niewo92 Zgłoś #1 Napisano 6 Października 2017 Witam kupilem Passata b5 1.9 tdi 115km 98r.Mam go nie caly miesiac i jedna rzecz a wlasciwie dwie ktore mnie zmartwily.Mianowicie szybko schodzacy plyn chlodniczy(dwa tygodnie temu dolalem do pozycji MAX a dzis odezwala sie kontrolka,wiec zajrzalem pod maske i jest grubo ponizej MINIMUM,po odkreceniu korka od zbiorniczka wyrownawczego jest strzal powietrza i troche sie wraca momentalnie ale nadal jest ponizej pozycji minimum)dodam ze samochod praktycznie wgl.nie kopci. Czy ktos ma jakies zalecenia? Druga rzecza jest spadek mocy przy przyspieszaniu(nie zawsze czasem dwa razy dziennie a czasem wgl.)i tak do poki nie zgasze i nie odpale silnika spowrotem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1803 Zgłoś #2 Napisano 6 Października 2017 (edytowane) Witam. Sprawdż pompę wody, może to być termostat, ale niestety najdzybciej masz padniętą uszczelkę pod głowicą. Co do utraty mocy, to auto przechodzi Ci w tryb awaryjny i bez komputera niczego się nie dowiesz. Edytowane 6 Października 2017 przez patryk1803 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niewo92 Zgłoś #3 Napisano 6 Października 2017 Mimo tego ze nie kopci i niema nagaru na korku? jaki koszt wymiany uszczelki jesli to rzeczywiscie ona? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #4 Napisano 6 Października 2017 uszczelka pod głowicę ok. 100zł Komplet śrub głowicy - ok. 80zł komplet uszczelek pod kolektory - około 40zł uszczelka pod dekiel zaworów do wymiany w razie potrzeby Głowicę oczywiście trzeba splanować(50-100zł) oraz sprawdzić na szczelność(?zł). Jeżeli zamierzasz robić ten samochód dla siebie to warto wyciągnąć zawory, sprawdzić luzy na prowadnicach(w razie potrzeby wymienić - 100-200zł), wymienić uszczelniacze zaworowe (ok. 30zł). Przed jakąkolwiek robotą przy głowicy musisz wyciągnąć pompowtryski. Z powrotem nie wsadzisz ich na starych uszczelkach, więc licz 120zł na komplet nowych uszczelek do pompek) Pasek rozrządu wypada wymienić na nowy po takiej imprezie. To samo z olejem i oczywiście płynem chłodniczym. Tak więc jeśli chcesz to zrobić w miarę porządnie - licz około 1000-1500zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niewo92 Zgłoś #5 Napisano 7 Października 2017 A mokra podloga za przednimi fotelami moze miec cos wspolnego z ubytkiem plynu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hak64 Zgłoś #6 Napisano 7 Października 2017 21 minut temu, niewo92 napisał: A mokra podloga za przednimi fotelami moze miec cos wspolnego z ubytkiem plynu? Może świadczyć o cieknącej nagrzewnicy (choć to raczej podłoga w okolicy schowka, pod nim). Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać (zwłaszcza upg) ustal czy nie masz wycieku z układu chłodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1803 Zgłoś #7 Napisano 7 Października 2017 54 minuty temu, niewo92 napisał: A mokra podloga za przednimi fotelami moze miec cos wspolnego z ubytkiem plynu? Może świadczyć o tym, że masz trzecią awarię, czyli woda wdaje Ci się do środka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niewo92 Zgłoś #8 Napisano 7 Października 2017 Ok dzieki koledzy obejrze go i postanowie czy robic czy sprzedac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #9 Napisano 7 Października 2017 18 godzin temu, niewo92 napisał: jaki koszt wymiany uszczelki Piałem w innym temacie ale tu wklejam moje koszty części, robiłem sam Cytuj Koszty części to 450zł, w tym uszczelka pod głowicę, śruby głowicy, uszczelki kolektorów, uszczelniacze pompowtrysków, uszczelniacze zaworów, prowadnice zaworów. Koszt planowania głowicy wraz z docieraniem gniazd zaworowych, wymianą prowadnic i uszczelniaczy zaworów to 300zł. Do tego 4 litry koncentratu płynu chł. -40zł, blokady rozrządu-30zł, gumowa poduszka z przodu silnika- 22zł. Czyli w sumie 840 PLNów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niewo92 Zgłoś #10 Napisano 8 Października 2017 (edytowane) Witam,przyjrzałem się autku i mam pytanie. Czy ze zbiorniczka wyrównawczego powinien kapac plyn?Po lewej stronie zbiorniczka znajduje się cos w stulu zaworka? I z tego cieknie mimo tego ze jest poznizej MAX.Narazie zaopserwowalem to na rozgrzanym silniku nie wiem jak na zimnym. Edytowane 8 Października 2017 przez niewo92 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #11 Napisano 8 Października 2017 Ciśnienie Ci pewnie wywala tamtędy płyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niewo92 Zgłoś #12 Napisano 9 Października 2017 20 godzin temu, masterunio napisał: Ciśnienie Ci pewnie wywala tamtędy płyn Tak ma byc czy jest tego jakas przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #13 Napisano 9 Października 2017 Tak być nie powinno, na początek możesz wymienić korek pod zbiornika płynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niewo92 Zgłoś #14 Napisano 9 Października 2017 A jesli to nie pomoze gdzie dalej szukac? A jesli probowalem jezdzic na niedokreconym i plyn ginol? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #15 Napisano 9 Października 2017 To znaczy że uszczelka pod głowicą wyzionęła ducha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niewo92 Zgłoś #16 Napisano 9 Października 2017 Nawet jesli oleju nie przybywa nie kopci i ani na korku ani na bagnecie nic nie widac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #17 Napisano 9 Października 2017 a dźwięk przelewanej wody/ kamyczków pod deską czasami słyszysz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niewo92 Zgłoś #18 Napisano 9 Października 2017 Bylo cos takiego ale teraz nie slysze od jakiegos czasu A o czym to moze swiadczyc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #19 Napisano 10 Października 2017 8 godzin temu, marcin_pesel napisał: a dźwięk przelewanej wody/ kamyczków pod deską czasami słyszysz? U mnie na x czasu coś takiego występuję ,ale płyn zawsze trzyma poziom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hak64 Zgłoś #20 Napisano 10 Października 2017 9 godzin temu, niewo92 napisał: A o czym to moze swiadczyc? O zapowietrzeniu układu i zasyfionej nagrzewnicy. Zauważyłeś wyciek pod zbiorniczkiem płynu, ale zanim zdecydujesz o zdjęciu głowicy i wymianie uszczelki, sprawdź szczelność całego układu chłodzenia (wszystkie węże, króćce, chłodnica, nagrzewnica). To zdecydowanie tańsze, niż wymiana uszczelki głowicy, a ponadto bez tego sprawdzenia, sama wymiana uszczelki okaże się zbędna, bo problem wróci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach