Skocz do zawartości
ellah

Gorące felgi po wymianie klocków?

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 110KM (CBDC)BM
    Rok prod: 2009

    Witam,

    Ostatniow wymieniono klocki z tyłu na ATE, oryginal, zaciski elektryczne. Wszystko sprawdzone 2 razy, adaptacja zrobiona, jednak:

    1. Po jakis 2 dniach i wracajac w korku zaczelo mi sie doslownie dymic z tych tarcz... Po rozebraniu klocki byly lekko spalone ale nic innego mechanik, ktory to wymienial nie stwierdzil, Rozebral, zalozyl z powrotem okrecil kolem - troche szura, ale nie powoduje to jakiegos zatrzymania. 

    Zrobil raz jeszcze adaptacje i teraz dalej jest to samo - po jezdzie jakies 40-50km alufeldi z tylu so obie gorace, chyba nie powinno tak byc...

    Czy ktos mial taki przypadek? Mechanios sprawdzil 2 razy, nie ma mozliwosci fizycznie wlozyc zle te klocki w jarzmo, elektryczny cofa tloczek przy 20 na 20 prob, co to moze byc? Zaciski do regeneracji? Prosz eo pomoc bo nei chce sie znow zapalic ktoregos dnia w centrum miasta ... :)

    Czy moze ta adaptacja cos pipeprzy - robi to na jakims sprzecie BOSsha. Czy ktos wie jak ja zrobic w VCDS to zrobie sam raz jeszcze?

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    Zmień mechanika. To że tłoczek się cofa, nie znaczy że się nie blokuje. I czemu nie wymienił ci ponownie klocków, przecież zostały spalone

    Edytowane przez truna

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 110KM (CBDC)BM
    Rok prod: 2009

    Ale mowil ze klocki dadza rade, zreszta dopiero co zalozone. To nie wyjasnia dlaczego jest goraco, sugerujesz ze jednak zaciski do wymiany?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2006

    VW Passat 3C:

    Otwieranie zacisków hamulcowych:

    Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "007"

    [Idź!]

    Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

    [ON/OFF/Dalej]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    ...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.


    Zamykanie zacisków hamulcowych:

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "006"

    [Idź!]

    Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

    [ON/OFF/Dalej]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    Końcowy test funkcjonowania hamulca:

    [Wybór]

    [53-Hamulec postojowy]

    [Nastawy podst. - 04]

    Grupa "010"

    [Idź!]

    Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

    [ON/OFF/Dalej]

    W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy. Po wykonaniu trzech pełnych cykli przez zaciski zaczekaj jeszcze ok. 30 sekund zanim przejdziesz do następnego kroku! Nie zastosowanie się do tego zalecenia może spowodować uszkodzenie sterownika hamulca postojowego w pojeździe 
    (błąd w oprogramowaniu sterownika).

    [Gotowe, powrót]

    [Koniec odczytu, powrót - 06]

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 FSI 150KM
    Rok prod: 2007

    Ja ostatnimi czasy miałem w b6 problem z zaciskiem z tyłu, błędów zero, zaciski niby OK a tylny prawy co jakiś czas grzał się dość mocno (dokładnie jak opisano powyżej...) wyszło na to że zacisk do regeneracji (no niektórzy w takim przypadku wymieniają na nowe...........) po prostu tłoczek w zacisku zaczął się "przycinać" i nie zawsze cofał do końca.... no i wtedy lekko/nielekko tarł tarcze, nie blokował ale samo przycieranie wystarczało żeby tarcza się grzała jak.... po demontażu silniczki OK, zaciski (od razu z obu stron) zregenerowane w dobrym zakładzie, problem zniknął jak ręką odjął............

    a jak nie zaciski to np. zwichrowane tarcze przycierają o klocki..........

    Edytowane przez Rysieeek

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 110KM (CBDC)BM
    Rok prod: 2009

    Dzieki wszystkim.

    Rysieek, a w jakim zakladzie regenerowales jesli moge zapytac?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    1. Ciekawostka: u mnie grupa 010 nie działa i testu nie mogę zrobić. Po zamknięciu zacisków wywala błąd tego robionego.Błąd do skasowania i jest ok.

    2. Sprawdźcie sobie zacisk. Konkretnie prowadnice klocków, pod owymi sprężystymi blaszkami ze stali nierdzewnej.Zbiera się tam rdza,która"puchnie" wówczas klocek chodzi straszliwie ciężko. Po wyczyszczeniu i pokryciu smarem miedzianym (ostrożnie,żeby nie upaprać tarczy!) zaciskają się i odpuszczają poprawnie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    No montaż, klocków na zasadzie zdemontuj/załóż to zawsze proszenie się o kłopoty. Nie rozumiem jak można to robić bez choćby delikatnego oczyszczenia :acute:

    Ja od jakiegoś czasu składam to na smar do prowadnic lub cylinderków - nie twardnieje tak jak miedziany i jest odporny na wodę. Można to uważać za błąd ale w dwóch autach daje dobre rezultaty (lepsze niż miedziany), bo ten jest do skręcania - tam gdzie nie ma  ruchu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności