylne prawe i przednie lewe koło zaciski regenerowane bez rezultatów, wymienione przewody elastyczne pompa vacum , sprawdzone serwo ,zm8eniony płyn chamulcowy.

Po odpięciu czujnika ESP tego pod tylną kanapa , znaczna poprawa.

System Esp ujmuje mocy i przychamowuje tyle prawe i przednie lewe koło jakby widzialo poślizg auta.     

Niestety nie posiadam programu vag i nie potrafie tego zdkagnozować, 

Dodam ze gdy tak sie dzieje chamulce auta znacząco słabną oraz moc , zdarza sie jeździć narmalnie raz w miesiacu i wszystko jest ok poczym znowu to samo .

Prosze o info czy udało sie rozwiązać problem i ewentualnie co bylo przyczyną pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź gdzieś zczytać błędy, ciężko coś wróżyć.

Może być że to pompa ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności