Skocz do zawartości
malina88

Silniki FSI, TSI oraz TFSI - dyskusja o awaryjności oraz instalacjach LPG

Rekomendowane odpowiedzi

CDAA w całej produkcji w B6 był do dupy. 

W B7 do około 02.2012 (produkcja silnika a nie odbiór z salonu).

BZB zmiana tłoków od 01.10.2008 06H107065T > 06H107065BK i ich całkowite wycofanie od 01.08.2010 (06H107065T) z dostępności do wymiany.

Możliwe, że BZB do 10.2008 wolny był od zużywania oleju a po zmianie może brać...... 

EA888 gen.2 (od 2008 do 2011) biorą olej

EA888 gen.3 (2011-2015) poprawione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A z ccza coś robili? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chronologia dla EA888 jest następująca:
- GEN 1 (Euro IV)
1.8 TFSI poprzeczny - BYT RM' 2007

- GEN 2: (Euro IV)
1.8 TFSI poprzeczny - BZB RM'2008
---- zmiany w stosunku do 1.8 TFSI G.1: zmiana odpowietrzenia (odmy),
1.8 TFSI wzdłużny - CABA, CABB, CABD RM'2008-2009
---- zmiany w stosunku do 1.8 TFSI G.1: zmiana odpowietrzenia (odmy) + pompa oleju o zmienny wydatku,
2.0 TFSI poprzeczny - CAWB, CBFA, CCTA RM'2007-2009
---- zmiany w stosunku do 1.8 TFSI G.1: zmiana odpowietrzenia (odmy),

- GEN 3: (Euro V)
1.8 TFSI poprzeczny - CDAA RM'2009+
---- zmiany w stosunku do 1.8 TFSI G.2: zmniejszenie średnicy panewek, zmiana tłoków i pierścieni (!), zmiana honowania, pompa oleju o zmiennym wydatku, pompa podciśnieniowa, inne ułożenie przewodów paliwowych, zmiana regulatora turbosprężarki,
1.8 TFSI wzdłużny - CDHA, CDHB RM'2009+
---- zmiany w stosunku do 1.8 TFSI G.2: zmniejszenie średnicy panewek, zmiana tłoków i pierścieni (!), zmiana honowania, pompa podciśnieniowa,
2.0 TFSI poprzeczny - CDNA, CDNB, CDNC, CAEA, CAEB RM'2009+
---- zmiany w stosunku do 1.8 TFSI G.2: zmiana tłoków i pierścieni (!), zmiana honowania, pompa oleju o zmiennym wydatku, pompa paliwa Hitachi gen. III, inne ułożenie przewodów paliwowych, zmiana przepływomierza powietrza,
2.0 TFSI wzdłużny - CCZA, CCXA RM'2009+
---- zmiany w stosunku do 2.0 TFSI G.1: zmiana tłoków i pierścieni (!), zmiana honowania, pompa oleju o zmiennym wydatku, pompa paliwa Hitachi gen. III, inne ułożenie przewodów paliwowych, zmiana przepływomierza powietrza,

To co wprowadzano, aby poprawić TFSI/TSI z "cienkimi" pierścieniami (czyli te spełniające Euro V) to dopiero rok modelowy 2012 i 2013.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radekrp90 ja mam ccza z 2010 to tak odnośnie twojego posta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Twoim przypadku jest więc ten "gorszy" wariant gdzie prędzej czy później pierścienie dadzą o sobie znać. Zmiany (w/g ETKA) następowały w rocznikach modelowych 2012/2013,  a ostatnie numery części to nawet rok 2015/2016.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to inksza inkszość poprostu tam miałeś w tabelce do 2009 ccza. Narazie nie mam tego problemu jak się pojawi to to zrobię bo lubię ten silnik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Dreyfus napisał:

A to inksza inkszość poprostu tam miałeś w tabelce do 2009 ccza. Narazie nie mam tego problemu jak się pojawi to to zrobię bo lubię ten silnik :)

Dzięki, już poprawiłem. Przy kopiowaniu linijki nie poprawiłem lat ;) Oczywiście są one w produkcji do 2009 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o poradę, przeszukuje forum ale nie mogę znaleźć konkretnej informacji. VW CC 2012r, 2.0 TSI 211KM DSG przebieg 166tys, chodzi mi głównie o rozrząd? Czy tu jest łańcuch który wg producenta jest bezopslugowy, czy jednak wymiana jest zalecana jeśli tak to ile i jakie mniej więcej koszta? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim  2.0 jest łancuch i po 7 latach go wymieniłem czyli zaraz po zakupie już go było słychać trochę a robiłem inne rzeczy. Wiem że kupowali ori w vv bo nie było zmienników ale koszty? Coś ponad tysiąc chyba za sam łancuch było ale nie pamiętam dokładnie... 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch nie jest bezobsługowy. Łańcuch się rozciąga, napinacze się wycierają itp.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Bieniu napisał:

Proszę o poradę, przeszukuje forum ale nie mogę znaleźć konkretnej informacji. VW CC 2012r, 2.0 TSI 211KM DSG przebieg 166tys, chodzi mi głównie o rozrząd? Czy tu jest łańcuch który wg producenta jest bezopslugowy, czy jednak wymiana jest zalecana jeśli tak to ile i jakie mniej więcej koszta? 

Jest bezobsługowy z punktu widzenia producenta w okresie gwarancji, a że nawet w okresie gwarancji potrafi się zerwać to inna sprawa. W przeciwieństwie do paska wymienia się go "objawowo" - jeśli słychać hałas przy uruchamianiu albo jeśli auto pracuje niepoprawnie (wypadanie zapłonów, nie równa praca na biegu jałowym) to kwalifikuje się do weryfikacji.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kiedyś VW podawał, że w DSG nie zmienia się oleju 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Bieniu napisał:

Proszę o poradę, przeszukuje forum ale nie mogę znaleźć konkretnej informacji. VW CC 2012r, 2.0 TSI 211KM DSG przebieg 166tys, chodzi mi głównie o rozrząd? Czy tu jest łańcuch który wg producenta jest bezopslugowy, czy jednak wymiana jest zalecana jeśli tak to ile i jakie mniej więcej koszta? 

sprawdz na początek VCDSem grupę 093

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, rosol napisał:

sprawdz na początek VCDSem grupę 093

Co dokładnie mi to da? Ogólnie silnik pracuje bardzo ładnie, cicho itd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzisz stan kąta skrętu... w zakresie 0-3 jest ok... powyżej 3 rozrząd i napinacz do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Bieniu napisał:

Co dokładnie mi to da? Ogólnie silnik pracuje bardzo ładnie, cicho itd. 

Też tak myślałem po wymianie napinacza, łańcucha, zaworu dv i czegoś tam jeszcze było słychać różnice tzn nic nie było słychać:) ale skoro ten tak pracuje to czym się przejmujesz? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, rosol napisał:

sprawdzisz stan kąta skrętu... w zakresie 0-3 jest ok... powyżej 3 rozrząd i napinacz do wymiany

A ok, nie wiedziałem że komputerowo można sprawdzić w jakim stanie jest rozrząd 

33 minuty temu, Dreyfus napisał:

Też tak myślałem po wymianie napinacza, łańcucha, zaworu dv i czegoś tam jeszcze było słychać różnice tzn nic nie było słychać:) ale skoro ten tak pracuje to czym się przejmujesz? 

Poprostu byłem ciekaw jak to jest z tym rozrzadem, bo tak jak pisaliście wcześniej tak jak w automacie w skrzyni niby nie zalecali wymieniać a jednak.... Czyli reasumując wcześniej powinno cos być słychać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na zimnym odpalając powinno się dać słyszeć przez jakąś chwilę obijanie się paska... to stan oznaczający przygodę z wymianą. 

Przy przebiegu 166 tys. km to on może już być powoli do wymiany o ile nie był wcześniej

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma reguły z tymi przebiegami. Przyjmuje się zwyczajnie, że łańcuchowy rozrząd jest bezobsługowy, a w przypadku problemów z silnikiem sprawdza się jedynie jego ustawienie. To element eksploatacyjny i tyle i nie powinien decydować o zakupie lub nie danego pojazdu.

To, że dzisiejsze łańcuszki są delikatne, a eksploatacja oraz wysilenie aut zmieniła się na przestrzeni lat powoduje, że już nie osiągniemy przebiegów jak w starych Mercedesach czy BMW (choć i tam zalecano kontrolę przy 250-300 tysiącach km).

W VCDS pokazuje jedynie błąd korelacji ale w przypadku 1.8/2.0 TSI dużo lepszym rozwiązaniem jest zaglądnięcie na napinacz - wystarczy zdemontować zaślepkę i widać wysunięcie napinacza. W znanym mi aucie rozrząd w 2.0 TFSI przeskoczył po ~140.000 km przy czym auto zrobiło około 60.000 km od remontu (wymiana tłoków, korbowodów i pierścieni).

Z moim 1.4 jest przecież podobnie - jednym padało co 30.000 ja wymieniłem po ponad 120.000 ;) Mi szybciej padła skrzynia jak łańcuch :D

Poza tym... ceny dzisiejszych rozrządów (które np.: w zamiennikach FEBI są znośnej jakości) powodują, że to żadna różnica: dla 1.4 komplet części to 1300 zł w ASO, dla 1.8/2.0 około 1100 zł w zamienniku (1400 ASO jak pamiętam), a BMW N47 to 1500/2200 (zamiennik/ASO). Dla porównania 2.0 TDI-CR to około 800 zł w ASO za same części więc czy to aż taka tragedia?

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności