Skocz do zawartości
romeo9999

[Instrukcja] Montaż sterownika Climatronic z MY'08 i nowszych

Rekomendowane odpowiedzi

Na samym początku musimy sie zaopatrzyć w nastepujące części

 

- Panel klimy

 

klima nowy typ.jpg

 

- Ramka panelu klimy

 

ramka cc.jpg

 

- Gateway(brama) od L w górę max Q sprawdzone wyświetlanie grafiki na RNS 510 i RCD 510

 

gateway Q.jpg

 

- Czujnik jakości powietrza ( nie we wszystkich panelach jest potrzebny ale od cc tak

 

czujnik.jpg

 

- blaszka montażowa do czujnika koszt w ASO max 5 zł

 

- Górna część nawiewu z siłownikiem

 

2012-07-20-108.jpg

 

Z uwagi że nie da sie tego wymienić w bardzo delikatny sposób aczkolwiek jest to lepszy niż demontaż całej klimy. lepszego sposobu nie ma, bo nie ma miejsca by zdjąc starą część nawiewu

blokuje nas belka a wiec trzeba zdemontowac podłokietnik i deskę wtedy mamy pełną swobode ruchu !!!

 

instalacja starej klimy jest podobna tylko trzeba pare modyfikacji zrobić a wiec nie trzeba jej zmieniać

schemat mam juz rozrysowany tylko trzeba go przerysować i umieszczę go w tym wątku

 

Instrukcja ta sprawdzona na kilku pojazdach a wiec można działać !

climatronik nowy  wtyk czarny.jpg

 

mała czarna gotowa.jpg

 

mała brązowa.jpg

 

Powodzeniaw modyfikacjach

 

 

Zaznaczam jesli ktoś zakłada nowy panel klimy wraz z obudową na jeden siłownik !! Jedynie zmieniamy pin 20 z wtyczki czarnej, idzie do 16 pinu a wiec 16 pin zasila i 20 pin reszte przewodu który idzie do instalacji zaślepiamy

klima 004.jpg

 

A tu link do filmiku

 

 

ps. A propo zmiany silnika nagrzewnicy z dwóch na jeden same plusy szybciej zimniej w aucie jesli chodzi o klime i szybciej sie auto zagrzewa

 

instrukcje opracował : romeo9999

klima 003.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- Gateway(brama) od L w górę max Q sprawdzone wyświetlanie grafiki na RNS 510 i RCD 510

 

po co bramka L w górę?

skoro na gateway 3C0 907 530 E, tak z końcówką E bez problemu wszystko działa.

Jak ktoś ma taki gateway E u siebie i chce zmienić panel klimy na nowy to nie widzę sensu aby jego zmieniać na wyższy.

 

 

Panowie o czym cały czas debatujecie, o tym że po zmianie panelu klimy ze starego typy na nowy typ przełączników przy założeniu że mamy stary typ nagrzewnicy (Stary to taki który ma dwa niezależne silniki do zamykania klap powietrza zassysanego do auta oraz obiegu wewnętrznego) nie domyka się klapa od obiegu wewnętrznego. Tak nie domyka się, ok 0,7-1cm jest nie domknięta. W nowym typie nagrzewnicy jest już jeden silniczek który obsługuje te dwie klapy sam. I w takim przypadku działa poprawnie zamykanie klap. Obie zamykają jak i otwierają się w pełnym zakresie.

 

Do tego aby podłączyć nowy panel klimy nie potrzeba żadnego wielkiego schematu, wystarczy poszukać na naszym forum, gdzie już ten temat wałkowaliśmy dość długo.

Poniżej opis jak pozamieniać kabelki aby podłączyć

 

 

Duża czarna wtyczka panela climatronica:

Ucinamy kabel idący do pinu 20. Kawałek wychodzący z wtyczki łączymy z kablem z pinu 16 - czyli oryginalny kabel który idzie do pinu 16 zasila pin 16 oraz pin 20. Luźny/ucięty koniec kabla z pinu 20, który idzie do wiązki izolujemy. Nie jest więcej wykorzystywany.

 

UWAGA

Jeżeli ktoś posiada fabryczne webasto to we wtyczce nie ma pinu 16, jest puste miejsce. Nie dotyczy go wiec łączenie 20 z 16.

 

 

Mała brązowa wtyczka climatronica

Wypinamy z wtyczki kabel z pinem 7 i łączymy go z pinem 10 (zdejmujemy trochę izolacji z kabelka z pinu 10 i łączymy z pinem 7 i izolujemy).

Wypinamy z wtyczki kabel z pinem 8 i łączymy go z pinem 9 (zdejmujemy trochę izolacji z kabelka z pinu 9 i łączymy z pinem 8 i izolujemy).

 

Czyli we wtyczce piny 7 i 8 są puste (ich kabelki zostały połączone z kabelkami z pinów 10 i 9).

 

Po zamontowaniu wszystkiego

kodujemy nowy panel pod swoje auto

kasujemy błędy.

Wyłączamy zapłon.

Naciskamy równocześnie przycisk "AC" i przycisk na górze trzeci z lewej i włączamy zapłon.

Trzymamy cały czas.

Klima się "uczy" ustawień skrajnych położeń silniczków sterujących klapkami.

lub robimy adaptacje klap z vcds

 

I to wszystko :)

 

To że ktoś nie ma czujnika jakości powietrza, to nie znaczy, że u niego działać nowy panel nie będzie. Będzie działać, jedynie co może wywalić błąd o braku czujnika, ale nie musi. U siebie miałem zamontowany nowy panel przez jakieś pół roku bez czujnika jakości i wszystko działało poprawnie (błąd był). Jak zamontowałem czujnik, błąd zniknął i nadal wszystko działa poprawnie.

 

To że nie domyka się klapa od obiegu to wiem, ale jak na razie nie przeszkadza mi to. Żadna szyba nie paruje, nie odczuwam też dyskomfortu pracy klimy.

Jedyny dyskomfort jaki zaobserwowałem to w zimie wracając z DE przy -20st i dużej prędkości delikatnie wiało zimne powietrze w okolicy schowka pasażera. I to tyle minusów z posiadania nowego panelu klimy na starej nagrzewnicy.

 

 

PS. Wieczorem zapodam filmiki jak ta klapa sie nie domyka dla zobrazowania niby problemu

 

Dodano Schemat instalacji nowego typu.

Na jednym schemacie masz błędne oznaczenia przewodów

 

Z tych schematów nic nie wynika, oprócz tego że są.

 

 

 

Poniżej opis jak podłączyć czujnik jakości powietrza o nr 1K0 907 659 do tego czujnika jest potrzeba wtyczka o

nr 1J0 972 483 A (do wtyczki 3 piny o nr 000 979 009 EA oraz 3 uszczelnienia pinów o nr 357 972 740 F), uchwyt trzymający czujnik ma nr 1K0 971 939 C

 

Pin 1 wtyczki czujnika jakości - bezpiecznik SC 21

Pin 2 wtyczki czujnika jakości - masa

Pin 3 wtyczki czujnika jakości - Pin 4 wtyczki 20 Pinowej panelu climatronica

 

A tak wygląda czujnik jakości powietrza umieszczony obok wlotu powietrza do nagrzewnicy na podszybiu

 

 

1k0907659czujnikjakosci.jpg

Edytowane przez Bimbasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy wymienić?

Wg. Etki pozmianowy wlot powietrza jest w MY2009 wiec u ciebie nie podejdzie bez przeróbki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz uwaga dla osób które posiadają nowy typ nagrzewnicy, jeden silnik nastawczy klapy świeżego powietrza, zamkniętego obiegu i dławienia.

Do podłączenia nowego panelu klimy należy tylko zrobić taką modyfikacje

 

Duża czarna wtyczka panela climatronica:

Ucinamy kabel idący do pinu 20. Kawałek wychodzący z wtyczki łączymy z kablem z pinu 16 - czyli oryginalny kabel który idzie do pinu 16 zasila pin 16 oraz pin 20. Luźny/ucięty koniec kabla z pinu 20, który idzie do wiązki izolujemy. Nie jest więcej wykorzystywany.

 

Po zamontowaniu wszystkiego kasujemy błędy.

Wyłączamy zapłon.

Naciskamy równocześnie przycisk "AC" i przycisk na górze trzeci z lewej i włączamy zapłon.

Trzymamy cały czas.

Klima się "uczy" ustawień skrajnych położeń silniczków sterujących klapkami.

Bimbasz wrzucam schemat z dużej kostki w moim aucie

Passat MY2009 Duża kostka.jpg

I teraz pytania

pin 20 to zasilanie czy pin 16 też???

co z pinami 10 i 11 czy przypadkiem nie trzeba ich zamienić miejscami???(schematy Romeo9999)

czy panel od CC nie trzeba wprogramować do systemu??

czy pin 12 i 16 wg schematów Romeo9999 nie trzeba usunąć???

Wymieniony mampanel bez "przeróbki" działa prawei dobrze ale nie włącza się sprężarka klimy i wywala na wasie błąd j255 nie zaprogramowany panel co to oznacza???

w paskach b6 panel klimy po liftowy zaczynał sie 5K0 907 044 BT(czujnik jakości powietrza i podgrzewane przednie siedzenia) w/w numetr zamiania się po kolei na inne i wychodzi końcówką ES

Ja właśnie taki zakupiłem poprzełożeniu wszystkopięknie działa razem z wizualizacją nawet ikonka AC wyświetla się ale spręzarka nie załącza się. czemu???

Mam proźbe do osób które mają seryjnie panel po liftingu w b6 by zdjeły go i cykneły fote kostki dużej czarnej z przewodami po dwóch stronach

Edytowane przez Angelus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat posprzątany i uporządkowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy ktoś z was myślał o nowym panelu z b7??

 

 

 

passatb7.jpg

 

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez b_lic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam czy ktoś z was myślał o nowym panelu z b7??

 

Mam taki panel, sprawdzałem go w passacie MJ2007 i działa pięknie, oczywiście trzeba zrobić modyfikację kabelków jak przy panelu od CC/B6 2010. Jeszcze nie zamontowałem na stałe, bo planuję przy okazji inne zmiany i jeszcze kompletuję graty. Aha działa też wyświetlanie na RNS 310/510.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam taki panel, sprawdzałem go w passacie MJ2007 i działa pięknie, oczywiście trzeba zrobić modyfikację kabelków jak przy panelu od CC/B6 2010. Jeszcze nie zamontowałem na stałe, bo planuję przy okazji inne zmiany i jeszcze kompletuję graty. Aha działa też wyświetlanie na RNS 310/510.

 

No to super, a wiecie może ile ramka ozdobna szczotkowane aluminium kosztuje w ASO do tego panelu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Około 140zł. Aha tamte panele co pokazałeś na zdjęciu to wiesz, że do niczego się nie nadają, bo zdekompletowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dalej walcze z panelem klimy od CC

pierwszy dał sie zakodować ale wywalał błędy

wysłałem do reklamacji bo kupiłem go nowego

odesłali mi 2 gdzie wogóle nie da sie go zakodować a dodatkowo wywala 2 błedy gdzie w opisię maja błąd nie znany

a powierzchniowo jest w trzech miejscach uszkodzony a płaciłem za nowy tak że jutro dalej dzwonimy i wysyłam do reklamacji.

Wojtas przysłałmi panelod siebie i tamten miał tylko 1 błąd.

sprawdziałem kilka pasków z nowymi panelami i nurtuje mnie cały czas jedno głupie zagadnienie

w każdym pasku jaki oglądałem(w 4szt) na pinie 20 dużej kostki "A" jest czarno-czerwony przewód a na pinie 16 brak przewodu

Natomiast Ja mam na pinie 20 czarno-żółty a na pinie 16 czarno-czerwony

Z elsy wrzucam opisy z B6 i CC

26122012384.jpg

 

26122012385.jpg

 

Wg schematów pin 20 ipin 16 to

Terminal 30a; without supplementary heating terminal 15

co to znaczy???

czy przez to że mam ona piny zajete krzacząmi się błędy???

dodam żem pierwszy panel i ten od Wojtasa działały normalnie lecz miały błedy

ten drugi jest całkowicie walniety..

Edytowane przez Angelus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jak nie mam podgrzewanych foteli mogę zainstalować*panel z ich włącznikami "na przyszłość" ?

 

można

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Będę zmieniał klimatronik z takiego 3C0 907 044 AA na taki jak jest na zdjęciu w pierwszym poście. Chciałbym przy okazji podłączyć podgrzewanie foteli. Fotele już zamontowane, brakuje tylko instalacji. Przy fotelach jest kostka 10 pinów, z czego kilka to regulacja wysokości i lędźwi. Gdzie podpiąć pozostałe piny(kable), czy muszę wymieniać bordnetz, obecnie to 3C0 937 049 J. Drugie pytanie, jaki jest numer ramki klimy ze zdjęcia w pierwszym poście.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Będę zmieniał klimatronik z takiego 3C0 907 044 AA na taki jak jest na zdjęciu w pierwszym poście. Chciałbym przy okazji podłączyć podgrzewanie foteli. Fotele już zamontowane, brakuje tylko instalacji. Przy fotelach jest kostka 10 pinów, z czego kilka to regulacja wysokości i lędźwi. Gdzie podpiąć pozostałe piny(kable), czy muszę wymieniać bordnetz, obecnie to 3C0 937 049 J. Drugie pytanie, jaki jest numer ramki klimy ze zdjęcia w pierwszym poście.

Pozdrawiam

 

Kolego jeżeli to chodzi o te auto z twojego opisu, to nic nie zrobisz bez wymiany nagrzewnicy, niestety mam ten sam problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nic nie zrobię bez wymiany nagrzewnicy. Kolega Bimbasz opisał dokładnie w jaki sposób podłączyć nowy panel klimatronika, aby wszystko zadziałało jak należy. A ja potrzebuje info, jak podłączyć podgrzewanie foteli i nr. ramki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego nic nie zrobię bez wymiany nagrzewnicy. Kolega Bimbasz opisał dokładnie w jaki sposób podłączyć nowy panel klimatronika, aby wszystko zadziałało jak należy.

 

Oczywiście ze wymienisz, tylko klapa obiegu wewnętrznego nie będzie Ci sie domykać, zostanie luka ok 7-10mm. Z tym idzie żyć, wszystko działa poprawnie, nie generuje błędów

 

 

A ja potrzebuje info, jak podłączyć podgrzewanie foteli.

To nie ten temat na takie pytania, poszukaj na forum, jest schemat, chyba przy podłączeniu foteli w pełnej elektryce

 

A ja potrzebuje info, nr. ramki.

3C8 863 100 tylko musisz jeszcze dobrać kod koloru do twojego wykończenia deski

Edytowane przez Bimbasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie bo czeka mnie wymiana nagrzewnicy. Jakiej szukać? Czy te nowe z B7 podejdą? Najlepiej z dogrzewaniem.

 

Jak jest z tymi panelami? Jest tymi nowy z wyświetlaczami po bokach za czarnymi szybkami. Czy takie coś idzie podpiąć? Czy wymieniając nagrzewnice i panel muszę rzeźbić wiązkę czy plug & play? Ma ktoś może nr tego nowego panelu?

 

706cs169-242172603118263570.jpg

 

Chodzi mi o ten dokładnie panel. Czy też muszę wymieniać ramkę radia? Wiem zdublowana informacja o airbagu :D

Edytowane przez Beni0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma ktoś może nr tego nowego panelu?

To podawałem numery tych paneli możesz sobie zerknąć http://forum.vw-passat.pl/threads/111797-Kaszmirowy-beesiedem-sedan?p=1862889&viewfull=1#post1862889

 

Panele z podgrzewaną przednią szybą mają numer 3AA 907 044 F (wycofano 01.08.2012.) i 3AA 907 044 AK

Edytowane przez tom-998

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panele z podgrzewaną przednią szybą mają numer 3AA 907 044 F (wycofano 01.08.2012.) i 3AA 907 044 AK

 

Grzana szyba występuje też w panelach z numerami:

3AA 907 044 G i 3AA 907 044 AL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzana szyba występuje też w panelach z numerami: 3AA 907 044 G

 

Dla pełnej informacji to panel 3AA 907 044 G jest najbardziej wypasionym panelem, ma wszystko, grzane taborety, grzaną przednią szybę i webasto. Co ciekawe na panelu nie ma przycisku OFF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przycisk off jest, ale podejrzewam (tak na 99,9%), że wyłącza się zmniejszając środkowym pokrętłem siłę nadmuchu do zera. Michał, sprawdź proszę i potwierdź lub nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności