Skocz do zawartości
malina88

Silniki FSI, TSI oraz TFSI - dyskusja o awaryjności oraz instalacjach LPG

Rekomendowane odpowiedzi

Zalać do pełną olej zrobić 200-300 km i sprawdzić stan oczywiście nie oszczędzając go po drodze... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Gerard napisał:

Kupiłbym 1.8 TSI, ale z tego co czytałem do 2012 te silniki mocno biorą olej, a po 2012 już ich nie montowali w Passatach tylko właśnie 1.4 TSI 160KM.

A 2.0 TSI nie jest łatwo znaleźć, poza tym 200 KM to już trochę dużo, nie jest potrzebne, a spalanie w mieście jednak będzie spore.

Co do oleju Radek ci odpowiedział, myślisz że jest duża różnica w zużyciu paliwa między 1.8 a, 2.0? Po za tym skoro te biorą olej tam pęka to czy tamto to niestety chyba nie ma faktycznie w b6 silnika dla ciebie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Dreyfus napisał:

Co do oleju Radek ci odpowiedział, myślisz że jest duża różnica w zużyciu paliwa między 1.8 a, 2.0? Po za tym skoro te biorą olej tam pęka to czy tamto to niestety chyba nie ma faktycznie w b6 silnika dla ciebie :)

Wolałbym coś nowszego, tzn. B7 z roczników 2012-2015. 1.8 TSI z tych lat już jest poprawione pod kątem oleju, ale problem taki, że nie ma ich w Passatach. Dwulitrowe TSI też szukam, ale jakoś nie mogę znaleźć, więc pozostaje diesel, ew. Octavia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Gerard napisał:

Kupiłbym 1.8 TSI, ale z tego co czytałem do 2012 te silniki mocno biorą olej, a po 2012 już ich nie montowali w Passatach tylko właśnie 1.4 TSI 160KM.

A 2.0 TSI nie jest łatwo znaleźć, poza tym 200 KM to już trochę dużo, nie jest potrzebne, a spalanie w mieście jednak będzie spore.

Wiele egzemplarzy 1,8 TSI ma już remont za sobą. Ponieważ problem pojawia się mniej więcej przy 120-150 tys.km, a więc 90 % egzemplarzy już dawno tą granice ma za sobą. Poza tym na początku były wersje wolne od tej wady. Oznaczenie BZB o ile dobrze pamiętam. Problem z nadmiernym zużyciem oleju dotyczył egzemplarzy z lat 2008-2011. Chodziło o silniki oznaczone CBAA lub CDAA (zawsze mam problem które oznaczenie jest prawidłowe).

Z kolei 2,0 TSI fajnie się napędza i nie pali aż tak dużo.

10 minut temu, Dreyfus napisał:

Co do oleju Radek ci odpowiedział, myślisz że jest duża różnica w zużyciu paliwa między 1.8 a, 2.0? Po za tym skoro te biorą olej tam pęka to czy tamto to niestety chyba nie ma faktycznie w b6 silnika dla ciebie :)

Stare dobre 1,6 :D

@Gerard, 2,0 TSI w Octavii występuje tylko w wersji RS więc i cena będzie odpowiednia. 1,8 TSI jest dostępny i w zwykłej i Scout.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z dwojga złego wolałbym 1.8 TSI ale już biorąc go pod uwagę to lepiej brać "pełne" 2.0. Różnica w spalaniu jest pomijalna i w tych silnikach zależy tylko od kierowcy. W Skodzie Superb 1.8TSI@160KM spala około 6-7 litrów w trasie (spokojna jazda, z prędkościami autostradowymi). W tych samych warunkach 2.0 TFSI + quattro spaliło nieco ponad 7.5 litra. Z tego co wiem, oba z bólem mieszczą się w 10 litrach w mieście, przy czym zdaje się, że nie palą dużo więcej niż moje 1.4 :D Mi spala około 13 (jak jest nie zagrzany) do 8 gdy się staram i jest rozgrzany ale to męka :D Oba auta (Skoda i Audi) wśród znajomych więc relacje z pierwszej ręki ;) Oba nie palą oleju (jeden nic nie miał robione, drugi kupiony po remoncie w Audi).

W VAG ciężko o auto bez potencjalnych awarii ale w BMW moim zdaniem jest jeszcze gorzej (no chyba, że poszukasz N52 ale to auta do 2007 roku). W tej klasie aut ciężko o inne propozycje.

Ja osobiście z mocniejszych szukałbym VR6 FSI lub 3.0 TFSI ale to już inna liga i budżet niż równoletnie VW 1.4 TC/2.0 TSI.

Ogólnie - nie zrażać się i szukać auta z udokumentowaną przeszłością, bo to podstawa w każdym aucie.

Prawda jest taka, że prawo Murphy'ego działa zawsze - jak coś ma się spier*** to i tak się zepsuje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, pietrek_g napisał:

Wiele egzemplarzy 1,8 TSI ma już remont za sobą. Ponieważ problem pojawia się mniej więcej przy 120-150 tys.km, a więc 90 % egzemplarzy już dawno tą granice ma za sobą. Poza tym na początku były wersje wolne od tej wady. Oznaczenie BZB o ile dobrze pamiętam. Problem z nadmiernym zużyciem oleju dotyczył egzemplarzy z lat 2008-2011. Chodziło o silniki oznaczone CBAA lub CDAA (zawsze mam problem które oznaczenie jest prawidłowe).

 

Branie oleju dotyczy BZB i CDAA... poprawili o ile pamiętam w 2012 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BZB i CDAA różnią się tylko układem dolotowym i spełnianymi normami spalin. Bloki są na 99% te same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie każdy silnik z tej rodziny może mieć problem olejowy, trzeba się z tym liczyć mieć tego świadomość szukać zadbanych egzemplarzy kupować i cieszyć się z użytkowania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, rosol napisał:

Branie oleju dotyczy BZB i CDAA... poprawili o ile pamiętam w 2012 roku

Dużo osób na OCP Octavia Club Polska które mają BZB nie mają problemu olejowego. Problem nie leży w bloku, a w układzie korbowym, a dokładnie w tłokach i zbyt wąskich pierścieniach zastosowanych w CDAA.

Edytowane przez pietrek_g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, radekrp90 napisał:

W VAG ciężko o auto bez potencjalnych awarii ale w BMW moim zdaniem jest jeszcze gorzej (no chyba, że poszukasz N52 ale to auta do 2007 roku). W tej klasie aut ciężko o inne propozycje.

Ja osobiście z mocniejszych szukałbym VR6 FSI lub 3.0 TFSI ale to już inna liga i budżet niż równoletnie VW 1.4 TC/2.0 TSI.

Ogólnie - nie zrażać się i szukać auta z udokumentowaną przeszłością, bo to podstawa w każdym aucie.

To temat o silnikach więc nie pisałem nic o innych kryteriach wyszukiwania. A one niestety trochę zawężają moje szukanie. Np. chętnie widziałbym skrzynię DSG, a i przez to właśnie szukam aut z raczej małym przebiegiem. Roczniki 2011 czy jeszcze starsze to już przebieg bliższy 200 tys. km i DSG może być problemem. Dlatego pytam bardziej o silniki po 2012, z roczników 2014-15 a wtedy wychodzi, że z mocnych benzyn w Passatach zostaje 1.4 TSI i 2.0 TSI. Z tych dwóch wygląda, że lepsze pod kątem trwałości jest 2.0 TSI. Jeszcze mocniejszych naprawdę nie potrzebuję, bo poza wyjazdami urlopowymi nie ma gdzie tego wykorzystać ;-)

Dodatkowo niestety nie znam się na tyle na samochodach by jeździć i oceniać stan mechaniczny sam. Wysyłanie do każdego namierzonego auta rzeczoznawców też jest trochę kosztowne, i dlatego szukam raczej wśród poleasingowych z udokumentowaną przeszłością, a tam królują Paski z silnikami TDI. Ostatnio pojawiło się kilka 1.4 TSI 160 KM z 2014 roku i dlatego wpadłem podpytać czy te silniki były już poprawione. 2.0 TSI w ogóle nie widać, a z innych czasem pojawią jakieś fordy z ecoboostem 150 KM, ale z reguły z manualną skrzynią. Ogólnie, tak jak piszesz, nie jest łatwo znaleźć jakąś sensowną benzynę, zwłaszcza z automatem. Alternatywą jest TDI 177 KM i poradzenie sobie jakoś z dpf-em.

Edytowane przez Gerard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mojej okolicy w Tychach i Przyczynie masz dwie b7 z 2.0 tsi... Godne myślę uwagi, więc jak chcesz kupić to auta są... 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-highline-zakupiony-i-serwisowany-w-aso-vw-tychy-ID6zqRai.html

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-2-0-tsi-dsg-highline-2012-ID6yjzNR.html

Edytowane przez Dreyfus
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się dobrze poszuka/popyta to znajdzie się starsze auto z małym przebiegiem (jak choćby moje z 93.000 km, które w sumie wyszło z totalnego przypadku podczas rozmowy).

Ja bym szukał 2.0 TSI z DSG, bo ma DQ250 (mokrą) zamiast DQ200 (sucha, stosowana w 1.4 i 1.8 TSI FWD).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2018 o 12:07, pietrek_g napisał:

Dużo osób na OCP Octavia Club Polska które mają BZB nie mają problemu olejowego. Problem nie leży w bloku, a w układzie korbowym, a dokładnie w tłokach i zbyt wąskich pierścieniach zastosowanych w CDAA.

Przyjrzałem się w "ETce" i do BZB nie było zmiany kompletu pierścieni tłokowych tak ja w CDAA od 02.2012

Wygląda na to,że ten silnik jest wolny od spożywania oleju w dużych ilościach....

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rosol a możesz sprawdzić jak to w moim aucie po etce wygląda. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Dreyfus napisał:

rosol a możesz sprawdzić jak to w moim aucie po etce wygląda. 

Podaj kod silnika.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ccza wyprodukowany jakoś w połowie 2010 roku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, rosol napisał:

Przyjrzałem się w "ETce" i do BZB nie było zmiany kompletu pierścieni tłokowych tak ja w CDAA od 02.2012

Wygląda na to,że ten silnik jest wolny od spożywania oleju w dużych ilościach....

Ale była zmiana tłoków więc możliwe, że coś tam poprawiali (albo raczej mieli coś do poprawienia).

06H107065T > 06H107065BK (od 1.10.2008)

W podobnym okresie była zmiana w tłokach w CCZA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radekrp90 czyli co poprawili pierścienie na tych tłokach ? jest coś konkretniej w etce pokazane? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, radekrp90 napisał:

Ale była zmiana tłoków więc możliwe, że coś tam poprawiali (albo raczej mieli coś do poprawienia).

06H107065T > 06H107065BK (od 1.10.2008)

No i właśnie od tej zmiany podobno zaczynają się problemy z CDAA i ilością pochłanianego oleju. Dużo osób właśnie narzeka na 1,8TSI z lat 2009-2011. W 2011 była kolejna zmiana tłoków w CDAA i później już szły z grubszymi pierścieniami i problem już nie jest na taką skalę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności