jihad Zgłoś #461 Napisano 11 Listopada 2017 9 godzin temu, Dreyfus napisał: I potem widzę masy jeżdżących na dziennych w deszczu 7 godzin temu, radekrp90 napisał: Ja włączam ksenony gdy tylko zaczyna mżyć ROZSĄDEK, rozsądek i jeszcze raz rozsądek. Dzień nie przechodzi w noc w jednym momencie i musimy sami ocenić moment kiedy trzeba załączyć światła mijania. To samo z deszczem - delikatny deszczy i słońce jednocześnie to nie tak rzadka sprawa. Trzeba z automatu załączać światła? Bo deszcz z całą pewnością ogranicza widoczność? O ile, o 1%? Widoczność spada z 1000m do 990m? A mgła przedłużająca się do południa i masa ludzi jadąca na światłach przeciwmgłowych przednich. Po co? Co one dają? Rozsądku nic nie zastąpi w takich sytuacjach, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #462 Napisano 11 Listopada 2017 Nie dramatyzuj nikt nie gada o używaniu świateł kiedy lekko pada i świeci słońce tylko o warunkach kiedy jest brzydko, ciemno z powodu warunków atmosferycznych i deszczu, kiedy jazda bez świateł z tyłu i przodu auta powoduje, że jest słabo widoczne dla innych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #463 Napisano 12 Listopada 2017 W zasadzie głównie chodzi o tylne światła pozycyjne, bo czasami dosłownie nie widać czy auto stoi czy jedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #464 Napisano 12 Listopada 2017 (edytowane) Dnia 10.11.2017 o 20:29, jihad napisał: Jakby miał rację i był o tym przeświadczony, to by dorzucił kolejną stówkę, ale póki co nie istnieje definicja "ograniczonej widoczności" i opad deszczu nie jest tożsamy z ograniczoną widocznością zawsze. Trochę rozsądku wystarczy zarówno po stronie kierujących jak i policji. Art . 30 kodeksu drogowego mówi co innego: https://prawo.money.pl/kodeks/drogowy/dzial-ii-ruch-drogowy/rozdzial-3-ruch-pojazdow/art-30 Cytuj Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto: 1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany: a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie, b) poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania; 2) kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany: a) włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony, b) korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu. 2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. 3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła. Z powyższego wynika, że nawet podczas mżawki należy włączyć światła mijania-w końcu mżawka to opad atmosferyczny. Edytowane 12 Listopada 2017 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #465 Napisano 12 Listopada 2017 2 minuty temu, Krawcol82 napisał: Z powyższego wynika, że nawet podczas mżawki należy włączyć światła mijania-w końcu mżawka to opad atmosferyczny. Nieprawda. Przeczytaj co zacytowałeś. Światła włączamy gdy jest zmniejszona przejrzystość powietrza. Mgła czy opad atmosferyczny wymienione są jako możliwe powody tej zmniejszonej przejrzystości powietrza, jednak opad deszczu nie jest tożsamy ze zmniejszoną przejrzystością powietrza. Tzn. zazwyczaj jest, ale co to w ogóle jest zmniejszona przejrzystość powietrza? Co to jest idealna, niezmniejszona przejrzystość powietrza? Zmniejszona to o ile od wzorcowej? Na te pytania nie ma odpowiedzi, dlatego pisałem o rozsądku z obu stron barykady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #466 Napisano 12 Listopada 2017 Ale o jakim rozsądku mówisz tych co jak jest ciemno w deszczu jeżdżą na dziennych albo we mgle? Lub rozsądku tych co na trzech pasach jadą środkowym? W tym kraju jak nie masz kary nieuchronnej nad głową to takie kwiatki potem masz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #467 Napisano 12 Listopada 2017 Jihad, przecież opad deszczu to opad atmosferyczny. Kodeks drogowy mówi to jasno, ale skoro wg Ciebie jest inaczej, to Ty sobie dyskutuj z Policja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #468 Napisano 12 Listopada 2017 5 minut temu, Krawcol82 napisał: Jihad, przecież opad deszczu to opad atmosferyczny. Kodeks drogowy mówi to jasno, ale skoro wg Ciebie jest inaczej, to Ty sobie dyskutuj z Policja. Nieprawda. Cytujecie coś czego sami dokładnie nie przeczytaliści. Kodeks drogowy mówi jasno, że światła należy włączać z powodu zmniejszonej przejrzystości powietrza, a nie z powodu deszczu. Ten deszcz (czy też opad atmosferyczny MOŻE ale nie musi spowodować zmniejszenie przejrzystości: Cytuj Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto: 41 minut temu, Dreyfus napisał: Ale o jakim rozsądku mówisz tych co jak jest ciemno w deszczu jeżdżą na dziennych albo we mgle? Nie da się każdej sytuacji życiowej zamknąć w przepisie. Mówię o rozsądku policji, żeby się nie przypierdzielała do świateł dziennych, kiedy pada lekki deszczyk, a widoczność jest wyśmienita, na kilkaset metrów i o rozsądku kierujących, żeby załączali światła mijania kiedy kiedy widać, że widoczność spada, i nie ma znaczenia jaka jest tego przyczyna, czy deszcz, czy zamglenie, czy też zwyczajnie zmierzch. Ps. Piszecie cały czas o tylnych światłach pozycyjnych, że to one są ważne. A co z autami z przed 2009 roku, w których dopuszczalne było świecenie DRL wraz pozycyjnymi? One również muszą załączać światła mijania? Ano muszą. Kodeks nie jest i nie będzie nigdy doskonały, dlatego po raz kolejny odwołuję się do rozsądku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #469 Napisano 12 Listopada 2017 Panowie - każdy opad powoduje jakieś zmniejszenie przejrzystości powietrza, a tym samym widoczności. O czym tu dyskutować. Ja stosuję się do algorytmu według jakiego działają oryginalne czujniki - jeśli muszę uruchamiać wycieraczki na dłużej niż kilka sekund to oznacza, że trzeba uruchomić światła. Podobnie jeśli jest "szaro" czytaj mgliście, pochmurno - szczególnie o tej porze roku, to uważam należy dla własnego bezpieczeństwa te światła uruchomić. Wolę zużyć szybciej żarówki niż zrobić sobie Hatchbacka. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #470 Napisano 23 Listopada 2017 (edytowane) Dnia 12.11.2017 o 18:03, jihad napisał: Nieprawda. Cytujecie coś czego sami dokładnie nie przeczytaliści. Kodeks drogowy mówi jasno, że światła należy włączać z powodu zmniejszonej przejrzystości powietrza, a nie z powodu deszczu. Ten deszcz (czy też opad atmosferyczny MOŻE ale nie musi spowodować zmniejszenie przejrzystości: Wiesz na czym polega problem wykładni prawa w Polsce? Na dowolnej jego "interpretowalności" jeśli nie ma jeszcze prawomocnego wyroku w danej sprawie/przypadku! Tego uczą już na I roku prawa. Pisząc całkiem serio: opad deszczu to czynnik powodujący zmniejszenie przejrzystości powietrza = czynnik fizyczny atmosferyczny (woda). Ponadto żaden przepis nie zastąpi zdrowego rozsądku! Edytowane 24 Listopada 2017 przez Tomy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #471 Napisano 14 Stycznia 2021 Witam. Przeczytalem temat i mam takie pytanie. Nie szukam tu odpowiedzi czy to legalne czy nie ale jak to zrobic... Mianowicie chcialbym aby zapalaly sie (wlacznik na AUTO) od razu po przekreceniu kluczyka postojowki (zarowki jasne LED wiec swieca identtcznie jak DRL np. w Audi A4 B7). Cala reszta ma dzialac jak dzialalo, czyli po zmoerzchu zapalaja sie xenony i swieci postoj itd. Czy zrobic to na przekaźniku z dioda prostownicza czy lepiej jakis uklad z allegro? No i czy uda sie to podlaczyc w Centralnym Module Elektroniki MCE w aucie jak np. w A4? Czy trzeba ciagnac kabelki pod maska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #472 Napisano 17 Stycznia 2021 Jaki model LED zakładałeś na postojowe? Co do zaświecania się - kwestia tego co masz w aucie (jaki Bordnetz). Jeśli masz 3C8 jak ja to da się to zakodować ze stratą menu oświetlenia w MFA. Inna metoda to jakiś przekaźnik i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #473 Napisano 30 Grudnia 2021 Problem w B7, który w B6 był rozwiązany: Postojówki w B7 robią też za dzienne.Zatrzymuję się, wyłączam silnik auto na zapłonie i postojowki się nadal świecą.Przełącznik na zero.Chciałbym,żeby gasły.W B6 wszystko gasło po zaciągnięciu hamulca.Mimo np. pracującego silnika.I takie rozwiązanie byłoby ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #474 Napisano 30 Grudnia 2021 włącz tryb amerykański Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #475 Napisano 30 Grudnia 2021 Ok.poćwiczę.Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach