Skocz do zawartości
malina88

Silniki FSI, TSI oraz TFSI - dyskusja o awaryjności oraz instalacjach LPG

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

witam wszystkich serdecznie :acute:

jaką instalację z własnego doświadczenia możecie mi polecić do Volkswagena Passata 2.0 TFSI Turbo 2007r.?

Rocznie przejeżdżam około 70 tys.km.

Jakiego gazownika w stolicy polecacie?

Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.10.2017 o 08:22, malina88 napisał:

o Volkswagena Passata 2.0 TFSI Turbo 2007r.?

W pasku był silnik TFSI? Jakie masz oznaczenie silnika? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.10.2017 o 08:22, malina88 napisał:

Cześć,

witam wszystkich serdecznie :acute:

jaką instalację z własnego doświadczenia możecie mi polecić do Volkswagena Passata 2.0 TFSI Turbo 2007r.?

Rocznie przejeżdżam około 70 tys.km.

Jakiego gazownika w stolicy polecacie?

Pozdrawiam 

Pewnie chodziło o silnik FSI 2.0, bo TFSI nie występuje...

Śmiało możesz zainstalować instalację Lovato Direct- instalacja do samochodów z bezpośrednim wtryskiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, hendler85 napisał:

Pewnie chodziło o silnik FSI 2.0, bo TFSI nie występuje...

Jeżeli turbo jak pisze to raczej 2.0 tsi bo FSI 2.0 jest bez turbo... Ja mam instalację u siebie z agc i jestem zadowolony... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Passata b6 2.0tfsi z 2005 roku 147kw też myślę o instalacji gazowej co polecacie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd wziąłeś silnik tfsi w passacie?  Ja mam w 2.0 tsi instalację z agc i działa bez zarzutu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli potem dali tsi z tą samą mocą i też na turbo a ten silnik wycofali? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2017 o 00:07, Dreyfus napisał:

W pasku był silnik TFSI? Jakie masz oznaczenie silnika? 

Mam BWA

4 godziny temu, Dreyfus napisał:

Czyli potem dali tsi z tą samą mocą i też na turbo a ten silnik wycofali? 

Tak było to był pierwszy silnik z turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik ma przecież oznaczenie FSI turbo? Ja mam na swoim napisane TSI więc dalej mam pytanie skąd się wzięło TFSI bo jak dla mnie te oznaczenia ma audi... 

maxresdefault.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie jak są oznaczane na pokrywie silniki 2.0 TFSI EA113 w Audi...

...podpowiadam:

5-2.jpg

Czy TSI czy TFSI - to tylko nazwa handlowa, technicznie to te same silniki i lepiej rozróżniać je nazwami kodowymi, rodziną "EA" albo rodzajem napędu rozrządu.

Prawdą jest jednak, że nie oznaczane były te silnik w VW jako TFSI a jako "T" lub "TSI", a w pierwszych rocznikach jako FSI.

Kolejna sprawa - gdyby oznaczyli to jako 2.0 TKSE to byłby by inny silnik? Nie, bo to byłoby tylko tłumaczenie na Niemiecki - "Turbolader Kraftstoff SchichtEinspritzung"... Jak wspomniałem to wszystko to tylko nazwy handlowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racja, poprostu kupując tsi szukając o nim informacji w necie jest mega misz masz z tymi oznaczeniami, co jednak cenna uwaga po oznaczeniu technicznym typoszeregu już jest łatwiej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pięknie to opisałeś jeszcze brakuje mi wad poszczególnych serii jeśli takowe są opisałeś EA 888 i EA 113 a reszta? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poddałem edycji poprzedni post - na pochyło znane mi problemy poszczególnych silników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ten post trzeba na pierwszą stronę wrzucić albo go jakoś zaznaczyć bo jest mega pomocny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 zdecydowanie trzeba to podpiąć - albo jako odrębny temat albo chociaż tutaj jako pierwszy post!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeniosłem do nowego działu i dodałem mój post jako "rekomendację" - jeśli to zbyt mało niech ktoś inny potnie to wedle swojego uznania. Zawsze mogę zrobić nowy temat tylko z tym jednym konkretnym postem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetne info. Rozumiem, że nie opisałeś silników większych niż 4 cylindry, ponieważ mało ludzi je kupuje ze względu (chyba) na strach przed pojemnością? Przeglądam forum i czytam różne tematy zwłaszcza o silnikach. Szczerze namawiam na VR6. Nie wyobrażam sobie teraz zakupu jakiegoś TFSI, diesle z założenia out. Dobre silniki, bez turbin, problemów brania oleju, spalanie podobne, może ciut większe, ale z tego co czytam to czsami takie samo jak 2.0. Wyprzedzając przypuszczenia i wszelkie spekulacje - nie, nie zamierzam sprzedać swojego auta, nie robię przedsprzedażowej podpuchy. Po prostu dziwię się, że każdy użytkownik auta szuka bezawaryjności, a mimo to nie wybiera potencjalnie najmniej awaryjmego silnika....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności