Skocz do zawartości
Kozac

Uszczelniacze pompowtrysków Siemens schemat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, na wstępie zaznaczę że przeczytałem całe to forum i odpowiedzi konkretniej nie znalazłem. Mam B6 z silnikiem BMR jest to ostatnia generacja i pracuje na pompkach Siemensa, auto kupiłem w Niemczech i była wymieniana jedna pompa i założona z starych uszczelnienich, aktualnie auto cieżko odpala jak jest zimne i tez na początku bardzo śmierdząco kopci na biało, jak sie zagrzeje jest Ok z odpalaniem i z dymem. Kupiłem nowe oryginalne uszczelnienia i śruby, mam odpowiednie klucze ale nie wiem jak ustawić później te pompowtryskiwacze, czy przy dokręcania trzeba zachować jakoś kąt? Jeśli tak to w jaki sposób skoro je sie poprostu przykręca na dwóch śrubach, ile stopni później trzeba popuścić te krzywki czy popychacze? I też w zestawie oringów są grube śruby które wkręca sie od góry pompowtryskiwacza podobno regulacyjne i jak to się robi? Wiem że tych śrub nie ma w Bosch-u.

Jestem w stanie zapłacić za jakieś oryginalne schematy, szukam juz tego od 3 miesięcy, kontaktowałem sie z VW ale nie przekażą takiej informacji, ogolnie powoli sie poddaje a nie chce go dawać do mechanika, wole zrobić sam.

Bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, Kozac napisał:

na wstępie zaznaczę że przeczytałem całe to forum

Nawet Chuck Norris nie przeczytał całego forum, więc nie czaruj ;-))

 

58 minut temu, Kozac napisał:

Jestem w stanie zapłacić za jakieś oryginalne schematy,

A nie prościej znaleźć jakiś warsztat i zapłacić za wymianę uszczelniaczy i przy okazji za diagnozę?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym przeczytaniem forum miało być żartobliwie :)

Nie mam zaufanego mechanika a jak ktoś mi odkręci pompki z niewłaściwym momentem to mam głowice do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słabo pytałeś w VW - można wykupić za kilka euro dostęp do dokumentacji On-Line (ErWin VW). Godzina dostępu 7 euro, dłuższe dostępy wychodzą odpowiednio taniej.

 

Pompowtryski BMR.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydawałoby sie że rzetelnie szukałem :) dziękuje kolego bardzo mi pomogłeś. Lecę flaszkę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie w trakcie wyciągania pompek i mam pytanie odnośnie samego zestawu regeneracyjnego, jest w nim gruba śruba dosyć krótka, ktoś wie jak sie ja wymienia? Dołączam zdjęcie 

7BB1E2DA-7AFC-4D14-A44A-75BD262B3CB9.jpeg

Juz nieaktualne - jest to śruba regulacyjna na krzywce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy to zamiennik i po "czemu"? Znaczy w jakiej cenie ale akurat mi się przypomniała pewna historia z po ile i po czemu :D

W pierwszym poście pisałeś, że oryginalne ale nie wyglądają od VW.

Ten zestaw jest razem ze śrubami do mocowania wtryskiwacza czy śruby osobno kupiłeś? Jest na takim opakowaniu termin przydatności?

Ostatnio spotkałem się właśnie z terminem ważności całego wtryskiwacza i podejrzewam, że bardziej chodzi o termin ważności tych uszczelnień-oringów gumowych(czy z czego one tam są odlane).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są to oryginalne uszczelnienia „Victor Reinz” w tych silnikach były używane na pierwszy montaż, śruby kupiłem osobno również oryginalne VW.

wymienilem u Siebie wszystko ale problem został, cieżko pali zimny, może ktoś ma jakieś sugestie? Juz zamówiłem nowa wiązkę kabli do pompek, jeszcze jest opcja na czujnik temperatury paliwa, świece były sprawdzane i są Ok jeśli nic z tego co powyżej wypisałem to juz nie mam pomysłów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz błędów na wtryskach to nie kupuj wiązki kabli bo to strata kasy a i tak nie pomorze. przyczyny to rozrusznik, wtryskiwacze( sprawdzisz na logach), kompresja która jest bardzo ważna w dieslach, pompa tandemowa (sprawdź ciśnienie na niej bo często cofa paliwo)

sprawdź na zimnym po odpaleniu dawki paliwa na wolnych obrotach Vcds-m to ci wszystko powie.

Edytowane przez DarkFace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bipy były sprawdzane i jest Ok jedynie dawki są jeszcze Ok ale widać że te pompki powoli sie pocą bo od +1,30 do +1,86. Jeśli chodzi o waku pompy to z zewnątrz nie jest za słucha wiec to może być przyczyna jeśli muszę zmierzy ile bije ciśnienia podobno powinna od 2,5 do 3,5 bara, wiązkę i tak muszę zmienić bo poprzednia była juz potargana jak auto przyjechało z Niemiec, połamane wtyczki itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz odpowiedz na ciężkie odpalanie na zimnym. +1.30 do +1.86 to powód i przez to kopci. wtryski do regeneracji. sprawdź jeszcze na zimnym kompresie  na garach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko dziwne jest to że dymi tylko chwile na początku dosłownie 20 sekund pózniej czysto, nawet nie musi sie całkiem zagrzać zeby odpalał normalnie, wystarczy ze pochodzi z 5 minut 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresja jest Ok była sprawdzana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś jeszcze odpisze ale kolejne pytanie, zna ktoś firma która regeneruje pompki siemensa? 

Wywaliło mi błąd

004705 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240)

P1261 - 006 - Regulation Range Exceeded - Intermittent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Kozac napisał:

Nie wiem czy ktoś jeszcze odpisze ale kolejne pytanie, zna ktoś firma która regeneruje pompki siemensa? 

Wywaliło mi błąd

004705 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240)

P1261 - 006 - Regulation Range Exceeded - Intermittent

musisz sprawdzić oporność na wtryskach i wiązkę kabli do tego wtryskiwacza. Bo prawdopodobnie wtryskiwacz jest OK. Mam ten sam błąd na 3 garze i nie wiem co to, jeżdżę 2 lata na nim i jest OK. błąd mi wywala co 200km czasami co 1000km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej błąd osiągnięcia przez zaworek limitu swojej pracy. Słowem, coś się "kończy". Albo pompka, albo wiązka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17669 / P1261 / 004705 - Wtryskiwacz jednostki PD: Cylinder 1 (N240): Przekroczenie zakresu regulacji

Możliwe objawy:

Problemy z napędem

Zredukowana moc

Szorstki silnik pracuje

Zwiększone wartości emisji

Możliwe przyczyny:

Przekroczono czasy regulacji

Oporność na kontakt

Możliwe rozwiązania:

Sprawdź wtryskiwacze i okablowanie wtryskiwaczy

Zobacz Pomiar. Blok wartości 018

Sprawdź rezystancję wtryskiwaczy / okablowania

 

jeśli masz tą samą rezystancje na wszystkich wtryskach to sprawdź rezystancje z ecu do wtrysków. wyreguluj śrubę dociskową od wtrysku może jest źle ustawiona. oporność od 0.2 do 0.6 i sprawdź cewkę od wtryskiwacza czy niema spięcia z masą. Test najlepiej zrób na zimnym i na rozgrzanym silniku.

Dnia 27.09.2017 o 12:40, Kozac napisał:

Witam wszystkich, na wstępie zaznaczę że przeczytałem całe to forum i odpowiedzi konkretniej nie znalazłem. Mam B6 z silnikiem BMR jest to ostatnia generacja i pracuje na pompkach Siemensa, auto kupiłem w Niemczech i była wymieniana jedna pompa i założona z starych uszczelnienich, aktualnie auto cieżko odpala jak jest zimne i tez na początku bardzo śmierdząco kopci na biało, jak sie zagrzeje jest Ok z odpalaniem i z dymem. Kupiłem nowe oryginalne uszczelnienia i śruby, mam odpowiednie klucze ale nie wiem jak ustawić później te pompowtryskiwacze, czy przy dokręcania trzeba zachować jakoś kąt? Jeśli tak to w jaki sposób skoro je sie poprostu przykręca na dwóch śrubach, ile stopni później trzeba popuścić te krzywki czy popychacze? I też w zestawie oringów są grube śruby które wkręca sie od góry pompowtryskiwacza podobno regulacyjne i jak to się robi? Wiem że tych śrub nie ma w Bosch-u.

Jestem w stanie zapłacić za jakieś oryginalne schematy, szukam juz tego od 3 miesięcy, kontaktowałem sie z VW ale nie przekażą takiej informacji, ogolnie powoli sie poddaje a nie chce go dawać do mechanika, wole zrobić sam.

Bardzo proszę o pomoc.

ustawiasz krzywkę na wtryskiwaczu u samej góry i dokręcasz do oporu śrubę na wtryskiwaczu i odkręcasz 180° i kontrujesz śrubą.

Edytowane przez DarkFace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, wiązka była wymieniana na nową ok. 3 tygodni temu więc może błąd wywaliło po zmianie ale dziwne bo "check" się nie świeci tylko podpiołem VCDS-a bo przy jeździe na zegarach mi wywaliło "Engine fault...." i 3 razy spirala migneła, wczoraj miałem to drugi raz jak przycisłem. Co ciekawe widzę że błąd tego wtrysku jest z 2017.11.09 a wtedy ta spirala nie migała to mam od kilku dni ale jest jeszcze jeden błąd "001350 - Sensor 1 for Exhaust Temp 1 (G235) Short to Plus" i "chech" przez ten błąd też nie świeci pytanie czy do czasu wymiany moge jezdzic na uszkodzonym?

Ide skasować błędy bo jeszcze tego nie robiłem i zobacze co się stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Kozac napisał:

Dzięki za odpowiedzi, wiązka była wymieniana na nową ok. 3 tygodni temu więc może błąd wywaliło po zmianie ale dziwne bo "check" się nie świeci tylko podpiołem VCDS-a bo przy jeździe na zegarach mi wywaliło "Engine fault...." i 3 razy spirala migneła, wczoraj miałem to drugi raz jak przycisłem. Co ciekawe widzę że błąd tego wtrysku jest z 2017.11.09 a wtedy ta spirala nie migała to mam od kilku dni ale jest jeszcze jeden błąd "001350 - Sensor 1 for Exhaust Temp 1 (G235) Short to Plus" i "chech" przez ten błąd też nie świeci pytanie czy do czasu wymiany moge jezdzic na uszkodzonym?

Ide skasować błędy bo jeszcze tego nie robiłem i zobacze co się stanie.

17669 / P1261 / 004705 - Wtryskiwacz jednostki PD: Cylinder 1 (N240): Przekroczenie zakresu regulacji

To jest błąd sporadyczny nie poważny i nie powinna się świecić kontrolka silnika.

Ja na tym błędzie jeżdżę zuj 2 lata. i wszystko jest OK.

Ale to możne być odosobniony przypadek.

W następnym tygodniu pociągnę osobny kabel od ecu do wtrysku i zobaczę czy jest poprawa.

Ja sądzę ze w 50% to nie jest wtrysk.

Najlepiej i najdokładniej sprawdzisz jak zamienisz wtryski np. 1 z 2 to już będziesz wiedział na 100%

Edytowane przez DarkFace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności