eldo Zgłoś #1 Napisano 30 Października 2013 Witam... Z racji zblizajacego sie duzymi krokami sezonu zimowego postanowilem zaopatrzyc swojego Passata w nowe swiece zarowe. Mimo braku bledow silnik nie rowno odpalal w okolicy zera co bylo glownym powodem w/w zabiegu. Oczywiscie zanim sie do tego zabralem niezbedna wiedze musialem poszerzyc przy pomocy google, co sklonilo mnie pozniej do sklecenia tego wszystkiego w jedna calosc i tak powstal ten oto poradnik Pacjent : VW Passat B6 (2008) Silnik: 2,0TDI / 16V BMR 125kW Skrzynia: DSG Niezbedne narzedzia: - klucz nasadowy + przedluzka 1/4" - nasadka 8 (wersja przedluzona) - nasadka (bit) TORX 30 - kombinerki katowe Czesci: - Swiece zarowe NGK CZ304 7V No 55 - Uszczelka pokrywy zaworow: 03G103483C (opcjonalnie) Tak wiec zaczynamy. Jak wczesniej wspomnialem naszym pacjentem jest silnik 2,0TDI o oznaczeniu BMR czyli 16 zaworowa, najmocniejsza, dwulitrowa jednostka diesla z pod znaku VW. - Sciagamy oslone silnika w kolejnosci : czarna nastepnie srebrna z logo VW / TDI - Odkrecamy 2 sruby zaznaczone czerwonymi strzalkami kluczem 8 - Nastepnie odkrecamy 11 srub kluczem TORX30 ktorymi to przymocowana jest oslona zaworow - Widok od spodu juz zdemontowanej oslony (lokalizacja srub) - Zdejmujemy z oslony elementy zaznaczone czerwona strzalka (gumowy waz i krociec plastykowy) oraz gorna oslone paska rozrzadu zamocowana na 3 klipsach zatrzaskowych. - Po sciagnieciu oslony pokrywy zaworow ukaze sie nam taki widok Teraz musimy zdecydowanie uwazac na to co robimy zeby nie zabrudzic elementów rozrzadu ! - Na tym etapie interesuja nas juz tylko swiece zarowe, wiec zaczynamy od sciagniecia przewodow zasilajacych. Mozna to zrobic delikatnie palcami lub malymi kombinerkami katowymi. Na zdjeciu ponizej zaznaczylem miejsca czerwonymi strzalkami. Pierwsza swieca z prawej strony z odczepionym przewodem zasilajacym. - Widok po zdemontowaniu przewodu z swiecy zarowej - Odkrecamy z wyczuciem swiece kluczem nasadowym 8 (przyklad na zdjeciu nizej). Podczas wyciagania nalezy sobie pomoc kombinerkami katowymi, palcami ciezko jest zlapac swiece. - Po demontazu starych swiec mozna sobie na spokojnie sprawdzic ich stan np. mierzac opornosc swiecy multimetrem. zdrowa swieca powinna miec ok. 1,5 OHM. W moim przypadku 2 swiece byly spalone co mnie akurat nie zdziwilo bo byly tam od nowosci poza jedna ktora zostala wymieniona w ASO Niemcy 2 lata temu (historia VIN). - Moze tego nie widac na zdjeciach ale oryginalnie (pierwszy montaz) byly zalozone swiece NGK CZ301 natomiast wymieniona 1szt to NGK CZ304 i takie wlasnie zakupilem. - Montaz swiec analogicznie w odwrotnej kolejnosci wg. instrukcji zachowujac ostroznosc przy dokrecaniu najlepiej stosujac koncowke dynamometryczna (wiadomo nie kazdy ma) dla tego staramy sie dokrecac z czuciem. Osobiscie pozostawilem uszczelke pokrywy zaworow ta co byla, w przypadku wczesniejszych wyciekow itp. mozna przy okazji wymienic na nowa. Reasumujac, sama procedura wymiany swiec zarowych nie jest skomplikowana jednak nalezy zachowac ostroznosc podczas tej czynnoœci poniewaz mamy do czynienia z delikatna budowa samej swiecy i otwarta pokrywa zaworow. Osobiscie polecam wymiane wszystkich 4 swiec czyli kompletu mimo ze w wiekszosci przypadkow nie wszystkie sa uszkodzone. Predzej czy pozniej i na te dobre przyjdzie czas. Nie mialem do czynienia z zamiennikami, ogolnie chodzi o nich zla opinia dla tego warto zakupic od razu oryginalne swiece made in Japan (w przypadku BMR sa to NGK CZ304). Koszt w moim przypadku z dniem dzisiejszym to 84pln/szt w sklepie na miejscu. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 30 Października 2013 (edytowane) w przypadku BMR sa to NGK CZ305 Chyba się pomyliłeś. Świeca dotego silnika to CZ 304 a OE ma nr N 105 798 05 Jacek czy możesz podesłać numer świec jakie miałeś założone u siebie? ak świece maja ponad 150 tys km nalatane to możliwe uranie gwintu przy odkrecaniu. Raczej mało prawdopodobne ponieważ świece są w głowicy obmywane olejem i nie zapiekają się tak łatwo. Przy odkręcaniu trzeba delikatnie z wyczuciem i tak samo z wkręcaniem. To fakt ale lepiej dokręcić z wymaganą siłą. A bez klucza dynamometrycznego jest tak trochę na "oko" Zresztą ja też za klika tygodni mam zamiar wymienić świece sam. Więc jakieś zdjęcia, uwagi i spostrzeżenia podeślę do tego wątku jeśli eldo nie będzie miał nic przeciwko temu. Edytowane 30 Października 2013 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #3 Napisano 30 Października 2013 (edytowane) Chyba się pomyliłeś. Świeca dotego silnika to CZ 304 a OE ma nr N 105 798 05 Jacek czy możesz podesłać numer świec jakie miałeś założone u siebie? Raczej mało prawdopodobne ponieważ świece są w głowicy obmywane olejem i nie zapiekają się tak łatwo. Masz racje, pod koniec tematu napisałem CZ305 zamiast CZ304, poprawione. Swiecy raczej nie ma szans ukrecic przy odrobinie rozwagi przy odkręcaniu Opis oryginalnych swiec, czyli tych co zdemontowałem: NGK CZ 301 7V K6XHE / VW AG N10579805 Jedna świeca była wymieniana w aso i jest dokładnie tak samo opisana jak te co kupiłem w sklepie z oznaczeniem NGK CZ304 7V No 55. Edytowane 31 Października 2013 przez eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #4 Napisano 1 Listopada 2013 eldo świetna instrukcja :dobrze Jacek jeśli to nie tajemnica to napisz za ile kupiłeś świece napisał w 1 poście Koszt w moim przypadku z dniem dzisiejszym to 84pln/szt w sklepie na miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2013 Cena poczatkowa jaka mi podali za szt to 105pln od tego momentu zaczolem negocjacje z kuponem rabatowym w rece :-) i skonczylo sie na 84pln przy zakupie 4szt ktore tak czy siak bym bral w komplecie. Za chwile biore sie za test starych swiec w pracy, zobacze co z nich jesio zostalo po przebiegu 230tys he. Jak juz jestem w temacie to male pytanko, gdzie sie znajduje przekaznik od swiec zarowych ? Wizualnie mniej wiecej wiem jak wyglada ale zarowno pod maska jak i pod kierownica go nie widze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #6 Napisano 2 Listopada 2013 Po demontazu starych swiec mozna sobie na spokojnie sprawdzic ich stan np. mierzac opornosc swiecy multimetrem. zdrowa swieca powinna miec ok. 2 OHM. Witam.A czy przed demontażem też można je sprawdzić i będzie to jakoś wiarygodne - bo ja kiedyś też się do nich dobrałem ale przed demontażem postanowiłem sprawdzić podłączając każdą z nich kolejno poprzez żarówkę do + . Nie wiem czy patent dobry ale gdyby miały przerwy to żarówka by nie zaświeciła. A jak by miały zwarcie to chyba komp by coś pokazał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #7 Napisano 2 Listopada 2013 Teoretycznie powinien wyskoczyc blad niesprawnej swiecy. Teoretycznie bo u mnie 2 maja przerwe a bledow brak :hmm dla tego tez chcial bym sprawdzic wszystko po koleji. Stanolem na przekazniku bo nie moge go namierzyc Jest jeszcze jedna metoda bez ingerencji w pokrywe zaworow. Mozna sprawdzic pobor pradu miernikiem cegowym na przewodzie dodatnim w chwili grzania. Powiedzmy ze swieca dostaje 12V i ma opornosc 1,5 ohma czyli powinien poplynac przez nia prad ok. 10A x 4 swiece mamy ok. 40A. Mozna to rowniez zrobic na kazdym przewodzie od swiecy ale do tego potrzeba juz niestety sciagnac pokrywe zaworow. W tym momencie mozna rozniez zmierzyc opornosc na wkreconych swiecach ktora powinna wynosic. ok. 1,2-1,5ohma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #8 Napisano 22 Listopada 2013 Dzięki Jacek za opis. Mnie też czeka wymiana, bo przy normalnych temperaturach (wiosna-jesień) auto pali bez problemów, a zimą trzeba kręcić dobrą chwilę. Auto ma 6 lat, 100k przebiegu i według mojej wiedzy fabryczne i nigdy niewymieniane świece, więc nawet sprawdzał nie będę czy sprawne czy nie, tylko wymieniam w ciemno, bo moim zdaniem objawy wskazują na to, że jeśli nie wszystkie, to przynajmniej część świec padła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #9 Napisano 25 Listopada 2013 (edytowane) zimą trzeba kręcić dobrą chwilę. Auto ma 6 lat, 100k przebiegu i według mojej wiedzy fabryczne i nigdy niewymieniane świece, więc nawet sprawdzał nie będę czy sprawne czy nie, tylko wymieniam w ciemno, bo moim zdaniem objawy wskazują na to, że jeśli nie wszystkie, to przynajmniej część świec padła. To poczytaj sobie m.in. mój post nr.269 i wcześniejsze w temacie :http://forum.vw-passat.pl/threads/71180-Przejsciowe-problemy-z-odpalaniem-cofanie-paliwa/page14 Ja też miałem problemy z odpalaniem i to nie tylko zimą ale i latem. Edytowane 25 Listopada 2013 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #10 Napisano 25 Listopada 2013 Witam, fajny manual . Też by mnie interesowała lokalizacja przekaźnika świec w tym silniku . Mam podobne objawy że jak jest na plusie do okolic plus 6 stopni to pali fajnie ale jak temp spadnie do zera to zaczyna się dłuższe kręcenie i było tak przed wymianą aku , pompowtrysków . Po wymianie aku i pompek jest tak nadal i pewnie w tym tygodniu będzie wymiana . Co ciekawe błędów brak na kompie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #11 Napisano 25 Listopada 2013 To poczytaj sobie m.in. mój post nr.269 i wcześniejsze w temacie :http://forum.vw-passat.pl/threads/71180-Przejsciowe-problemy-z-odpalaniem-cofanie-paliwa/page14 Ja też miałem problemy z odpalaniem i to nie tylko zimą ale i latem. Dzięki Mirek na fajny link U mnie jednak podobnie jak u Mariusza od wiosny do jesieni pali od dotknięcia, a już zeszłą zimę i teraz jak koło 0 st. C się robi, to trzeba pokręcić. I też pompki rok temu, a aku gdzieś w lutym b.r. zmienione i poprawy brak. Zacznę chyba jednak od świec, a potem zobaczymy co dalej. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #12 Napisano 28 Listopada 2013 Świece wymienione ale bez wyraźnej poprawy z odpalaniem czyli szukam dalej winowajcy. Jest w końcu gdzieś ten przekaźnik świec żarowych czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #13 Napisano 30 Listopada 2013 Wczoraj wymieniłem olej i świece żarowe. Założyłem oryginalne VW NGK CZ 304 tak jak mówi ETKA. Stare miały CZ 301 i też był 7V. Żadnego problemu z wykręceniem nie było. Stare świece, które nie grzały widać je na zdjęciu. Vag spalonej świecy nie pokazał. Sprawdzałem też miernikiem na opór i na zwarcie kablem. Żadna nawet iskierki nie dała. [ATTACH=CONFIG]110776[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]110777[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi666 Zgłoś #14 Napisano 30 Listopada 2013 (edytowane) Panowie podepne sie pod temat: mój pasek po postoju np 2 dniowym pod chmurką nie pali tak jak powinien(trzeba pokręcić chwilke), VCDS pokazuje błędy na 3 świecach, więc chce je wymienić i domniemam, że to w nich leży wina. Auto ma 102k przebiegu. 1,9TDI jak w profilu obok BXE, powiedzcie czy te z aukcji poniżej można smiało kupić? Czy szukać innych? Jak innych to będę wdzięczny za wskazanie konkretnego linku i argumentacji dlaczego akurat nie Meyle (jeden z mechaników bardzo mi chwalił tą firmę tak w nawiasie) Czy jednak tylko NGK? http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-passat-b6-t5-touran-1-9-2-0tdi-i3730391898.html no i jeszcze wklejam jeden link tez w dobrej cenie firmy Bosch http://allegro.pl/show_item.php?item=3691505737 Edytowane 1 Grudnia 2013 przez tomi666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #15 Napisano 1 Grudnia 2013 Tomek dobrze się domyślasz to wina przepalonych świec żarowych. Osobiście polecam NGK tak jak zakłada fabryka i wymiana wszystkich czterech sztuk. Ale ilu mechaników tyle opinii. Proponuję zadzwonić do ASO i podać VIN. Na jego podstawie dowiesz się jakie powinny być parametry świec tzn. jakie napięcie 5V czy np.7V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi666 Zgłoś #16 Napisano 1 Grudnia 2013 Tomek dobrze się domyślasz to wina przepalonych świec żarowych.Osobiście polecam NGK tak jak zakłada fabryka i wymiana wszystkich czterech sztuk. Ale ilu mechaników tyle opinii. Proponuję zadzwonić do ASO i podać VIN. Na jego podstawie dowiesz się jakie powinny być parametry świec tzn. jakie napięcie 5V czy np.7V No i tak zrobie, jutro zadzwonie do ASO, wypytam i kupie NGK:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #17 Napisano 1 Grudnia 2013 (edytowane) wypytam i kupie NGK Tu masz link do strony NGK gdzie masz podane jaka świeca do jakiego silnika: http://www.e-ngk.pl/katalogi/sam5.php Edytowane 1 Grudnia 2013 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi666 Zgłoś #18 Napisano 2 Grudnia 2013 Tu masz link do strony NGK gdzie masz podane jaka świeca do jakiego silnika: http://www.e-ngk.pl/katalogi/sam5.php No dzięki, to potwierdziłem i zakupiłem NGK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #19 Napisano 17 Grudnia 2013 Szykuje się kolejny manual Tym razem wymiana rozrusznika w BMR, dla czego.. bo po wymianie świec nie poprawił się do końca rozruch co było przyczyną ? Właśnie rozrusznik, a na 99% byłem pewny czujnika G28 który sypał błędami :stop Wiecej w temacie jak poskładam post o wymianie. Świece po wymianie grzeją idealnie, zero błędów śmiało można je kupować i zakładać do 2,0TDI BMR ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #20 Napisano 17 Grudnia 2013 Szykuje się kolejny manual Tym razem wymiana rozrusznika w BMR, dla czego.. bo po wymianie świec nie poprawił się do końca rozruch co było przyczyną ? Właśnie rozrusznik, a na 99% byłem pewny czujnika G28 który sypał błędami :stop Wiecej w temacie jak poskładam post o wymianie. Świece po wymianie grzeją idealnie, zero błędów śmiało można je kupować i zakładać do 2,0TDI BMR ! To eldo zapodaj manual z wymiany rozrusznika - to raz, a dwa daj znać jakie dokładnie Ty świece wpakowałeś w swojego BMRa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach