karlik Zgłoś #1501 Napisano 26 Sierpnia 2017 U mnie brak napięcia był spowodowany uszkodzonym sterownikiem. Po regeneracji lub wymianie(nie wiem co tam czarodzieje poczynili) dał sygnał na silniki ale u mnie jeszcze jeden silnik do wymiany ,bo po mojej regeneracji ma za duże opory. Z jednej strony mam nową podróbkę zamontowaną i tak będę musiał z drugiej strony zrobić. Jeżdżę z gongiem już jaki czas i się chyba przyzwyczaiłem chociaz ma w planie to usunąć. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomerd Zgłoś #1502 Napisano 1 Września 2017 (edytowane) Witajcie Jestem właścicielem VW Passat B6 2.0 TDI rok modelowy 2008 variant, silnik BMP. Mam problem z hamulcem ręcznym prawy tył. Hamulec nagle w tej części auta przestał działać. Wykonana diagnoza: silniczek mechaniczny kręcił się ale niestety wyrobił się frez na silniczku (model 12 frezowy). Zakupiłem nowy silniczek na allegro (TRW), ten sam model, 12 frezów. Po zamontowaniu nowego silniczka hamulec niestety nadal nie działał. W warsztacie już stwierdzono, że o ile silniczek jest OK, o tyle "zabierak" w zacisku już jest wyrobiony. Diagnoza trzeba wymienić też zacisk ze sprawnym zabierakiem na 12 frez. Niestety poszukiwania zacisku do tego modelu (prawy tył) z 12 frezami spełzły na niczym. Okazuje się, że nie ma tych części w necie Czy spotkaliście się z takim samym problemem jak mój i czy może macie jakieś sposoby na rozwiązanie tego problemu? BYłbym wdzięczny za pomoc bo już nie wiem jak ten problem rozwiązać (poza wydaniem kilku tysi w serwisie). Pozdrawiam Tomek Edytowane 2 Września 2017 przez rainman777 Przeniesiony zgodnie z pkt.2.1.a regulaminu forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Firing Zgłoś #1503 Napisano 6 Września 2017 na allegro są do kupienia silniczki w komplecie z frezem do zacisku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cas Zgłoś #1504 Napisano 23 Października 2017 Witam forumowiczów, Po wymianie tylnych klocków hamulcowych w passacie b6 1.9 TDI r2008 straciłem dostęp do basic settings w hamulcu postojowym(VCDS). Inymi słowy - wchodzę w basic settings a tam NIC się nie da zrobić: 007 - odciąganie tłoczków nie działa(ERROR .. ) 006 - dociąganie tłoczków nie działa(ERROR ...) 010 - test hamulca nie można wykonać( ERROR ... ) Na desce rozdzielczej miga mi czerwony wykrzyknik po prawej stronie a po lewej jest lampka z przekreślonym P, miga też lampka przycisku hamulca postojowego: Po skanie mam to: Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb ... 1 Fault Found: 005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13) P161D - 000 - Open Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 194319 km Time Indication: 0 Date: 2017.10.20 Time: 09:47:55 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 11.48 V Bin. Bits: 00101111 Temperature: 11.7°C Bin. Bits: 00110000 Readiness: 0 0 0 0 1 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.clb ... 1 Fault Found: 01309 - Power Steering Control Module (J500) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 185 Mileage: 194321 km Time Indication: 0 Date: 2017.10.21 Time: 10:37:38 Freeze Frame: Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x0000 Voltage: 12.25 V Bin. Bits: 00011111 Count: 220 Hex Value: 0x0000 Dodam że hamulec nożny jest bardzo "miękki" i udaję się zahamować autem dopiero po prawie że całkowitym wciśnięciu pedału. Ciekawostkową jest to że zaciągnięcie hamulca postojowego działa - mogę go zaciągnąć z przycisku oraz odciągnąć mimo migania wykrzyknika na desce i migania na żółto przycisku. Jednak czuje że hamulec nożny nie jest jakby wspomagany przez elektrykę. .. Podejrzewam ze trzeba "coś" zrobić w " advance settings" z kodem chyba 40168. Ktoś może zetknął się z takim problemem albo ma jakąkolwiek sugestie co można zrobić? ? Na necie niestety nie mogłem znaleźć instrukcji co w takim wypadku zrobić.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cas Zgłoś #1505 Napisano 25 Października 2017 nic zupełnie? Nikomu nic nie świta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #1506 Napisano 28 Października 2017 Przeczytałem cały wątek (2 raz) :-) w poszukiwaniu rozwiązania jak wykręcić zapieczoną śrubę od silniczka (torx T30), ale nie ma. Zastanawiam się nad jednym: podczas zaciskania ręcznego słychać wyraźne rzęrzenie przekładni przez parę sekund.Natomiast automatyczne odpuszczanie ręcznego (pas i ruszanie z miejsca) nie wywołuje żadnego dźwięku.O co chodzi? No i uwaga formalna na koniec- trzpień wychodzący z przekładni i wciskający tłok w zacisku hamulca posiada wieloklin, a poprawniej wielowypust, a nie żaden frez.Frez to narzędzie skrawające. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #1507 Napisano 30 Października 2017 Dnia 2017-10-28 o 19:33, wektor napisał: Zastanawiam się nad jednym: podczas zaciskania ręcznego słychać wyraźne rzęrzenie przekładni przez parę sekund.Natomiast automatyczne odpuszczanie ręcznego (pas i ruszanie z miejsca) nie wywołuje żadnego dźwięku.O co chodzi? Może rzęzi, bo próbuje wkręcić tłoczek i nie może ? Miałem przygodę w prawym tyle tydzień temu. Zaparkowałem na chwilę samochód, zaciągnąłem ręczny a minutę później już go nie mogłem spuścić. Pochrobotało przy prawym tylnym kole, ręczny trzyma, przycisk miga, kontrolka i komunikat o usterce na zegarach. A samochód blokuje wyjazd z trzech innych garaży Szybka lektura Internetu, obejrzany film na YT i decyzja - demontuję silnik ręcznego. Z prawą śrubą poszło szybko. Z lewą gorzej - więcej czasu zajęło szukanie odpowiedniej długości klucza. 10cm przedłużka za krótka, 25cm za długa. Coś dopasowałem i finalnie poszło. Ale dojście jest wredne. Obudowa silnika miała niewielkie pęknięcie ale wystarczyło, żeby do środka (na ten trzpień, wielowypust, frez) dostawała się woda. Sam trzpień mocno skorodowany, zęby (12) starte, ledwie widoczne. Silnik pracował normalnie, ale trzpień był na tyle wytarty, że obracał się w gnieździe zacisku. I ręcznego nie dało się spuścić. Silniczek ręcznego 250zł, montaż w warsztacie 60zł - z wyciąganiem zacisku na stół, czyszczeniem gniazda. Działa jak nowy. Ciekawe kiedy padnie drugi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #1508 Napisano 30 Października 2017 Rzęzi,ale trzyma.Potwierdzone na przeglądzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo40 Zgłoś #1509 Napisano 17 Listopada 2017 Dnia 16.01.2008 o 02:09, Wazzi napisał: a probowales go dluzej przycisk przytrzymac? Pare razy jak nagle spuscilem z recznego i zaraz go zaciagnalem tez wywalal blad ale po dluzszym przytrzymaniu wsjo wracalo do normy. Ten wynalazek ma jedna wade- teraz mamy gora dwu letnie auta wiec akumulatory sa ok ale za jakis czas jak CI padnie aku to nawet nie przepchniesz auta, aby np pozyczyc prad etc Szukam kogoś kto montował zegarek w desce rozdzielczej Passat b6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #1510 Napisano 17 Listopada 2017 (edytowane) No i mnie dopadł błąd 02433- napięcie zasilania prawego silnika hamulca postojowego (V283) 011-przerwa w obwodzie MIL zapalona Jutro zajrzę, liczę że pin we wtyczce zaśniedział - OBY Wtyczka ok, piny ok. LOG ze sczytania błędów: Poniedziałek,20,Listopad,2017,15:08:32:24180 Wersja VCDS: AKP 11.11.5 Wersja danych: 20130202 Adres 53: Hamulec postojowy (3C0 907 801 G) 15:08:15 Grupa 003 13.965 A Natężenie prądu 0.000 A Natężenie prądu 8.0 (bez jednostek) 11.0 (bez jednostek) 15:08:15 Grupa 002 11.90 V Napięcie niezałączony Parking Brake Button (E538) -1.0 % Lambda niezałączony Auto Hold Button (E540) Jak widać w drugim zacisku jest 0,0 A czyli nie pobiera prądu, jutro zdejmę silniczek i podepnę na krótko,sprawdzę czy działa. Edytowane 20 Listopada 2017 przez DarekTDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #1511 Napisano 22 Listopada 2017 (edytowane) Dnia 25.10.2017 o 12:50, Cas napisał: nic zupełnie? Nikomu nic nie świta? wymieniałeś klocki zgodnie z tą instrukcją Kolegi Adamq ? "Przed rozpoczęciem: -Włącz i wyłącz hamulec ręczny (musi być wyłączony podczas nastaw podstawowych - kontrolka hamulca ma się nie świecić), -podłącz prostownik (żeby akumulator nie padł), -zdejmij koła. Następnie uruchom program diagnostyczny. Przykład dotyczy programu VAG-COM/VCDS z obsługą CAN. Wybierz: -[53 - Hamulec postojowy] lub w angielskiej wersji [53 - Parking Brake], -[Nastawy podstawowe - 04] lub [basic Settings - 04], -wpisz w jednym z pól "007" (bez cudzysłowu) i kliknij na GO! lub IDŹ, -kliknij na [ON/OFF/Next], -po otworzeniu zacisków odczekaj jeszcze ok 1min. (nie wychodź z tej nastawy), -po odczekaniu wybierz [Done, Go Back], lub [Gotowe, powrót], -wybierz [Close Controller, Go Back - 06], lub [Zamknij połączenie, wróć - 06], -po rozłączeniu ze sterownikiem (zamknięciu VAG-COMa) wyłącz zapłon, odłącz interfejs, wymień tylne klocki/tarcze (będzie do nich dostęp). Po wymianie klocków zamiast wpisywać "007" wpisz "006" i postępuj zgodnie z instrukcją, zaciski zaczną się zamykać. Po poprawnym zamknięciu zacisków należy jeszcze skalibrować zaciski wpisując zamiast 007, 006 wartość "010". Zaciski otworzą się i zamkną trzy razy. Po tej operacji kontrolka hamulca ręcznego powinna przestać mrugać." Edytowane 22 Listopada 2017 przez DarekTDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HarryCacao Zgłoś #1512 Napisano 3 Lutego 2018 Witam Nie bardzo wiedziałem gdzie umieścić temat bo kokpit podpowiada jedno a rozum drugie. Od jakiegoś czasu w moim passacie B6 zauważyłem pewne szarpania. Auto prowadzi się dobrze do momentu kiedy przyhamuje, skręce i chce dodać gazu to rosną obroty silnika ale auto nie przyśpiesza a następnie dostaje gwałtowny zryw i jedzie normalnie. Zdarzało się to sporadycznie. Jednak wczoraj wieczorem (pierwszy raz) i dzisiaj rano podczas jazdy zapala się żółta kontrolka przekreślonego "P" i wyskakuje błąd "parking brake fault see owners manual" jednocześnie niezależnie jaki tryb na skrzyni DSG mam włączony na kokpicie mrygają wszystkie a auto mogę gazować co tylko zwiększa obroty silnika nie dając przełożenia na prędkość z którą jadę. Jak trzymam gaz to auto jedzie ze stałą prędkością jak puszczę to zwalnia i nie chce przyśpieszyć po ponownym naciśnieciu gazu. Dopiero kiedy zaczyna się toczyć lekko mogę zwiekszyć prędkość. Po zjechaniu na zatoczkę dopiero całkowite wyciągniecie kluczyka ze stacyjki daje efekt lub odczekanie kilku minut i spowrotem auto prowadzi się normalnie (wczoraj kontrolka zgasła, dzisiaj dojechałem na świecącej się). Kokpit podpowiada że to wina hamulca, ja martwię się że to skrzynia DSG tym bardziej że na przeglądzie w styczniu powiedzieli mi że "leje się z niej olej jak z kaczej d*py" (oczywiście wszyscy wiemy jak to czasami na przeglądach lubią dramatyzować aczkolwiek mam na uwadzę ten problem). Czy macie jakieś pomysły co to może być? Jak to ugryżć? A może ktoś się spotkał z takim problemem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mireckino Zgłoś #1513 Napisano 16 Lutego 2018 (edytowane) Witam, mam pytanie. Zamontowalem w b6 zacisk z b7, hamulec niby dziala ale przekreslone zolte Pdalej sie swieci... Czy jak jest silniczek z b7 to trzeba zmieniac jakies kodowanie itp.? Edytowane 16 Lutego 2018 przez mireckino Poprawka pytania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migolc Zgłoś #1514 Napisano 17 Lutego 2018 Witam. Posiadam dziwną sytuację jak w temacie, b6 bez parktronika (fabrycznego, posiada chiński). Auto kupione z "uszkodzonym ręcznym", silniczki wyczyszczone, ręczny działa prawidłowo, lecz na zegarach cały czas się świeci żółta kontrolka "P" i po podłączeniu komputera, w 53 (hamulec postojowy) wyskakuje błąd 16347. Jakieś pomysły? Pozdrawiam PS. Z 76 (parktronik) komputer się nie łączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migolc Zgłoś #1515 Napisano 18 Lutego 2018 Nikt nic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #1516 Napisano 18 Lutego 2018 (edytowane) Czytałeś to? 16347 - Ross-Tech Wikihttp://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16347 Może masz możliwość podmiany modułu? Edytowane 18 Lutego 2018 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migolc Zgłoś #1517 Napisano 18 Lutego 2018 (edytowane) Czytałem ale nic mi to nie mówi. To błąd parktonika, którego ja nie posiadam, a błąd siedzi w hamulcu postojowym. Niestety nie mam możliwości podmiany modułu. Edytowane 18 Lutego 2018 przez migolc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #1518 Napisano 20 Lutego 2018 No no,grubo. Ile zapłaciłeś za TRW? I czy na pewno oryginalne czy Aliexpress? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migolc Zgłoś #1519 Napisano 20 Lutego 2018 Ktoś jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #1520 Napisano 20 Lutego 2018 Wrzuć auto scan z auta wraz z błędami jakie masz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach