Skocz do zawartości
StasieQ

Passat 3BG 1.8AWT prośba o analizę logów dot. sondy lambda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

 

od pewnego czasu diagnozuję  swojego passata i ostatnio pokazał mi się błąd:

17511 / P1103 / 004355 - Ogrzewanie czujników tlenu (Lambda); B1 S1: wydajność zbyt niska

Możliwe rozwiązania:

Sprawdź czujnik tlenu przed ogrzewaniem czujnika tlenu przed katalizatorem

 

Dodam, że błąd usunąłem i póki co nie pojawia się z powrotem, auto ma od 1,5 roku instalację gazową KME NEVO PRO (ostatni przegląd gazu z wymianą filtrów, korektą mieszkanki itd robiłem 6msc temu), nie odczułem spadku mocy oraz nie widzę większego spalania auta na gazie.

Zajrzałem do tematu:

 

i postanowiłem zrobić logi w zakresie danych dot. sond lambda.

 

W załączeniu przesyłam logi statyczne wykonywane na benzynie z grup: 030, 031, 032, 033, 034, 036, 037, 041, 043, 046, 099, 001 Bardzo proszę o analizę w zakresie funkcjonowania sond lamba/katalizatora.

 

PS. W załączonym temacie jest opis wykonania testu sondy, ale wchodząc w nadstawy podstawowe (04) i po wybraniu grupy 034 naciskając hamulec i gaz jednocześnie silnik w ogóle nie zwiększa obrotów (tak jakby nie odczuwał naciśnięcie pedału gazu, mam automat, więc wszystko jest wykonywane na pozycji P w skrzyni). W ostatnim polu mam przez to TEST OFF.

 

Z góry dziękuję za poświęcony czas

 

PS 2: Korzystając z okazji mam jeszcze jeden błąd w układzie mechanicznym: 17887 - System podciśnienia układu hamulcowego - błąd mechaniczny, który po wykasowaniu od razu powraca. Jakie można zrobić logi by coś więcej na temat tego błędu powiedzieć ?

LOG-030-031-032.CSV

LOG-033-034-036.CSV

LOG-037-041-043.CSV

LOG-046-099-001.CSV

Edytowane przez StasieQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie robi logi w aucie z LPG to warto napisać na którym paliwie. Sonda wydaje się ok, ale do takich rzeczy robi się logi pojedynczo. Trzeba zrobić log 033 na wolnych z przełączaniem paliw, ze stoperem w dłoni, lub robiąc "mark" żeby było wiadomo kiedy zmienia sie paliwo.

Dobrze by było zrobić standardowe dla 1.8T dynamiczne 002+033 (ten na lpg i pb najlepiej), 115+118 (ten na obojetne którym ale lepeij na Pb wystarczy jeden) i może 003+020 (Pb). Przed każdym logiem dynamicznym trzeba skasować błędy nawet jak ich nie ma.

034 sprawdź kiedyś po przejażdżce, test wykona się sam w odpowiednich warunkach jazdy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, 

Postaram się wrzucić te logi dynamiczne o których piszesz. Co do obecnych logów to tak jak pisałem robiłem je na benzynie. 

Ps. Jeśli mam automat tiptronic to w jaki sposób zrobić log dynamiczny? Wrzucam 3 na skrzyni i od 1,5 do 4 tys obrotów? czytałem na forum, że jak gaz wciska się w podłogę to i tak bieg się redukuje do dwójki i jedynki

Edytowane przez StasieQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbuj tak naciskać żeby nie zredukował. Najważniejsze żeby nie zredukował będzie przy 115+118, przy innych jak zredukuje nie będzie wielkiej straty diagnostycznej.

logi robi się do odcinki!! nie musi dotknąć czerwonego pola ale niech przekroczy 6200RPM! te 4tys to jest w dieslu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w załączeniu logi dynamiczne, był to mój debiut w tych logach i dopiero teraz sobie uświadomiłem, że przystępując do pomiarów skasowałem błąd, ale tylko przed pierwszym pomiarem, po nim robiłem od razu kolejne pomiary bez kolejnych kasowań.

Teraz tak się zastanawiam, że być może miałem włączoną klimę na 1 stopień :( (co chwile włączałem i wyłączałem ją i w końcu nie pamiętam jej położenia podczas logowania)

Kolejna rzecz to mój automat, dając gaz do dechy automatycznie redukuje mi do 1szego biegu, więc starałem się tak nacisnąć gaz, by był prawie do spodu nie włączając kick down :)

Ogólnie mieszkając w stolicy jest mega trudno zrobić taki pomiar, trzeba albo o 3:00 w nocy pojechać albo mieć  masę szczęścia :)

 

Z góry dzięki za analizę

 

 

dyn. 002+033 LPG.CSV

dyn. 002+033 PB.CSV

dyn. 003+020 PB.CSV

dyn. 115+118 PB.CSV

2 minuty temu, zwonko napisał:

logi robi się do odcinki!! nie musi dotknąć czerwonego pola ale niech przekroczy 6200RPM! te 4tys to jest w dieslu!

no to prawie godzina jazdy w du** :)

Do 6200 to bym musiał ze 160 jechać na trójce, wstyd się przyznać ale jeszcze tak nie zapier******* :)

No niestety muszę z tym poczekać z tydzień jak wyjadę na trasę to wtedy uda mi się to ogarnąć

Edytowane przez StasieQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób chociaż sam 002+033 na LPG i Pb. Od bidy będzie na 2jce. Tylko na prawdę przekrocz 6200, bo przy dwójce próbkowanie może być za małe. Zrób jeszcze ten statyczny z przełączaniem. 
Po tych logach  (no choć idealnie ze sztuką nie są) podejrzewam że autko jest sprawne, wskazanie są dziwne na LPG więc tu jest pies pogrzebany i pewnie stąd błąd; choć prawda że błędu grzałki bym się nie spodziewał.

Co tam jest wpakowane w to LPG? Czy magik czasem nie podpiął sondy do LPG?

Godzinę temu, StasieQ napisał:

Do 6200 to bym musiał ze 160 jechać na trójce, wstyd się przyznać ale jeszcze tak nie zapier******* :)

Faktycznie wstyd, myślałem że 1.8T bierze się tylko po to  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, StasieQ napisał:

Do 6200 to bym musiał ze 160 jechać na trójce, wstyd się przyznać ale jeszcze tak nie zapier******* :)

 

No to kolego najwyższy czas poczuć wiatr we włosach :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe czasem przy wyprzedzaniu to i owszem pocisne go ale do max 5,5 tys :D

Co chodzi o gaz to w renomowanej firmie w wawie go zakładałem IV gen. Bebechy to sterownik kme nevo pro, parownik kme Gold, wtryski barracuda montowane pojedynczo. 

Zresztą firma ta opublikowała filmik że szczegółami montażu z moim paskiem:)

Czy się wpieli w sondę trudno mi powiedzieć, musiałbym zadzwonić i się zapytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to na temat tej firmy słyszałem skrajnie różne opinie, wręcz powiedziałbym że więcej złych, choć może to jakieś stare opinie. Zresztą... 300KM na 4 baracudach...coś mi się nie wydaje xD:P ..  Na 99%  coś z LPG jest nie tak. Obstawiam:
a)walnięty wtryskiwacz

b)włączoną jakąś dziwną korekcje w połączeniu z kiepskim strojeniem, np. po OBD 
 

10 godzin temu, StasieQ napisał:

Czy się wpieli w sondę trudno mi powiedzieć, musiałbym zadzwonić i się zapytać.

Cóż wątpię żeby się wpieli no ale warto zapytać, a najlepiej jeśli widać sonde to samemu oglądnąć.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z logów wychodzi że auto jest całkiem sprawne, błąd może wynikać z nie do końca dobrej regulacji lpg, często wywala go na nie do końca nagrzanym silniku i z słabo wyrególowana mieszanką na lpg w tym czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

dzisiaj udało się zrobić na trasie te logi :) bardzo proszę o analizę i z góry Bóg zapłać za opinię.

W dniu dzisiejszym błąd dot. zbyt niskiego grzania sondy powrócił, ale przed każdym  wykonaniem logów kasowałem wszystko.

 

Będę wdzięczny za analizę logów pod kątem kondycji silnika/turbosprężarki i wszystkiego co da się  z nich wyczytać :)

 

LPG 002+033.CSV

PB 002+033.CSV

PB 003+020.CSV

PB 115+118.CSV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływ jest okej ale jakiś taki nierównomierny. Jest ubogo. Raczej jakaś nieszczelność... wydech jest szczelny?
LPG nie jest okej... Czy wyregulowane źle, czy jakieś śmieszne korekty np. po OBD, czy wtryskiwacz to Ci z logów nie powiem.
Turbo ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może przyczyną było to że jechałem na nierównym na s17 Góra dół, góra dół itd.... 

Wydechu nie sprawdzałem więc nie wiem.

Ale lgp wyłącznie robią po obd więc pewnie muszę podjechać do gazownikow w celu regulacji..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez tam montowałem instalacje nie polecam miałem to samo ciagle ubogo pojechałem na ustawienie mapy i dalej to samo wtedy kupilem kabelek i ściągnąłem program potem pojechalem w nocy na toruńska i robiłem sam mape od tej pory spokoj z uboga mieszanka jedna i druga mapa musi sie pokrywac idealnie jesli tak nie jest to auto nie chce jechac  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, StasieQ napisał:

Ale lgp wyłącznie robią po obd

Chyba się nie do końcu zrozumielismy, chodzi o to że sterownik LPG może być podpięty pod OBD samochodu. I na podstawie odczytów z OBD koryguje mieszankę LPG. Nie robi się tak, trzeb po prostu  dobrze ustawić a to OBD wyłączyć.

Godzinę temu, PITER1981 napisał:

miałem to samo ciagle ubogo pojechałem na ustawienie mapy i dalej to samo wtedy kupilem kabelek i ściągnąłem program potem pojechalem w nocy na toruńska i robiłem sam mape od tej pory spokoj z uboga mieszanka jedna i druga mapa musi sie pokrywac idealnie jesli tak nie jest to auto nie chce jechac  

polecam, wbrew pozorom nie trzeba być orłem żeby ustawić lepiej niż jest tu... Ale najlepiej ustawić na odczyty z VAG.

 

2 godziny temu, StasieQ napisał:

Może przyczyną było to że jechałem na nierównym na s17 Góra dół, góra dół itd.... 

Wydaje mi się że może mieć wpływ na odczyt przepływomierza, ale raczej nie na ubogą mieszankę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, zwonko napisał:

Chyba się nie do końcu zrozumielismy, chodzi o to że sterownik LPG może być podpięty pod OBD samochodu. I na podstawie odczytów z OBD koryguje mieszankę LPG. Nie robi się tak, trzeb po prostu  dobrze ustawić a to OBD wyłączyć.

A czy da się to jakoś sprawdzić samemu czy faktycznie tak jest, czy muszę do nich zajechać?

 

12 godzin temu, PITER1981 napisał:

Tez tam montowałem instalacje nie polecam miałem to samo ciagle ubogo pojechałem na ustawienie mapy i dalej to samo wtedy kupilem kabelek i ściągnąłem program potem pojechalem w nocy na toruńska i robiłem sam mape od tej pory spokoj z uboga mieszanka jedna i druga mapa musi sie pokrywac idealnie jesli tak nie jest to auto nie chce jechac  

To jest świetne rozwiązanie ale w tym temacie jestem kompletnie zielony. Czy masz jakiś a'la instrukcje krok po kroku co trzeba zrobić i co to za program? 

Z góry dzięki 

 

A tak wracając do sedna sprawy czyli błędu zbyt niskiego grzania sondy lambdy, czy rzeczywiście te korekty/mapy do LPG mogą powodować pokazywanie tego błędu? 

 

Edytowane przez StasieQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie mogło to  byśmy nie drążyli tematu... Teoretycznie powinno wywalać inny błąd, ale róznie to bywa.

Instrukcja zalezy od tego co tam masz zainstalowane. NEVO PRO z tego co kojarzę ma OBD, ale nie musieli się podpiąć. A instrukcji strojenia takiej ładnej do NEVO to nie widziałem. 
jest intrukcja producenta: http://www.palacar.pl/main/wp-content/themes/pc/dokumenty/kme/Kme_NEVO-4_0_5_0-4_0F_instrukcja.pdf
Jest instrukcja do STAG w której jest wytłumaczone o co lotto w strojeniu LPG: http://lpg-forum.pl/podstawy-strojenia-sterownika-lpg-t32594.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd sondy może występować tez z nieszczelności wężyka podciśnienia od egr lubią pękać trzeba sprawdzić czy jest cały sprawdzić działanie zaworu który nim steruje jest pod kolektorem z prawej strony jeszcze pytanie nie brzęczy Ci nic przy gaszeniu silnika?

od jakich obrotow startuje Ci turbina (od jakich czujesz ze zaczyna wciskac Cie w fotel):drive:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronie KME trzeba sie zarejestrować i tam masz zakładkę do pobrania powinno wszystko byc łącznie z programem diagnostycznym ja mam u siebie stag4 i ze strony ac.com ściągnąłem wszystko za free a koszt kabla do mojej instalacji to 25zł....... Ale jeśli nie masz pojecia o ustawianiu gazu to proponował bym jednak pojechać do kogoś kto wsiądzie z Toba do auta i ustawi Ci mapę w czasie jazdy ,sprawdź czy turbina zaczyna pompować poniżej 2000obr  ...... albo po prostu możemy się spotkać w przyszłym tygodniu to zerknę Ci do auta jak będziesz chciał zobaczysz jak :fun: smiga na gazie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, PITER1981 napisał:

 albo po prostu możemy się spotkać w przyszłym tygodniu to zerknę Ci do auta jak będziesz chciał zobaczysz jak :fun: smiga na gazie

To jest chyba najlepsze rozwiązanie dla mnie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności