Skocz do zawartości
fonx

interfejs diagnostyczny

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    Witam chcę kupić interfejs diagnostyczny VCDS VAG COM 17.1.3 PL i 17.8.0 ANG Interfejs USB HEX wie ktoś cz nim cofnę tylne zaciski do wymiany klocków w passacie i czy warto

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2004

    Kolego mam wersję 12.12 hex can i ogrania cofanie zacisków tak że myślę że a wersja która chcesz kupić tez to ogarnie .

    A czy warto ? Ja uważa że mienie interfejsu do własnego auta to super sprawa jeśli chodzi o diagnostykę i opis masa danych w google.Po co dorabiać psełdo mechaników .... Oczywiście nie wszystkich są naprawdę znający się na robocie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    ok dzięki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B2 1.9 115KM
    Rok prod: 2009

    Witam. Jako świeżak w trmacie interfejsów VAG chciałbym podłączyć się do wątku i zapytać o kilka kwestii. Mianowicie chcę kupić interfejs do używania z moim B6, rocznik 2008/2009. Chodzi głównie o sczytanie kodów błędów i ich skasowanie. Reszta to kwestia mniej ważna. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że jest dużo interfejsów do kupienia w sieci i nie wiem który będzie odpowiedni do mojego Passata w tym roczniku. Czy są w PL dostępne tego typu interfejsy do domowego użytku za niezbyt wygórowaną cenę? Jestem zielony w tej kwestii, prosiłbym fachowców którzy tutaj są o nakierowanie i rozwianie wątpliwości. Pozdrawiam ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2004

    Kolego na początek do sczytywania i prostych czynności możesz zakupić jakiś interfejs od Viakena ,popatrz na jego stronie ma tam sprzęt do podstaw obsługi ale ma też sprzęt warsztatowy.A jak ci nie odpowiada to poszukaj w necie VCDS z Hex can.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B2 1.9 115KM
    Rok prod: 2009

    Dzięki wielkie za info. Pytanie jeszcze jaki protokół komunikacyjny jest w moim Vag? W dowodzie B6, 2008 rok, kombi. Trzeba szukać jakiegoś konkretnego?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Od roku 2005 (model B6) jest magistrala CAN i wspomniany tu VCDS radzi sobie z tym interfejsem diagnostycznym, ze starszymi zresztą też.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2006

    vag can pro też fajny interfejs. Na jego korzyść przemawia język PL. Mi tylko w nim brakuje pomocnika długiego kodowania.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Właściwie to naturalne bo to VCP to polski produkt, jednakże VCDS też ma polską wersję językową.

    Zaletą VCP jest niewątpliwie możliwość programowania ("flashowania") modułów oryginalnymi wsadami/softami które są kompatybilne z ODIS'em (to kolejny interfejs, który jest używany głównie w ASO). Jest też programator/edytor pamięci EEPROM (konfiguracja modułów), ale wiele modułów wymaga podania "Security Code" by mieć dostęp do tej funkcji. Jest też kilka "predefiniowanych" procedur serwisowych dostępnych jako "one clik" - czyli naciskasz guzik i program sam cię prowadzi, krok po kroku, przez procedurę np. wymiany tylnych klocków hamulcowych albo kasowania inspekcji "Long Life".

    Zaletą VCDS będzie na pewno pomocnik długiego kodowania, popularność (wielu ludzi to zna i potrafi pomóc w obsłudze), dobra dokumentacja na stronie producenta ale tylko w j. angielskim. Jest też prężnie działające/wspierające forum ale tylko dla właścicieli oryginalnego produktu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2007

    Witam serdecznie, możecie się podzielić zakupionym interfejsem jaki by współpracował w VWnami z roku 2007 na VAG-COMie?

    Patrzyłem na alledrogo i jest tego multum, nie wiem jaki wybrać aby kasować i diagnozować poszczególne błędy, do użytku garażowego oczywiście więc sprzęt z dolnej półki, z góry dziękuję za pomoc, każda opinia na wagę złota ponieważ nie  wiem jaki zakupić,

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    50 minut temu, pitbul455 napisał:

    Witam serdecznie, możecie się podzielić zakupionym interfejsem jaki by współpracował w VWnami z roku 2007 na VAG-COMie?

    Patrzyłem na alledrogo i jest tego multum, nie wiem jaki wybrać aby kasować i diagnozować poszczególne błędy, do użytku garażowego oczywiście więc sprzęt z dolnej półki, z góry dziękuję za pomoc, każda opinia na wagę złota ponieważ nie  wiem jaki zakupić,

    VAG-COM to stary program obsługujący samochody z interfejsem diagnostycznym K-line. W nowszych autach z trzeba stosować interfejsy obsługujące CAN. Następcą programu VAG-COM jest VCDS. To czego jest dużo na allegro to proste/tanie kabelki K-line (itp.), które pewnie działają z VAG-COM'em ale na pewno nie z VCDS'em. Poczytaj sobie ten temat do którego przeniosłem twoje pytanie a jak coś będzie niejasne to pytaj.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2008

    Posiadam taki kabelek jak na zdjęciach , czy znajdę gdzieś program vcds w języku PL ?

     

    IMG_20171109_161602.jpg

    IMG_20171109_161607.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Z tego co wiem musisz mieć wsad do danej wersji językowej inaczej kabel się zablokuje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2009

    Potrzebuję pomocy.

    Na www.e-service.info.pl/  wziąłem VAG009 + VCDS 16.8 ENG

    Instaluję VCDSa i przy momencie wrzucania sterownika trwa to dosłownie sekundę. Na fimikach w necie o wiele dłużej.

    Niby instalacja kończy się sukcesem. 

    Podłączam kabel pod USB i niestety Windows nie wykrywa....

    Instalacja robiona przy wyłączonej kontroli podpisu cyfrowego w Windowsie 10, antyvirus Windowsowy  wyłączony, ESET przy instalacji również.

    Jakaś podpowiedź?  

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) 4x4
    Rok prod: 2010

    w menagrze urządzeń nie widać go ?

    też mam vag009 od nich i wszystko działa (w7 64bit)

    w paczce z softem był pdf w którym opisano problemy z instalacją, uruchomieniem itd.

     

    Edytowane przez maniujr

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2009

    Przed chwilą zainstalowałem całość na XP 32bit z USB 2.0 i jest ok.

    Na laptopie mam Windows 10 i USB 3.0........ podejrzenie pada na USB.... 

    W menegerze urządzeń widzi ale jako "nieznane urządzenie USB".

    USB które masz?

    Edytowane przez rosol

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.8 TSI 160KM
    Rok prod: 2009

    Przetestowałem na innych kompach i wygląda na to, że problem tkwi w kontrolerze USB 3.0..... Sprawdziłem na dwóch Lenovo, które mają Intel USB 3.0 eXtensible Host Controller - 1.0 (Microsoft) i nie rozpoznaje.

    Na Dellu Vostro 3560 z tylko USB 3.0 na kontrolerze  Intel USB 3.0 eXtensible  jest wszystko ok. Lenovo mają nowszy kontroler.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) 4x4
    Rok prod: 2010

    Mam Sony Vaio z USB3.0, ale laptop ma kilka lat, więc może jakiś "normalniejszy" kontroler no i w7

    Do celów garażowych zainstalowałem na netbooku Samsunga na w7 starter (32bit) i też hula ok.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Mi się ten interfejs po 3-4 użyciach uwalił. Miałem to na laptopie z W10 i USB 3.0 (jak wyżej) ale program zainstalowany na maszynie wirtualnej z Win XP (wbrew temu co pisze w PDF, działa). Niestety po kilku uruchomieniach interfejs przestał być wykrywany do tego stopnia, że nawet wgrywanie wsadu do ATMEGA nie dawało, żadnego pozytywnego rezultatu.

    Ostatecznie zamówiłem z AliExpress. Mam nadzieję, że mój to był odosobniony przypadek, bo niestety e-service umywał ręce od pomocy, bo "na pewno był włączony Internet" i "to przez maszynę wirtualną". Wsadów do naprawy tego kabla też nie ma więc posiłkowałem się innymi wersjami.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności