Skocz do zawartości
Foma

[1.9 tdi 1z] Zwiekszone spalanie i wibracje

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam w nowym temacie. Pacjent: vw passat B4 1.9tdi 1z (90 km) kombi

    Pokrotce sprawa wyglada tak:

    Wzroslo mi spalanie jakis czas temu z 5 litrow na 100 km (tryb mieszany) na ok. 5.5l. Niby co to bylo 0.5 litra a jednak. Zawsze tankuje 17.5 l. (Nie pytajcie czemu :P) i to mi starczalo na ok. 350 km teraz starcza mi to na ok. 290 wiec roznica 60 km. Przy czym silnik daje sie wdawac w dziwne wibracje ponizej 1500 obr/min na 4 i 5 biegu. Ciezko mi powiedziec czy tak bylo wczesniej czy nie.

    Na poczatku myslalem ze to moze przez sytuacje kiedy to wracajac z miasta zaczelo brakowac mi paliwa i wtedy konkretnie szarpalo autem wiec szybko zjechalem na stacje 3 litry zatankowalem i auto jechalo juz normalnie. Po kolejnym zatankowaniu na 17.5l. Znow przejechalem 290km i pomyslalem ze to moze przez filtr paliwa bo go zasyfilo jak zabraklo mi paliwa i pociagnelo syf z dna zbiornika, mozliwe to?

    Wiem rowniez o tym ze mam padniety przeplywomierz. Z tym ze z ta dolegliwoscia jezdze juz od roku i spalanie ciage bylo w granicach 5 litrow. Czy mozliwe ze tak nagle przeplywomierz daje o sobie znac?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Na początek wymienił bym filtr powietrza ;) . Podziwiam, że chce ci się tankować w takich ilościach :D .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    21 godzin temu, rainman777 napisał:

    Podziwiam, że chce ci się tankować w takich ilościach :D .

    No cóż, powiedzmy że w tej sprawie muszę być skrupulatny :D 

    Wracając do tematu: Dzisiaj wreszcie zakupiłem kabel do diagnostyki i zacząłem zabawe. Więc z błędów jakie wyskoczyły to: "Błąd 65535 uszkodzony moduł sterujący" i nieznaczące chwilowe usterki abs, skasowałem je aby sprawdzić czy się powtórzą. Zrobiłem rundkę autem i o dziwo czysto. Jednak silnik co raz mocniej poszarpuje (a przynajmniej ja mam takie odczucia) i zaczął mulić. Zacząłem grzebać dalej i wszedłem w 013 kanał i tu coś ciekawszego zauważyłem. Wtrysk na 1 cylindrze ma dawkę 2.98 mg, na 2 i 3 dawka poniżej 1. Stąd pytanie czy to może być przyczyną? 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×