Skocz do zawartości
jedrus

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o felgach - szerokość, rozmiar, ET - B8

Rekomendowane odpowiedzi

To zależy jakie jest ET tych felg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Et43 8j

Edytowane przez ryba84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie możesz zakładać

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy do Paska B8 będą pasowały felgi 17 7.5J ET28 i do tego opona 225/55? Czy może np 225/45? Czy szukać z innym osadzeniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, czy orientujecie się ile waza fabryczne felgi np. Monterrey 18 cali? Ma to znaczenie przy doborze felg innych producentów. 

Słyszałem opinie, ze zbyt ciężkie felgi wpływają na właściwości jezdne. Ktos ma doświadczenia w tym temacie?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zważyłem przed chwilą Dartford 18". Waga jednej felgi bez opony to 11,1kg. Oczywiście, że im lżejsze felgi tym lepiej, ale myślę że w codziennej jeździe jakoś strasznie tej wagi nie odczujesz.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok tak to się prezentuje felga 4x przód r8, pomalowalem na czarno pasuje bez dystansów waga 1.7kg mniej z opona każdy róg jak 18tka. opona cup2 connect 245 40 19 Passat jeszcze obniżony nic się nie obciera. 

felga 9.4kg 19x8.5 et42. idealna pod zaciski macan. 

20210601_203441-01.jpeg

20210601_203243-01.jpeg

20210601_203254-01.jpeg

20210601_203546-01.jpeg

20210601_203451-01.jpeg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sztos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie szkoda, że czarne bo prawie nie widać, że to R8.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko opony takie trochę balonowate…

Nie chciałeś 235/40? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest moc musi być trochę mięsa na feldze, to nie honda. założyłem jedną 245 35 19 ale za cienko było dla mnie

20210603_155524-01.jpeg

20210603_155622-01.jpeg

20210603_162216.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po testach na mojej osobie moge potwierdzić żę

Dla felgi 19 Verona ET44 8J (opona 235/40/19) idealnie pasują dystanse 15 mm. (Nic nie wystaje poza obrys, nie trze itd). Czyli żeby felga szerokośći 8 cali była praktycznie z linią nadwozia "wzorowe" ET wynosi ET=29-30, Wiadomo możemy to osiągnąć również dystansem wg.:

wzoru Nominalne ET - grubość dystansu = ET po zastosowaniu dystansu. Czyli w przypadku jak u mnie

ET44 - 15mm dystans = ET29.

Powyższe rozważania dotyczą felgi 8J i fabrycznego rozmiaru opony 235/40/19.

Cal to około 25,4mm, pół przyjmijmy ~13 mm. Czyli jeżeli koło jest szersze od wzorcowego o cal, to rozszerzy się po pół cala na stronę

np. skoro dla 8J wzorcowe ET jest 29 to dla felgi 9J będzie to już 41 [ ET29 + 1/2cala(~13mm) = ET42 ]

Analogicznie dla felg:

  • 7j ~ET=17
  • 7.5J ~ ET=23
  • 8.5J ~ ET=35
  • 9J ~ ET=42

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jak bardzo to wplynie na zuzycie paliwa/szumy powietrza bo jednak zmienia sie aerodynamika pojazdu. No i promien zawracania sie powiekszyl...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze to samo - albo wygląd albo ekonomia. Ja dołożyłem z przodu 15mm, z tyłu 25 i nie zauważyłem większego spalania.... Po za tym przy bitdi to co za różnica... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Forrestal napisał:

Jestem ciekaw jak bardzo to wplynie na zuzycie paliwa/szumy powietrza bo jednak zmienia sie aerodynamika pojazdu. No i promien zawracania sie powiekszyl...

 

Wydaje mi się że jeżeli koła nie wystają za obrys to dużo aerodynamika się nie zmieniła, promień skrętu, rzeczywiście ale nieznacznie, na szczęście nie mam mega ciasnego garażowca ani nie mieszkam w mega zatłoczonym mieście z wąskimi uliczkami żeby mi to przeszkadzało.

Opony zostały w rozmiarze fabrycznym więc nie sądze aby miało to wpływ na spalanie, no i fakt... BiTDI lubi spalić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ingerencja w ET nie ma wpływu na spalanie (na to, jeśli już, ma wpływ szerokość opony), za to ma wpływ na szybsze zużycie opon i łączników stabilizatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na spalanie ma wplyw nawet profil opony i wzor felgi (stad elektryki maja felgi bardziej "aero"). Jak stosujesz dystanse to zmieniasz dodatkowo profil aerodynamiczny bo pod przednim zderzakiem masz takie mini spojlery, ktore kieruja odpowiednio powietrze a przez poszerzenie rozstawu to sie zmienia.

Przypatrzcie sie ile samochodow ma specjalnie mini spoilery na tylnych swiatlach - tez po to aby nie byly zbyt "oble".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoilery mają za zadanie zwiększyć docisk, więc po zmianie et spalanie powinno się zmniejszyć. No chyba, że będziemy tylko driftować... Nie popadajmy w paranoję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, to nie jest lot w kosmos, szczególnie przy 15 mm...

Zwłaszcza ze pastuchy wyjeżdzały z fabryki na felgach szerokości od 6.5J do 8J... gdzie 1 cal to juz 25,4 mm różnicy....

 

PS. W praktycznie wszystkich swoich autach stosowałem dystanse, i nigdy nie odczułem zwiększonego spalania, jedynie co to faktycznie trzeba bardziej uważać przy krawężnikach parkując, bo łątwiej zarysowac felge, tyle z minusów, ale na plus moim zdaniem wygląd :) no i poszerzona oś pewniej sie prowadzi obraz.thumb.png.d0c98f5d05cef201735d59b0ba2e8426.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mkpol napisał:

Spoilery mają za zadanie zwiększyć docisk, więc po zmianie et spalanie powinno się zmniejszyć. No chyba, że będziemy tylko driftować... Nie popadajmy w paranoję.

Nie te ktore sa pod zderzakiem ;) Te sluza do zmniejszenia oporu aerodynamicznego stawianego przez kola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności