Jump to content
Buster

Sprawdzenie oryginalnego przebiegu

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Witam społeczność.

    Posiadam kabelek do mojego Passata B5 FL 130KM (2001 r. silnik AVF). Do tego mam oprogramowanie Polski VAG 4.9. Czy za pomocą tego zestawu jest możliwość odczytania oryginalnego przebiegu auta? Chciałbym sprawdzić, czy licznik był cofany, a jeśli tak, to o ile. Podpowiedzcie jak to zrobić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Kolego, jak najbardziej uda Ci się sprawdzić przebieg. Zgrasz go z pamięci eeprom sterownika silnika EDC15.

    Dodatkowo będzie Ci potrzebny program licznik 4.8a żeby ściągniety wsad pamięci rozkodować.

    Krok po kroku jak wykonać operację masz opisane tutaj:

     

    Zrzut ekranu 2017-10-01 o 11.31.41.png

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Kuba, jak sprawdzisz daj znać czy wynik wyszedł Ci wiarygodny :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001
    Teraz, Misior1993 napisał:

    Kuba, jak sprawdzisz daj znać czy wynik wyszedł Ci wiarygodny :D

    Jutro z rana to zrobię, ale wiem że jest cofany. Na blacie mam 342 tysiący, licze że ze 200 do 300 ma zdjęte. Jak będzie 7 z przodu to cały dzień będę zły :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Ale jazdaa xD sprawdziłem ten przebieg, wszystko na zdjęciach. Pytanie tylko czy jest to oryginalny przebieg czy ktoś dobrze cofnął. Auto miało 4 wł zanim trafiło do mnie salon pl, kupowane z komisu z przebiegiem w okolicy 220 tysięcy. 

    IMG_1644.JPG

    IMG_1645.JPG

    IMG_1646.JPG

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2017

    Tym samym kablem, VAG K+CAN COMMANDER, co cofasz w liczniku, możesz też cofnąć w sterowniku silnika przebieg, więc takie sprawdzanie to o kant...  Tylko ASO o ile był w miarę długo serwisowany.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Nie każdy to ma, poza tym wielu cofa najprościej tylko w liczniku, ale możliwe że u mnie jest cofnięte.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    Zdecydowanie handlarze, szczególnie w starszych (tanich) autach cofają szafe tylko na blacie - mało kto dopłaca/zagłębia się dalej

    Musi być do tego celu Polski VAG? Używam VCDS Lite - ogarnie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    A co za problem zainstalowac polskiego vaga? Dawaj pw, kombinowalem inaczej i byl problem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    Żaden, ale jeśli na VCDS też się da to czemu nie skorzysyać? ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Ja nie umiałem. Nie wiem czy jest taka opcja.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) DSG
    Rok prod: 2009
    4 godziny temu, Aleiz napisał:

    Tym samym kablem, VAG K+CAN COMMANDER, co cofasz w liczniku, możesz też cofnąć w sterowniku silnika przebieg, więc takie sprawdzanie to o kant...  Tylko ASO o ile był w miarę długo serwisowany.

    Tak dokładnie. Tym samym kablem i oprogramowaniem do nie go cofasz w liczniku i w EDC15 więc jeśli ktoś się postarał to i tak nie masz pewności vzy to ori przebieg. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    A to jest wlasnie to sprawdzanie po odczycie z czujnika ABS? Komp zapisuje cykle i na tej podstawie wylicza przyblizony przebieg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Ta metoda jest pewna? :) Zgralem cały wsad, wrzuciłem według instrukcji do programu licznik i wykazało idealnie taką samą wartość jak na zdjęciu z instrukcji :) 342177

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    lukaszop, spotkałem się już niestety z tym samym problemem ale nie wiem czy to jest spowodowane :|

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    Może 342177 jest to maks przebieg jaki komp może zakodować:)

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000

    Właśnie sobie sprawdziłem i to samo 342177 ...  

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Ciekawe gdzie leży problem, po wielu osobom rozkodowany wsad skazuje liczbę 342177. Nie jest to na pewno przebieg rzeczywisty bo jak widać nawet autor poradnika dał się wrobić. Pytanie dlaczego niektórym osobom wyniki wychodzą z inną wartością ( raczej prawidłową = realny przebieg). 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1996
    Dnia 22.10.2017 o 15:41, Misior1993 napisał:

    Ciekawe gdzie leży problem, po wielu osobom rozkodowany wsad skazuje liczbę 342177. Nie jest to na pewno przebieg rzeczywisty bo jak widać nawet autor poradnika dał się wrobić. Pytanie dlaczego niektórym osobom wyniki wychodzą z inną wartością ( raczej prawidłową = realny przebieg). 

    Bo są różne wsady. Niektórym którzy zczytują z EDC15 pokazuje dobrze, a innym pokazuje tylko przeliczone komórki, ale nie te co trzeba.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy