Skocz do zawartości
StefanTG

1.9tdi BLS przybywanie oleju - DPF

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent 1.9tdi 105km BLS, od pewnego czasu obserwuje dość znaczne przybywanie oleju w silniku, wymienione uszczelniacze, uszczelniona pompa  vacum , oleju dalej przybywa.

Moje podejrzenia padają na DPF, który chyba bardzo często się wypala , średnio co 100km, co dziwne poziom popiołu jest delikatnie poza norma - 62g, a ciśnienie różniczkowe po wypalaniu jest w normie i wynosi 5mbar na postoju.

Dzisiaj zauważyłem dziwna rzecz, przy 35 % zapełnienia , 100km od ostatniego wypalenia włączył się tryb wypalenia ( podobno normalnie odpala się po 360km lub 40%) . Co sądzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z czystej ciekawości po czym poznałeś, że właśnie się wypala DPF? Mam ten sam silnik i nigdy nie zauważyłem momentu wypalania się DPF. Swoją drogą mi wypala się co ok. 300km, ale nie wiem przy jakim zapełnieniu. Mój VCDS pokazuje tylko dystans i czas od ostatniego wypalenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2017 o 19:32, StefanTG napisał:

Pacjent 1.9tdi 105km BLS, od pewnego czasu obserwuje dość znaczne przybywanie oleju w silniku, wymienione uszczelniacze, uszczelniona pompa  vacum , oleju dalej przybywa.

Moje podejrzenia padają na DPF, który chyba bardzo często się wypala , średnio co 100km, co dziwne poziom popiołu jest delikatnie poza norma - 62g, a ciśnienie różniczkowe po wypalaniu jest w normie i wynosi 5mbar na postoju.

Dzisiaj zauważyłem dziwna rzecz, przy 35 % zapełnienia , 100km od ostatniego wypalenia włączył się tryb wypalenia ( podobno normalnie odpala się po 360km lub 40%) . Co sądzicie ?

Mi wypala przy zapełnieniu sadzą w granicach 35 % obserwuję od dłuższego czasu mianowicie zapełnieniu 50% popiołem (zliczane jest względem przejechanych kilometrów) więc mechanik z serwisu mówił abym tym się nie przejmował Po ilu kilometrach wypala-nie zwracam uwagi,aktualnie zapełnienie mam 64g wypala normalnie,oleju nie przybywa jeździ normalnie .

Ale w twoim przypadku też bym myślał o DPF-ie

Dnia 29.09.2017 o 11:23, bbbb napisał:

Tak z czystej ciekawości po czym poznałeś, że właśnie się wypala DPF? Mam ten sam silnik i nigdy nie zauważyłem momentu wypalania się DPF. Swoją drogą mi wypala się co ok. 300km, ale nie wiem przy jakim zapełnieniu. Mój VCDS pokazuje tylko dystans i czas od ostatniego wypalenia.

Ja zawsze widzę jak wypala po temperaturze oleju-wzrasta o około 10 stopni

Edytowane przez dark69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś dodatkowy czujnik czy wyświetlacz, że widzisz jak temp. wzrasa? U mnie wskaźnik temperatury, jak silnik osiągnie swoje 90 st.C, stoi na baczność i ani drgnie w żadną stronę(jedynie zimą przy sporym mrozie potrafi nieco opaść).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bogdan kolega pisze o temperaturze oleju, nie płynu chłodzącego. W licznikach poliftowych wyświetla się taka informacja na fisie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, dark69 napisał:

Mi wypala przy zapełnieniu sadzą w granicach 35 % obserwuję od dłuższego czasu mianowicie zapełnieniu 50% popiołem (zliczane jest względem przejechanych kilometrów) więc mechanik z serwisu mówił abym tym się nie przejmował Po ilu kilometrach wypala-nie zwracam uwagi,aktualnie zapełnienie mam 64g wypala normalnie,oleju nie przybywa jeździ normalnie .

Ale w twoim przypadku też bym myślał o DPF-ie

Ja zawsze widzę jak wypala po temperaturze oleju-wzrasta o około 10 stopni

Jaką temp. wskazuje Ci fis bo jestem ciekaw? Nigdy jej nie sprawdzałem w czasie wypalania filtra. 

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, 77Marek napisał:

Jaką temp. wskazuje Ci fis bo jestem ciekaw? Nigdy jej nie sprawdzałem w czasie wypalania filtra. 

Nie ma reguły zależy od jazdy-średnio temperatura utrzymuje się na poziomie 80-90 stopni (warunki zewnętrzne mają znaczenie) wtedy widać wzrost temperatury oleju.Pokonuje dziennie 50 km do/z pracy poza miastem

Na autostradzie jadąc na tempomacie  160km/h ponad 600 km dwa razy skoczyło z 98-100 stopni na 106-108 po procesie wypalania spadała ponownie na ok 100 stopni jadąc tą samą prędkością (olej Penrite)

21 godzin temu, mkpol napisał:

Bogdan kolega pisze o temperaturze oleju, nie płynu chłodzącego. W licznikach poliftowych wyświetla się taka informacja na fisie

Dokładnie tak na FIS-ie jest

Edytowane przez dark69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, dark69 napisał:
23 godziny temu, mkpol napisał:

Bogdan kolega pisze o temperaturze oleju, nie płynu chłodzącego. W licznikach poliftowych wyświetla się taka informacja na fisie

Dokładnie tak na FIS-ie jest

OK. Nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje. Człowiek uczy się całe życie. Swoją drogą ciekawy gadżet i czy jest możliwy u mnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Jak tylko zmienisz licznik na biały I jak masz czujnik temperatury oleju z 3  pinami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Licznik biały już jest, ale gdy przeglądałem menu to nie natknąłem się na taką opcję. Może po prostu nie mam czujnika temp. oleju, a ciągnąć kabli mi się nie chce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz czujnik, ale możesz mieć licznik 3c8 z początków produkcji i nie masz po prostu tej opcji. Da się to ogarnąć aktualizacją softu. Ale z 200 by trzeba wydać. Nie wiem czy jest sens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na 99% wina Dpfu. Normalnym jest że przybywa oleju przy częstym jego wypalaniu. A dokładnie przybywa paliwa w oleju. Polecam czyszczenie chemiczne. Chociaż gdyby w moim BLsie się pojawił taki problem. DPF OUT od razu. Bo wyciągnięcie i czyszczenie to połowa ceny wycięcia. A gwarancji że będzie dobrze nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2017 o 11:23, bbbb napisał:

Tak z czystej ciekawości po czym poznałeś, że właśnie się wypala DPF? Mam ten sam silnik i nigdy nie zauważyłem momentu wypalania się DPF. Swoją drogą mi wypala się co ok. 300km, ale nie wiem przy jakim zapełnieniu. Mój VCDS pokazuje tylko dystans i czas od ostatniego wypalenia.

Szczerze to nigdy nie zauważyłem, bazuje na tym co pokazuje VCDS - np. dzisiaj z ciekawości sprawdzałem i zapełnienie 35%, a od ostatniego wypalania 40km , także coś jest nie tak i domyślam się, że to jest przyczyną przebywania bardzo dużej ilości oleju ( z poziomu min. po przejechaniu 1200km jest poziom prawie max.). 

Teraz pytanie, czy te częste wypalanie jest spowodowane zatkanym filtrem czy może winny jest czujnik / sonda ?

 

Dnia 5.10.2017 o 20:11, VampBeer napisał:

To na 99% wina Dpfu. Normalnym jest że przybywa oleju przy częstym jego wypalaniu. A dokładnie przybywa paliwa w oleju. Polecam czyszczenie chemiczne. Chociaż gdyby w moim BLsie się pojawił taki problem. DPF OUT od razu. Bo wyciągnięcie i czyszczenie to połowa ceny wycięcia. A gwarancji że będzie dobrze nie ma.

Myślę o wysłaniu filtra do czyszczenia chemicznego - koszt ok. 500-600zł - tylko czy to przyniesie skutki , czy tylko na krótki czas ? Wycięcie filtra i wstawienie kata + zmiana softu to koszt podobny do samego czyszczenia...

nie wiem co wybrać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wawalił, ale to już wg swoich przekonań. Ryzyko jest, że problem będzie powracał i w końcu i tak usuniesz. Nie zapominajmy o tym, że zatkany dpf może spowodować wiele uszkodzeń silnika, np uszkodzenie turbiny. 

Moze auto nie dymi, jest ekofriendly, ale usunięcie to pozbycie się problemu i potencjalnych problemów w przyszłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Poszukaj środków do czyszczenia DPF-a, jest ich dużo.Wykręcasz czujnik temperatury dozujesz środek.Operacja trwa ok.1 godz.

możesz to obejrzeć na "101 napraw". A jeżeli to nie pomoże to dopiero podejmiesz jakieś działania!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności