Skocz do zawartości
1robert

avf szarpie w zakresie obrotów 1500 do 2000 - nie równo wzrastają obroty na postoju

Rekomendowane odpowiedzi

passat b5 2004 rok szukam powodu szarpania silnika przy spokojnej jeździe w opisanym zakresie obrotów.
 

Mam założony dokładny zegar mierzący ciśnienie doładowania. Jak jadę sokojnie równomiernie  na 4 biegu  w opisanym zakresie obrotów ciśnienie doładowania jest 0 ale potrafi bez powodu wzrosnąć na krótką chwilkę. W tym momencie nie zmienia się położenie turbiny ani EGR (też widać na wakuometrach) więc musi to być spowodowane zwiększeniem dawki wtrysku na chwilę.

Dopiero dziś (nie napiszą jak długo się z tym zmagam bo już wstyd) zauważyłem że na postoju nie potrafię płynnie podnieść obrotów przyciskając gaz w podanym zakresie 1500 do 2000 obr.

wygląda to tak: przyciskam delikatnie gaz np od 1400 obrotów w górę. VAG widzi wysterowanie gazu około 17% i powoli wzrasta a obroty wzrastają np do 1600 a następnie przestają wzrastać na chwilę żeby wzrosnąć dopiero przy np 19% skokowo do 1750obr/min. Czasem wejdzie w ten przedział obrotów ale czuć że silnik nie umie się zdecydować czy dodać gazu czy ująć.

Przy odejmowaniu gazu jest podobnie tzn odejmuję od np 20% wysterowania pedału gazu obroty powoli spadają żeby przy około 1750 przestać spadać, wysterowanie spada a obroty spadną dopiero przy wysterowaniu do 17,5% do około 1600 obr/min. (patrzyłem chyba w bloku tempomatu). Podane wartości są prawie dokładne - piszę z pamięci.

Podmieniałem czujnik obrotów wału na inny który prawidłowo pracował w innym aucie co prawda jakiś czas temu (silnik leżał po wyjściu korby bokiem) i silnik chodził inaczej ale też nie do końca dobrze. Z drugiej strony ten czujnik też nie był do końca pewny.

błędów w ECU brak, na temat tego co przeszukałem w temacie tego szarpania mógłbym gadać godzinami

efekt jest taki jak by przy tym zakresie obrotów coś wpadało w rezonans ale co?

na 4 kanale bloków pomiarowych synchronizacja potrafi trochę przeskakiwać z 0 na 0,55st w rytmie poszarpywania silnika. Czuć po drganiach silnika ze poszarpuje w tym zakresie obrotów na postoju.

Może któryś z kolegów wspomoże mnie w przemyśleniach.

Mógłbym kupić nowy czujnik na próbę ale w różne podmiany w tym silniku poszło już za dużo $$ żeby znów sie pomylić.

czy czujnik obrotów wałka rozrządu mógłby mieć coś też do gadania?  - mi się wydaje ze nie ale mogę się mylić.

proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności