Skocz do zawartości
romeo9999

[Instrukcja] Montaż sterownika Climatronic z MY'08 i nowszych

Rekomendowane odpowiedzi

a brak komunikacji to wymiana na BCM z b7 podobno nie jest trudna ja będę to wymieniać na pewno.

 

 

:hmm wymiana na bcm nie jest trudna? :lol3

Ogólnie bcm nic nie ma do wyświetlania ustawień klimatyzacji na rns

Edytowane przez truna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten dalej uparcie będzie wprowadzać innych w błąd. BCM niema nic wspólnego z wyświetlaniem na RNS, jak czegoś nie wiesz to nie próbuj udowadniać swoich racji, chcesz wymienić BCM to go wymieniaj, ale on z klimatronikiem i jego działaniem w porównaniu z CCEM ma niewiele wspólnego poza jasnością wyświetlacza temperatury i stąd błąd w panelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ten dalej uparcie będzie wprowadzać innych w błąd. BCM niema nic wspólnego z wyświetlaniem na RNS, jak czegoś nie wiesz to nie próbuj udowadniać swoich racji, chcesz wymienić BCM to go wymieniaj, ale on z klimatronikiem i jego działaniem w porównaniu z CCEM ma niewiele wspólnego poza jasnością wyświetlacza temperatury i stąd błąd w panelu.

Dokładnie tak, a tu jest dowód - panel z B7 + cecm 3c8

klima2.jpg

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale tak ogólnie co do działania/algorytmów ktoś ma gdzieś jakieś informacje czym się różni ich działanie lub może osoby, które zmieniły same zauważyły jakieś różnice?

Pytam z ciekawości póki co, bo jeśli miałbym wymieniać to z jednej strony podoba mi się tylko ta ostatnia wersja (gen 3) ale znów najmniej problemów z montażem (i doborem ramek) jest z wersją bez wyświetlaczy (gen 2).

 

W SSP nie opisano tego w ogóle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamontowałem w moim 2006 b6 nowy panel cc b7 zrobiłem wszystko co trzeba i wywala mi błędy

20170703_125900.jpg

 

błąd czujnika jakości i niskie ciśnienie kompresora to rozumiem nie mam gazu i nie mam tego czujnika ale reszta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś resetowania klap?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Próbowałeś resetowania klap?

 

100 razy i nic

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

może to wina panelu

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

przy wymianie 2 silniczków na jeden która kostkę się podłącza od silnika z przodu czy z tyłu

Edytowane przez DarkFace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeden błąd po zmianie z starego na panel z CC B7 został 13701424- Function Restricted Due to Missing Message.

20170703_193604.jpg

 

i kodowanie może jest coś źle proszę o pomoc

20170703_193416.jpg

20170703_193515.jpg

20170703_193529.jpg

20170703_193536.jpg

20170703_193552.jpg

Edytowane przez DarkFace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
morze to wina
kturą kostke sie podłacza
morze jest coś

Ja pierniczę. Chłopie, nie potrafisz pisać po polsku to chociaż korzystaj ze słownika.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mkpol napisał:
Ja pierniczę. Chłopie, nie potrafisz pisać po polsku to chociaż korzystaj ze słownika.......

Sorki za te małe błędy ale jestem od 15 lat zagranicą języki obce swoje robią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wymianie panelu z prawej strony słabo grzeje przy ustawieniu na maksa jest ledwo ciepło. lewa strona kierowcy działa prawidłowo.

co może być przyczyną? na starym działa ok ustawienie klap zrobione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź piny:

Wtyk A, pin 14 (czujnik temperatury prawy)

Wtyk B, pin 3 (potencjometr serwomotoru prawego)

Wtyk C, pin 12 (serwomotor prawy - sygnał grzania)

golf-mk5-14655.png

Może pin jest zagięty lub jest zimny lut. Możliwe też, że panel jest zwyczajnie uszkodzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2017 o 19:03, radekrp90 napisał:

Sprawdź piny:

Wtyk A, pin 14 (czujnik temperatury prawy)

Wtyk B, pin 3 (potencjometr serwomotoru prawego)

Wtyk C, pin 12 (serwomotor prawy - sygnał grzania)

golf-mk5-14655.png

Może pin jest zagięty lub jest zimny lut. Możliwe też, że panel jest zwyczajnie uszkodzony.

włączyć zapłon i sprawdzić czy zmienia się napięcie na podanych pinach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - zmieniając poszczególne nastawy powinny zmieniać się tam napięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki dziś sprawdzę

edit

żadne piny nie były zagięte napięcie zmienia się.

auto mam z 18.12.2008 licznik na białych zegarach oraz miałem na starym automatyczny obieg wewnętrzny pin 16 zasila również pin 20 we wtyczce A

wczoraj niby było ok ale dziś w trakcie jazdy znowu czuję chłód z prawej strony i jakby z tej prawej strony był słabszy nadmuch... wyczytałm iż możliwe, że nagrzewnica może byćdo wymiany tylko dziwne, że na starym wszystko hula.

czekam na kabel aby sprawdzić czy są jakieś błedy

Edytowane przez kepasa
nie robić post pod postem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze raz pytanie co do różnic w panelach.

Po ostatniej "naprawie" jednego z serwomotorów naszła mnie myśl czy może w poszczególnych wersjach sterowników zmieniło się coś odnośnie "stukania" silniczkami? Może w nowszych rewizjach jest to rozwiązane mniej agresywnie i jeśli różnica w odczytanych wartościach potencjometr-zadana jest małą sterownik nie przestawia serwomotorów? W moim aktualnym panelu widzę, że stale dąży do zrównania wartości zadana/aktualna co przy choćby lekko zużytym potencjometrze nie może dać innego efektu jak stukanie. Mam wrażenie, że w Audi jakoś bardziej delikatnie to działa chyba, że tam zwyczajnie potencjometry są trwalsze.

Podsumowując - ktoś kto zmieniał panel i miał "stukające" silniczki zauważył, że coś się wraz z nowym panelem poprawiło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To odświeżę kotleta . U Siebie w B7 po zmianie na panel nowszy miałem parę błędów klap itp ale zrobiłem kalibracje klap błędy zniknęły został tylko taki błąd. Ktoś wie jak go rozwiązać ?  Druga sprawa http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=22850&view=unread#p259087 zrobiłem tutaj tak jak na forum czyli zaznaczona opcja rozszerzenia wyświetlenia temperatury i zapisałem ale nadal jest zakres LO - 26

IMG_20180304_123505.jpg.fa0e258eed64ab38ec94e319da790be9.jpg

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sensie auto przycisk działa naciskając AC nic się nie dzieje a się podświetla wróce z Pracy to podepne i tak zrobie test kompresora klimy jak nie to problemik :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności