Skocz do zawartości
donrataj

Problem z odpalaniem + kopcenie na biało/szaro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Auto od pewnego czasu ma problem z odpalaniem, ale tylko na zimnym silniku jak dłużej postoi. Odpalał, ale moment się dławił bulgotał i gasł. Za drugim razem zapalił tylko, jeśli przetrzymałem go kilkanaście sekund na rozruchu. Do tego pojawiły się biało szare spaliny, dość intensywnie, jednak już podczas jazdy, kiedy silnik się rozgrzeje. Szczególnie widoczne na jałowym biegu, np. stojąc w korku.

Komputer nie wykazuje błędów, jednak mechanik, do którego jeżdżę regularnie, twierdzi, że sprawdził i pompa paliwa podaje zbyt małe ciśnienie. Pompa wymieniana była około rok temu, ale pomińmy ten fakt. Co do odpalania poradził mi przed pierwszym odpaleniem na zimnym silniku kilkakrotnie przekręcić kluczyk na zapłon, tak aby pompa "dopompowała" odpowiednie ciśnienie- to faktycznie się sprawdza.
Moje pytanie dotyczy spalin. Czy to dymienie, faktycznie może być spowodowane zbyt niskim ciśnieniem pompy? Chciałbym uniknąć dosyć sporych kosztów związanych z wymianą, jeśli problem kopcenia po wymianie nie zniknie.

Dodam tylko, że płynu chłodniczego nie ubywa.

Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka 

Kolego mam ten sam problem w mojej Vce i podobno też to jest wina pompy która mam zamiar wymienić na dniach. Bo w sumie zalewa aż świece i dlatego też to wina pompy to kopcenie. Jeśli nie rozwikłasz tego problemu to za parę dni mogę dać Ci znać czy u mnie to pomogło 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś sobie korekcje pompowtrysków? Ja bym obstawiał pompki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przyczyną takich objawów była pompa tandemowa. Najpierw w mojej pompie LUK wymieniłem wszystkie uszczelki. Ale już wtedy wiedziałem, że będzie dalej kicha bo na wałku były wytarte bruzdy. Dalej rano nie odpalał i kopcił więc wymieniłem na używaną pompę Boscha i pomogło. Zapala i nie kopci.

Jeszcze można zrobić test szczelności pompy i instalacji paliwowej w ASO albo chałupniczo (gdzieś na tym forum znalazłem info). Wtedy będzie wiadomo czy to pompa czy filtr a, może uszczelnienie pompek.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jaj sprawdzić czy pompa daje odpowiednie ciśnienie.

Ciężko pali, trzeba dodać gazu żeby zaskoczył, nierówno pracuje i dymi na biało-szaro. Ale ostatnio przejechałem 20 km. zaparkowałem i wszystko wyglądało normalnie.

Jak sprawdzić czy pompa jest dobra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności