Wolfe Report post #341 Posted June 30, 2020 Skasować? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kamyk1984 Report post #342 Posted June 30, 2020 Kasowalem, niestety wracaja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wolfe Report post #343 Posted June 30, 2020 Coś w instalacji przerabiałeś? Czy tylko odpiąłeś jeden i podpiąłeś drugi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kamyk1984 Report post #344 Posted June 30, 2020 (edited) 2 godziny temu, Wolfe napisał: Coś w instalacji przerabiałeś? Czy tylko odpiąłeś jeden i podpiąłeś drugi? Robiłem przepiecie z pinem 20 i tak samo. Wróciłem do stanu fabrycznego. Czy to moze miec związek z brakiem bcm? Rozumien, ze komunikacjia wykonywana jest poprzez can h/l a modyfikacje o ktorych mowa w wątku dotyczą zasilania i stwrowania klapami. Chyba, że coś źle zrozumiałem. Sprawdziłem właśnie u kolegi w Touranie my2010 ma bcm ten sam panel i brak błędów. Edited June 30, 2020 by kamyk1984 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wolfe Report post #345 Posted June 30, 2020 Ten błąd co wrzuciłeś nie ma nic wspólnego z BCM, pozostałe o których piszesz a nie wrzuciłeś mogą mieć, ale tego nie wiem nie widziałem ich. Na panelu 5K0 musisz zasilanie przeniesione jak jest w instrukcji(post Bimbasza). Quote Share this post Link to post Share on other sites
radekrp90 Report post #346 Posted July 1, 2020 Nic się nie zmienia w pozostałych kostkach. Wrzuć cały autoscan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kamyk1984 Report post #347 Posted July 1, 2020 9 godzin temu, Wolfe napisał: Ten błąd co wrzuciłeś nie ma nic wspólnego z BCM, pozostałe o których piszesz a nie wrzuciłeś mogą mieć, ale tego nie wiem nie widziałem ich. Na panelu 5K0 musisz zasilanie przeniesione jak jest w instrukcji(post Bimbasza). Błąd jest ten sam tylko, że w kilku sterownikach (can, drzwi, silnik itd,). Quote Share this post Link to post Share on other sites
mkpol Report post #348 Posted July 1, 2020 17 godzin temu, kamyk1984 napisał: Zmieniłem panel z 3C0 907 044 DK na 5k0 907 044 BT H15 0709 Godzinę temu, kamyk1984 napisał: Błąd jest ten sam tylko, że w kilku sterownikach (can, drzwi, silnik itd,). Odepnij fizycznie panel klimy, skasuj błędy z pozostałych sterowników i sprawdź czy wracają. Możesz mieć walnięty panel (co się zdarzało). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuczi Report post #349 Posted July 1, 2020 13 godzin temu, kamyk1984 napisał: Robiłem przepiecie z pinem 20 i Z instrukcji na pierwszej stronie ? Ja robiłem i niestety jest tam błąd, panel nie ruszył nawet. W dniu 8.07.2013 o 11:17, adamki napisał: Witam śledzę ten wątek już od jakiegoś czasu i tu mam pytanko do Bimbasza. Z uwagi na to że posiadam vw tourana 2003 roku i zmieniłem panel climatronika mam cały czas błąd vcds 13701456 znalazłem inny manual http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2013/04/wymiana-panelu-klimatronik.html i tam jest opisane odwrotne podłączenie pinu 16 z 20. Co teraz ???? ps. podpiąłem wedle tej instrukcji i błąd nie znika. Co robić ???? To mi pomogło Quote Share this post Link to post Share on other sites
kamyk1984 Report post #350 Posted July 1, 2020 32 minuty temu, Kuczi napisał: Z instrukcji na pierwszej stronie ? Ja robiłem i niestety jest tam błąd, panel nie ruszył nawet. To mi pomogło Tak z pierwszej strony, kabel 16 daje prad na 20 i 16 A w linku jest przepiecie 16 na 20, czyli jeszcze inaczej ? 45 minut temu, mkpol napisał: Odepnij fizycznie panel klimy, skasuj błędy z pozostałych sterowników i sprawdź czy wracają. Możesz mieć walnięty panel (co się zdarzało). To już drugi panel wczesniej byl z koncowka ba, z golfa 6.Takie same błędy Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuczi Report post #351 Posted July 1, 2020 3 minuty temu, kamyk1984 napisał: A w linku jest przepiecie 16 na 20, czyli jeszcze inaczej ? U mnie to zadziałało Quote Share this post Link to post Share on other sites
kamyk1984 Report post #352 Posted July 1, 2020 (edited) Sprawdziłem błędy, narazie brak ?? jeszcze będę obserwował i dam znac. Edited July 4, 2020 by mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuczi Report post #353 Posted July 2, 2020 Przychodzi mi do głowy jedno, w autach juz CR jest inaczej Quote Share this post Link to post Share on other sites
kamyk1984 Report post #354 Posted July 3, 2020 (edited) To jest złośliwość rzeczy martwych. Dalej działa i nie wywala błędów ?? Edited July 4, 2020 by mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuczi Report post #355 Posted July 3, 2020 Marek, zrób edit pierwszego postu bo wprowadza w błąd Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wolfe Report post #356 Posted July 28, 2020 (edited) Zmieniając panel climatronika posiadając nagrzewnicę z 2 silniczkami przy kanale ssącym wbrew obiegowej opinii nie jest bezproblemowe. Różna długość drogi pokonywanej przez klapy powoduje, że podczas złej pogody parują szyby w samochodzie. W celu rozwiązania tego defektu wystarczy zmienić kanał ssący z dwóch na taki z jednym silniczkiem sterującym dwiema klapkami. Lista części: - kanał ssący najlepiej szukać po zdjęciu i żeby był tej samej firmy co nasza nagrzewnica(są tylko Denso i Valeo), - silniczek klap 3C0 907 511 Q lub A, - 2 śrubki do przykręcenia silniczka N10424102. Kanału ssącego w ASO już nie dostaniemy, a szkoda bo jego cena była tam bardzo atrakcyjna ok 120pln. Na Allegro samych kanałów nie ma wystawionych, trzeba pisać do handlarzy co mają całe nagrzewnica, w sprawie zakupu samego kanału. Kanał ssący znajduje się za schowkiem pasażera, więc rozpoczynamy od jego demontażu, trzy śrubki na dole i 4 na górze. Naszym oczom ukazuje się kanał ssący. Pozbywamy się gumowego węża, odkręcamy torx 20 wylot powietrza na nogi. Następnie odkręcamy torx 25 przy rogu deski. Kolejno demontujemy wentylator w tym celu przekręcamy go w stronę z drzwi pasażera, wyjmujemy i odpinamy wtyczkę. Usunięcie wentylatora pozwoli nam dostanie się do śrubki pozwalającej opuścić trochę nagrzewnicę co jest niezbędne do montażu nowego kanału ssącego, starego i tak nie uda się usunąć w jednym kawałku. Do odkręcenia potrzebujemy płaskiej 10, kładziemy się pod deską i widzimy śrubkę do odkręcenia. Zdjęcie nagrzewnicy z zaznaczoną śrubką. Teraz odkręcamy komfort 10 i odchylamy go na lewą stronę żeby nie przeszkadzał. Za komfortem znajdują się dwie śrubki, do okręcenia potrzebujemy 10 nasadowej lub torx 30. Teraz odkręcamy wspornik komfortu, śrubki widać dopiero jak położymy się pod deską i spojrzymy w górę, znowu są to takie same śrubki jak ostatnio, najlepiej odkręcić płaską 10. Na tym zdjęciu są miejsca gdzie z drugiej strony są wkręcone śrubki. Teraz musimy trochę odgiąć wspornik, żeby nagrzewnica na nim nie wisiała oraz żeby nie przeszkadzał później wkładając nowy kanał ssący. Teraz odkręcamy dwie ostatnie śrubki trzymające kanał ssący, torx 10 lub nasadka 5.5 Demontujemy osłonę silników, odczepiamy wtyczki od silniczków oraz usuwamy silniczki. Teraz usuwamy stary kanał ssący, w całości go nie usuniemy, bo nie ma miejsca na jego wyjęcie. Swój kanał ponacinałem dremelem i połamałem na kawałki szczypcami. I mamy wreszcie miejsce gotowe na nowy kanał. Jeżeli nie posiadamy czujnika jakości powietrza to jest dobry moment na jego założenie i przeprowadzenie wiązki. Najlepiej usunąć uszczelkę na podszybiu oraz zdjąć metalowe klipsy, podszybie po stronie pasażera odginamy do góry, widzimy wlot powietrza do którego przyczepimy czujnik jakości powietrza oraz gumową uszczelkę ścigamy ja robimy szpikulcem dziurę w niej do przeciągnięcia kabli, następnie w wygłuszeniu które jest za uszczelką. Przeciągamy kable, wyjdą one na wysokości belki. Widok wiązki przeciągniętej przez gumową uszczelkę. Teraz niby najtrudniejsza część pracy wsadzenie nowego kanały ssącego. Kanał wpychałem pod kątem, ciągnąc nagrzewnicę w dół oraz odciągając wiązkę która idzie po belce dodatkowo naginałem górę kanału(te żeberka). Po około 20minutach udało mi się wsadzić kanał na miejsce. Przez otwór od wentylatora trzeba sprawdzić ręką czy zaczepy z tyłu kanału zaskoczyły na nagrzewnicę. Kanał powinien siedzieć równo w prowadnicach nagrzewnicy. Teraz wkładamy silniczek i przykręcamy go do nagrzewnicy. Do poprzedniego kanały szły dwie wtyczki do silników teraz potrzebna jest nam ta na końcu wiązki, ją wpinamy w nowy silniczek. Tutaj nie ma możliwości pomyłki, druga wtyczka jest za krótka do nowego silniczka. Zbędną wtyczkę obwinąłem taśmą parcianą i włożyłem za komfort sztywno żeby się nie ruszała i nie wydawał dźwięków. Zostaje teraz tylko skręcenie wszystkiego do kupy. W instalacji samochodu wypiąłem pin 20(plus po stacyjce) z dużej czarnej wtyczki i usunąłem konektor(można podpiąć do niego plus potrzebny do zasilenia czujnika jakości powietrza), następnie wypiąłem pin 16 (stały plus) i wsadziłem z nowym konektorem w pin 20. W tym momencie mamy działający w pełni climatronik, jeżeli jest jeszcze nie podłączony czujnik jakości powietrza to masę do czujnika można wziąć z pin 20 i ostatni pin z czujnika podłączyć za pomocą konektora do pinu 4 we wtyczce. U mnie udało się bez ściągania deski, ale jak rozmawiałem z paroma forumowiczami niektórym udało się bez, inni ściągali, byli też tacy co lekko podcinali kanał żeby wszedł bez problemu. Realizacja całego moda ze zmianą panelu, wymianą kanału, dołożeniem czujnika jakości powietrza, modyfikacją wiązki oraz kodowaniem zajęło 7-8h, robiłem cały tydzień, codziennie po godzinie, robota jest mało przyjemna, ręce pocięte, brudne. Spokojnie można to zrobić w 3-4h, widząc po zdjęciach nie zawsze kolejność którą opisałem zgadzała się z tym co na zdjęciach, opisałem sposób, który jest najlepszy. Podziękowania dla forumowiczów @robert_s i @CULTUS3 za opisanie jak oni u siebie zmieniali kanał oraz dla @xydeify i @tajpej11(panel kupiony na forum tourana jeszcze) za sprzedaż części. Edited July 28, 2020 by Wolfe 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
robert_s Report post #357 Posted July 29, 2020 @Wolfe gratuluję samo zaparcia;-) teraz bcm bo my z @CULTUS3 jesteśmy po. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
CULTUS3 Report post #358 Posted July 29, 2020 @Wolfe elegancko że się udało bo bez ściągania deski naprawdę bardzo ciężko. Ja jeszcze wykorzystałem instalacje od drugiego silniczka do czujnika jakości powietrza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mireckino Report post #359 Posted October 27, 2020 Czy w Passat CC wymiana starego na nowy jest p&p? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kazmirz_pawlak Report post #360 Posted October 28, 2020 Pytanie, Czy w panelu z poniższego zdjęcia powinny się świecić te niebieskie oraz czerwone kreski nad temperaturą nawiewu bezpośrednio nad pokrętłem? Jeśli tak to jak się dobrać do wymiany żarówek tam się znajdujących? Quote Share this post Link to post Share on other sites