Jump to content
Kozac

Uszczelniacze pompowtrysków Siemens schemat

Recommended Posts

Witam wszystkich, na wstępie zaznaczę że przeczytałem całe to forum i odpowiedzi konkretniej nie znalazłem. Mam B6 z silnikiem BMR jest to ostatnia generacja i pracuje na pompkach Siemensa, auto kupiłem w Niemczech i była wymieniana jedna pompa i założona z starych uszczelnienich, aktualnie auto cieżko odpala jak jest zimne i tez na początku bardzo śmierdząco kopci na biało, jak sie zagrzeje jest Ok z odpalaniem i z dymem. Kupiłem nowe oryginalne uszczelnienia i śruby, mam odpowiednie klucze ale nie wiem jak ustawić później te pompowtryskiwacze, czy przy dokręcania trzeba zachować jakoś kąt? Jeśli tak to w jaki sposób skoro je sie poprostu przykręca na dwóch śrubach, ile stopni później trzeba popuścić te krzywki czy popychacze? I też w zestawie oringów są grube śruby które wkręca sie od góry pompowtryskiwacza podobno regulacyjne i jak to się robi? Wiem że tych śrub nie ma w Bosch-u.

Jestem w stanie zapłacić za jakieś oryginalne schematy, szukam juz tego od 3 miesięcy, kontaktowałem sie z VW ale nie przekażą takiej informacji, ogolnie powoli sie poddaje a nie chce go dawać do mechanika, wole zrobić sam.

Bardzo proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Kozac napisał:

na wstępie zaznaczę że przeczytałem całe to forum

Nawet Chuck Norris nie przeczytał całego forum, więc nie czaruj ;-))

 

58 minut temu, Kozac napisał:

Jestem w stanie zapłacić za jakieś oryginalne schematy,

A nie prościej znaleźć jakiś warsztat i zapłacić za wymianę uszczelniaczy i przy okazji za diagnozę?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym przeczytaniem forum miało być żartobliwie :)

Nie mam zaufanego mechanika a jak ktoś mi odkręci pompki z niewłaściwym momentem to mam głowice do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słabo pytałeś w VW - można wykupić za kilka euro dostęp do dokumentacji On-Line (ErWin VW). Godzina dostępu 7 euro, dłuższe dostępy wychodzą odpowiednio taniej.

 

Pompowtryski BMR.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydawałoby sie że rzetelnie szukałem :) dziękuje kolego bardzo mi pomogłeś. Lecę flaszkę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem właśnie w trakcie wyciągania pompek i mam pytanie odnośnie samego zestawu regeneracyjnego, jest w nim gruba śruba dosyć krótka, ktoś wie jak sie ja wymienia? Dołączam zdjęcie 

7BB1E2DA-7AFC-4D14-A44A-75BD262B3CB9.jpeg

Juz nieaktualne - jest to śruba regulacyjna na krzywce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiej firmy to zamiennik i po "czemu"? Znaczy w jakiej cenie ale akurat mi się przypomniała pewna historia z po ile i po czemu :D

W pierwszym poście pisałeś, że oryginalne ale nie wyglądają od VW.

Ten zestaw jest razem ze śrubami do mocowania wtryskiwacza czy śruby osobno kupiłeś? Jest na takim opakowaniu termin przydatności?

Ostatnio spotkałem się właśnie z terminem ważności całego wtryskiwacza i podejrzewam, że bardziej chodzi o termin ważności tych uszczelnień-oringów gumowych(czy z czego one tam są odlane).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są to oryginalne uszczelnienia „Victor Reinz” w tych silnikach były używane na pierwszy montaż, śruby kupiłem osobno również oryginalne VW.

wymienilem u Siebie wszystko ale problem został, cieżko pali zimny, może ktoś ma jakieś sugestie? Juz zamówiłem nowa wiązkę kabli do pompek, jeszcze jest opcja na czujnik temperatury paliwa, świece były sprawdzane i są Ok jeśli nic z tego co powyżej wypisałem to juz nie mam pomysłów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie masz błędów na wtryskach to nie kupuj wiązki kabli bo to strata kasy a i tak nie pomorze. przyczyny to rozrusznik, wtryskiwacze( sprawdzisz na logach), kompresja która jest bardzo ważna w dieslach, pompa tandemowa (sprawdź ciśnienie na niej bo często cofa paliwo)

sprawdź na zimnym po odpaleniu dawki paliwa na wolnych obrotach Vcds-m to ci wszystko powie.

Edited by DarkFace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bipy były sprawdzane i jest Ok jedynie dawki są jeszcze Ok ale widać że te pompki powoli sie pocą bo od +1,30 do +1,86. Jeśli chodzi o waku pompy to z zewnątrz nie jest za słucha wiec to może być przyczyna jeśli muszę zmierzy ile bije ciśnienia podobno powinna od 2,5 do 3,5 bara, wiązkę i tak muszę zmienić bo poprzednia była juz potargana jak auto przyjechało z Niemiec, połamane wtyczki itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz odpowiedz na ciężkie odpalanie na zimnym. +1.30 do +1.86 to powód i przez to kopci. wtryski do regeneracji. sprawdź jeszcze na zimnym kompresie  na garach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko dziwne jest to że dymi tylko chwile na początku dosłownie 20 sekund pózniej czysto, nawet nie musi sie całkiem zagrzać zeby odpalał normalnie, wystarczy ze pochodzi z 5 minut 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompresja jest Ok była sprawdzana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy ktoś jeszcze odpisze ale kolejne pytanie, zna ktoś firma która regeneruje pompki siemensa? 

Wywaliło mi błąd

004705 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240)

P1261 - 006 - Regulation Range Exceeded - Intermittent

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Kozac napisał:

Nie wiem czy ktoś jeszcze odpisze ale kolejne pytanie, zna ktoś firma która regeneruje pompki siemensa? 

Wywaliło mi błąd

004705 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240)

P1261 - 006 - Regulation Range Exceeded - Intermittent

musisz sprawdzić oporność na wtryskach i wiązkę kabli do tego wtryskiwacza. Bo prawdopodobnie wtryskiwacz jest OK. Mam ten sam błąd na 3 garze i nie wiem co to, jeżdżę 2 lata na nim i jest OK. błąd mi wywala co 200km czasami co 1000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej błąd osiągnięcia przez zaworek limitu swojej pracy. Słowem, coś się "kończy". Albo pompka, albo wiązka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

17669 / P1261 / 004705 - Wtryskiwacz jednostki PD: Cylinder 1 (N240): Przekroczenie zakresu regulacji

Możliwe objawy:

Problemy z napędem

Zredukowana moc

Szorstki silnik pracuje

Zwiększone wartości emisji

Możliwe przyczyny:

Przekroczono czasy regulacji

Oporność na kontakt

Możliwe rozwiązania:

Sprawdź wtryskiwacze i okablowanie wtryskiwaczy

Zobacz Pomiar. Blok wartości 018

Sprawdź rezystancję wtryskiwaczy / okablowania

 

jeśli masz tą samą rezystancje na wszystkich wtryskach to sprawdź rezystancje z ecu do wtrysków. wyreguluj śrubę dociskową od wtrysku może jest źle ustawiona. oporność od 0.2 do 0.6 i sprawdź cewkę od wtryskiwacza czy niema spięcia z masą. Test najlepiej zrób na zimnym i na rozgrzanym silniku.

Dnia 27.09.2017 o 12:40, Kozac napisał:

Witam wszystkich, na wstępie zaznaczę że przeczytałem całe to forum i odpowiedzi konkretniej nie znalazłem. Mam B6 z silnikiem BMR jest to ostatnia generacja i pracuje na pompkach Siemensa, auto kupiłem w Niemczech i była wymieniana jedna pompa i założona z starych uszczelnienich, aktualnie auto cieżko odpala jak jest zimne i tez na początku bardzo śmierdząco kopci na biało, jak sie zagrzeje jest Ok z odpalaniem i z dymem. Kupiłem nowe oryginalne uszczelnienia i śruby, mam odpowiednie klucze ale nie wiem jak ustawić później te pompowtryskiwacze, czy przy dokręcania trzeba zachować jakoś kąt? Jeśli tak to w jaki sposób skoro je sie poprostu przykręca na dwóch śrubach, ile stopni później trzeba popuścić te krzywki czy popychacze? I też w zestawie oringów są grube śruby które wkręca sie od góry pompowtryskiwacza podobno regulacyjne i jak to się robi? Wiem że tych śrub nie ma w Bosch-u.

Jestem w stanie zapłacić za jakieś oryginalne schematy, szukam juz tego od 3 miesięcy, kontaktowałem sie z VW ale nie przekażą takiej informacji, ogolnie powoli sie poddaje a nie chce go dawać do mechanika, wole zrobić sam.

Bardzo proszę o pomoc.

ustawiasz krzywkę na wtryskiwaczu u samej góry i dokręcasz do oporu śrubę na wtryskiwaczu i odkręcasz 180° i kontrujesz śrubą.

Edited by DarkFace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi, wiązka była wymieniana na nową ok. 3 tygodni temu więc może błąd wywaliło po zmianie ale dziwne bo "check" się nie świeci tylko podpiołem VCDS-a bo przy jeździe na zegarach mi wywaliło "Engine fault...." i 3 razy spirala migneła, wczoraj miałem to drugi raz jak przycisłem. Co ciekawe widzę że błąd tego wtrysku jest z 2017.11.09 a wtedy ta spirala nie migała to mam od kilku dni ale jest jeszcze jeden błąd "001350 - Sensor 1 for Exhaust Temp 1 (G235) Short to Plus" i "chech" przez ten błąd też nie świeci pytanie czy do czasu wymiany moge jezdzic na uszkodzonym?

Ide skasować błędy bo jeszcze tego nie robiłem i zobacze co się stanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Kozac napisał:

Dzięki za odpowiedzi, wiązka była wymieniana na nową ok. 3 tygodni temu więc może błąd wywaliło po zmianie ale dziwne bo "check" się nie świeci tylko podpiołem VCDS-a bo przy jeździe na zegarach mi wywaliło "Engine fault...." i 3 razy spirala migneła, wczoraj miałem to drugi raz jak przycisłem. Co ciekawe widzę że błąd tego wtrysku jest z 2017.11.09 a wtedy ta spirala nie migała to mam od kilku dni ale jest jeszcze jeden błąd "001350 - Sensor 1 for Exhaust Temp 1 (G235) Short to Plus" i "chech" przez ten błąd też nie świeci pytanie czy do czasu wymiany moge jezdzic na uszkodzonym?

Ide skasować błędy bo jeszcze tego nie robiłem i zobacze co się stanie.

17669 / P1261 / 004705 - Wtryskiwacz jednostki PD: Cylinder 1 (N240): Przekroczenie zakresu regulacji

To jest błąd sporadyczny nie poważny i nie powinna się świecić kontrolka silnika.

Ja na tym błędzie jeżdżę zuj 2 lata. i wszystko jest OK.

Ale to możne być odosobniony przypadek.

W następnym tygodniu pociągnę osobny kabel od ecu do wtrysku i zobaczę czy jest poprawa.

Ja sądzę ze w 50% to nie jest wtrysk.

Najlepiej i najdokładniej sprawdzisz jak zamienisz wtryski np. 1 z 2 to już będziesz wiedział na 100%

Edited by DarkFace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy