Foma Zgłoś #1 Napisano 10 Października 2017 Witam w nowym temacie. Pacjent: vw passat B4 1.9tdi 1z (90 km) kombi Pokrotce sprawa wyglada tak: Wzroslo mi spalanie jakis czas temu z 5 litrow na 100 km (tryb mieszany) na ok. 5.5l. Niby co to bylo 0.5 litra a jednak. Zawsze tankuje 17.5 l. (Nie pytajcie czemu :P) i to mi starczalo na ok. 350 km teraz starcza mi to na ok. 290 wiec roznica 60 km. Przy czym silnik daje sie wdawac w dziwne wibracje ponizej 1500 obr/min na 4 i 5 biegu. Ciezko mi powiedziec czy tak bylo wczesniej czy nie. Na poczatku myslalem ze to moze przez sytuacje kiedy to wracajac z miasta zaczelo brakowac mi paliwa i wtedy konkretnie szarpalo autem wiec szybko zjechalem na stacje 3 litry zatankowalem i auto jechalo juz normalnie. Po kolejnym zatankowaniu na 17.5l. Znow przejechalem 290km i pomyslalem ze to moze przez filtr paliwa bo go zasyfilo jak zabraklo mi paliwa i pociagnelo syf z dna zbiornika, mozliwe to? Wiem rowniez o tym ze mam padniety przeplywomierz. Z tym ze z ta dolegliwoscia jezdze juz od roku i spalanie ciage bylo w granicach 5 litrow. Czy mozliwe ze tak nagle przeplywomierz daje o sobie znac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #2 Napisano 11 Października 2017 Na początek wymienił bym filtr powietrza . Podziwiam, że chce ci się tankować w takich ilościach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Foma Zgłoś #3 Napisano 12 Października 2017 (edytowane) Dnia 11.10.2017 o 21:08, rainman777 napisał: Podziwiam, że chce ci się tankować w takich ilościach . No cóż, powiedzmy że w tej sprawie muszę być skrupulatny Wracając do tematu: Dzisiaj wreszcie zakupiłem kabel do diagnostyki i zacząłem zabawe. Więc z błędów jakie wyskoczyły to: "Błąd 65535 uszkodzony moduł sterujący" i nieznaczące chwilowe usterki abs, skasowałem je aby sprawdzić czy się powtórzą. Zrobiłem rundkę autem i o dziwo czysto. Jednak silnik co raz mocniej poszarpuje (a przynajmniej ja mam takie odczucia) i zaczął mulić. Zacząłem grzebać dalej i wszedłem w 013 kanał i tu coś ciekawszego zauważyłem. Na 4 cylindrze dawka jest większa niż na pozostałych, dokładnie 2.98. Tłumaczę sobie to tak że coś dzieje się w 4 cylindrze, występuje opóźniony obrót wału więc komputer zwiększył dawkę paliwa na tym cylindrze (stąd większe spalanie, plus możliwy błąd modułu sterującego). Ale nadal nie wiem co może być przyczyną. Pompiarz twierdzi że nastawnik pompy, ale jeżeli nastawnik to spalanie nie powinno wzrastać, a wzrosło... Jakieś sugestie? Edytowane 19 Października 2017 przez Foma Dodatkowe informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Foma Zgłoś #4 Napisano 19 Października 2017 Nikt, nic? Dzisiaj zbadane zostały wtryski aby potwierdzić bądź wykluczyć cieknący na 4 cylindrze wtrysk. Okazuje się że wtryski są zmęczone ale nie są w tragicznym stanie, więc pompiarz wyklucza wtryski. Stawia na nastawnik, dzisiaj został wyczyszczony ale nie miałem okazji jeszcze się przejechać. Zastanawiam się też nad błędnymi odczytami z któregoś czujnika (dokłądnie czujnik temp. paliwa?) Co wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach