Skocz do zawartości
wronek

silnik v154/klapa regulacji otwartego/zamkniętego obiegu

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy. wyciągając dzisiaj wentylator do przesmarowania zobaczyłem, że klapka regulacji otwartego /zamkniętego obiegu jest pęknięta na "zawiasie"pekniecie.thumb.jpg.a31f1f132bf337bb32a8a9e056760e91.jpg

zobaczyłem, że klapa była w pozycji obiegu wewnętrznego a nie powinna.

Idąc dalej tym tropem sprawdziłem na włączonym zapłonie poprawność dziąłania i odkryłem, że klapka się nie rusza.

Wyciągnałem silniczek sterujący i okazało się, że urwała się zębatka która jest wkładana w otwór w silniczku

22215062_1617473751630980_536095471_n.thumb.jpg.a43fe58eca1cfcd1ab5731fb1ad5250e.jpg22214893_1617473738297648_2032703722_n.thumb.jpg.a0921b1d82479ddfe84b0a84e23b9873.jpg

22207443_1617473711630984_1698052769_n.thumb.jpg.05d3dd5cf548d61bd7001604a0782854.jpg22207351_1617473698297652_428505661_n.thumb.jpg.3ace6e5e66009849b3d9f322f95843a6.jpg

Próbowałem ją przykleić na klej epoksydowy niestety ale dziwna rzecz się stała. Mianowicie po włączeniu zapłonu silniczek zaczął się kręcić i ukręcił znowu zębatke.

Podchodziłem do tego dwa razy... za każdym razem to samo.

 

Na jakiej zasadzie działa ten silniczek? Wykrywa opór i rozłącza się? Czy jest zepsuty skoro skoro ukęcił pierwotną zębatkę i złamał zawias??

Można kupić samą nową/używaną klapkę jak ta w moim nawiewie, albo takie całe coś?  22193082_1617473764964312_906399941_n.thumb.jpg.67c95b72705b6ee609df80cbc1518c34.jpg

 

Może ktoś z was ma na sprzedaż klapke, silniczek albo chociaż tą zębatke?

 

W katalogu części na stronie
http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/2006/460/R/8/820/820010#2
Numer 2 to silniczek aczkolwiek różni się on numerem. Numer mojego to 0132801364

a numer 10 to ta klapka z obudową. Niestety samej zębatki nie mogłem znaleźć.

Jakby ktoś coś wiedział, miał to dajcie znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te silniczki to wszystkie chyba takie same są, nr. silniczków wymieniają się na inne nr. a zębatki idzie zmienić lub dokupić cały worek. Nr worka masz w moim poście na 11 stronie tematu o silniku  nastawy klap, temat wklejony niżej. Chyba gdzieś mi jeszcze został jeden worek tylko nie pamiętam czy kompletny czy bez dwóch cięgien od silniczków temperatury. Co do połamania klapy to być może ktoś źle założył silniczek na zębatkę klapy i nie sprawdził przez co klapa się już oparła a zębatka silniczka jeszcze nie i połamało mechanizmy. Jest jeszcze opcja że potencjometr już kończy się w silniczku i ciśnie go na maxa.  Ogólnie to mam teraz Tourana gdzie czasami wiatrak pracował a nigdzie nie wiało, zamykał się klapami dopływ powietrza do wentylatora i nie miał co dmuchać. Miał błędy silnika obiegu, potencjometry wyczyściłem i jakoś już chodzi ale wiadomo że to sposób na chwilę. Kazałem mu szukać jak najnowszych silniczków na portalach, dowiedział się na jakie najnowsze nr.  wymieniają się oba silniczki i wychodzi że z końcówką Q (1K0907511Q) znowu powinny pasować. Np. na tej aukcji.... http://allegro.pl/silniczek-nastawnik-nagrzewnicy-vw-caddy-eos-cc-i6840268013.html

gdzie masz podane nie wszystkie nr. na które się zamienia. Może twój zamienia się na któryś z listy a ten z listy na ten 1k0......Q  Nie mam już etki ale koledzy zaraz Ci podadzą lub poszukają w online. Montowałem już kilka kompletów 1K0907511Q do klap temperatury przeróżnych roczników B6 i wszystko chodzi. Używki niedrogie i szukaj najmłodszych 15r lub 16r są na nich widoczne daty. Jak będę pamiętał to sprawdzę te zębatki.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, BociekCC napisał:

Ogólnie to mam teraz Tourana gdzie czasami wiatrak pracował a nigdzie nie wiało, zamykał się klapami dopływ powietrza do wentylatora i nie miał co dmuchać.

no to moj ma tak czasem takze pytam, co rozbierac?? :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mateusz a błędy jakieś masz na kompie? U kolegi pokazywał jeden z silniczków od obiegu.Są dwie klapy i dwa silniczki, jedna klapa od powietrza z zewnątrz ( V71otwiera dopływ powietrza do wentylatora lub zamyka) i druga klapa od powietrza z wewnątrz ( V113 otwiera dopływ powietrza do wentylatora lub zamyka). Jak któraś niedomaga i obie staną w pozycji zamkniętej to chyba już wiesz co się dzieje. Rysunek z silniczkami poniżej (te zaznaczone czerwonym kółkiem). Schowek wymontować nie problem a dalej masz np. w temacie od Tourana : http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3628    Pytanie jeszcze czy masz oryginalny panel od klimy czy już przekładany od nowszego bo wtedy też mogło się dziać coś dziwnego. Co do zębatek to zostały mi takie jak na foto.

silniczki nagrzewnicy.JPG

DSC_0499.JPG

DSC_0498.JPG

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, BociekCC napisał:

Mateusz a błędy jakieś masz na kompie?

sporadyczny 4fa i na "stale" 029cc ale nawet bez bledow potrafil lapac zawieche, ostatnio przy temp zewnetrznej okolo 18 stopni z kratek cos dopiero dmuchalo jak ustawilem na 23 na klimie, panel nie ruszany czyli orginalny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile byś chciał za tą zębatkę?

Byłem dzisiaj w sklepie 180 zł siłownik 1K0907511Q denso i chyba w tej samej cenie valeo

szlag mnie trafia. Ostatnio wybuliłem na mechanika 2800 bo to" napewno uszczelka pod głowicą" wymienił mi przy okazji rozrząd

po 60 km znowu to samo(spaliny w ukladzie krązenia) znowu sciągał głowicę.. głowica poszła do całkowitej regeneracji. 20 km przejechane  i znowu to samo... mechanik rozłożył ręce mówi silnik do wymiany.. wszedłem na youtube i pierwszy filmik powiedział mi co było nie tak... zamówiłem używaną część na allegro "chłodniczka spalin egr" wymieniłem i problem rozwiązany.... 

niestety po drugim ściągnięciu głowicy coś zaczęło huczeć jakby sowa. Słychać to tylko na wbitym biegu podczas jazdy miedzy 1600 a 2300 obrotów słychać dźwięk. Oczywiście mechanik nie wie co to i jestem przewrażliwiony... dzisiaj jeszcze usłyszałem jakby lekkie piszczenie jakby pasek ale naprawde ciche. Żeby było śmiesznie kolo tak mi poskładał węże od turbo, że trzymały się na jednym z dwóch metalowych zatrzasków, odwrotnie bądz tylko w połowie były założone zabezpieczenia tychże węży...

teraz znowu ta klapka, zebatka i silniczek.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, wronek napisał:

po 60 km znowu to samo(spaliny w ukladzie krązenia) znowu sciągał głowicę.. głowica poszła do całkowitej regeneracji. 20 km przejechane  i znowu to samo... mechanik rozłożył ręce mówi silnik do wymiany..

Po pierwsze juz bym do niego nie pojechal, a po drugie domagalbym sie zwrotu $ za jego niekompetencje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, wronek napisał:

ile byś chciał za tą zębatkę?

 

 

 

Nie są mi one potrzebne , poprzedni cały kompletny worek też komuś wysłałem. Wysyłka chyba max kilkanaście zł za pobraniem.

11 godzin temu, Orson napisał:

sporadyczny 4fa i na "stale" 029cc ale nawet bez bledow potrafil lapac zawieche, ostatnio przy temp zewnetrznej okolo 18 stopni z kratek cos dopiero dmuchalo jak ustawilem na 23 na klimie, panel nie ruszany czyli orginalny :)

Tak czy siak zajrzał bym za schowek, kolega miał to samo, ewentualnie powyciągaj zębatki z silniczków a klapy ustaw i zablokuj na powietrze z zewnątrz i już nie będzie nigdy problemu. Silniczki nadal będą pracowały i będą w układzie elektrycznym tyle że nie będzie działał obieg wewnętrzny. W sumie nigdy z niego nie korzystałem i da się nawet bez niego żyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.10.2017 o 20:37, BociekCC napisał:

Tak czy siak zajrzał bym za schowek, kolega miał to samo, ewentualnie powyciągaj zębatki z silniczków a klapy ustaw i zablokuj na powietrze z zewnątrz i już nie będzie nigdy problemu. Silniczki nadal będą pracowały i będą w układzie elektrycznym tyle że nie będzie działał obieg wewnętrzny. W sumie nigdy z niego nie korzystałem i da się nawet bez niego żyć.

tez nie korzystam takze jak znam zycie to tak zrobie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się w końcu za rozebranie tego dziadostwa. kupiłem ten środek Kontakt PR otwieram patrze i nie wierze...
Brak potencjometru który bym mógł odnowić ...
Skoro nie ma potencjometru to co zrobić żeby to się zatrzymało? pewnie działa to na zasadzie "wykrywa opór i rozłącza". Ale ostatnio nie wykryło tego oporu, urwało zębatkę i złamało klapę także sam już nie wiem. 
wiązka kabli to też tylko dwa przewody

Podejrzewm, że to zielone coś jest właśnie odpowiedzialne za wykrywanie oporu,. jest on połączony między  pierwszym a drugim pinem.

 

BociekCC
Dzięki wielkie za wysłanie zębtki ?

1.jpg

 

Kupiłem inny silniczek na allegro wymieniłem i śmiga.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za wszelką pomoc

Edytowane przez wronek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieńdobry. Jeżeli jest możliwość to też bym chciał kupić od Pana ta zebatke od klapy cyrkulacji powietrza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ma ktoś na sprzedaż zestaw naprawczy I w jakiej cenie? Szukałem po wielu sklepach ale nie ma nigdzie na hurtowniach :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności