Skocz do zawartości
malina88

Silniki FSI, TSI oraz TFSI - dyskusja o awaryjności oraz instalacjach LPG

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie. Przymierzam się do zakupu VR6 3.6 w B7 kombi. Poczytałem sporo o tych silnikach głównie na forach hamerykańskich i australijskim. Wiem o bolączce napędu pompy oleju, ale to w USA był głównie rebus. 

Mam prośbę, do kolegi radekrp90, czy posiadasz gruntowniejszą wiedzę na temat tego silnika, również do użytkowników o informacje na temat ewentualnych usterek, wymian części, przy jakich przebiegach i przybliżonych kosztach?

O spalanie nie pytam, ponieważ jest mi znane, o pozostałe podzespoły auta też, ponieważ są prawie jak w każdym B6/7 :)

Ach, przy okazji, czy faktycznie jakość i trwałość wnętrza w B7 jest troszeczkę lepsza niż w B6? Ale to przy okazji - pytam o silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz - zdarzały się problemy z pompą oleju (a raczej śrubą).

Dla silników od numeru AXZ 006 675, BLV 015 645 oraz BHK 010 177 stosowano śrubę 10.9. Wcześniejsze należałoby więc przejrzeć. Nie mam wiedzy w jakich autach jakie motory montowano ale informacja jest z 2009 roku więc dotyczy tylko B6 i początku Passata CC (TPI 2017548/4).

Z informacji serwisowych jeszcze był "problem" z poziomem płynu, który rozwiązano zmianą korka na zbiorniku wyrównawczym na korek niebieski (ori czarny) z ciśnieniem otwarcia 1.4 bar.

Tak poza tym - standardowy, łańcuchowy FSI. Nagar w dolocie, łańcuchy do sprawdzenia co jakiś czas, świece zmieniać co 40 tysięcy i cieszyć się jazdą :D Czasami potrafią drżeć - sprawdzić czy nie ma nagaru, czy łańcuch ok i ewentualnie przepustnica oraz  czy jest najnowszy soft w ECU. Kopcenie w FSI to też niejako norma (już kilka razy widziałem jak 3.6 strzela bąka niczym TDI).

I to chyba tyle.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam 

czy Passat  B7  2.0TSI z 2012 roku będzie już wyposażony w silnik 3 gen. ten, który nie spala nadmiernej ilości oleju, bo z informacji jakie znalazłem w internecie, to silniki TSI/TFSI  były poprawione w 2011, ale silnik 1,8TSI najpierw  był montowany tylko w Audi A4 a dopiero Passat B8 otrzymał silnik 1,8TSI wolny od wady spalania oleju.

Edytowane przez waldi1971

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,8 TSI wolny od wady był też w Octavii II fl od 2012

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to "jeden pies". Między markami i typami silników (1.8/2.0) różnice były w miesiącach ale zakłada się, że wszystkie z rocznika modelowego 2012 (produkcja od około czerwca 2011) mają już poprawione elementy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz 

Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak się sprawa ma w silniku 1.4 CTHD 160KM? jest sens się w to pakować? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy czego oczekujesz. Silnik ma swoje bolączki ale nie są to znów problemy bez rozwiązania. Kwestia ile to ma przebiegu i jaki jest faktyczny obecny stan.

Do weryfikacji na początek czy i kiedy miał zmieniany rozrząd (fajnie by też mieć wiedzę, czy na oryginalnych częściach) oraz czy ma wgraną aktualizację oprogramowania silnika (problem pękania tłoków przez złe dawki paliwa).

Jeśli te dwa tematy będą ogarnięte reszta to głównie tematy eksploatacyjne. Oczywiście nie ma cudów - w/g mnie w każdym względzie downsizingowe 1.4 nie będzie lepsze od 1.8 o tej samej mocy ale potencjał ma i nie skreślałby go jeśli całe auto jest "spoko".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto wygląda bardzo spoko. Wg historii aso nie było wymiany rozrządu. Przebieg 96k. Oprogramowanie silnika nie wiem, zakładam że powiedza mi to w aso bo z samego raportu VIN to nie widzę nic na ten temat. Rocznik 2014.

 

Niby wersja silnika CTHD jest już mocno poprawiona, ale na wszelkich raportach moto jest w tabelkach jakoś silnik którego należy omijać... I nie wiem czy nie dołożyć do b8 1.4 150KM.

Edytowane przez marobo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, marobo napisał:

I nie wiem czy nie dołożyć do b8 1.4 150KM.

Może kup jakieś auto z 1.2 bo tu wiesz nie wiem czy to auto "okiełznasz" ?

Radek wiem że sam masz 1.4 w pasku ale was podziwiam ja mam 2.0 a mi czasem mało pod pedałem... Nie wyobrażam sobie się spakować w 4 facetów po 120 kg plus cały bagażnik gratów i jechać...wiadomo maluchem też kiedyś jeżdżono ale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Dreyfus Bo 1.4 w Passacie wypakowanym po dach to tylko przemieszczacz. Gdy kupuje się go z pełną świadomością wad nikt się nie skarży. Jeśli ma się wybór 2.0 jest prawie zawsze lepszym wyborem.

Co jednak nie oznacza że 1.4 są złe.

I żeby nie było. Osiągi 1.4 Tsi (122KM) są na poziomie 2.0 TDI 140KM. W TDI nikt się nie skarży :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Dreyfus napisał:

Może kup jakieś auto z 1.2 bo tu wiesz nie wiem czy to auto "okiełznasz" ?

Radek wiem że sam masz 1.4 w pasku ale was podziwiam ja mam 2.0 a mi czasem mało pod pedałem... Nie wyobrażam sobie się spakować w 4 facetów po 120 kg plus cały bagażnik gratów i jechać...wiadomo maluchem też kiedyś jeżdżono ale...

Każdy ma inne wymagania, do tej pory miałem b5 100KM więc i tak przeskok ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności