Skocz do zawartości
Dudus8

diesel Klepanie, cykanie i twarda praca 2.0 TDI CFGB- wtryskiwacze?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Niestety mam problem z moim Paskiem B7 2.0 TDI CFGB......

Auto na zimnym silniku pod obciążeniem, gdy DSG zmienia biegi klepie i twardo pracuje, według mnie jest to klepianie wtryskiwaczy....

Jak się rozgrzeje to jest w miarę okej, jedynie tylko tak delikatnie jakby cykał.....

Nie podobają mi się korekty na wytyskiwaczach.....

Mógłby ktoś pomóc w rozwiązaniu mojego problemu?59d7f1331930f_vcdspassatkorektyicinieiepaliwa.thumb.png.70c15012ecdcaffe0db6243012d2150b.png

ss.png

vxdsa.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolego wydaje sie ze mam ten sam problem. Czy masz jakieś podejrzenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz przebieg? Na zimny telepie budą? Czuć wibracje poprzez skrzynię i kierownicę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie loguje się wtrysków jak silnik jest zimny. Dopiero jak osiągnie właściwą temperaturę pracy i najlepiej kilka minut po zatrzymaniu. Na 3 zdjęciu korekcje bez szału, ale biorąc pod uwagę że to CR to i bez dramatu. Nic się z wtryskami nie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w TDI 170 KM DSG od ponad 50 tys km i doskwiera szczególnie w wilgotne dni a czasami w mróz. Przebieg 240 tys km. 

Podejrzewam:

- napinacz (mimo wymiany na nowy no chyba że serwis mnie zrobił w balona i nie wymienił a kase zainkasował)

- tarcze sprzędła w DSG

- zawór

- jakaś mechatronika DSG

- zapychanie DPF na zimno i utrudniona praca całego silnika

- problem z jakimś wtryskiem

Natomiast by dokładnie opisać: odpalam z rana auto i to się dzieje nie zawsze bo czasami wszystko jest OK a czasami po prostu jak dodam gazu na biegu to coś cyka i jak jadę szybciej to wręcz szarpie auto. Po kilku minutach jazdy wszystko jest OK ! Jak daje na luz czyli N i dodaje gazu to nie ma żadnego cykania ani drgań. Więc jak by eliminuje to problem silnika ale to tylko się domyślam. ASO nie wie i by to stwierdzić musieli by mieć auto kilka dni. Pasowało by mi jechac na jakaś hamownie by w obciążeniu zbadać skąd to cykanie się wydostaje.  

 

Moje pytanie: już pisano w innych tematach o tłumikach drgań skrętnych. CO to jest i czy jest w modelach bez 4x4 ? Czy to może być to ? Czy to jest powszechnie nazywanym dwumasem ?bo wynika że nie ! to może być trop. TYlko że to było w temacie 4x4. I teraz nie wiem czy ta część nawala każdemu i czy oto chodzi:

 

Edytowane przez MadB7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie zastanawiało, jak można wydawać diagnozę o stanie wtrysków na podstawie tylko logów z VCDS/VAG :)

Przecież te korekcje zależą nie od samego wtrysku ale od wydajności całego cylindra (sprawność napełniania - czyli czy kanały dolot/wylot są drożne, kompresji, nagarów i oczywiście wydajności samych wtryskiwaczy). Moim zdaniem dopiero badanie korekcji z testem przelewowym daje jakąś informację o stanie wtrysków. No chyba, że w TDI-CR zaszyto jakąś super-diagnostykę ale raczej wszystkie silniki mają tak samo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem już pewny i przekonany na 100 % !

 

przez ostatnie 2 miesiące testowałem u siebie ten temat i oto moja diagnoza i powód cykania/klepania/wibracji przy dodawaniu gazu na zimnym silniku które przechodzi po kilku kilometrach:

- po tankowaniu paliwa na Auszen lub BP (ku mojemu ździwieniu) samochód zawsze miał problem z powyższym klepaniem i szarpaniem,

- po tankowaniu na Szel (i to zwykłego paliwa ! nie werwy ani nie jakies inne wynalazki) auto nigdy przenigdy nie miało problemów z klepaniem na zimno !  

 

Ta diagnoza jest pewna na 100% reguła była sprawdzona kilkakrotnie. Unikam zatem powyższych stacji (tych trefnych) w Krakowie. NIe ukrywam że nie lubie Szela za ich głupie ceny które są wyższe niż w innych stacjach konkurencji ale jestem wręcz zmuszony tam tankować dla świętego spokoju. NIe mam zamiaru też reklamować żółtych stacji ale prawda jest dla mnie zaskakująca i do końca nie wiem czym podyktowana że taki jest wynik i efekt.  

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności