Skocz do zawartości
prezesik18

Uszczelka kolektora wydechowego

    Rekomendowane odpowiedzi

    Mam taki problem z gwizdem w swoim pasku b6. Sprawdzałem rury dolotu kiedyś ale bez skutku. Jeżdżę tak z 3-4msc ale niedługo będę miał czas żeby się za to wziąć. Na yt widziałem filmiki z podobnym gwizdem, w komentarzach pisali o uszczelkę pod kolektorem wydechowym. Nic się nie stanie jakbym spróbował kompresorem zrobić z 2 atm ciśnienia w wydechu? dpf nie rozwali? lub jakiś inny pomysł jak to zdiagnozować. A druga sprawa to chciałbym zrobić wirusa we Wrocławiu bo niedługo będę. Kogoś godnego polecenia macie?

    A druga sprawa jak wygląda sprawa wymiany tej uszczelki? Mechanik mówi że to dzień roboty. Opuszczenie sanek, wyjęcie dpf, czy to prawda?

     

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak, masz nieszczelność na którejś z uszczelek przy kolektorze wydechowym. Raz się zdarzyło że gwizdała tak pęknięta karbowana rurka zasilająca egr. W większości uszczelka tak gwizda, wszystko wyjdzie podczas demontażu.Ostatnio robiłem Octavie 15r , 140tys przebiegu na taki gwizd. Popuszczone były dwie nakrętki kolektora od strony rozrządu, można było nasadką palcami kręcić bez grzechotki choć powinny być samokontry. Reszta śrub dokręcona dosyć mocno a po popuszczeniu szły z oporem, nikt tam nigdy nie grzebał. Można było dokręcić i może by wystarczyło na jakiś czas ale że to flota to poszło do rozbiórki. Zawieszenie w dół, wydech z DPFem , osłona półosi, turbina i kolektor od głowicy, praktycznie czysty blok z tyłu bez osprzętu. Uszczelka była już przedmuchana a kolektor troszkę krzywy. Na drugi dzień kolektor przyszedł ze szlifu, nowa uszczelka, nowe nakrętki, uszczelki (chłodnicy egr, DPFu, turba itd.) trochę roboty jest, po wszystkim kompletna geometria i auto pojechało w świat. Brakuje trzeciej ręki ale dzionek na spokojnie starczy, robiłem w aucie bez napędu na tył.   

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Miałem idetycznie w BMP. U mnie podejrzewam, że dodatkowo "pomogło" podniesienie mocy. Kolektor wygięty, śruby luźne. Dodam, że mam cięźką nogę - więc przynajmniej wiem skąd to się powyginało :D

    Robotę zrobił mechanik, szlif zrobiłem sam. Po tym zabiegu do końca był już spokój :ok

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dobra, mam urlop więc działam. Wjechałem dziś na najazdy i zrzuciłem osłonę pod silnikiem. Kamerką inspekcyjną dostałem się w okolice kolektora wydechowego. Śruby od niego wydawały się być uwalone w oleju. W każdym bądź razie nie były suche. Od góry zrzuciłem obudowę filtra i dolot do turbiny, przewód wychodzący z turbo do IC w kształcie "L". Wyjście turbiny które zaznaczone jest na fotce w załączniku, gdy trzymam za nie na końcu mogę nim ruszać dosyć mocno - 2-3mm jest zakres.  Zabezpieczyłem miejsce aby nic się do turbo nie dostało, podpiąłem przepływkę i odpaliłem dosłownie na moment aby sprawdzić czy nadal jest ten pisk. Był, także wiem że układ dolotowy nie odpowiadał za to. Jestem ugadany z kumplem na udostępnienie kanału. Także jeszcze dziś będę targał kolektor wraz z turbo. Pierwsza sprawa czy dobrą uszczelkę zamówiłem? f027f5ec4a15a144edc7843a22f7

    a drugi temat. Udało się komuś zdemontować półośkę odkręcając centralną śrubę od przegubu zewnętrznego oraz odkręcając przegub wewnętrzny od skrzyni? Czy muszę jeszcze zrzucić koło i odkręcić śruby sworznia od wahacza? Jakieś rady, wskazówki?

    IMG_20171018_112002.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dobra, wziąłem się za robotę. Mam małe pytanie i komplikacje. Problem z wyjęciem dpfa. Opaska przy turbo odkręcona, tam już wysunąłem na tyle że wypadła uszczelka blaszana. Coś jednak blokuje mi dpfa żeby go wyciągnąć na dół. Wszystkie mocowania wydechu oraz samej puszki dpf odkręciłem, jedna wtyczka od czujnika wypięta. Obok tego czujnika idzie metalowa rurka ku górze filtra, dalej nie widzę dokąd idzie. Próbowałem odkręcić tą rurkę ale trzyma mocno więc póki co narazie wd40 tam działa.

    Druga sprawa, zdejmując osłonke termiczną z siłownika, poleciało na mnie sporo sadzy, dla mnie nie jest to normalne więc niech ktoś mi to potwierdzi lub wyprowadzi mnie z błędu.

    IMG_20171018_151003.jpg

    IMG_20171018_151055.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem jak Ty to wyciągasz ale mi DPF wychodzi zawsze z czujnikami, czyli temperatury i różnicy ciśnień z wężykami. Co do okopcenia to masz tutaj temat :

    Przeczytaj te kilka stron i wszystko już będziesz wiedział.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wytargałem dpf i kolektor z turbiną.

    22528235_1507599892652158_58856822679895

    uszczelka rozwarstwiona. Uszczelka między chłodniczką a egr wypadła pęknięta, ale nie zauważyłem okopcenia

    Edytowane przez prezesik18

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    4 godziny temu, BociekCC napisał:

    Nie wiem jak Ty to wyciągasz ale mi DPF wychodzi zawsze z czujnikami, czyli temperatury i różnicy ciśnień z wężykami. Co do okopcenia to masz tutaj temat :

    Przeczytaj te kilka stron i wszystko już będziesz wiedział.

    Mniej wiem niż przed czytaniem ;-)) a tak bardziej serio to jak wcześniej sprawdziłem szybko i ten wałek który steruje w chłodniczce "klapą" ma luz osiowy +-2mm. Także takie mocne okopcenie samo się nie wzięło. Prawdopodobnie zaryzykuje i zakupie chłodniczkę egr po regeneracji. Autko ma juz 304tys przebiegu potwierdzonego, zastanawiam się nad wyrzuceniem dpf póki mam go na wierzchu, parametrami z vcdsa ponoć już umiera, ja nie odczuwam tego podczas jazdy, itp. Także mam teraz zagwozdkę co robić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego czy oprócz piszczenia były jeszcze jakieś objawy ? np nie gubił mocy ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×