Neos97 Zgłoś #81 Napisano 6 Marca 2019 Wtryski są ok. Oni wymieniają całe środki wtrysków widziałem regenerację. Tutaj klop sprawiła kompresja jej brak na dwuch cylindrach prawdopodobnie uszczelka pod głowica. Auto czeka na rozebranie silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #82 Napisano 6 Marca 2019 Skoro tak to w zasadzie wymiana wtrysku, a nie regeneracja. Jeszcze jakiś czas temu nie było do tego w ogóle części, widzę że jestem do tyłu w TDI i ich naprawach Rozrząd nie był przestawiony? Może coś wpadło. Ale skoro i tak czeka na rozbiórkę to zapewne się dowiemy za chwilę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Neos97 Zgłoś #83 Napisano 16 Marca 2019 Witam auto zostało rozebrane i okazało się ze przepaliła się uszczelka pomiędzy cylindrami dla tego takie dużo korekty były na wtryskach i te wszystkie objawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mientki Zgłoś #84 Napisano 14 Października 2019 (edytowane) Mam podobny problem z szarpaniem. Szarpanie występuje w pierwszych kilometrach po uruchomieniu rano, raczej w niższych obrotach 1500-1800 obrotów. Myślałem, że wpływ ma paliwo i zacząłem tankować ultimate na bp, ale i na tym potrafił szarpać. Teraz natomiast zaczął mi sypać błędami o EGR i świecach. Nie bardzo wiem co dalej robić. W pierwszej kolejności wymienię komplet świec. W ASO wskazali mi 03L963319, ale są różne oznaczenia, S, AB... i juz sam nie wiem które mam zamówić. W innym wątku czytałem, że muszą być na pewno ori z ASO i to NGK, a po moim winie pokazuje BOSCH. Jakie sugestie? Co w pierwszej kolejności? Świecie wymienia się wszystkie czy można pojedynczo? Błędy z ostatnich kilku tygodni, przy czym błąd EGR wystąpił 1 raz, skasowałem i nie wrócił. Błąd świec wraca, co kilka dni: 4985 - Świeca żarowa cylindra 2 (Q11) P0672 00 [237] - usterka elektryczna w obwodzie MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 235166 km Data: 2088.14.09 Czas: 07:48:47 Prędkość obrotowa silnika: 1364.50 /min Unormowana wartość obciążenia: 16.5 % Prędkość pojazdu: 43 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 46 °C Temperatura powietrza zasysanego: 16 °C Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar Napięcie zacisku 30: 14.580 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Elektryczny dogrzewacz: warunki wyłączania-Bit 0: 00000000 Elektryczny dogrzewacz: warunki wyłączania-Bit 8: 00000010 Elektryczny dogrzewacz: sterowanie przekaźnika-Bit 0: 00000000 Czas rozgrzewania świec żarowych: 0 ms Status rozgrzewania świec żarowych-Bit 0: 00000000 Status rozgrzewania świec żarowych-Bit 8: 00000000 Cykle rozgrzewania powyżej progu temperatury-Bit 0: 00000000 Cykle rozgrzewania powyżej progu temperatury-Bit 8: 00001010 Cykle rozgrzewania poniżej progu temperatury-Bit 0: 00000000 Cykle rozgrzewania poniżej progu temperatury-Bit 8: 00000011 Temperatura zewnętrzna: 11.5 °C 4891 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [232] - usterka MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 3 Przebieg: 233099 km Data: 2087.14.11 Czas: 19:33:17 Prędkość obrotowa silnika: 1310.50 /min Unormowana wartość obciążenia: 0.0 % Prędkość pojazdu: 18 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 77 °C Temperatura powietrza zasysanego: 35 °C Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar Napięcie zacisku 30: 14.080 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Masa powietrza: wartość rzeczywista (mg/suw): 492.7 mg/stroke Zawór recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie: 15.00 % Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista: 97.53 % Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset zamknięty: -0.18 % Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 0: 00000000 Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 16: 00000011 Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 24: 00110111 Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 8: 00000111 Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.: 1080.0 mV 4892 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [096] - usterka Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 233101 km Data: 2087.14.11 Czas: 19:50:51 Prędkość obrotowa silnika: 1234.50 /min Unormowana wartość obciążenia: 0.0 % Prędkość pojazdu: 39 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C Temperatura powietrza zasysanego: 35 °C Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar Napięcie zacisku 30: 13.980 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Masa powietrza: wartość rzeczywista (mg/suw): 285.5 mg/stroke Zawór recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie: 41.59 % Zawór recyrkulacji spalin (EGR): wartość rzeczywista: 68.15 % Zawór recyrkulacji spalin (EGR): offset zamknięty: -0.18 % Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 0: 00000000 Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 16: 00000011 Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 24: 00110111 Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: status-Bit 8: 00000111 Nastawnik wysokiego ciśnienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.: 1961.6 mV Edytowane 14 Października 2019 przez mientki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Złoty CC Zgłoś #85 Napisano 9 Lutego 2020 Witam. Ja mam ten sam problem,świece wymieniłem i nic nie pomogło. Paliwo tylko to najlepsze,do tego LM kilka razy do filtra i do baku. Dalej nic nie pomaga. Jak u ciebie?problem rozwiązany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mientki Zgłoś #86 Napisano 9 Lutego 2020 Błąd ze świecami, zniknął po ich wymianie. Szarpał nadal. Po jakimś czasie wymieniłem wtryskiwacze i teraz bardzo ładnie chodzi, również rano na zimnym. Nic nie szarpie i silnik pracuje dużo ładniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zad Zgłoś #87 Napisano 12 Lutego 2020 Mam te same objawy co Ty. Wymieniłeś wtryskiwacze na nowe czy regenerowałeś stare?Jaki był koszt?Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol-udekorujemy Zgłoś #88 Napisano 12 Lutego 2020 Piezo są jednorazowe... Koszt nie mały ale tylko nowe i czyszczenie układu plus regeneracja pompy wysokiego ciśnienia Bo mimo tego ze wydaje ci się ze nie ma opiłków to tam są. Ja 2 razy wymieniałem na regenerowane jedne chodziły 3 tys km zareklamowałem. Dostałem drugie chodziły ik 15 tys km i znów ta sama historia. Szarpanie i już nie równa praca nawet na gorącym i uszkodziło mi DPF. Wymieniłem na nowe, zregenerowałem pompę, zrobiłem pełne czyszczenie układu wraz z wyjęciem zbiornika nowy DPF. Koszt 4500 za same wtryski z wymiana 4800, regeneracja pompy 1200 z robota, czyszczenie układu 300 i DPF z wymiana 1750 Łącznie 8050 ? Zrobiłem ok 40 tys km do momentu sprzedaży passata i chodził jak złoto. Marawel poruszał temat, uszkadzają się wtryski i pompa jeżdżąc z niskim stanem paliwa bo pływak ściemnia i wydając się ze jest ok 5l jest 2l. Ciągnie ze zbiornika pianę i zaciera pompę a opiłki robią swoje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #89 Napisano 12 Lutego 2020 Ja w zimie a nawet latem mam zwyczaj tankować do pełna i jadę do połowy, później znowu tankuje do pełna. Świece można wymienić nawet jak nie mają błędu. Nowa świeca po podaniu napięcia robi się biała w sekundę, stara będzie nagrzewać się dłużej i nie osiągnie już takiej temperatury jak nowa. Myślę że 70 tys i można skusić się na nowy komplet. Nawet częściej wymieniane nie mają tendencji do zapiekania się. Nie wiem też jak jest w passacie , ale w BMW, z tego co słyszałem, świece często grzeją do czasu aż płyn osiągnie pewną temperaturę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol-udekorujemy Zgłoś #90 Napisano 12 Lutego 2020 Ja wymieniłem świece i nic to nie dało. Jak nie ma błędu o przepaleniu to obstawiam wtryski na 99%. Czas rozgrzewania aż tak nie wpłynie na szarpanie. W CR świece grzeją jeszcze jak pracuje silnik do osiągnięcia temp płynu chłodniczego. I grzeją i w lecie i w zimie. Sprawdzałem miernikiem kiedy znika napięcie, znika jak na VCDS było ok 40* C temp płynu nie wiem czy było to dobrze czy zle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #91 Napisano 12 Lutego 2020 Ja wymieniałem ostatnio świece bo szarpał mi przez sekundę zaraz po odpaleniu jak jest zimno. Co do świec to piszę jedynie że warto je wymieniać bo wielu myśli że jak nie ma błędu to jest wszystko cacy. Najlepiej beru lub ngk. Boscha raczej nie polecają. Przy problemach z wtryskami można niekiedy dolać preparat czyszczący, a na bak ropy 100 ml oleju do dwusuwa. Ja dolewam niekiedy taki olej LM. Mówią że dzisiejsze oleje napędowe są bardzo suche i dlatego zapiekają się wtryski. Można zerknąć czy wężykami nie idzie na przykład z paliwem powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol-udekorujemy Zgłoś #92 Napisano 12 Lutego 2020 Mixol do wtrysku CR z DPF to średni pomysł. Generuje dodatkowa sadze co zakleja komorę, turbo i przede wszystkim przyspiesza zapełnienie DPF. Chyba Michu z m4K lub Prof Chris robił testy dolewania oleju do diesla I wynik był średni. Wiesz to wszystko jest projektowane pod obecne standardy produkcji paliw wiec dolewanie specyfików to jest pic na wodę fotomontaż. Ja jak miałem problemy z tymi wtryskami w Passacie to lalem LM Diesel Spulung, puszka wystarcza na 70l ON ale czym mniej ON tym efektywność większa. Można nawet odpalić na tym samym specyfiku odłączając węże od filtra paliwa. Pomagało na chwile. Ale jak dolalem do trafica 2.5 dCi z 2007r 2 puszki na 20l ON bo dymic mi zaczął na czarno, to wyczyściło tak ze teraz nawet nie zakurzy. Ale to zwykły rzepak. Fabrycznie bez DPF i dwumasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #93 Napisano 12 Lutego 2020 Rozumiem że to wszystko robione jest pod nowe technologie. Ale czy trochę mixolu do 60l on, który w zimie na zimnym silniku, zepsutych wytryskach czy egr i tak kopci, coś zmieni? Ja od czasu do czasu jak sobie przypomnę to dolewam LM oil 2 takt. Nie jest to też prosty mixol. Oczywiście nikogo nie namawiam. Ale czytałem w wielu miejscach że te nowe on, a zwłaszcza te uzdatnianie, są bardzo suche. Powoduje to że wtryskiwacz jest słabo smarowany i się zapieka. Lałem ten olej co jakiś czas do lagi 3 2.0 dCi. Jak ja kupiłem to myliła jak diabli. Po 2x LM diesel do czyszczenia i co kilka baków setka oil 2 takt, silnik 130 ps tak ożył że teraz passat 140 ps wydaje się przy nim mułem. Jak wsiadam do paska i laguny to muszę się przyzwyczaić że pasek tak słabo chodzi. Moja kobieta do dziś tej lagi żałuję i nie chce jej sprzedać, mówi że passatem się źle jeździ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichuDSG Zgłoś #94 Napisano 29 Czerwca 2020 Witajcie, Przeczytałem parę postów na forum o podobnych przypadkach lecz niestety nigdzie nikt nie opisał jak rozwiązał swój problem. Pacjent Passat B7 2.0 TDI DSG CFFB z nalotem 296 tyś km, od niedawna pojawił mi się problem iż gdy odpalę samochód po całej nocy, po starcie potrafi zadrżeć/dostać czkawki przy 20/30km/h towarzyszy temu terkotanie. Wystarczy dodać więcej gazu i samochód jedzie normalnie i od tej chwili samochód jedzie normalnie, nie drga ani nie terkocze. Korekcje wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku VCDS pokazuje takie: Czy ma ktoś pomysł od czego zacząć? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beka48 Zgłoś #95 Napisano 22 Lipca 2020 @rafja @karol-udekorujemy Czy da się za pomocą vcds sprawdzić poprawność pracy świec, wtrysków oraz EGR? Czasami szarpie (chyba jak jest nie rozgrzany silnik - to jeszcze potwierdzę), oraz często czuć mocno spaliny. Samochód po wymianie wtrysków, pompy wysokiego ciśnienia (używane) oraz płukaniu baku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol-udekorujemy Zgłoś #96 Napisano 23 Lipca 2020 @Beka48 Musisz zrobić logi dynamiczne i statyczne. Wrzuć to na dział logi może ktoś ci pomoże. Jak kupiłeś używki to dałeś do sprawdzenia? Mogą mieć nawet 5000km ale wystarczy kilka razy przejechać na pianie ze zbiornika i beda do niczego. Ja dawałem wtryski do sprawdzenia i sprawdzali na maszynie. EGR jak by ci nie domagał to był by check engine. A spaliny jak masz śmierdzące i duszące to 99% wtrysk. No ja rozwiązałem problem, wymieniłem Pompę wtryski i DPF przy okazji i działało jak trzeba. Silnik chodził jak nowy, dużo dużo się wyciszył i olej robił się czarny nie po 100 km czy nawet 1000 tylko dopiero gdzieś po 3000 z brązowego zrobił się lekko czarny. Wyjąc wtryski i pompę wysokiego ciśnienia i do sprawdzenia na maszynie. Wróżenie z VCDS to średni pomysł. Przy pompo-wtryskach miało sens przy CR nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beka48 Zgłoś #97 Napisano 23 Lipca 2020 (edytowane) @karol-udekorujemy Przed chwilą zrobiłem logi i opublikowałem tutaj: https://forum.vw-passat.pl/topic/67322-szarpie-i-czuć-spaliny/ Edytowane 23 Lipca 2020 przez Beka48 Logi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #98 Napisano 25 Września 2020 Dołączam do klubu:-( [B7]Obroty w granicach 1200, 2 bieg i efekt jakby nie palił na 1 czy 2 cylindry z przerwami.Mechanik zasugerował przeniesienie napędu i coś w haldexie.Nie bardzo chce mi się wierzyć.Po lekkim rozgrzaniu objawy znikają. Ktoś ma pomysł po przeczytaniu tego wątku, jakie parametry sprawdzić w VCDS,żeby zacząć od czegokolwiek,niż wymiany elementów na ślepo. Podejrzewałbym wtryski, ale.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalvin Zgłoś #99 Napisano 20 Października 2020 (edytowane) Witam, auto Passt b7 2.0 TDI CFFB, przebieg 286500 km. Problem jest taki że podczas jazdy na wysokim biegu 5,6 przy prędkościach 120-140 km/h i więcej, kiedy puszczam powoli gaz a obroty spadają poniżej 2 tyś zaczyna szarpać silnikiem. W momencie szarpania skacze delikatnie wskazówka obrotosciomierza. Czuć to czasem na całej budzie. Nie jest to non stop ale zauważyłem że coraz częściej. Kiedy dodam trochę gazu przestaje auto przyśpiesza i to dość żwawo. Dziwny dźwięk towarzyszy temu szarpaniu. Dźwięk jak by ocierających się 2 elementów czy coś takiego. W ostatnim czasie zostały wymienione wtryski 4, filtr paliwa oraz zawór ciśnienia na listwie. Szarpanie było w wcześniej przed wymianą wszystkiego. Na filtrze oraz zaworze nie było opiłków więc wykluczyliśmy pompę wysokiego ciśnienia. Jeżeli ktoś miał podane objawy proszę o informacje dziękuje. Edytowane 20 Października 2020 przez kalvin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalvin Zgłoś #100 Napisano 22 Października 2020 Zapytam jeszcze może inaczej bo widzę kolejny problem z autem, zauważyłem że potrafi szarpać podczas przyśpieszenia na wysokim biegu kiedy silnik ma poniżej 2 tyś obrotów. Czy to może być objaw kończącej się dwumasy ? Generalnie nie zauważyłem przy odpalaniu oraz gaszeniu aby coś szarpało całą karoserią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach