Skocz do zawartości
Radar

Szarpanie silnika na zimnym 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Wtryski są ok. Oni wymieniają całe środki wtrysków widziałem regenerację. Tutaj klop sprawiła kompresja jej brak na dwuch cylindrach prawdopodobnie uszczelka pod głowica. Auto czeka na rozebranie silnika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to w zasadzie wymiana wtrysku, a nie regeneracja. Jeszcze jakiś czas temu nie było do tego w ogóle części, widzę że jestem do tyłu w TDI i ich naprawach :] 

Rozrząd nie był przestawiony? Może coś wpadło. Ale skoro i tak czeka na rozbiórkę to zapewne się dowiemy za chwilę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam auto zostało rozebrane i okazało się ze przepaliła się uszczelka pomiędzy cylindrami dla tego takie dużo korekty były na wtryskach i te wszystkie objawy. 

C959F1EF-B6F8-40BB-A6ED-416578335925.jpeg

6F631BF1-1EAB-4492-B11A-EA2C6C99419D.jpeg

86078023-F2CD-48C1-8434-DD6479BBEA44.jpeg

E0430A41-7A57-4A5F-B8C9-E59310407B79.jpeg

E2E49B44-89DB-4B29-9F36-7B83846C7B0D.jpeg

03802EDE-BC6F-4A84-BA37-65096443D3D4.jpeg

0EF278AB-9D94-425A-BDF8-F978EB497197.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z szarpaniem. Szarpanie występuje w pierwszych kilometrach po uruchomieniu rano, raczej w niższych obrotach 1500-1800 obrotów. Myślałem, że wpływ ma paliwo i zacząłem tankować ultimate na bp, ale i na tym potrafił szarpać. Teraz natomiast zaczął mi sypać błędami o EGR i świecach. Nie bardzo wiem co dalej robić. W pierwszej kolejności wymienię komplet świec. W ASO wskazali mi 03L963319, ale są różne oznaczenia, S, AB... i juz sam nie wiem które mam zamówić. W innym wątku czytałem, że muszą być na pewno ori z ASO i to NGK, a po moim winie pokazuje BOSCH.

Jakie sugestie? Co w pierwszej kolejności? Świecie wymienia się wszystkie czy można pojedynczo?

Błędy z ostatnich kilku tygodni, przy czym błąd EGR wystąpił 1 raz, skasowałem i nie wrócił. Błąd świec wraca, co kilka dni:

4985 - Świeca żarowa cylindra 2 (Q11) 
          P0672 00 [237] - usterka elektryczna w obwodzie
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 235166 km
                    Data: 2088.14.09
                    Czas: 07:48:47

                    Prędkość obrotowa silnika: 1364.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 16.5 %
                    Prędkość pojazdu: 43 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 46 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 16 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.580 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Elektryczny dogrzewacz: warunki wyłączania-Bit 0: 00000000 
                    Elektryczny dogrzewacz: warunki wyłączania-Bit 8: 00000010 
                    Elektryczny dogrzewacz: sterowanie przekaźnika-Bit 0: 00000000 
                    Czas rozgrzewania świec żarowych: 0 ms
                    Status rozgrzewania świec żarowych-Bit 0: 00000000 
                    Status rozgrzewania świec żarowych-Bit 8: 00000000 
                    Cykle rozgrzewania powyżej progu temperatury-Bit 0: 00000000 
                    Cykle rozgrzewania powyżej progu temperatury-Bit 8: 00001010 
                    Cykle rozgrzewania poniżej progu temperatury-Bit 0: 00000000 
                    Cykle rozgrzewania poniżej progu temperatury-Bit 8: 00000011 
                    Temperatura zewnętrzna: 11.5 °C

 

4891 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) 
          P0403 00 [232] - usterka
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 3
                    Przebieg: 233099 km
                    Data: 2087.14.11
                    Czas: 19:33:17

                    Prędkość obrotowa silnika: 1310.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 18 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 77 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 35 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.080 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Masa powietrza: wartość rzeczywista (mg/suw): 492.7 mg/stroke
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie: 15.00 %
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista: 97.53 %
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset zamknięty: -0.18 %
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 0: 00000000 
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 16: 00000011 
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 24: 00110111 
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 8: 00000111 
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.: 1080.0 mV

4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) 
          P0403 00 [096] - usterka
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 233101 km
                    Data: 2087.14.11
                    Czas: 19:50:51

                    Prędkość obrotowa silnika: 1234.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 39 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 35 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 13.980 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Masa powietrza: wartość rzeczywista (mg/suw): 285.5 mg/stroke
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie: 41.59 %
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista: 68.15 %
                    Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset zamknięty: -0.18 %
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 0: 00000000 
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 16: 00000011 
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 24: 00110111 
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 8: 00000111 
                    Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.: 1961.6 mV

 

image001.png

ŚZ.png

Edytowane przez mientki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam ten sam problem,świece wymieniłem i nic nie pomogło. Paliwo tylko to najlepsze,do tego LM kilka razy do filtra i do baku. Dalej nic nie pomaga. Jak u ciebie?problem rozwiązany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd ze świecami, zniknął po ich wymianie. Szarpał nadal. Po jakimś czasie wymieniłem wtryskiwacze i teraz bardzo ładnie chodzi, również rano na zimnym. Nic nie szarpie i silnik pracuje dużo ładniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam te same objawy co Ty.

Wymieniłeś wtryskiwacze na nowe czy regenerowałeś stare?Jaki był koszt?Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piezo są jednorazowe... Koszt nie mały ale tylko nowe i czyszczenie układu plus regeneracja pompy wysokiego ciśnienia Bo mimo tego ze wydaje ci się ze nie ma opiłków to tam są. 
 

Ja 2 razy wymieniałem na regenerowane jedne chodziły 3 tys km zareklamowałem. Dostałem drugie chodziły ik 15 tys km i znów ta sama historia. Szarpanie i już nie równa praca nawet na gorącym i uszkodziło mi DPF. Wymieniłem na nowe, zregenerowałem pompę, zrobiłem pełne czyszczenie układu wraz z wyjęciem zbiornika nowy DPF. Koszt 4500 za same wtryski z wymiana 4800, regeneracja pompy 1200 z robota, czyszczenie układu 300 i DPF z wymiana 1750 Łącznie 8050 ? 

Zrobiłem ok 40 tys km do momentu sprzedaży passata i chodził jak złoto. 

Marawel poruszał temat, uszkadzają się wtryski i pompa jeżdżąc z niskim stanem paliwa bo pływak ściemnia i wydając się ze jest ok 5l jest 2l. Ciągnie ze zbiornika pianę i zaciera pompę a opiłki robią swoje... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w zimie a nawet latem mam zwyczaj tankować do pełna i jadę do połowy, później znowu tankuje do pełna. Świece można wymienić nawet jak nie mają błędu. Nowa świeca po podaniu napięcia robi się biała w sekundę, stara będzie nagrzewać się dłużej i nie osiągnie już takiej temperatury jak nowa. Myślę że 70 tys i można skusić się na nowy komplet. Nawet częściej wymieniane nie mają tendencji do zapiekania się. Nie wiem też jak jest w passacie , ale w BMW, z tego co słyszałem, świece często grzeją do czasu aż płyn osiągnie pewną temperaturę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem świece i nic to nie dało. Jak nie ma błędu o przepaleniu to obstawiam wtryski na 99%. Czas rozgrzewania aż tak nie wpłynie na szarpanie. W CR świece grzeją jeszcze jak pracuje silnik do osiągnięcia temp płynu chłodniczego. I grzeją i w lecie i w zimie. Sprawdzałem miernikiem kiedy znika napięcie, znika jak na VCDS było ok 40* C temp płynu nie wiem czy było to dobrze czy zle. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem ostatnio świece bo szarpał mi przez sekundę zaraz po odpaleniu jak jest zimno. Co do świec to piszę jedynie że warto je wymieniać bo wielu myśli że jak nie ma błędu to jest wszystko cacy. Najlepiej beru lub ngk. Boscha raczej nie polecają. Przy problemach z wtryskami można niekiedy dolać preparat czyszczący, a na bak ropy 100 ml oleju do dwusuwa. Ja dolewam niekiedy taki olej LM. Mówią że dzisiejsze oleje napędowe są bardzo suche i dlatego zapiekają się wtryski. Można zerknąć czy wężykami nie idzie na przykład z paliwem powietrze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mixol do wtrysku CR z DPF to średni pomysł. Generuje dodatkowa sadze co zakleja komorę, turbo i przede wszystkim przyspiesza zapełnienie DPF. Chyba Michu z m4K lub Prof Chris robił testy dolewania oleju do diesla I wynik był średni.

Wiesz to wszystko jest projektowane pod obecne standardy produkcji paliw wiec dolewanie specyfików to jest pic na wodę fotomontaż.
 

Ja jak miałem problemy z tymi wtryskami w Passacie to lalem LM Diesel Spulung, puszka wystarcza na 70l ON ale czym mniej ON tym efektywność większa. Można nawet odpalić na tym samym specyfiku odłączając węże od filtra paliwa. Pomagało na chwile. 
 

Ale jak dolalem do trafica 2.5 dCi z 2007r 2 puszki na 20l ON bo dymic mi zaczął na czarno, to wyczyściło tak ze teraz nawet nie zakurzy. Ale to zwykły rzepak. Fabrycznie bez DPF i dwumasy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że to wszystko robione jest pod nowe technologie. Ale czy trochę mixolu do 60l on, który w zimie na zimnym silniku, zepsutych wytryskach czy egr i tak kopci, coś zmieni? Ja od czasu do czasu jak sobie przypomnę to dolewam LM oil 2 takt. Nie jest to też prosty mixol. Oczywiście nikogo nie namawiam. Ale czytałem w wielu miejscach że te nowe on, a zwłaszcza te uzdatnianie, są bardzo suche. Powoduje to że wtryskiwacz jest słabo smarowany i się zapieka. Lałem ten olej co jakiś czas do lagi 3 2.0 dCi. Jak ja kupiłem to myliła jak diabli. Po 2x LM diesel do czyszczenia i co kilka baków setka oil 2 takt, silnik 130 ps tak ożył że teraz passat 140 ps wydaje się przy nim mułem. Jak wsiadam do paska i laguny to muszę się przyzwyczaić że pasek tak słabo chodzi. Moja  kobieta do dziś tej lagi żałuję i nie chce jej sprzedać, mówi że passatem się źle jeździ. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Przeczytałem parę postów na forum o podobnych przypadkach lecz niestety nigdzie nikt nie opisał jak rozwiązał swój problem.

 

Pacjent Passat B7 2.0 TDI DSG CFFB z nalotem 296 tyś km, od niedawna pojawił mi się problem iż gdy odpalę samochód po całej nocy, po starcie potrafi zadrżeć/dostać czkawki przy 20/30km/h  towarzyszy temu terkotanie.  Wystarczy dodać więcej gazu i samochód jedzie normalnie i od tej chwili samochód jedzie normalnie, nie drga ani nie terkocze. 

 

 

Korekcje wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku VCDS pokazuje takie:

105979726_3048242418602564_6419440812355282192_n.thumb.jpg.0de9fb24fe8e705a36466d2a0e1aa972.jpg

 

 

Czy ma ktoś pomysł od czego zacząć? 


Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rafja @karol-udekorujemy

Czy da się za pomocą vcds sprawdzić poprawność pracy świec, wtrysków oraz EGR?

Czasami szarpie (chyba jak jest nie rozgrzany silnik - to jeszcze potwierdzę), oraz często czuć mocno spaliny.

Samochód po wymianie wtrysków, pompy wysokiego ciśnienia (używane) oraz płukaniu baku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Beka48

Musisz zrobić logi dynamiczne i statyczne. Wrzuć to na dział logi może ktoś ci pomoże. Jak kupiłeś używki to dałeś do sprawdzenia? Mogą mieć nawet 5000km ale wystarczy kilka razy przejechać na pianie ze zbiornika i beda do niczego. Ja dawałem wtryski do sprawdzenia i sprawdzali na maszynie. EGR jak by ci nie domagał to był by check engine. A spaliny jak masz śmierdzące i duszące to 99% wtrysk.

No ja rozwiązałem problem, wymieniłem Pompę wtryski i DPF przy okazji i działało jak trzeba. 
 

Silnik chodził jak nowy, dużo dużo się wyciszył i olej robił się czarny nie po 100 km czy nawet 1000 tylko dopiero gdzieś po 3000 z brązowego zrobił się lekko czarny.
 

Wyjąc wtryski i pompę wysokiego ciśnienia i do sprawdzenia na maszynie. Wróżenie z VCDS to średni pomysł. Przy pompo-wtryskach miało sens przy CR nie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do klubu:-(

[B7]Obroty w granicach 1200, 2 bieg i efekt jakby nie palił na 1 czy 2 cylindry z przerwami.Mechanik zasugerował przeniesienie napędu i coś w haldexie.Nie bardzo chce mi się wierzyć.Po lekkim rozgrzaniu objawy znikają.

Ktoś ma pomysł po przeczytaniu tego wątku, jakie parametry sprawdzić w VCDS,żeby zacząć od czegokolwiek,niż wymiany elementów na ślepo. Podejrzewałbym wtryski, ale....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

auto Passt b7 2.0 TDI CFFB, przebieg 286500 km. Problem jest taki że podczas jazdy na wysokim biegu 5,6 przy prędkościach 120-140 km/h i więcej, kiedy puszczam powoli gaz a obroty spadają poniżej 2 tyś zaczyna szarpać silnikiem. W momencie szarpania skacze delikatnie wskazówka obrotosciomierza. Czuć to czasem na całej budzie. Nie jest to non stop ale zauważyłem że coraz częściej. Kiedy dodam trochę gazu przestaje auto przyśpiesza i to dość żwawo. Dziwny dźwięk towarzyszy temu szarpaniu. Dźwięk jak by ocierających się 2 elementów czy coś takiego. 

W ostatnim czasie zostały wymienione wtryski 4, filtr paliwa oraz zawór ciśnienia na listwie. Szarpanie było w wcześniej przed wymianą wszystkiego. Na filtrze oraz zaworze nie było opiłków więc wykluczyliśmy pompę wysokiego ciśnienia. 

Jeżeli ktoś miał podane objawy proszę o informacje dziękuje. 

Edytowane przez kalvin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam jeszcze może inaczej bo widzę kolejny problem z autem, zauważyłem że potrafi szarpać podczas przyśpieszenia na wysokim biegu kiedy silnik ma poniżej 2 tyś obrotów. Czy to może być objaw kończącej się dwumasy ? Generalnie nie zauważyłem przy odpalaniu oraz gaszeniu aby coś szarpało całą karoserią. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności