Skocz do zawartości
meight

[B5] Szarpanie na LPG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam passata b5 1,6AHL automatyczna skrzynia, jakiś czas temu po wieczornym jeżdżeniu po kałużach zaczął mi szarpać na gazie, sekwencja STAG ale szczegółów niestety nie wiem. Po tym incydencie wymieniłem bardzo dużo rzeczy, między innymi przewody, świece, cewka niby była okej, wymieniona przepływka oryginalna, sonda lambda bosh. Gaz wyregulowany na następny dzień, wymieniony filterek podpięty pod kompa no i niby wszystko okej. Po wymianie każdego podzespołu przez paręnaście kilometrów było super, potem znowu to samo. Moglibyście podpowiedzieć co to jeszcze może być? Szkoda mi samochodu, skrzyni, bo do nowych nie należy, a całkiem przyjemnie się nim jeździ. Sam obstawiałem że to wina układu zapłonowego bo jednak po jeżdzeniu w deszczu, mogło gdzieś przebicie się zrobić, nie wiem sam. Bezpiecznikow nie sprawdzałem. 

Edytowane przez meight

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opisz dokładniej szarpanie dokładnie kiedy przy jakich temperaturach na dworze w stagu jest kolka opcji.

Dobrze by było podłączyć pod kompa ja walczyłem z szarpaniem dość długo i gazownicy przeglądali oglądali aż kupiłem sonie kabelek i ogarnąłem sam temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,  możecie napisać jakie u was były przyczyny szarpania ? bo mam ten sam problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli szarpie na gazie , na benzynie mniej to cewka do wymiany ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatniobyłem u gazownika na sprawdzeniu map i cos tam wspominałem , ze czasem szarpnie w momencie przełączenia z benzyny na gaz. Powiedzial, ze jeśli masz wtryski czułe na zanieczyszczenia (tak jak u mnie np barracuda), to filtr fazy lotnej należy zakładać taki który lepiej filtruje,niż ten najzwyklejszy jaki dostaniemy w sklepie. Niewielki syf jaki jednak poszczają , powoduje tzw przyklejanie wtrysków, i taki efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Goblin

Witam. Jestem nowy tu u was bo nigdzie nie mogłem znałeś odpowiedz na moje problemy liczę ze wy mi pomożecie. A problem jest taki w passacie B5 2.0 8v 115km 2004r 380tys przebiegu Gaz LOVATO ze od dwóch  lat zmagam się z przerywaniem sinika na gazie. (na benzynie nic się nie dzieje). odpalam samochód na benzynie wszystko git równo pracuje itd. Ale gdy samochód się przełącza na gaz na postoju na biegu jałowym to tak ze potrafi aż zgasnąć jak by gazu w ogóle nie dostawał. Podczas przyspieszania szarpie nie idzie nim szybko przyspieszyć. Na biegu jałowym podczas przegazowania te same objawy od 1tys obr tak do 2-5 tys. tez szarpie a powyżej tego jest już w miarę normalnie. w 2019 samochód wstawiłem do gazownika stwierdził ze wtryski to wymieniłem na oryginalne Lovato. Wymieniono tez  Filtry w parowniku i odstojniku Nie pomogło wiec wymieniłem jeszcze świece na NGK , przewodu zapłonowe NGK,  cewkę zapłonowo zamiennik. Przez tydzień było już miarę rzadko kiedy szarpnął. Ale po tygodniu znowu to samo.  Wiec wymieniłem świece jeszcze raz tym razem na BERU pochodził 2 tyg,i znowu to samo. Odpuściłem bo nie wiedziałem co mogę jeszcze zrobić. W 2020 wstawiłem auto do innego gazownika ta sama diagnoza. Znowu wymieniłem wtryski tylko na jakieś inne, przewody i świece. Ale nic to nie pomogło. Szarpał ale mniej. Doszło jeszcze wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. W zimę tego roku doszedł już brak mocy przy obrotach powyżej 3 tys. gdy chce auto przegonić to brakuje mu mocy nie ma siły przyspieszyć czuć jak by go cos trzymało a po chwili zaczyna migać kontrolka check engine i kontrolka która nie wiem od czego jest kolko w nim trojka a w trójkącie wykrzyknik. I jeszcze jeden objaw z tego roku. Są takie sytuacje ze nie chce się w ogóle przełączyć na gaz. Silnik rozgrzany a gdy się przełącza na gaz to zaczyna gasnąć i po chwili zaczyna mrugać i piszczeć centralka od gazu. i musze próbować kilka razy ręczne żeby się na gaz przełączył. To tak sumując to przez 2 lata wymieniłem. 1x cewkę zapłonowo, 2x wtryski od gazu. Ze 4x przewody zapłonowe z 5x świece. 2x filtry od gazu. A samochód jak szarpał tak dalej Szerpie może w mi pomożecie bo mnie do szaleństwa ten passat chce doprowadzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pacjent passat b5fl 1.8t awt 2002r.

Jak w tytule auto czasami szarpie na gazie. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Jadąc na gazie nie chce się wkręcić na obroty 2000+(jazda bez turbiny) tylko zaczyna szarpac. Czesto jest ok i nagle szarpie i do 2 tysiecy obr. jest ok a po dodaniu gazu nie wkręca się. Po przełączeniu na benzynę jedzie normalnie turbinka wgniata w fotel i wystarczy przejechać z 500m i można przełączyć na gaz i jest ok. Cewki sprawdzone świece podają elegancko iskrę. Może to być wina samego gazu czy któraś cewka/świeca robi problem. Dodam że czasami cały dzień jest spokoj a czasami kilka razy się to robi na odcinku 15km.

Edytowane przez bartek243b
Dodanie modelu auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności