Skocz do zawartości
gruberek11

Problem z odpalaniem ciepłego silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie!

Wiem że seat to nie passat, no ale silniki te same..

 

Mam Seata Toledo 2, 1999 rok, silnik 1.8 20v, instalacja gazowa BRC SEQUENT.

 

Mam problem taki:

 

Auto z rana zawsze pięknie odpala, chodzi równo itd. Po jeździ gdy nie raz odstawie auto np: na 10-30 minut auto ciężko odpala - długo kręci i na końcu odpali. Podłaczyłem na

szybko polskiego vag-a i pokazal mi błędy:

 

- błąd jakiegoś czujnika

- błąd 4 wtryskiwaczy - są to błęd sporadyczne

 

Skasowałem , jutro będe dalej szukać. To nie kable i nie świece są nowe. Jak odpali chodzi równo i super. Problem leży tylko przy odpalaniu. Może ktoś się orientuje ile czujników temp. jest w tym aucie ? który jest najważniejszy, gdzie się znajduje?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury jest na tyle silnika (za 4 cylindrem szukaj takiej kostki wpiętej o kolorze jasno zielonym) ale żeby go wyjąc trzeba zlać płyn

 

aaaaaa kurde nie doczytałem że chodzi ci o czujnik w seacie hmmm tego nie wiem zagalopowałem się i pomyślałem o pasacie bo to forum VW

Edytowane przez kiler1410

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna rada przed skasowaniem błędów najpierw je zapisz - będziesz mógł je porównać czy się powtarzają i czy są to te same błędy.

Jakiś czujnik to mało precyzyjne określenie, tą metodą można wymienic pół silnika. Wiem że niektóre wersje niezarejestrowane Vaga mogą nie podawać interpretacji błędu ale przeważnie podają kod błędu i to jest najważniejsze, resztę można wygrzebać, chociażby na tym forum ale ważny jest kod błędu.

 

Pomijając powyższe, dziwię się że cztery wtryski niedomagają.Ja miałem zagwozdkę z moim silnikiem i wymieniałem wtryski ale to nie pomogło.Dowiadywałem się że wtryski baaardzo rzadko, prawie nigdy lie padają. Prędzejbym sprawdziłbym czy membrana regulatora cisnienia paliwa w listwie wtryskowej jest cała ale niedomagania pojawiałby by sie także po postoju nocnym.

 

musisz sprawdzić czy te błedy (pomimo ze sporadyczne ) się powtarzają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wogóle nie sądze że wtryski siadają . On ma problemy z odpaleniem, nie raz super odpala. Myśle że pada czujnik temp, jak on występuje jakoś jako dwa?

g62 / g2 ? to jes tjeden czujnik, czy da się kupic g62, g2? Który odpowiada za dane na deske rozdzielczą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o czujnik temperatury płynu chłodniczego to wcale nie trzeba zlewać płynu, przynajnmniej w pasku. Należy tylko pamiętać o otwarciu zbiornika z płynem aby wypóscić ciśnienie i następnie KONIECZNIE zamknąć ten zbiornik.

 

Jeśli nie otworzysz zbiornika to ciśnienie wywali ci płyn przez otwór po wyjetym czujniku (sprawdziłem miło przyjemne)

 

Jeśli nie zmkniesz zbiornika to różnica poziomów płynów może spowodować zę płyn przeleje się przez otwór.

 

Jeśli zbiornik będzie zamknięty to wówczas płyn nie powinien się wylać tak jak np nie wylewa się woda z odwróconej strzykawki.

 

U nas czujnik ten ma podwójną nazwę G2/G62 i ma cztery piny 2 piny podają temp do licznika a dwa na komputer. Położenie powinno być tak jak pisał kolega wyżej z tyłu głowicy od strony grodzi komory silnika. Ale najpierw warto upewnić się czy to on bo lepsiejszej firmy kosztował mnie ok 75 zł - tanich nie warto brać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, wymienie bo mi pokazywał błąd. A jak ten czujnik wygląda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w VW czujnik od góry na kwadratowe gniazdo do przewodów a cześć wchodząca w otwór krócca wodnego jest okrągła .... zresztą zobacz sam zdjęcie zaporzyczone z allegro (hasło czujnik temperatury VW) w akcji podaję że znajduje zastosowanie do VW Golf, Vento roczniki 1991 - 2001

VW Passat roczniki 1990 - 1996

VW Sharan roczniki 1995 - 2000

VW Polo roczniki 1994 - 2001

 

SEAT Toledo roczniki 1991 - 1998

SEAT Ibiza, Cordoba roczniki 1993 - 2002

SEAT Alhambra roczniki 1993 - 2002

G2_G62.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdybyś miał problemy z jego zlkoalizowaniem to poszukaj tam gdzie zaznaczyłem na zdjęciu w czerwonym kółku

 

Jak co to jeszcze jes czujnik temp powietrza, u mnie jest w kolektorze ssącym ale nie słyszałem aby on komuś padł albo przyjanmiej ktoś go wymieniał.

 

Mam nadzieję że pomogłem co nieco

1261112626.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli to jest jeden czujnik, na 4 piny ktory daje na deske dane i do kompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to są dwa czujniki w jednej obudowie. Stąd nazwa G2/G62. To że ci dobrze pokazuje na desce wcale nie znaczy ze w 100% masz dobre odczyty na kompie. Warto podłączyć Vaga i sprawdzić jakie onw widzi temperaturę. Jeśli chcesz więcej zdjęć z instrukcją wymiany to zapraszam na stronę

 

http://www.taligentx.com/passat/maintenance/coolanttempsender/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak wygląda:

w PROGRAMIE POLSKI VAG:

 

- POKAZUJE że temp,. jest ok 70 stopni, na desce jest 90. Jak przygazowuje skacze temperatura w programie, to normalne? Już wymieniłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to nie jest właściwe aby wskazania az tak się różniły. Rozumiem że wskazówka temperatury ma pewną bezwładność aby nie drażnić kierowcę ciągłym wychylaniem się. Nasuwa mi się pytanie o sprawność termostatu bo jeśli nie domyka to podczas przygazowania pompa wody powinna przyspieszać obieg wody i zmieniać temperaturę a prawny termostat powinien temu zapobiegać ale niech się inni wypowiadają bo ja już taki mocny w tym temacie nie jestem a nie mam jak sprawdzić bo mam głowicę zdjętą już 3 tygodnie i nie wiem kiedy będę miał spowrotem wózek we władaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam może uda mi się pomóc :) Miałem problem z czujnikiem temp. w passku b3 2E. mianowicie na zimnym silniku palił jak złoto jak był rozgrzany to można było go kręcić i kręcić a uparty niechętnie zaskakiwał, a i spalał mi wtedy jakieś 15l./100km. po wymianie czujnika temp. u mnie były 2 ten niebieski daje info do kompa i jego wymieniłem i było wszystko jak ta lala,:) w twoim silniku powinien on być z tyłu silnika za pokrywą zaworów pod rurą dolotową bynajmniej w passacie i audi 1.8 20V tak jest i jest koloru niebieskiego 4 pinowy , dobry czujnik powinien rozwiązać problem ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej mam problem z moim passatem ciezko pali jak jest zimny musze go dlugo krecic a jak go odpale i sie zagrzeje to mi elegancko pali silnik dieezel 1.9tdi 110km robilem przynim rozroznik swiece wymianialem i akumulator i dalej to samo niewiem co to moze byc czy to pomapa wtryskowa czy co??prosze o porade co i jak pozdrawiam serdecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ratujcie bo już wychodze z siebie . Sytuacja wygląda tak : Auto 1.8 20 V ATP bardzo ciężko odpala na zimnym silniku oraz nie ma wolnych obrotów jeżeli nie zdejme wężyka od podciśnienia . Ale o to cała historia : Pewnego dnia wykryłem że pękł mi wężyk od podciśnienia ten który wchodzi pomiedzy przepustnica a kolektorem a z drugiej strony do takiego trójnika po wymianie na nowy nie było wolnych obrotów i się zaczeło : mechanik kazał wymienić przepustnice bo stwierdził że ta co jest nie może się zaadoptować wiec kupiłem używke fakt zaadoptowała sie ale wolnych obrotów dalej brak jakby mało tego było doszedł jeszcze problem z odpalaniem na zimnym silniku dodam ze wymieniłem czujnik temperatury silnika. i teraz tak jak zdejme węzyk od podciśnienia ten który idzie do elektromagnetycznego zaworka co odpowietrza bak (ten zaworek jest okej podmienialismy od sprawnego auta wiec wykluczam jego wine) i rano jedna osoba kręci rozrusznikiem a ja palcem ten węzyk raz zatykam raz odtykam to silnik zapala potem zeby silnik pracował trzeba ten wężyk niepodłączony do zaworka zostawić ( generalnie musi byc gdzies robiona nieszczelnosc w przewodach od podcisnienia obojętnie który węzyk zdejme musi dostawac lewe powietrze ) żeby silnik pracował.Pamiętam ze kiedys jak go rano odpalałem to przez pare minut chodził na obrotach okolo 1300 rpm czyli chyba był na ssaniu a teraz od razu jest 900 obrotów czyli niby nie ma ssania i tak sie dzis stalo przy temperaturze 7 stopni ( pytanie czy przy 7 stopniach ma byc ssanie czy nie ?) I w takim układzie po zapaleniu wszystko jest okej z obrotami utrzymują się na 900 rpm przyspiesza jak nalezy i spalanie okolo 10 l beny i 12 gazyu w cyklu mieszanym troszke falują jak włączę klime . Panowie komputer nie pokazuje zadnych błędów jestem juz załamany poniesionymi kosztami bo kupuje części i sie nic nie poprawia . Co myślicie o tym przypadku ??? I jeszcze jedno pytanie jak według was wyglada połozenie przepustnicy na zimnym silniku i w momencie jak powinno właczyc sie ssanie powinna byc na amen zamknięta czy jakas przerwa zostawiona ? jaka duża jest ta szczelina przy pracy na wolnych obrotach i nagrzanym silniku??? Co o tym myślicie bo juz brak mi sił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tyros3

słuchajcie tak czytam te posty i widzę że nie tylko ja sie borykam z tym problemem bo mój pasek też rano albo jak jest zimny to nie chce zapalic jakieś fatum chyba z tym problemem jak go walne na gaz to zaskoczy a na paliwie nie chce ciśnienie pompy ok świece przewody wężyki od podciśnie nia tez ok jak juz zapali to się nie wkręca tak myslę o czujniku hala wymienie tez ten czujnik temperatury chodz w zeszłym roku juz wymieniałem może jakieś pomysły od was

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słuchajcie tak czytam te posty i widzę że nie tylko ja sie borykam z tym problemem bo mój pasek też rano albo jak jest zimny to nie chce zapalic jakieś fatum chyba z tym problemem jak go walne na gaz to zaskoczy a na paliwie nie chce ciśnienie pompy ok świece przewody wężyki od podciśnie nia tez ok jak juz zapali to się nie wkręca tak myslę o czujniku hala wymienie tez ten czujnik temperatury chodz w zeszłym roku juz wymieniałem może jakieś pomysły od was

 

Sprawdź kostkę czujnika temp.-lubi zaśniedzieć.Jeżeli jest ok to na VAG i sprawdź czy coś pokaże.Ja bym jednak wymienił czujnik temperatury-tylko na oryginał,zamienniki często szwankują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o czujnik temperatury płynu chłodniczego to wcale nie trzeba zlewać płynu, przynajnmniej w pasku. Należy tylko pamiętać o otwarciu zbiornika z płynem aby wypóscić ciśnienie i następnie KONIECZNIE zamknąć ten zbiornik.

 

Jeśli nie otworzysz zbiornika to ciśnienie wywali ci płyn przez otwór po wyjetym czujniku (sprawdziłem miło przyjemne)

 

Jeśli nie zmkniesz zbiornika to różnica poziomów płynów może spowodować zę płyn przeleje się przez otwór.

 

Jeśli zbiornik będzie zamknięty to wówczas płyn nie powinien się wylać tak jak np nie wylewa się woda z odwróconej strzykawki.

 

U nas czujnik ten ma podwójną nazwę G2/G62 i ma cztery piny 2 piny podają temp do licznika a dwa na komputer. Położenie powinno być tak jak pisał kolega wyżej z tyłu głowicy od strony grodzi komory silnika. Ale najpierw warto upewnić się czy to on bo lepsiejszej firmy kosztował mnie ok 75 zł - tanich nie warto brać.

 

Podobno orginał , i cena dobra , czy ktoś tu kupował i jest ok.

 

http://motoplatforma.com/index.php?p1223,czujnik-temperatury-wody-elth-059-919-501-a-audi-ford-seat-skoda-vw-oryginal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Info dla tyros3

 

sprawdź najpierw czy nie przepuszcza ci instalacja LPG i to zarówno poprzez wężyk podcisnienia od reduktora jak i poprzez listwę wtrysków LPG i mapsensor gazowy. Może ci przepala mieszankę lpg+pb+powietrze. Warto też zrobic logi statyczne grup 002 003 004 i poptatrzeć jak zmieniają sie wartość zasysanego powietrza, czasy wtrysków, temp powietrza i temp płynu chłodzącego. Warto też poczyścić króćce w przepustnicy na które nakłada sie wężyki podciśnienia bo choć węzyk jest cały to i tak nie zadziała gdy rurka jest zapchana. Sprawdźić też moźna drożnośc trójników rozdzielających podciśnienie a także działanie zaworka w trójniku plastikowym i jego drożność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na innym forum znalazłem coś takiego;

 

pieczka - 2009-09-09, 12:57

odgrzebuje stary temat ale chyba mam rozwiązanie. tez mam KME i takze mialem problem z porannym odpalaniem. Okazalo sie ze cos tam sie dzieje z mapami benzyny i sie rozregulowuja. U mnie stalo sie to po wymianie tloczkow w valtekach na nowe. Po przejechaniu ok 1000km "ułożyły" się i jakos sie mapy gazu i benzyny porozjeżdzaly. Gazownik kazal mi pojedzic kilka dni na benzynie (wyłączyć calkiem gaz i nie wlaczac wcale) i jak juz auto zaczanie rano normalnie odpalac to przyjechac do niego na regulacje. Dziennie robie po 100km i dopiero na 3 dzien rano jak juz zrobilem ponad 200km na benzynie auto zaczelo normalnie palic rano (po kilku kilometrach nic sie niezmieni i dalej bedzie krecil ciezko, trzeba kilka dni na PB pojezdzic i przynajmniej ze 250km zrobic zeby zobaczyc czy jest poprawa). Zrobilem jeszcze jakies 100km na benzynce pojechalem na regulacje i po podlaczeni do kompa okazalo sie ze faktycznie wszystko jest rozjechane. Po ustawieniach na kompie i kalibracji auto pieknie z rana odpala. Mam nadzieje ze komus sie przyda.

Zanim pojechalem do gazownika to zadzwonilem na infolinie techniczna KME i zapytalem czy trudnosci w odpalania rano moga byc spowodowane gazem to pan mi odpowiedzial ze tak i wyjasnil co moze je powodowac. Dokladnie to samo pozniej powiedzial mi gazownik a nie mowilem mu ze wczesniej dzwonilem do KME.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności