Skocz do zawartości
niewo92

Szybko schodzacy plyn chlodniczy...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupilem Passata b5 1.9 tdi 115km 98r.Mam go nie caly miesiac i jedna rzecz a wlasciwie dwie ktore mnie zmartwily.Mianowicie szybko schodzacy plyn chlodniczy(dwa tygodnie temu dolalem do pozycji MAX a dzis odezwala sie kontrolka,wiec zajrzalem pod maske i jest grubo ponizej MINIMUM,po odkreceniu korka od zbiorniczka wyrownawczego jest strzal powietrza i troche sie wraca momentalnie ale nadal jest ponizej pozycji minimum)dodam ze samochod praktycznie wgl.nie kopci. Czy ktos ma jakies zalecenia?

Druga rzecza jest spadek mocy przy przyspieszaniu(nie zawsze czasem dwa razy dziennie  a czasem wgl.)i tak do poki nie zgasze i nie odpale silnika spowrotem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sprawdż pompę wody, może to być termostat, ale niestety najdzybciej masz padniętą uszczelkę pod głowicą.           

  Co do utraty mocy, to auto przechodzi Ci w tryb awaryjny i bez komputera niczego się nie dowiesz.

 

Edytowane przez patryk1803

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo tego ze nie kopci i niema nagaru na korku?

 

jaki koszt wymiany uszczelki jesli to rzeczywiscie ona?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod głowicę ok. 100zł

Komplet śrub głowicy - ok. 80zł

komplet uszczelek pod kolektory - około 40zł

uszczelka pod dekiel zaworów do wymiany w razie potrzeby

 

Głowicę oczywiście trzeba splanować(50-100zł) oraz sprawdzić na szczelność(?zł). Jeżeli zamierzasz robić ten samochód dla siebie to warto wyciągnąć zawory, sprawdzić luzy na prowadnicach(w razie potrzeby wymienić - 100-200zł), wymienić uszczelniacze zaworowe (ok. 30zł).

Przed jakąkolwiek robotą przy głowicy musisz wyciągnąć pompowtryski. Z powrotem nie wsadzisz ich na starych uszczelkach, więc licz 120zł na komplet nowych uszczelek do pompek)

Pasek rozrządu wypada wymienić na nowy po takiej imprezie. To samo z olejem i oczywiście płynem chłodniczym.

Tak więc jeśli chcesz to zrobić w miarę porządnie - licz około 1000-1500zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mokra podloga za przednimi fotelami moze miec cos wspolnego z ubytkiem plynu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, niewo92 napisał:

A mokra podloga za przednimi fotelami moze miec cos wspolnego z ubytkiem plynu?

Może świadczyć o cieknącej nagrzewnicy (choć to raczej podłoga w okolicy schowka, pod nim). Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać (zwłaszcza upg) ustal czy nie masz wycieku z układu chłodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, niewo92 napisał:

A mokra podloga za przednimi fotelami moze miec cos wspolnego z ubytkiem plynu?

Może świadczyć o tym, że masz trzecią awarię, czyli woda wdaje Ci się do środka :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki koledzy obejrze go i postanowie czy robic czy sprzedac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, niewo92 napisał:

jaki koszt wymiany uszczelki

Piałem w  innym temacie ale tu wklejam moje koszty części, robiłem sam 

Cytuj

Koszty części to 450zł, w tym uszczelka pod głowicę, śruby głowicy, uszczelki kolektorów, uszczelniacze pompowtrysków, uszczelniacze zaworów, prowadnice zaworów.

Koszt planowania głowicy wraz z docieraniem gniazd zaworowych, wymianą prowadnic i uszczelniaczy zaworów to 300zł.

Do tego 4 litry koncentratu płynu chł. -40zł, blokady rozrządu-30zł, gumowa poduszka z przodu silnika- 22zł.

Czyli w sumie 840 PLNów

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,przyjrzałem się autku i mam pytanie. Czy ze zbiorniczka wyrównawczego powinien kapac plyn?Po lewej stronie zbiorniczka znajduje się cos w stulu zaworka? I z tego cieknie mimo tego ze jest poznizej MAX.Narazie zaopserwowalem to na rozgrzanym silniku nie wiem jak na zimnym.

Edytowane przez niewo92

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, masterunio napisał:

Ciśnienie Ci pewnie wywala tamtędy płyn

Tak ma byc czy jest tego jakas przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak być nie powinno, na początek możesz wymienić korek pod zbiornika płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jesli to nie pomoze gdzie dalej szukac?

A jesli probowalem jezdzic na niedokreconym i plyn ginol?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że uszczelka pod głowicą wyzionęła ducha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jesli oleju nie przybywa nie kopci i ani na korku ani na bagnecie nic nie widac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dźwięk przelewanej wody/ kamyczków pod deską czasami słyszysz? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylo cos takiego ale teraz nie slysze od jakiegos czasu

A o czym to moze swiadczyc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, marcin_pesel napisał:

a dźwięk przelewanej wody/ kamyczków pod deską czasami słyszysz? 

U mnie na x czasu coś takiego występuję ,ale płyn zawsze trzyma poziom :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, niewo92 napisał:

A o czym to moze swiadczyc?

O zapowietrzeniu układu i zasyfionej nagrzewnicy. Zauważyłeś wyciek pod zbiorniczkiem płynu, ale zanim zdecydujesz o zdjęciu głowicy i wymianie uszczelki, sprawdź szczelność całego układu chłodzenia (wszystkie węże, króćce, chłodnica, nagrzewnica). To zdecydowanie tańsze, niż wymiana uszczelki głowicy, a ponadto bez tego sprawdzenia, sama wymiana uszczelki okaże się zbędna, bo problem wróci. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności