Jump to content
Sign in to follow this  
ellah

Gorące felgi po wymianie klocków?

Recommended Posts

Witam,

Ostatniow wymieniono klocki z tyłu na ATE, oryginal, zaciski elektryczne. Wszystko sprawdzone 2 razy, adaptacja zrobiona, jednak:

1. Po jakis 2 dniach i wracajac w korku zaczelo mi sie doslownie dymic z tych tarcz... Po rozebraniu klocki byly lekko spalone ale nic innego mechanik, ktory to wymienial nie stwierdzil, Rozebral, zalozyl z powrotem okrecil kolem - troche szura, ale nie powoduje to jakiegos zatrzymania. 

Zrobil raz jeszcze adaptacje i teraz dalej jest to samo - po jezdzie jakies 40-50km alufeldi z tylu so obie gorace, chyba nie powinno tak byc...

Czy ktos mial taki przypadek? Mechanios sprawdzil 2 razy, nie ma mozliwosci fizycznie wlozyc zle te klocki w jarzmo, elektryczny cofa tloczek przy 20 na 20 prob, co to moze byc? Zaciski do regeneracji? Prosz eo pomoc bo nei chce sie znow zapalic ktoregos dnia w centrum miasta ... :)

Czy moze ta adaptacja cos pipeprzy - robi to na jakims sprzecie BOSsha. Czy ktos wie jak ja zrobic w VCDS to zrobie sam raz jeszcze?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmień mechanika. To że tłoczek się cofa, nie znaczy że się nie blokuje. I czemu nie wymienił ci ponownie klocków, przecież zostały spalone

Edited by truna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale mowil ze klocki dadza rade, zreszta dopiero co zalozone. To nie wyjasnia dlaczego jest goraco, sugerujesz ze jednak zaciski do wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW Passat 3C:

Otwieranie zacisków hamulcowych:

Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.


Zamykanie zacisków hamulcowych:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Końcowy test funkcjonowania hamulca:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy. Po wykonaniu trzech pełnych cykli przez zaciski zaczekaj jeszcze ok. 30 sekund zanim przejdziesz do następnego kroku! Nie zastosowanie się do tego zalecenia może spowodować uszkodzenie sterownika hamulca postojowego w pojeździe 
(błąd w oprogramowaniu sterownika).

[Gotowe, powrót]

[Koniec odczytu, powrót - 06]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ostatnimi czasy miałem w b6 problem z zaciskiem z tyłu, błędów zero, zaciski niby OK a tylny prawy co jakiś czas grzał się dość mocno (dokładnie jak opisano powyżej...) wyszło na to że zacisk do regeneracji (no niektórzy w takim przypadku wymieniają na nowe...........) po prostu tłoczek w zacisku zaczął się "przycinać" i nie zawsze cofał do końca.... no i wtedy lekko/nielekko tarł tarcze, nie blokował ale samo przycieranie wystarczało żeby tarcza się grzała jak.... po demontażu silniczki OK, zaciski (od razu z obu stron) zregenerowane w dobrym zakładzie, problem zniknął jak ręką odjął............

a jak nie zaciski to np. zwichrowane tarcze przycierają o klocki..........

Edited by Rysieeek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki wszystkim.

Rysieek, a w jakim zakladzie regenerowales jesli moge zapytac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ciekawostka: u mnie grupa 010 nie działa i testu nie mogę zrobić. Po zamknięciu zacisków wywala błąd tego robionego.Błąd do skasowania i jest ok.

2. Sprawdźcie sobie zacisk. Konkretnie prowadnice klocków, pod owymi sprężystymi blaszkami ze stali nierdzewnej.Zbiera się tam rdza,która"puchnie" wówczas klocek chodzi straszliwie ciężko. Po wyczyszczeniu i pokryciu smarem miedzianym (ostrożnie,żeby nie upaprać tarczy!) zaciskają się i odpuszczają poprawnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No montaż, klocków na zasadzie zdemontuj/załóż to zawsze proszenie się o kłopoty. Nie rozumiem jak można to robić bez choćby delikatnego oczyszczenia :acute:

Ja od jakiegoś czasu składam to na smar do prowadnic lub cylinderków - nie twardnieje tak jak miedziany i jest odporny na wodę. Można to uważać za błąd ale w dwóch autach daje dobre rezultaty (lepsze niż miedziany), bo ten jest do skręcania - tam gdzie nie ma  ruchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy