Skocz do zawartości
matrix17

Analiza logów - przerywanie na zimnym przy przyspieszaniu 1-2.3 tyś/obr

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

Od kilku tygodni (na zimnym silniku najbardziej odczuwalne) szarpanie w zakresie 1.2-2.3 tys obr przy delikatnym przyspieszaniu lub praktycznie jednostajnej jezdzie w tym zakresie. Gdy się zagrzeje silnik ten objaw zanika lub niweluje się do bardzo delikatnego.

Pacjent Passat CC 2008 2.0 tsi CAWB przebieg 123 tys km skrzynia Manual

Stage 2 (275 km 420 Nm) - program + pełny układ wydechowy MG Motorsport - od ponad roku.

Wymienione profilaktycznie jeszcze w ciagu ostatniego roku:

1. Rozrząd - ASO

2. Olej Miller 5W-40 wszystkie filtry

3. odma, uszczelniacz wału korbowego, szklankę popychacza

4. Wymieniony zawór od turbo 06h145710 na najnowszy poprawiony

5. Wymienione sprzęgło - dwumas ok.

7. Teraz wymieniłem n75, Cewki, świece, - bez poprawy

8. Teraz wymieniłem MAP sensor - bez poprawy (bardziej aksamitnie wchodzi na obroty)

BRAK BŁĘDÓW

Większość z tych rzeczy zrobiłem po to, aby mieć święty spokój i cieszyć się samochodem.

Zrobiłem logi, które załączam.

Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.

logi 2.0 tsi cawb cz2.xlsx

logi 20 tsi cawb.xlsx

 

UPDATE!

Dzisiaj zrobiłem ponowne logi i zarejestrowałem wypadanie zaworów. To już jest dziwne.

Wymienione mam wszystko co zwykle powoduje misfire'y.

 

Nagar?

log cc day 3.CSV

Edytowane przez matrix17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety skoro vaglog nie działa to nie ma z czym bardzo porównać tych logów. A o TSI to mało tematów co do diagnostyki.. Ja sam nawet nie wiem bardzo co w tym TSI siedzi... jednak jakieś obserwacje logów i rzeczy które mnie zadziwiają powiem, może coś się przyda :)

 Co mi się nie podoba to log cc day3 w którym MAP zadany na wolnych to 300 a otrzymane 1000. Nie wiem czy tak powinno być. Normalnie w silnikach turbo jest tak że na wolnych jest specifed i actual koło 1000. W silnikach wolnossących w VW jest te 300 na wolnych. Ale logiczne jest żeby wartość actual podążała za specifed. Zaskakujące są też czasy wtrysku w grupie 002. Normalny silnik benzynowy przy butowaniu to ma czasy z przedziału 14-20, zależy czy seria czy jakiś chip... tu są 6ms o_O. W większości VW występuje zależność że MOC*0.8=MAF. Czyli na Twoją moc 275KM byłoby przy 6000RPM koło 220g/s, natomiast auto jest po chipie i już ta zależność nie koniecznie musi być, ja widziałem najwyższe 190g/s na logach. 
Też w tym logu widać że wypadanie jest na pierwszym cylindrze więc trzeba mu się koniecznie przyjrzeć. W tym silniku jest zwykła sonda, nie szerokopasmowa? Tak by się VW "uwstecznił"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ponowne logi zgodnie z wytycznymi APR jakie grupy trzeba logować.

 

W załączeniu nowe logi 1 plik excel zbiorczy, reszta csv. Wrzucałem w grapha, ale nic ciekawego nie zaobserwowałem.

Sprawdziłem również niby moment obrotowy i wg VCDS jest niższy (350Nm) niż z wykresu (420 Nm)

Szukam jakie są stockowe wartości dla boosta itd i nie mogę znaleźć nic konkretnego. Jedni twierdzą, że 2.0 tsi ma doładowanie na poziomie 0.7 bar inni, że 1.1 bar to mało (mówimy o doładowaniu po odjęciu atmosferycznego).

Skupiłem się w tych logach na pompie paliwa i raczej wszystko jest o

 

W kolejny weekend odstawię samochód o czyszczenia nagaru i wtedy zobaczę czy to coś da, ale mam dziwne wrażenie, że jakaś pierdółka zaworek, którego jeszcze nie ruszyłem powoduje ten problemu. Gdyby był to sam nagar to nie byłoby to identycznie za każdym razem gdy jest zimny.

2.0 tsi log.zip

Edytowane przez matrix17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, matrix17 napisał:

wg VCDS jest niższy (350Nm) niż z wykresu (420 Nm)

z tego co się orientuje nie są to te samem momenty, więc nie będą równe. 
 

W innym temacie masz pokazane wykresy z hamowni. Ostatni to wgrana seria. Czy ktoś potem majstrował przy ECU? Jak nie to po prsotu podejrzewam że masz wgraną serie, co zresztą mówił @Grucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem za bardzo tego stwierdzenia: "W innym temacie masz pokazane wykresy z hamowni. Ostatni to wgrana seria."

Na tym wykresie to jest tak opisane, ale w rzeczywistości w odwrotnej kolejności.

1. Najpierw zdiagnozowano, że DV pewnie walniety i z pełnym wydechem MG wyszło 202 KM

2. Wymieniono DV, program seria + wydech - 236 KM

3. Wgrano nowy program - 274,5 KM

 

Czy teraz może to wyglądać, że rzeczywiście jakby seria była wgrana? Oddawałem do serwisu ASO jakiś czas temu na wymianę świec i mialem pozycję poszukiwanie usterek (wspomniałem o swoim problemie), ale nie sądzę, aby wgrywali seryjny soft od tak sobie.

   15110319_10202549226568805_4190857876228

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie wnioskujesz, że to mogą być moje logi?

Bo nic mi o tym nie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To było pytanie ;) wyglądają bardzo podobnie. Niestety nie mogę stwierdzić czy to seria...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też zauważyłem, że są prawie identyczne :) szukam wszędzie jakiegoś info na zagranicznych forach o wartościach w serii i nic póki co:/

sprawdziłem swój soft i widzę  3 próby programowania i to by się zgadzało. Szkoda, że data jest jakaś dziwna to bym widział czy przypadkiem mi ASO czegoś nie modziło. Napisałem też do tunera z pytaniem czy jest w stanie mi coś na ten temat podpowiedzieć. Może byc tak, że zaczęły mi się misfire'y po wgraniu jakiegoś softu stockowego przez aso ze zmienionym pełnym wydechem,w sumie to by była dobra wiadomość ;)

VCDS Version: Release 12.12.3 (x64)
                Address 01: Engine
Control Module Part Number: 06J 906 026 D
  Component and/or Version: MED17.5             3945
           Software Coding: 0404000318070160
            Work Shop Code: WSC 66565
                      VCID: 2B5377EE8A725A461EF-807E

Advanced Identification
     Serial number: VWZCZ000000000
     Identification: BPG-810
     Revision: A7H06---
     Date: 25.06.08
     Test stand number: 1479
     Manufacturer number: 0273
Flash Status
     Programming Attempts: 3
     Successful Attempts: 3
     Programming Status: 00000000
     Required Conditions: 00000001
     Flash Tool Code: 00032 257 66565
     Flash Date: 19.14.92
Software
     A0101
     N08MGA0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, matrix17 napisał:

info na zagranicznych forach o wartościach w serii i nic póki co:/

Też szukałem. Problem w tym że jedni mówia 11ksi inni 13 inni 15... I bądź tu mądry. Oczywiście przepływu nigdzie nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności