Skocz do zawartości
Radar

Szarpanie silnika na zimnym 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś tankowałem na Shellu tylko... skończyło się uszkodzoną pompą wtryskową. 

Nie wierzcie w tego "magicznego" Shella.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.01.2018 o 22:36, rafja napisał:

błędu nie było.  koszt na  boscha 260 zł z wymianą. dziś noc stoi na zewnątrz a jest 0. 

jutro będę wiedział czy grzebać dalej a wymiana świec nie zaszkodzi i cenowo jest ok

I jak poprawiło się ? 

 

U mnie padły wtryski, zaczęło strasznie śmierdzieć spalinami, dpf wypalał się co 70km i na koniec zaczęło wyświetlać błąd zbyt bogatej mieszanki.  Dałem do sprawdzenia, 3 maja rozregulowane dawki 1 nie przeszedł nawet próby szczelności ? 

 

Wymienilem wtryski, ale problem szarpania pozostał. Jak ciepły pracuje idealnie nawet przestał chodzić jak pompowtrysk. 

Dojrzalem również na VCDS ze faluje mi ciśnienie paliwa na wolnych obrotach. Od 190-300bar wymagane 260 przy 780obr/min.  

Podmienilem zawór na pompie na nowy boscha, opiłków nie było, założyłem tez nowy filtr jak wskoczyły wtryski. Mimo tego ciśnienie dalej faluje przy niskich obrotach, przy 1500-4500rpm pokrywa się z wymaganym.  

Pozostal również problem zbyt bogatej mieszanki.. Wyświetla się co ok 100-300km  Zaczyna mnie to lekko irytować ? 

 

macie jakieś pomysły?

 

Edytowane przez karol-udekorujemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zapomnij o wymianie świeczek, ich rola, powtarzam z uporem maniaka, jest inna jak w starych autach. Koszt niewielki ale konieczny.

W tych modelach podobno potrafi łuszczyć się i padać pompa CR, tak mnie zapewnia 2 mechaników ode mnie. Niby już parę wymienili, koszt ok 1,5k zł, osobiście nie sprawdzałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, rafja napisał:

nie zapomnij o wymianie świeczek, ich rola, powtarzam z uporem maniaka, jest inna jak w starych autach. Koszt niewielki ale konieczny.

W tych modelach podobno potrafi łuszczyć się i padać pompa CR, tak mnie zapewnia 2 mechaników ode mnie. Niby już parę wymienili, koszt ok 1,5k zł, osobiście nie sprawdzałem

Opiłków niby nie było w na sitku zaworu, podmieniłem tez zawór na szynie, niby trochę bardziej stoją te ciśnienia. 

 

A u Ciebie świece pomogły? Martwi mnie jeszcze ta mieszanka i śmierdzące spaliny dopóki się nie zagrzeje ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece pomogły, ale dla świętego spokoju sprawdziłbym gdzieś w wawie wtryski - wolę dmuchać na zimne.

Może ktoś zna sprawdzone miejsce, gdzie można podjechać i zdiagnozują po umówieniu się, na miejscu. Bez potrzeby wyjmowania wtrysków w jednym i wożeniu do innego zakładu. Im bliżej Bemowa tym lepiej, no i cena aby nie była z kosmosu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.08.2018 o 09:16, rafja napisał:

świece pomogły, ale dla świętego spokoju sprawdziłbym gdzieś w wawie wtryski - wolę dmuchać na zimne.

 

Możesz podać numer świec? Myślę że do mnie będą pasować.

Edytowane przez karol-udekorujemy
błąd w pisowni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz posłużyłem się etką - Jak by komuś trzeba było, to pasuje wielu silników 2.0 TDI CR 

Bosch 03L963319

Dzisiaj wymieniam, okaże się jutro rano czy szarpie, jak szarpie to usłyszycie w telewizji że ktoś wysadził w powietrze białego passata :D

Edytowane przez karol-udekorujemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, biały... to pewnie dlatego szarpie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi szarpało zimą, a wam teraz ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, rafja napisał:

mi szarpało zimą, a wam teraz ?

 

Mi w zimie nie szarpało, bo obroty powyżej 1000 a teraz mi szarpie. Świece zmienione zobaczymy rano... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, rafja napisał:

mi szarpało zimą, a wam teraz ?

 

Mi w zimie nie szarpało, bo obroty powyżej 1000 a teraz mi szarpie. Świece zmienione zobaczymy rano... 

 

edit: po wymianie świec szarpie dalej, śmierdzi z wydechu strasznie... sprawdziłem tez różnice ciśnień na dpf na biegu jałowym 15mbar przy 2000 obr ok 70mbar.  Czytałem gdzieś ze powinno być maxymalnie 10 na jałowym i 50 na obrotach ok 2000. 

Juz nie mam cierpliwości do tego szajsu ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stary, 

no nie dziwię się, ze świece nie pomogły, Myślałem, że odgrzewasz kotleta z zimy, ale jak szarpie latem przy takich temp to inna bajka... na pewno nie świece...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj dokładny kod błędu, bo pisałeś, że jakiś tam wyświetliło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie odnalazłem problem szarpania na zimnym silniku. 

 

Odpialem kostkę od EGR i chyba sie uspokoilo. Nie wyświetla się również błąd sondy lambda o zbyt bogatej mieszance. 

Pojezdze tak kilka dni to się okaże czy to jednak to. 

 

Czy ktoś ma może namiar na magika co wyprogamuje EGR z ecu? 

Kod błędu: 

 

dziwi mnie również data 2101.14.19, czy to przez chiński vcds czy już sterownik ktoś tuningowal?

C6B8A77C-BFB0-4F07-80A1-ADF5B7C13412.jpeg

60B7FA68-1CD1-4B35-9AFB-F0A10874A163.jpeg

 

Mam dylemat, chce wymienić zawór EGR ten co mam w samochodzie ma numer: 

VASV 29007935

ETKA zaś wskazuje numer 03L131501G lub 03L131501E 

ten co mam i ten z ETKI są Valeo. 

Beda one zamienne? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Passat 2.0 16V TDI PD. W samochodzie borykam się z problemem szarpania, falowania. Początkowo stwierdzona  usterka jednego wtrysku, natomiast zmienione zostały wszystkie 4 (Continental) - dawki wszystkie książkowe. Wcześniej na zimnym silniku chodzil jakby na 3 cylindry, na ciepłym było wszystko w porządku.

Po wymianie wtrysków na ciepłym silniku pracuje dobrze, natomiast gdy jest zimny, cięzko odpala, a po odpaleniu kopci na biało, ciężko wkręca się na obroty (ale pracuje na wszystkich cylindrach), a po chwili zaczyna szarpać, przerywać jak od 2.00 minuty filmu. Po dodaniu gazu praca sie stabilizuje i zadne objawy nie wystepuja. Objaw małej mocy znika po przejechaniu 800 metrów, jak również i dymienie. 

Pompa w baku wymieniona 2 tygodnie temu, turbo zregenerowane w styczniu tego roku. 

Poniżej zamieszczam film z pracy silnika.

https://www.youtube.com/watch?v=la1CSuBuGAY&t=56s

 

Ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiej pracy silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam was posiadam passata cc 2011r 2.0tdi cr 170km dsg. Problem polega na tym ze auto od pewnego czasu ma problem z odpaleniem rano silnik szarpie głośniej pracuje tak jakby się dusił cały czas w czasie jazdy występują dławienia szarpania rzucanie silnikiem. Koło dwumasowe jest nowe zero poprawy. Wtryskiwacze zostały zregenerowane były wczoraj na maszynie podobno z nimi jest wszystko ok. Ciśnienie paliwa na biegu jałowym skacze od 210 do 260 gdzie zadane jest 240. Auto stało się mułowate ospale Przedewszystkim w aucie nie ma wogole błędów jak w silniku tak jak w sterowniku. Proszę o pomoc czy ktoś miał podobny przypadek autem nie da się jeździć tak poszarpuje podczasprzyspieszania. W aucie zakładałem nowe zaworu 3szt na listwie paliwa aby sprawdzić lecz bez rezultatów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , posiadam passata b7 2.0 tdi cr rok 2012 kod silnika CFFB przepieg 161 tys , od pewnego czasu zauwazyłem ze na imnym silniku przerywa przewanie z drugiego na trzeci bieg problem znika jak silnik sie minimalnie zagrzeje , komputer nie pokazuje zadnych błędów , temat byl juz kilka razy ale nie ma konkretnej odpowiedzi i rozwiązania (swiece ?? mam zamiennik denso  ). prosze o pomoc . jestem nowym uzytkownikiem prosze nie usuwac posta .  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za połączenie przyczynowo-skutkowe aby przy ciężkim odpalaniu wymieniać DKZ...

Wtryski sprawdzane w tym samym warsztacie, który przeprowadzał regenerację? Ja bym oddał je do innego do sprawdzenia, a poza tym tych wtrysków się nie regeneruje (chyba, że mycie w myjce i wygenerowanie nowych kodów dla zużytych wtrysków to "regeneracja").

Głośna praca to zapewne rozjechane dawki lub kąty wtrysku co może mieć wiele przyczyn ale najczęściej to problem z samymi wtryskami.

Poza tym nazwa tematu - poprawiłem ale na przyszłość radzę lepiej opisywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie poszarpywał w momencie, gdy EGR był zawalony syfem. Po czyszczeniu na rok spokój, później wymiana.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności