dwaxp Zgłoś #1 Napisano 14 Października 2017 Cześć! Pytanie o oferowane skrzynie do passata TDI 150KM - od pewnego czasu można konfigurować/zamiawiać to auto z DSG 7biegową. Pytanie - do kiedy były w ofercie skrzynie DSG 6biegowe przy tym silniku? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hendrix Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2018 (edytowane) Do września 2017 były DSG sześciostopniowe od pażdziernika 2017 są siedmiostopniowe. Sam jestem ciekaw jak się ma nowa 7 stopniowa DSG do starej. Jak się mają przełożenia jednek skrzyni do drugiej. Ale podejrzewam że 6 bieg w starej odpowiada mniej więcej siódmemu w nowej. A biegi pomiędzy skrajnymi są skrócone i wskaźnik obrotomierza mniej skacze. Widać że dane silnika są identyczne maksymalna moc od 3500 obrotów i maksymalna prędkość identyczna to moim zdaniem znaczy że najwyższe biegi muszą być mniej więcej tak samo ustawione. Edytowane 22 Marca 2018 przez Hendrix dodanie brakującego słowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #3 Napisano 23 Marca 2018 Różnica jest i wolał bym DSG 6. Wady DSG 7 akurat w połączeniu z TDI 150 HP - DQ250 czyli sucha 7 .. pieprzy się jak koty w marcu. Żywotność sprzęgieł określana na max 150 tys km - DSG 7 jest nastawione na bardziej eko jazdę i trzyma bardzo niskie obroty - Bardziej wyczuwalna zmiany biegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioteres Zgłoś #4 Napisano 23 Marca 2018 1 minutę temu, dirve napisał: Różnica jest i wolał bym DSG 6. Wady DSG 7 akurat w połączeniu z TDI 150 HP - DQ250 czyli sucha 7 .. pieprzy się jak koty w marcu. Żywotność sprzęgieł określana na max 150 tys km DQ250 to skrzynia DSG 6 z mokrymi sprzęgłami chyba nie? https://pl.wikipedia.org/wiki/DSG_(Direct_Shift_Gearbox) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #5 Napisano 23 Marca 2018 (edytowane) DSG 7 o której mówicie w połączeniu z TDI to nie jest skrzynia sucha. Po pierwsze sucha to dq200 a dq250 jest mokra. Teraz montowane są nowe skrzynie 7 biegowe zarówno w tdi jak i nowych tsi. Edytowane 23 Marca 2018 przez brono Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #6 Napisano 23 Marca 2018 Sucha to dq200 .. rozpędziłem się. I ona się nadal sypie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hendrix Zgłoś #7 Napisano 23 Marca 2018 Ta nowa skrzynia DSG7 mokra montowana od października w niektórych Pasatach to ma symbol zdaje się DQ 381. Gdzieś wyczytałem że wytrzymuje do 420 Nm. Czyli montowana jest do TDI 150 KM i 190 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #8 Napisano 27 Marca 2018 Dodam coś od siebie odnośie typów skrzyn, pownieważ widzę pewne zamieszanie na forum: DQ250 - najstarsza ze skrzyń DSG. 6 biegów. Do tej pory stosowana standardowo z mocnymi TDI i benzynami. Potrafi znieść spory moment obrotowy. DQ200 - nowsza konstrukcja. 7 biegów. Delikatniejsza. Oficjalnie przenosi do 250Nm, tunerzy mówią, że 300-315 jest jeszcze ok. W Passacie B8 stosowana przy silniku 1.4 i 1.8TSI DQ500 - 7 biegów. Skrzynia dosyć ciężka bo projektowana na spory moment obrotowy. Stosowana głónie w Audi (S-tronic), ale też w kilku VW w napędęm 4x4 np Tiguan. Prawdopodobnie stosowana w Passat Alltrack B8. DQ380 - od ok dwóch lat stosowana na kontynencie Azjatyckim, obecnie wprowadzona do Europy i USA(?). Jeszcze jakiś czas temu produkowana tylko na Tajwanie głównie na Chiński rynek Nie udało mi się ustalić czy jest już produkowana na Starym kontynencie czy jeszcze jest przywożona z za oceanu. DQ(10-cio biegowa) - projekt został anulowany ze względu cięcia finansowe będącą konswkwencją przyłapania VW na oszustwie z normami czystości spalin. Skrzynia mokra oznacza, że sprzęgła są w kompieli olejowej, sucha - że nie są. Skrzynie suche mają generalnie większą sprawność (brak strat spowodowanych koniecznością napędzania tarcz zanużonych w oleju). Sprzęgła w skrzyni suchej z założenia mogą przenieść mniejszy moment obrotowy - chodzi tutaj o pojemność cieplną i zdolność rozpraszania energi cieplnej. DQ250 jest mokra lecz... ma tylko jeden obieg olejowy na wszystko co oznacza, że cały syf ze zużywających się idzie w zębatki a co najgorsze w... mechatronikę. Mechatronika obrywa podwójnie - od sprzęgieł i opiłkami z zebatek. Brak regularnej wymiany oleju w tej skrzyni to przyczyna jej śmierci numer jeden. DQ200 - dużo bardziej przemyślana konstrukcja. Sprzęgła suche. Dodatkowo dwa obiegi olejowe. Zebatki i łożyska posiadają swój olej (jak w klasycznej skrzyni) a mechatronika swój. Dwa różne oleje lepiej spełniają odmienne wymagania poszczególnych elementów, dodatkowo brak mieszania się zanieczyszczeń od poszczególnych elementów. Niestety przez błędy w konstrukcji mechatroniki - skrzynia mniej trwała niż jej starsza siostra. Od kilku lat ponoć dopracowana i jest dużo lepiej. Dodatkowo bieg wsteczny zamontowany na innym wałku niż pierwszy bieg, dzięki czemu można szybciej zmieniać kierunek poruszania się pojazdu w stosunku DQ250. Dwusprzegłowa skrzynia stosowana przez Renault (EDC) jest do tej skrzyni podobna, z tym że skomplikowaną mechatronikę zastąpiono silnikami elektrycznymi (genialny pomysł, połączono trwałość klasycznej skrzyni i trwałość bezszczotkowych filników). Finalnie osiągnięto zdecydowanie wyższą trwałość niż w VW. Renault nie sam nie produkuje tych skrzyń, kupuje je od specjalisty w tej dziedzieni - firmy Getrag (tak samo jak Volvo i Ford). DQ500 - mokre sprzęgła. Powrót do jednego obiegu olejowego (dlaczego powrócono do 'gorszego' rozwiązania - tego nie wiem) Wg mojej obserwacji - kiedyś dosyć awaryjna (śledziłem fora Audi). Raczej rzadko powodowała unieruchomienie pojazdu - lecz bardzo często cierpiała na problemy związane z szarpaniem przy zmianach lub niepokojącymi odgłosami. Mnóstwo tych skrzyń zostało wymienionych na gwarancji w Audi. DQ380 - mokra skrzynia. Najmłodsza w rodzinie. Ponownie jeden obwód smarowania: dla zębatek, mechatroniki i sprzęgieł. Najwyraźniej VW uznał, że filtr oleju rozwiązuje problem. Ja osobiście uważam, że to kolejny produkt którego trwałość będzie ściśle związana z summiennością wymiany oleju. Co do trwałości... nie znam chińskiego aby zdobyć jakieś wiarygodne źródło informacji. Czas pokaże. Coś o trwałości DSG... Pierwsze lata - powiedzmy sobie szczerze, było bardzo źle. Mizerna trwałość, wiele napraw na gwarancji, fala awari przy zaledwie kilku-kilkunastu tys km przebiegu. Bardzo wysokie koszty naprawy po gwarancji. W konsekwencji w USA: pozew zbiorowy - i wyrok a za razem cios dla VW: wszystkie skrzynie DSG mają mieć min 8 lat gwarancji. VW po tym bardzo ograniczył stosowanie tej skrzyni w USA. Rosja - pozew zbiorowy i również kara dla VW: minimum 8 lat gwarancji. Reszta Europy - nie oszukujmy się, tutaj rządzą Niemcy, Francja... i nie pozwolą sobie zrobić krzywdy. Afera Dieselgate również została stłumiona na Starym kontynencie. Akcje serwisowe.. W 2013r VW wezwał 1,6mln samochodów z tą skrzynią na wymianę oleju na mineralny. Ktoś się zapyta z jakiego powodu podjęto decyzję o zmiane oleju z teoretycznie lepszego (bo syntetycznego) na gorszy - mineralny. Okazało się, że syntetyczny powodował zwarcia w mechatronice. Problem ten najbardziej był widoczny w Chinach ze względu na specyficzny klimat. VW długie lata nie mógł znaleść przyczyny. Próbował nawet naprawić problem aktualizacją oprogramowania. Ciekawostki: Sprzęgła w skrzyni DSG - mimo bardzo podobnej budowy do tych w skrzyniach klasycznych - ich sterowanie działa odwrotnie niż w tradycyjnym sprzęgle, tj ich domyślnym położeniem jest rozłączenie napędu. Przy zwykłej skrzyni domyślnie napęd jest załączony, dopiero oddziałując na sprężynę jest rozłączony. Takie rozwiązanie chroni układ przed równoczesnym załączeniem dwóch biegów jednocześnie w przypadku awari w mechatronice. To dlatego tunerzy często zwiększając moc silnika modyfikują również oprogramowanie skrzyni poprzez zwiększenie siły dociskowej sprzęgieł. --------- OK wracając do tematu: mam nadzieję, że nowa skrzynia DQ381 ma dłuższe przełożenia od poprzednich skrzyni. Z mojego doświadczenia niższe obroty silnika podczas jazdy autostradowej znacząco podnoszą komfort (sam do niedawna byłem właścicielem Laguna II 2.0T która przy 3tys obr jechała 170km/h). Proszę nowych użytkowników o komentarze i dzielenie się doświadczeniami. Może ktoś się pokusi o nagranie z jazdy samochodem z tą skrzynią? Inna sprawa, że znalazłem negatywne opinie na temat tej skrzyni na YT (jeden film nie znaczy jeszcze nic): Ktoś skomentuje??? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sfra Zgłoś #9 Napisano 3 Maja 2018 (edytowane) Dnia 23.03.2018 o 09:34, brono napisał: Teraz montowane są nowe skrzynie 7 biegowe zarówno w tdi jak i nowych tsi. @brono, mógłbyś rozwinąć myśl? Chodzi mi o 1.8 tsi, szykujemy się do zakupu nowej sztuki . Czy obecnie nafal montują DQ200 (poprawioną?), czy jest coś innego? Edytowane 3 Maja 2018 przez sfra Literówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #10 Napisano 3 Maja 2018 Nadal jest dq200. 1.8 możesz kupić już tylko z placu. Nie przyjmują już zamówień na ten silnik. Ja swój odbierałem w listopadzie i wziąłem z manualem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTN Zgłoś #11 Napisano 4 Maja 2018 (edytowane) W specyfikację skrzyni wystarczy wejść i będzie wiadomo; DQ200 przenosi max 250Nm - 1,6TDI i 1,4TDI; jedyna skrzynia z suchym sprzęgłem. DG250 przenosi max 400Nm - 2,0TDI, 2,0TSI; sprzęgła mokre To, że skrzynia jest 7-biegowa nie znaczy, że ma suche sprzęgła. Suche sprzęgła są tylko w najmniejszych silnikach. Trudno, żeby 500Nm z 2,0BiTurbo przenosiło się na sucho - smród byłby konkretny :). Suchego sprzęgła bym się nie bał - wymiana kosztuje ok. 1400zł + robocizna / ok. 150.000km, więc zapłacalne pieniądze. Sporo warsztatów ma też już narzędzie do jego wymiany, więc myślę, że w 2.500zł się temat zamknie. Tak, jak Sebastian pisał - sprzęgła są poza obiegiem oleju i nie brudzą go, więc w teorii jest to lepsze rozwiązanie. Co do zamkniętych sprzęgieł wewnątrz skrzyni (mokre sprzęgła), to ja też nie widzę problemu. Wszystkie automaty mają kosze ze sprzęgłami, do tego w sprzęgle hydrokinetycznym jest też sprzęgło (lock-up) i tam brud nie stwarza większego problemów (kwestia filtracji), a wymienia się tam olej, jak podaje ZF: 80-120tys.km. Standardowy automat dzisiaj radzi sobie z przebiegiem >300.000km bez problemu. Minus DSG może taki, że zamyka sprzęgła z większym uślizgiem, bez wcześniejszego wsparcia turbiny i wirnika - jak to ma miejsce w konwerterze hydrokinetycznym, choć lock-up zapina każdy bieg, a sprzęgła w DSG co drugi. Lock-up w konwerterze jednak też przeważnie wytrzymuje ok. 250.000km, więc wychodzi mniej więcej na jedno; koszty są sporo wyższe, bo konwerter nowy do 6HP kosztuje ok. 8.000zł, regenerowany przez ZF 2.500zł (nie polecam, wymieniłem i był wadliwy) lub regnerowany w niezrzeszonym warsztacie za ok. 1.000zł (różnie z opiniami na temat jego wytrzymałości). Do tego dochodzi olej, miska/filtr itd. Tak więc finalnie DSG może okazać się tańsze od klasycznego automatu. Są też skrzynie, które mają obieg osobno dla mechatroniki i osobno dla przekładni ze sprzęgłami. To jest chyba najbardziej rozsądne rozwiązanie. Sama skrzynia DSG to nie jest wynalazek ani konstrukcja VW. Skonstruowała i dostarcza go firma BorgWarner. S-Tronic to podobno bliźniacza konstrukcja skopiowana przez Audi. Dla Mercedesa odpowiednik DSG o nazwie DCT robił właśnie chyba Getrag. Sprzęgła suche z dwumasami przypuszczam, że dostarcza LuK lub Sachs. Edytowane 4 Maja 2018 przez HTN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #12 Napisano 4 Maja 2018 (edytowane) Raczej bedzie 2.0tsi 190km jak w arteonie i mokrym dsg 7. Ja bym poczekal Edytowane 4 Maja 2018 przez kriss555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sfra Zgłoś #13 Napisano 4 Maja 2018 (edytowane) Dnia 4.05.2018 o 20:07, paolokos napisał: Bedzie tylko 1.0, 1.5 i 2.0. Jeśli tak, to chyba jednak zdecyduję się na 1.8. Najpewniej 1.5 będzie z dq200, a do 2.0 trzeba będzie z 10k dopłacić najmarniej + nieco większe spalanie niż 1.8. ==== Dziś kolejne informacje sprzeczne od handlowców. Co do wycofania 180 TSI są zgodni, ale już co będzie następne, to niekoniecznie. Z takim wersjami się spotkałem: a) 2.0 190 km b) 2.0 190 km z AdBlue i DPF Gdyby pojawiła się wersja bez DPF, to pewnie warto będzie poczekać na ten silnik, szczególnie, że będzie montowany z mokrą dsg 7 dq380. Podobno do końca tego tyg będą cenniki. Edytowane 7 Maja 2018 przez sfra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #14 Napisano 27 Marca 2020 Nie wiem o jakich zabrudzeniach mówisz HTN ale w DSG6 wlewasz olej czysty i jak wymieniasz to dalej jest czysty.Tak na oko bo pewnie pod mikroskopem coś byś zobaczył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzegorz78 Zgłoś #15 Napisano 3 Marca 2023 Panowie bo się pogubiłem jaka wkońcu jest skrzynia wsadzona DSG w 1.8 TSI z 2018r, sucha czy mokra który MODEL DQ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukass Zgłoś #16 Napisano 3 Marca 2023 W 1.8 TSI jest sucha DQ200. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzegorz78 Zgłoś #17 Napisano 3 Marca 2023 Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach