Skocz do zawartości
setnik

Modyfikacja trybu "skandynawskiego" świateł

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Dreyfus napisał:

I potem widzę masy jeżdżących na dziennych w deszczu

 

7 godzin temu, radekrp90 napisał:

Ja włączam ksenony gdy tylko zaczyna mżyć

 

ROZSĄDEK, rozsądek i jeszcze raz rozsądek. Dzień nie przechodzi w noc w jednym momencie i musimy sami ocenić moment kiedy trzeba załączyć światła mijania. To samo z deszczem - delikatny deszczy i słońce jednocześnie to nie tak rzadka sprawa. Trzeba z automatu załączać światła? Bo deszcz z całą pewnością ogranicza widoczność? O ile, o 1%? Widoczność spada z 1000m do 990m? A mgła przedłużająca się do południa i masa ludzi jadąca na światłach przeciwmgłowych przednich. Po co? Co one dają? Rozsądku nic nie zastąpi w takich sytuacjach,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dramatyzuj nikt nie gada o używaniu świateł kiedy lekko pada i świeci słońce tylko o warunkach kiedy jest brzydko, ciemno z powodu warunków atmosferycznych i deszczu, kiedy jazda bez świateł z tyłu i przodu auta powoduje, że jest słabo widoczne dla innych. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie głównie chodzi o tylne światła pozycyjne, bo czasami dosłownie nie widać czy auto stoi czy jedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2017 o 20:29, jihad napisał:

Jakby miał rację i był o tym przeświadczony, to by dorzucił kolejną stówkę, ale póki co nie istnieje definicja "ograniczonej widoczności" i opad deszczu nie jest tożsamy z ograniczoną widocznością zawsze. Trochę rozsądku wystarczy zarówno po stronie kierujących jak i policji.

Art . 30 kodeksu drogowego mówi co innego:

https://prawo.money.pl/kodeks/drogowy/dzial-ii-ruch-drogowy/rozdzial-3-ruch-pojazdow/art-30

Cytuj

Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:  

1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany: 

a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie, 

b) poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania; 

2) kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany: 

a) włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony, 

b) korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu. 

2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.  

3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.  

Z powyższego wynika, że nawet podczas mżawki należy włączyć światła mijania-w końcu mżawka to opad atmosferyczny.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Krawcol82 napisał:

Z powyższego wynika, że nawet podczas mżawki należy włączyć światła mijania-w końcu mżawka to opad atmosferyczny.

Nieprawda. Przeczytaj co zacytowałeś.

Światła włączamy gdy jest zmniejszona przejrzystość powietrza. Mgła czy opad atmosferyczny wymienione są jako możliwe powody tej zmniejszonej przejrzystości powietrza, jednak opad deszczu nie jest tożsamy ze zmniejszoną przejrzystością powietrza.

Tzn. zazwyczaj jest, ale co to w ogóle jest zmniejszona przejrzystość powietrza? Co to jest idealna, niezmniejszona przejrzystość powietrza? Zmniejszona to o ile od wzorcowej? Na te pytania nie ma odpowiedzi, dlatego pisałem o rozsądku z obu stron barykady.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale o jakim rozsądku mówisz  tych co jak jest ciemno w deszczu jeżdżą na dziennych albo we mgle? Lub rozsądku tych co na trzech pasach jadą środkowym? W tym kraju jak nie masz kary nieuchronnej nad głową to takie kwiatki potem masz... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jihad, przecież opad deszczu to opad atmosferyczny.

Kodeks drogowy mówi to jasno, ale skoro wg Ciebie jest inaczej, to Ty sobie dyskutuj z Policja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Krawcol82 napisał:

Jihad, przecież opad deszczu to opad atmosferyczny.

Kodeks drogowy mówi to jasno, ale skoro wg Ciebie jest inaczej, to Ty sobie dyskutuj z Policja.

Nieprawda. Cytujecie coś czego sami dokładnie nie przeczytaliści. Kodeks drogowy mówi jasno, że światła należy włączać z powodu zmniejszonej przejrzystości powietrza, a nie z powodu deszczu. Ten deszcz (czy też opad atmosferyczny MOŻE ale nie musi spowodować zmniejszenie przejrzystości:

Cytuj

Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:  

 

41 minut temu, Dreyfus napisał:

Ale o jakim rozsądku mówisz  tych co jak jest ciemno w deszczu jeżdżą na dziennych albo we mgle?

Nie da się każdej sytuacji życiowej zamknąć w przepisie. Mówię o rozsądku policji, żeby się nie przypierdzielała do świateł dziennych, kiedy pada lekki deszczyk, a widoczność jest wyśmienita, na kilkaset metrów i o rozsądku kierujących, żeby załączali światła mijania kiedy kiedy widać, że widoczność spada, i nie ma znaczenia jaka jest tego przyczyna, czy deszcz, czy zamglenie, czy też zwyczajnie zmierzch.

 

 

Ps. Piszecie cały czas o tylnych światłach pozycyjnych, że to one są ważne. A co z autami z przed 2009 roku, w których dopuszczalne było świecenie DRL wraz pozycyjnymi? One również muszą załączać światła mijania? Ano muszą.

Kodeks nie jest i nie będzie nigdy doskonały, dlatego po raz kolejny odwołuję się do rozsądku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie - każdy opad powoduje jakieś zmniejszenie przejrzystości powietrza, a tym samym widoczności. O czym tu dyskutować.

Ja stosuję się do algorytmu według jakiego działają oryginalne czujniki - jeśli muszę uruchamiać wycieraczki na dłużej niż kilka sekund to oznacza, że trzeba uruchomić światła. Podobnie jeśli jest "szaro" czytaj mgliście, pochmurno - szczególnie o tej porze roku, to uważam należy dla własnego bezpieczeństwa te światła uruchomić. Wolę zużyć szybciej żarówki niż zrobić sobie Hatchbacka.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.11.2017 o 18:03, jihad napisał:

Nieprawda. Cytujecie coś czego sami dokładnie nie przeczytaliści. Kodeks drogowy mówi jasno, że światła należy włączać z powodu zmniejszonej przejrzystości powietrza, a nie z powodu deszczu. Ten deszcz (czy też opad atmosferyczny MOŻE ale nie musi spowodować zmniejszenie przejrzystości:

Wiesz na czym polega problem wykładni prawa w Polsce? Na dowolnej jego "interpretowalności" jeśli nie ma jeszcze prawomocnego wyroku w danej sprawie/przypadku! Tego uczą już na I roku prawa.

Pisząc całkiem serio: opad deszczu to czynnik powodujący zmniejszenie przejrzystości powietrza = czynnik fizyczny -> atmosferyczny (woda).

Ponadto żaden przepis nie zastąpi zdrowego rozsądku!

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytalem temat i mam takie pytanie. Nie szukam tu odpowiedzi czy to legalne czy nie ale jak to zrobic...

Mianowicie chcialbym aby zapalaly sie (wlacznik na AUTO) od razu po przekreceniu kluczyka postojowki (zarowki jasne LED wiec swieca identtcznie jak DRL np. w Audi A4 B7). Cala reszta ma dzialac jak dzialalo, czyli po zmoerzchu zapalaja sie xenony i swieci postoj itd.

Czy zrobic to na przekaźniku z dioda prostownicza czy lepiej jakis uklad z allegro? No i czy uda sie to podlaczyc w Centralnym Module Elektroniki MCE w aucie jak np. w A4? Czy trzeba ciagnac kabelki pod maska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki model LED zakładałeś na postojowe?

Co do zaświecania się - kwestia tego co masz w aucie (jaki Bordnetz). Jeśli masz 3C8 jak ja to da się to zakodować ze stratą menu oświetlenia w MFA.

Inna metoda to jakiś przekaźnik i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w B7, który w B6 był rozwiązany:

Postojówki w B7 robią też za dzienne.Zatrzymuję się, wyłączam silnik auto na zapłonie i postojowki się nadal świecą.Przełącznik na zero.Chciałbym,żeby gasły.W B6 wszystko gasło po zaciągnięciu hamulca.Mimo np. pracującego silnika.I takie rozwiązanie byłoby ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

włącz tryb amerykański

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok.poćwiczę.Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności