Skocz do zawartości
romeo9999

[Instrukcja] Montaż sterownika Climatronic z MY'08 i nowszych

Rekomendowane odpowiedzi

Żadnych folii. Tylko hydrografika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...albo hydrografika. Zapomniałem o tej opcji (choć chyba taniej folią, a te od 3M niby całkiem dobrze wyglądają).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem panel z grzana przednia szybką za dobry $ , nie mam na wyposażeniu? Będzie jakiś błąd czy będzie chodzić tylko przycisk nie aktywny??

Edytowane przez Czepa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie chodzić, błędu żadnego nie będzie. Możesz brać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie.

Sorki za odgrzewanie kotleta ale potrzebuję porady w temacie.

Przeczytałem wątek i nadal nie do końca rozumiem jak sobie poradzić z moim problemem.

Proszęo wyrozumiałość ;) 

Auto: Passat B6 2.0 2009/10 CR

Wymieniony panel klimatronika na 3AA907044AK z grzaną przednią szybą.

signal-2021-11-15-073446_002.jpeg.2f788e34620fd6e10aa3a1fb23aef0c6.jpeg

Przed wymianą zrobiłem mod z kabelkami w/g schematu:

signal-2021-11-15-073446_003.png.c19f30ceb37c75aabf0b06ec6b065b5f.pngsignal-2021-11-15-073446_001.jpeg.d4d78d2774e5599a0109a01c88cb0d94.jpeg

Po tej modyfikacji panel w ogóle nie chciał się uruchomić więc wróciłem z instalacją do ori.

Na oryginalnym układzie kabli panel się uruchomił i generalnie większość funkcji działa.

Grzanie foteli działa, grzanie szyb działa, nawiewy też.

Problemy mam takie:

1. Po uruchomienia auta Klimatronik nie chce sam wchodzić w tryb auto. Muszę sam kliknąć przycisk "auto". Na poprzednim panelu tryb "auto" odpalał sam z siebie.

3. Mam błąd z Centralnego Układu Elektronicznego - Sterownik układu Climatronic - Brak Sygnału / Komunikacji

Po usunięciu błąd wraca.

4. Panel w większości sytuacji pamięta poziom grzania foteli ale czasem nie. Trochę taka loteria.

5. W starym panelu był przycisk ze strzałką do góry. Powodował on skierowanie strumienia powietrza na perforowaną część podszybia. To się chyba nazywa nawiew pośredni ?

Nie chodzi o bruzdę przy samej szybie, z której leci powietrze bezpośrednią na nią tylko tą część, w której jest chyba czujnik temperatury/światła. Mam nadzieję, że zrozumiale opisałem ;)

W nowym panelu takiego przycisku nie ma. To oznacza, że teraz nie ma możliwości przekierowania tam strumienia powietrza ? To było fajne ponieważ latem można było zimne powietrze puścić właśnie tam i nie wiało bezpośrednio na twarz.

 

Będę bardzo wdzięczny za sugestie jak sobie z tym poradzić.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten pin 16 wziałeś z tej wtyczki samej wtyczki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak robione według tego schematu to widać błąd, przewód który idzie do pinu 16 ma zasilać pin 16 i 20  a na schemacie jest ucięty 16 z samochodu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Wolfe napisał:

Ten pin 16 wziałeś z tej wtyczki samej wtyczki?

Możesz rozwinąć pytanie bo nie bardzo rozumiem :(

Godzinę temu, Matiz4 napisał:

Jak robione według tego schematu to widać błąd, przewód który idzie do pinu 16 ma zasilać pin 16 i 20  a na schemacie jest ucięty 16 z samochodu 

Czyli jeśli dobrze rozumiem patrząc na schemat, który załączyłem wystarczy połączyć żółty przewód ? Reszta bez zmian ?

Co ta zmiana dokładnie ma dać ? Tak jak napisałem obecnie panel jako taki działa oprócz kilku niedogodności.

Przerobienie tego tak jak sugerujesz spowoduje zniknięcie błędu związanego z brakiem komunikacji ?

Edytowane przez zmylna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, zmylna napisał:

Możesz rozwinąć pytanie bo nie bardzo rozumiem :(

W jednej wtyczce robiłeś zmiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Wolfe napisał:

W jednej wtyczce robiłeś zmiany?

W dwóch. Tak jak na załączonym schemacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zmylna@zmylna tak przewód z auta który szedł do pinu 16 ma zostać podłączony jak był tylko ucinasz przewód z pinu 20, to co zostało z wiązki samochodu z pinu 20 izolijesz a ten przewód z pinu 20 co wystaje z wtyczki łączysz z 16. Czyli przewód z samochodu który szedł na pin 16 zasila pin 16 i pin 20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Matiz4 napisał:

@zmylna@zmylna tak przewód z auta który szedł do pinu 16 ma zostać podłączony jak był tylko ucinasz przewód z pinu 20, to co zostało z wiązki samochodu z pinu 20 izolijesz a ten przewód z pinu 20 co wystaje z wtyczki łączysz z 16. Czyli przewód z samochodu który szedł na pin 16 zasila pin 16 i pin 20

Dzięki Matiz4.

Spróbuję zrobić tak jak piszesz chociaż lutowanie na tych krótkich przewodach to nielada wyczyn ;) Dużo mięsa mnie to już kosztowało ;)

Możesz tylko mi powiedzieć, co dokładnie da ta zmiana ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, zmylna napisał:

Możesz tylko mi powiedzieć, co dokładnie da ta zmiana ?

W sumie to nic, nie tu jest problem.

 

Godzinę temu, zmylna napisał:

W dwóch.

Tu jest błąd, robisz to tylko w jednej wtyczce.

 

Godzinę temu, zmylna napisał:

Tak jak na załączonym schemacie.

Schemat jest dobry sam mam tak podłączone.
Pin 16 z wtyczki 20 pinowej od strony wiązki zasila pin 20 w wtyczce 20 pin nowej  i tyle. Pin 16 od wtyczki i pin 20 od wiązki leżą luźno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz się pogubiłem :/

Piszesz, że Pin 16 od wtyczki i pin 20 od wiązki leżą luźno... Czyli ucięte i zaizolowane. Tak ?

Na samym początku tak zrobiłem o czym pisałem na początku postu w takim układzie panel nie działał w ogóle.

Kolega Matiz4 z kolei pisze inaczej, że przewód, który szedł na pin 16 ma zasilać zarówno pin 16 jak i pin 20.

Czyli robimy mostek pomiędzy pinem 16, a pinem 20 odcinając jednocześnie pin 20 od strony wiązki samochodu.

Piszesz też, że zmiana ta nic nie daje. Po co ją robić w takim razie ? :)

Przepraszam, nie kwestionuje Twojej wiedzy. Po prostu chcę mieć pewność co i jak zanim znowu rozdłubię kable.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, zmylna napisał:

Piszesz, że Pin 16 od wtyczki i pin 20 od wiązki leżą luźno... Czyli ucięte i zaizolowane. Tak ?

Tak

 

51 minut temu, zmylna napisał:

Na samym początku tak zrobiłem o czym pisałem na początku postu w takim układzie panel nie działał w ogóle.

Nie zrobiłeś tak, bo napisałeś

2 godziny temu, zmylna napisał:

W dwóch. Tak jak na załączonym schemacie.

a ja pisałem

 

Godzinę temu, Wolfe napisał:

Tu jest błąd, robisz to tylko w jednej wtyczce.

Prościej napisać już nie potrafię :(

Czerwoną strzałką zaznaczyłem wtyczkę z której masz wziąć pin 16, wtyczki zaznaczonej czerwonem X nie ruszasz.

 

signal-2021-11-15-073446_001.jpeg.d4d78d2774e5599a0109a01c88cb0d94.jpeg

Edytowane przez Wolfe
łopatologiczne wytłumaczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, to ostatecznie:

511754349_wizka.thumb.png.e93a460ca12299774d67b8aeab382220.png

Dobrze teraz rozumiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta wtyczka na zdjęciu to jest jedna i ta sam, tylko rozłożona na dwie części, w tej po prawej masz piny 1-18 a w drugiej części 19 i 20. Weź sobie w samochodzie spróbuj rozłożyć(wysunąć) tą największą wtyczkę od climatronika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i teraz wszystko stało się jasne :/

Wolfe, bardzo Ci dziękuję za cierpliwość i wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoczko, daj znać czy wszystko Ci działa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście dam :) Jutro postaram się ogarnąć.

Powiedz mi. PIN16 i PIN20 odpowiedzialne są za zasilanie tak ?

Jeśli u mnie panel jako taki działa to zmiana tego zasilania na co będzie miała wpływ ?

Z tego co czytałem na innym forum zmiana zasilania (PIN16 / PIN20) wiąże się z ogrzewaniem postojowym (webasto?). U mnie go nie ma.

PS.

A masz jakieś przemyślenia odnośnie punktu 5 z mojego postu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności