Pestek92 Zgłoś #101 Napisano 7 Czerwca 2019 Witam. Auto Passat b5 kombi 1.9 TDI PD pół roku temu regenerowałem zacisk hamulcowy tylny prawy bo stał dęba i starło klocek do zera i tarcze też. Wymieniłem nowe tarcze i klocki, zrobiłem ten zacisk, uszczelniacze tłoczek itd. teraz zauważyłem, że z tej samej strony co naprawiałem zacisk już prawie klocka nie ma a z drugiej strony jeszcze zostało na troche ale teraz koła nie blokuje normalnie sie obraca i nic nie trze. Czym to może być spowodowane ? co pownienem sprawdzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #102 Napisano 21 Września 2019 Nie wiem, co może być przyczyną - po wymianie klocków z tyłu (ATE) w styczniu 2019 po rozgrzaniu hamulców (np po przejechaniu kilku km w mieście) podczas cofania słychać takie buczenie z tyłu (ewidentnie od klocków, jakby je sklejało z tarczą). Zacisk wymontowany, wkręca się lekko. Klocek w prowadnicy nie zacina się . Odgłos buczenia narasta, kiedyś by mało słyszalny, a teraz to jakby okręt wpływał do portu. Spotkał się ktoś z czymś takim? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zieluś Zgłoś #103 Napisano 29 Lipca 2020 (edytowane) Witam, podczas jazdy po wyjechaniu zza zakrętu nagle spowolniło mi auto okazało się że zablokowało mi hamulce prawy przód i lewy tył. Padło na pompe hamulcową, wymieniona na TRW, odpowietrzone 3 razy, zero pęcherzyków powietrza, odpaliłem hamowało dobrze ale po przejechaniu jakiś 200 metrów znów podczas hamowania przyblokowało te same koła. Co myślicie?? Co może być nie tak?? Edytowane 29 Lipca 2020 przez Zieluś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #104 Napisano 4 Lipca 2021 Proszę was o podpowiedż co może być przyczyną nie zwalniania do końca tarczy tylnego, lewego hamulca przy założeniu że zacisk jest na 100 % sprawny. Klocki ocierają o tarcze, w prawdzie lekko ale tarcza jest wyrażnie cieplejsza jak prawa. Brakuje tego minimalnego luzu, po hamowaniu klocki powinny sie minimalnie cofnąć. Układ był odpowietrzany. Po naciśnięciu hamulca i trzymaniu pedał bardzo powoli schodzi w dół. (pompa do wymiany?) Dziękuje za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #105 Napisano 9 Lipca 2021 W pierwszej kwestii niestety nikt nic nie napisał więc może ktoś podpowie czy można bez problemowo wymontować i wyjąć pompe hamulcową nie demontując serwa w pasacie po lifcie 1.9tdi z silnikiem AVF. Jest chyba nie jasna informacja na forum że można to zrobić ale widziałem filmik na you tube jak jakiś człowiek w passacie się bardzo z tym męczy i wygina przegrode silnika jakimiś obcęgami a tego chciałbym uniknąć więc proszę o informacje . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #106 Napisano 9 Lipca 2021 Tak się składa, że demontowałem kilka dni temu pompę. Da się to zrobić bez problemu. Moja rada jest taka. Jak już rozepniesz co masz rozpiąć, odkręć pierwszą nakrętkę mocującą pompę do serwa. Następnie poluzuj śruby serwa tak, żebyś mógł je obrócić o 180 stopni, obróć i przykręć je. Wtedy druga nakrętka pompy znajdzie się w miejscu pierwszej - czyli w pozycji wygodnej do odkręcenia. Potem znowu poluzuj całe serwo bo jeśli dobrze pamiętam to je też trzeba unieść, żeby pompa wyszła. Ogólnie bezproblemowa akcja jeżeli śruby i nakrętki będą współpracować. Koniecznie dobre klucze i pewna pozycja bo płaskie są te nakrętki i wcale nie trudno je obrobić jak będzie mocno siedziała - tak jak umnie i tylko sobie roboty narobiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #107 Napisano 9 Lipca 2021 Dzięki za rady.Mam względnie dobre narzędzia i spróbuje wymienić tą pompe, odpowietryć i może coś się zmieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach