Skocz do zawartości
romeo9999

[Instrukcja] Montaż sterownika Climatronic z MY'08 i nowszych

Rekomendowane odpowiedzi

Skasować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kasowalem, niestety wracaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś w instalacji przerabiałeś? Czy tylko odpiąłeś jeden i podpiąłeś drugi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Wolfe napisał:

Coś w instalacji przerabiałeś? Czy tylko odpiąłeś jeden i podpiąłeś drugi?

Robiłem przepiecie z pinem 20 i tak samo. Wróciłem do stanu fabrycznego. Czy to moze miec związek z  brakiem bcm?  Rozumien, ze komunikacjia wykonywana jest poprzez can h/l a modyfikacje o ktorych mowa w wątku dotyczą zasilania i stwrowania klapami. Chyba, że coś źle zrozumiałem. 

Sprawdziłem właśnie u kolegi w Touranie my2010 ma bcm ten sam panel i brak błędów. 

Edytowane przez kamyk1984

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd co wrzuciłeś nie ma nic wspólnego z BCM, pozostałe o których piszesz a nie wrzuciłeś mogą mieć, ale tego nie wiem nie widziałem ich.

Na panelu 5K0 musisz zasilanie przeniesione jak jest w instrukcji(post Bimbasza).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zmienia w pozostałych kostkach.

Wrzuć cały autoscan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Wolfe napisał:

Ten błąd co wrzuciłeś nie ma nic wspólnego z BCM, pozostałe o których piszesz a nie wrzuciłeś mogą mieć, ale tego nie wiem nie widziałem ich.

Na panelu 5K0 musisz zasilanie przeniesione jak jest w instrukcji(post Bimbasza).

Błąd jest ten sam tylko, że w kilku sterownikach (can, drzwi, silnik itd,).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

17 godzin temu, kamyk1984 napisał:

Zmieniłem panel z 3C0 907 044 DK na 5k0 907 044 BT H15 0709

 

Godzinę temu, kamyk1984 napisał:

Błąd jest ten sam tylko, że w kilku sterownikach (can, drzwi, silnik itd,).

Odepnij fizycznie panel klimy, skasuj błędy z pozostałych sterowników i sprawdź czy wracają. Możesz mieć walnięty panel (co się zdarzało).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, kamyk1984 napisał:

Robiłem przepiecie z pinem 20 i

Z instrukcji na pierwszej stronie ?

Ja robiłem i niestety jest tam błąd, panel nie ruszył nawet. 

W dniu 8.07.2013 o 11:17, adamki napisał:

 

Witam śledzę ten wątek już od jakiegoś czasu i tu mam pytanko do Bimbasza. Z uwagi na to że posiadam vw tourana 2003 roku i zmieniłem panel climatronika mam cały czas błąd vcds 13701456 znalazłem inny manual http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2013/04/wymiana-panelu-klimatronik.html i tam jest opisane odwrotne podłączenie pinu 16 z 20. Co teraz ????

ps. podpiąłem wedle tej instrukcji i błąd nie znika.

 

Co robić ????

To mi pomogło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Kuczi napisał:

Z instrukcji na pierwszej stronie ?

Ja robiłem i niestety jest tam błąd, panel nie ruszył nawet. 

To mi pomogło :)

Tak z pierwszej strony, kabel 16 daje prad na 20 i 16

A w linku jest przepiecie 16 na 20, czyli jeszcze inaczej ?

45 minut temu, mkpol napisał:

 

 

Odepnij fizycznie panel klimy, skasuj błędy z pozostałych sterowników i sprawdź czy wracają. Możesz mieć walnięty panel (co się zdarzało).

To już drugi panel wczesniej byl z koncowka  ba, z golfa 6.Takie same błędy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kamyk1984 napisał:

A w linku jest przepiecie 16 na 20, czyli jeszcze inaczej ?

U mnie to zadziałało ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem błędy, narazie brak ?? jeszcze będę obserwował i dam znac. 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przychodzi mi do głowy jedno, w autach juz CR jest inaczej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest złośliwość rzeczy martwych. Dalej działa i nie wywala błędów ??

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, zrób edit pierwszego postu bo wprowadza w błąd ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniając panel climatronika posiadając nagrzewnicę z 2 silniczkami przy kanale ssącym wbrew obiegowej opinii nie jest bezproblemowe. Różna długość drogi pokonywanej przez klapy powoduje, że podczas złej pogody parują szyby w samochodzie.

W celu rozwiązania tego defektu wystarczy zmienić kanał ssący z dwóch na taki z jednym silniczkiem sterującym dwiema klapkami.

Lista części:

- kanał ssący najlepiej szukać po zdjęciu i żeby był tej samej firmy co nasza nagrzewnica(są tylko Denso i Valeo),

- silniczek klap 3C0 907 511 Q lub A,

- 2 śrubki do przykręcenia silniczka N10424102.

Kanału ssącego w ASO już nie dostaniemy, a szkoda bo jego cena była tam bardzo atrakcyjna ok 120pln. Na Allegro samych kanałów nie ma wystawionych, trzeba pisać do handlarzy co mają całe nagrzewnica, w sprawie zakupu samego kanału.

Kanał ssący znajduje się za schowkiem pasażera, więc rozpoczynamy od jego demontażu, trzy śrubki na dole i 4 na górze. Naszym oczom ukazuje się kanał ssący.

Pozbywamy się gumowego węża, odkręcamy torx 20 wylot powietrza na nogi. Następnie odkręcamy torx 25 przy rogu deski.IMG_1364.thumb.JPG.55e5e46d898ba8b6dfa5a60ab9e6a7ad.JPG

Kolejno demontujemy wentylator w tym celu przekręcamy go w stronę z drzwi pasażera, wyjmujemy i odpinamy wtyczkę. Usunięcie wentylatora pozwoli nam dostanie się do śrubki pozwalającej opuścić trochę nagrzewnicę co jest niezbędne do montażu nowego kanału ssącego, starego i tak nie uda się usunąć w jednym kawałku. Do odkręcenia potrzebujemy płaskiej 10, kładziemy się pod deską i widzimy śrubkę do odkręcenia.

IMG_1383.thumb.JPG.2cf8d445253e9e3e23db3b28cdf97a9d.JPG

IMG_1384.thumb.JPG.78103a907c7979419d52ce5953a7c310.JPG

73f719624d0bad79c1daf8f2e221.thumb.jpg.16fcd28b85d4cd81c81ad6f19884cd54.jpg

Zdjęcie nagrzewnicy z zaznaczoną śrubką.

Teraz odkręcamy komfort 10 i odchylamy go na lewą stronę żeby nie przeszkadzał. Za komfortem znajdują się dwie śrubki, do okręcenia potrzebujemy 10 nasadowej lub torx 30.

IMG_1354.thumb.JPG.1eb746c8c1b645a976550e7663634a03.JPG

Teraz odkręcamy wspornik komfortu, śrubki widać dopiero jak położymy się pod deską i spojrzymy w górę, znowu są to takie same śrubki jak ostatnio, najlepiej odkręcić płaską 10.

IMG_1386.thumb.JPG.c7df62c589ae916e7b9406a286859803.JPG

IMG_1363.thumb.JPG.17865d091e7cff2e5353297a53b6d159.JPG

Na tym zdjęciu są miejsca gdzie z drugiej strony są wkręcone śrubki. Teraz musimy trochę odgiąć wspornik, żeby nagrzewnica na nim nie wisiała oraz żeby nie przeszkadzał później wkładając nowy kanał ssący.

IMG_1426.thumb.JPG.be1c57b0becd5c8c0e69f4176b914e81.JPG

Teraz odkręcamy dwie ostatnie śrubki trzymające kanał ssący, torx 10 lub nasadka 5.5IMG_1356.thumb.JPG.e7dd48db2688ed21a415ce88479bcf7c.JPG

Demontujemy osłonę silników, odczepiamy wtyczki od silniczków oraz usuwamy silniczki. Teraz usuwamy stary kanał ssący, w całości go nie usuniemy, bo nie ma miejsca na jego wyjęcie. Swój kanał ponacinałem dremelem i połamałem na kawałki szczypcami.

IMG_1423.thumb.JPG.25791ffa14c2e6acede94a179954730d.JPG

I mamy wreszcie miejsce gotowe na nowy kanał.

IMG_1422.thumb.JPG.da3cfab262f5cb5c7cb4a39d77c8ae96.JPG

Jeżeli nie posiadamy czujnika jakości powietrza to jest dobry moment na jego założenie i przeprowadzenie wiązki. Najlepiej usunąć uszczelkę na podszybiu oraz zdjąć metalowe klipsy, podszybie po stronie pasażera odginamy do góry, widzimy wlot powietrza do którego przyczepimy czujnik jakości powietrza oraz gumową uszczelkę ścigamy ja robimy szpikulcem dziurę w niej do przeciągnięcia kabli, następnie w wygłuszeniu które jest za uszczelką.

b44f524s-960.jpg.2a9e1d8a8c342a27671684bc8134b920.jpg

Przeciągamy kable, wyjdą one na wysokości belki.

IMG_1418.thumb.JPG.5fbb219b543c41e1e7601f9265d52dc6.JPG

Widok wiązki przeciągniętej przez gumową uszczelkę.

Teraz niby najtrudniejsza część pracy wsadzenie nowego kanały ssącego. Kanał wpychałem pod kątem, ciągnąc nagrzewnicę w dół oraz odciągając wiązkę która idzie po belce dodatkowo naginałem górę kanału(te żeberka). Po około 20minutach udało mi się wsadzić kanał na miejsce. Przez otwór od wentylatora trzeba sprawdzić ręką czy zaczepy z tyłu kanału zaskoczyły na nagrzewnicę. Kanał powinien siedzieć równo w prowadnicach nagrzewnicy.

Teraz wkładamy silniczek i przykręcamy go do nagrzewnicy. Do poprzedniego kanały szły dwie wtyczki do silników teraz potrzebna jest nam ta na końcu wiązki, ją wpinamy w nowy silniczek. Tutaj nie ma możliwości pomyłki, druga wtyczka jest za krótka do nowego silniczka. Zbędną wtyczkę obwinąłem taśmą parcianą i włożyłem za komfort sztywno żeby się nie ruszała  i nie wydawał dźwięków. Zostaje teraz tylko skręcenie wszystkiego do kupy.

IMG_1446.thumb.JPG.2e740dfb1b5f80a68694cf38b1b0553f.JPG

W instalacji samochodu wypiąłem pin 20(plus po stacyjce) z dużej czarnej wtyczki i usunąłem konektor(można podpiąć do niego plus potrzebny do zasilenia czujnika jakości powietrza), następnie wypiąłem pin 16 (stały plus) i wsadziłem z nowym konektorem w pin 20. W tym momencie mamy działający w pełni climatronik, jeżeli jest jeszcze nie podłączony czujnik jakości powietrza to masę do czujnika można wziąć z pin 20 i ostatni pin z czujnika podłączyć za pomocą konektora do pinu 4 we wtyczce.

image0(6).thumb.jpeg.27ba6043870f3b4cad987053a9fbed7a.jpeg

U mnie udało się bez ściągania deski, ale jak rozmawiałem z paroma forumowiczami niektórym udało się bez, inni ściągali, byli też tacy co lekko podcinali kanał żeby wszedł bez problemu. Realizacja całego moda ze zmianą panelu, wymianą kanału, dołożeniem czujnika jakości powietrza, modyfikacją wiązki oraz kodowaniem zajęło 7-8h, robiłem cały tydzień, codziennie po godzinie, robota jest mało przyjemna, ręce pocięte, brudne. Spokojnie można to zrobić w 3-4h, widząc po zdjęciach nie zawsze kolejność którą opisałem zgadzała się z tym co na zdjęciach, opisałem sposób, który jest najlepszy.

Podziękowania dla forumowiczów @robert_s i @CULTUS3 za opisanie jak oni u siebie zmieniali kanał oraz dla @xydeify i @tajpej11(panel kupiony na forum tourana jeszcze) za sprzedaż części.

Edytowane przez Wolfe
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wolfe gratuluję samo zaparcia;-) teraz bcm bo my z @CULTUS3 jesteśmy po.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wolfe elegancko że się udało bo bez ściągania deski naprawdę bardzo ciężko. Ja jeszcze wykorzystałem instalacje od drugiego silniczka do czujnika jakości powietrza. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w Passat CC wymiana starego na nowy jest p&p?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie,

Czy w panelu z poniższego zdjęcia powinny się świecić te niebieskie oraz czerwone kreski nad temperaturą nawiewu bezpośrednio nad pokrętłem? Jeśli tak to jak się dobrać do wymiany żarówek tam się znajdujących?

klima nowy typ.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności