Skocz do zawartości
xSenseix

Utrata mocy po rozgrzaniu i ponownym odpaleniu 2.0tdi BKP

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Ostatnio mojego passata BKP dopadła pewna bolączka, przyczyny, której nie jestem w stanie zlokalizować. Po odpaleniu zimnego silnika, np o poranku pracuje on wg mnie poprawnie (trzyma 800rpm na biegu jałowym), podczas jazdy silnik jest praktycznie niesłyszalny w kabinie, jest elastyczny. Problem polega na tym, że po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika pracuje on dużo głośniej, nie jest już w ogóle elastyczny, a żeby przyspieszyć (nawet nieznacznie) muszę zmusić skrzynię do kickdown'u. Na postoju obroty biegu jałowego bywają różne (od poniżej 800 do powyżej 900). Dodatkowo czuć w kabinie zapach oleju napędowego wydobywający się z kratek nawiewu(jedyne co zauważyłem pod maską to stare zapocenie na pompie tandemowej (BOSCH)). Nie proszę o wróżenie z fusów - być może ktoś z Was walczył już z tym problemem. Błędów brak, diagnostykę będę mógł zrobić najwcześniej za dwa tygodnie. Auto pali na zimnym jak i gorącym silniku. Najciekawsze jest jednak to o czym wspomniałem wcześniej - Pierwsze odpalenie - trasa nawet 100km auto jedzie super. Wystarczy, że zajadę na stację paliw, kolejne odpalenie i kiszka.

Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapach oleju to nic normalnego, może właśnie tandem cieknie olejem - lub któryś wężyk z ukł. paliwowego pod maską. Skontroluj filtr paliwa - czy ropa w której jest zanurzony nie jest czarna. Sugerowałoby to problemy z tandemem - zasilaniem w paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wymieniłem filtr paliwa, był czarny od oleju (samochód posiadam trzy miesiące). Muszę znów tam zaglądnąć. Kolega mechanik twierdzi, że puszczanie oleju do paliwa w passacie to norma przy przebiegu 200tys+.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa Tandemowa puszcza na zimeringu to norma powyżej 200tys. W ostateczności mogą być to uszczelniacze wtrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem u siebie tandem (czarna ropa w filtrze). Komora gdzie znajduje się pompa paliwa była również czarna od oleju (czyli pompa vacum puszczała olej do paliwa) Kupiłem na allegro używkę za 20 pln i zestaw regeneracyjny za 170zł (można taniej poza allegro) oraz dokonałem podmiany. Regeneracja i podmiana jest prosta dla kogoś kto trochę dłubie. Dużo opisów w necie jak to zrobić. Najoporniejj było nabić uszczelniacz (nasadką 15 z przedłużką ładnie wszedł). 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się właśnie, czy kupić nową pompę bosch'a czy szukać zestawu naprawczego. Pozostaje jedynie kwestia - czy w samej pompie prócz uszczelnienia zużywa się coś jeszcze.

 

Dzięki Darek,

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym żebyś wymienił ją niepotrzebnie, może to wyciek paliwa z innego punktu lub inna przyczyna.  Jeżeli jednak decydujesz się na jej wymianę - musisz posiadać umiejętności lev. "Mały Modelarz". W pompie wszystkie uszczelnienia są jednorazowe i do wymiany po jej rozkręceniu i tylko tu może wystąpić problem - nieszczelność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu czytałem temat dotyczący oleju w paliwie - padało na tandem. Postanowiłem sprawdzić filtr paliwa i od razu go wymienić, był czarny a sama obudowa filtra osmolona. Paliwo w filtrze wydawało się być czyste (odciągnąłem je strzykawką do słoika) ale jak już pisałem - obudowa czarna wewnątrz. Zauważyłem też, że ubywa mi oleju a auto nie puszcza nawet niebieskiego dymka. Nie mniej jednak wkurza mnie to, że po odpaleniu ciepłego silnika pracuje on zauważalnie głośniej i jakby taki mulisty się zrobił. Nie zaobserwowałem nigdzie wycieku paliwa a jak wspomniałem w pierwszym poście - tandem zapocony. Jak się wykuruję to zacznę kompletować graty.

 

Mały up,

Wczoraj zauważyłem, że stojąc pod górkę auto się zmuliło, wtryski albo szklanki jakby klekotały jak w starym dieslu, auto szarpie między 1500 a 2000obr/min... Przejechałem 5km, stanąłem z górki, poszedłem na grzybki i niespodziewanka, po 30 minutach auto chodzi jak zegareczek, silnik cichutki i moc powróciła...

Pytanie do Was koledzy - czy nadal szukać winy mojej przypadłości w tandemie czy pompie w baku? Istnieje ryzyko, że podaje zbyt słabo paliwo do filtra? Dodam, że po wymianie filtra pompowałem paliwo pompką poprzez załączanie zapłonu i jak na "moje oko" było ok. Jak duże ma być ciśnienie podawanego do filtra paliwa z baku?

Pozdrawiam serdecznie,

 

Edytowane przez xSenseix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności