Skocz do zawartości
Adamus2006

Brak mocy przy skręcaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , 

 

mam nietypowy chyba problem , może ktoś podpowie mi w czym szukać ? 

 

Mianowicie posiadam 1.8T AEB , automat 5 biegowy .  Problem pojawia sie tym że jeśli trzymam lekko pedał gazu na rondzie  i zjezdzam z niego to auto traci przez chwile moc (obroty nie falują nie zauważyłem) i po wyjściu z ronda nagle jest odzyskanie i mocne szarpnięcie . Na prostej drodze i na małych zakrętach coś takiego nigdy się nie dzieje wszystko jest idealnie . 

Czy to może być związek z  weżem podcisniania hamulca ? , wydaje mi się że auto delikatnie słabiej hamuje ale to może mi się tylko tak wydawać . 

Dodam że błędów silnika i skrzyni nie mam żadnych , ostatnio wymieniłem wszystkie cewki , świece też w miare nowe ale raczej z tym ok bo przecież jak auto jedzie po prostej to zupełnie nic się dzieje , żadnych luzów na układzie kierowniczym nie mam byłem na zbieżności .  Dodam jeszcze że pierw takie szarpnięcia na rondach miałem jak było większe wzniesienie , teraz dzieje się prawie na każdym rondzie , obojętnie czy silnik zimny czy ciepły nie ma reguły . 

 

Jak opisałem problem u jednego mechanika to powiedział że kruciec węża podciśnienia hamulca może być uszkodzony i dlatego jest brak mocy przy mocnym skręcie , oglądałem te węże wydają się jak najbardziej ok , może są jakieś kanały pomiarowe w których można zrobić tego logi ? , posiadam kabel oraz program delta scan 4.0

Edytowane przez Adamus2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,  objawy pasują jeszcze do uszkodzonego  mechanizmu rożnicowego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej , 

poczytałem o objawach tego mechanizmu ale każdy pisze że słyszy jakieś stukanie , przeskakiwanie przy skręcie , u mnie na szczęście czegoś takiego nie ma , nigdy czegoś takiego nie słyszałem . U mnie jest coś takiego że jak wejde w rondo nie dodając gazu normalnie przejade nic się nie stanie przy skrętach , jak mam lekko gazu to przy wyjściu jest coś takiego że jak by nie dodawał gazu mimo że dalej trzymam w tej pozycji a wyjade na prostą drogę to nagle moc odzyskuje i nie ma żadnych dzięków mechanicznych tylko silnik zawyje do odzyskuje moc i jest takie szarpniecie bo chce wyrwac nagle do przodu (tylko jest to nie przyjemne szarpnięcie cięzko opisać)cos jak by turbina się włączała tak nagle taki nagly bardzo silny przyrost mocy (puszcze gaz i nie szarpnie), cięzko to strasznie opisac ale jak slysze jak wychodze z ronda ze juz chce silnik zawic to puszczam gaz wyjade po kilku metrach i jest już normalnie . Koła też mi się normalnie kręcą . Aha dodam jeszcze  że nie zawsze tak się dzieje , dzieje się tak średnio z 4na10 wjazd na rondo , nie wiem od czego jest to zależne , probowalem szybciej wjechać , wolniej , na benzynie (bo mam gaz) ale nie ma reguły . Dodam że byłem kilka dni temu kolege zawieść za Berlin zrobiłem 900 km na strzała nic sie nie działo poza kilkoma szarpnięciami , prędkości autostradowe 160-170 km/h zero problemu . 

Takie cuda , myślalem może jeszcze o turbo że siada ? , ale dawać do wymiany jak to nie jest to , to troche średni pomysł , ewentualnie może jakoś logi zrobić ? tak jak pisałem program posiadam tylko musiał by ktoś napisać na jakim kanale robić i jakaś małą instrukcję :)  . 

 

Znalazłem coś takiego ''pod pedałem gazu jest próżnia, obroty i prędkość spadają po kilku sekundach jest znowu lekkie szarpnięcie i silnik odzyskuje moc'' 

W sumie by się troszkę zgadzało , tylko te obroty ale pojezdze dzis i sprawdzę dokładnie czy nie spadają obroty , prózni chyba nie mam bo pedał jest w tej samej pozycji ale traci moc i potem nagle odzyskuje z szarpnięciem .  I postaram się zrobić logi może się uda z tego co wwyczytałem to na kanale 11 . 

Tylko że log robi się na biegu 3 a ja mam automat to sam nie wiem jak to wyjdzie , dodam gazu od 1300 obrotów wcisne start do 4000 stop i może będzie dobrze .

Edytowane przez Adamus2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja , 

obrotny jednak skaczą podczas tego podszarypowania . Utrzymając stałą pozycję gazu dojezdzajac do ronda ok , wyjezdzajac jest szarpniecie i obroty idą do góry z 2000 do 3000 natychmiastowo wtedy szarpnie i spadają do normalnej 2000 , na 80% jestem pewny że to turbina się wlącza . 

Nie wiem czy to log turbiny , wszedłem w silnik potem kanał 11 (raczej na pewno nie turbiny): , dodam że mam automat to nie da się być ciągle na 3 biegu , dodałem po prostu gazu od 1500 do 4000 obrotów . Postaram się ogarnąć vag . 

http://wklej.org/id/3269635/

Edytowane przez Adamus2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualziacja , mam teraz takie błędy , czyżby sonda do wymiany ?  Jeśli chodzi o ostatni błąd kilka dni temu wstawiłem nową centralkę wszystko działa ok i nie mam pojęcia czemu taki błąd , silnik odpala ok kontrolka się nie pali .  Ten błąd znalazłem w necie to chyba ten : 16514 P0130 4082 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony  . 

 

 

22547953_1617502031657470_1603215735_n.jpg

Edytowane przez Adamus2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to być sonda ale nie koniecznie, może także być nieszczelność na dolocie.przy lpg 561 bląd to standard. Trzeba naprawdę dobrze wyregulować sterownik lpg żeby ten błąd nie występował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A membrana w parowniku gazu może na zakręcie się przemieszczać i blokować przepływ gazu? Tak se gdybam. Jazda na benzynie mogłaby coś wyjaśnić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Probowałem też na benzynie było to samo , 

Dziś zaczeło mi coś strasznie wyć , wydaje mi się że turbo pada , oddałem samochod do mechanika , powiedział mi że turbo bierze olej i pewnie na rondach zasysa go więcej i dlatego obroty szaleją i głupieje i chce rwać do przodu , oleju w dolocie pełno jak z kranu , do tego wyciekał mi dziś płyn chłodniczy rozszczelniony mam układ ponad litr dolałem (kaluża pod autem) . 

Czy turbo w 1.8T AEB jest chłodzone albo połaczone z płynem chłodzącym ? a dzwięk był taki , choć na żywo brzmi jeszcze inaczej : 

 

Edytowane przez Adamus2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności