Skocz do zawartości
Radar

Szarpanie silnika na zimnym 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 16.01.2018 o 22:35, karol-udekorujemy napisał:

Ja narazie jeżdzę, szarpie dalej raz bardziej raz mniej. Wczoraj mróz -16 i zapalił normalnie, ok1100 obrotów przez chwile.  Jak zmienisz świece to napisz czy coś się poprawiło czy nie. Jak będzie poprawa to i ja u siebie podmienię. 

Jak narazie czeka na mnie nagrzewnica i ogranicznik nastawnika klap wirowych :)

Rafja- i co wymienione świece ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.01.2018 o 23:41, rafja napisał:

sypie się?

Coś go bierze ostatnio :) zaczyna mi się to nie podobać, z nagrzewnicą nie taka prosta sprawa. Wyjąć sie udało ale włożyć ni cholery :D czeka mnie zdjęcie deski...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.01.2018 o 13:39, rafja napisał:

mam to samo.  odpala od strzała.  na luzie lekko nie równo chodzi. pierwszy 1km przy dodawaniu gazu poszarpuje.

w pt wymieniam świece.  wg wszelkich opisów to ich wina. pewnie któraś padła.. a że temp. -4.5 st i mniej to wyszła usterka 

Rafja i jak  już po wymianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pt. wymienione świece.  póki co stał w garażu więc nie wiem jednoznacznie. jedynie po nocy wyciagnalem go na 4h na -3.5 st i wszystko ok. obroty nie skakaly i nie szarpal. 

jeszcze zobaczę w tygodniu jak sie zachowuje po dłuższym czasie

Edytowane przez rafja
uzupełnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To pewnie u mnie to samo. A miałeś błąd ? Ile wymiana świec? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hejka,

wymiana ze świecami bosch - 260 zł.

Po całej nocy (-1 st.) zaraz po odpaleniu chodzi równo i nie szarpie przy ruszeniu tak jak to mialo miejsce wcześniej... może będzie dobrze...

Link do wątku:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błędu nie było.  koszt na  boscha 260 zł z wymianą. dziś noc stoi na zewnątrz a jest 0. 

jutro będę wiedział czy grzebać dalej a wymiana świec nie zaszkodzi i cenowo jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie na ile ta równa praca silnika to efekt wymiany świec, a na ile tego że zaraz po odpaleniu silnik trzyma 1000 a nie 800 obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba nie zrozumiałeś problemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro tak mówisz ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak różnica czy 800 czy 1100 obrotów skoro skaczą obroty na luzie? w tej temp zawsze ma ok 1000 +- 100 po odpaleniu i wtedy występowały skoki obrotów. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak pisałem w innym wątku u mnie sprawę załatwił LM. Wlałem jedną butlę na zbiornik i dalej cisza (póki co odpukać nic się nie dzieje poszarpywanie zniknęło!) myślę jednak że to mimo wszystko wtryski (pewnie za jakiś czas się przypomną na dobre i wtedy będzie trzeba robić) Na chwilę obecną po oczyszczeniu układu wszystko jest ok!

Znawcą nie jestem ale świece (żarowe) w dieslu z tego co wiem to mają wpływ na odpalanie a nie na pracę silnika jak w benzynowcu ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego... te czasy to już dawno minęły że świece odpowiadają tylko za odpalenie w CR. Zapewniam cie ze z walnietymi świecami jak najbardziej odpalIsz  CR...

zawsze zanim coś napiszę staram się poczytać w google... polecam Tobie. 

Temat roli świec w nowoczesnym dieslu jakim jest CR jest szeroko rozpisany, tylko czytaj wiarygodne źródła a nie fora...

 

 

Edytowane przez rafja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, zatem informuję Cię Kolego że nie miałeś racji (w moim przypadku) nie były to świece. Jakiś syf dostał się do układu paliwowego (do wtrysków) Liqui Moly temat załatwił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

otóż kolego ja też cię informuję że akurat rację mam.  przyczyn szarpania jest wiele.  wtryski świece paliwo filtr. ja kierując się logiką i swoim stanem wiedzy rozpoznałem u siebie świece mimo zapewnień mechanika że to nie typ bo one "wyszły sprawne". teraz nie ważne czy jest 1 czy -6 przez dzień czy dwa, silnik nawet nie szarpnie.

ciesz się że to tylko syf.

za chwilę inny napisze ze pomogła regeneracja wtryskow a ktoś wleje LM i też pomoże. 

nie zmienia to faktu o roli świec żarowych w nowoczesnym dieslu które już sterują pośrednio procesem wtrysku

https://autokult.pl/24689,swieca-zarowa-pelni-wiecej-funkcji-niz-myslisz

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.01.2018 o 13:49, rafja napisał:

ja obstawiam świece.  w nowoczesnych CR taki objaw daje uszkodzona swieca.  odpala normalnie a podczas pierwszych minut jej rola to dogrzewanie komory.  niesprawność to poszarpywanie podczas przyspieszenia oraz na luzie. 

 

Ja piszę o tym że w moim przypadku nie były to świece żarowe a nie spieram się na temat roli świec w dieslu. Myślę że to ważniejsza podpowiedź w tym temacie niż wykład na temat świec żarowych z innego artykułu. Konkretny przypadek i konkretne rozwiązanie sytuacji - gdy ktoś podobnie będzie miał nim cokolwiek zacznie wymieniać, czytając ten post może spróbuje na początek najtańsze najprostsze rozwiązanie z LM ... może starczy a może nie... trudno jednoznacznie napisać każdy przypadek jest inny  ...  np  może się okaże że w innym przypadku to wtryski padły na amen czy np. świece jak piszesz.

Są różne przypadki i ważne by każdy przypadek rozpatrzeć indywidualnie a nie uogólniać bo wówczas forum ma większy sens, ale widzę, że Kolega ma potrzebę pouczania ...

PS. zwróć uwagę że jak rzuciłeś diagnozę konkretną na mój przypadek (w pierwszym poście j.w.)  to już była niezgodność sytuacji bo u mnie silnik pracował cały czas na wolnych zimny ciepły bez róznicy równiutko tylko podczas przyspieszania na zimnym zdarzało mu się poszarpywać (nie bylo "szarpania na luzie") ... może to być cenna wskazówka dla potomnych na przyszłość przy diagnozie swojego przypadku ...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się.  każdy przypadek czymś się różni mimo podobnych objawów.

To znak dla tych co piszą o szarpaniu i decydują się na regenerację wtryskow w ciemno.  Z twojego opisu jest różnica do tego co ja miałem bo i na wolnych po nocnym odpaleniu obroty "spadaly" o te 100-200.

ważne że uporales sie z problemem :)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pisałęm o tym w kilku tematach więc sugeruje i polecam: zatankuj dobrej jakości paliwo dla Shell tylko od dna żeby dobre paliwo to była większość. U mnie to paliwo działa a z innych stacji nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

shell od dłuższego czasu. więc to nie to...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też taka sytuacja i drugi rok z rzędu winne jest paliwo. Zatankowałem z CercleK tego ich arktycznego diesla i zaczeły sie problemy, które opisujecie. Wyjezdziłem paliwo do konca zalalem do pelna diesla z orlenu (zwyklego), wlalem na koniec Ligui Moly z serii ProLine do diesla i dzisiaj rano jak ręką odjął. Nic nie dławi, nie szarpie. Silnik płynnie pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności