Skocz do zawartości
Mundek84

B6 Tył auta pływa

Rekomendowane odpowiedzi

hej, Passat b6 variant 4motion 06r 2.0 TDI 136KM zrobione na 170KM, pływa tył auta, wymienione tuleje wahacza wzdłużnego i poprzedniego, łączniki z tyłu i dalej "pływa". Byłem na ścieżce diagnostycznej + szarpaki, diagnosta stwierdził ze wszystko jest ok, amorki trzymają. Przy 120km/h zaczyna pływać przód. Ciśnienie zrobione 2,4 Bar na każde koło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaki masz rozmiar kół, jaką szerokość opon, jakiej marki opony. Passat jest ciężkim autem i nie każde opony się do niego nadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2017 o 23:04, Mundek84 napisał:

hej, Passat b6 variant 4motion 06r 2.0 TDI 136KM zrobione na 170KM, pływa tył auta, wymienione tuleje wahacza wzdłużnego i poprzedniego, łączniki z tyłu i dalej "pływa". Byłem na ścieżce diagnostycznej + szarpaki, diagnosta stwierdził ze wszystko jest ok, amorki trzymają. Przy 120km/h zaczyna pływać przód. Ciśnienie zrobione 2,4 Bar na każde koło.

Kolega ma to samo w Octavii 2 . Wymienił cały wielowahacz i problem był nadal. Okazało się, że opony nadają się do wymiany. Spróbuj zamienić stronami, albo założyć zimówki na spróbowanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno kwestia opon. Sprawdź ciśnienie, jak będzie za duże to **** zaczyna latać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.10.2017 o 11:43, Jankus napisał:

Na pewno kwestia opon. Sprawdź ciśnienie, jak będzie za duże to **** zaczyna latać.

2,5 Bar to za dużo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Mundek84 napisał:

2,5 Bar to za dużo?

2,5 to normalne ciśnienie. A zamień koła przednie z tylnymi aby wykluczyć opony.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okazuje się, że do wymiany mam tuleje na wahaczach poprzecznych przy śrubach do regulacji zbieżności. Dodatkowo wyszło iż mam delikatnie cofniętą zwrotnice na lewym przednim kole. 

auto nigdy nie miało "dzwona". Passat krajowy. Co może być przyczyną cofniętej zwrotnicy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2017 o 22:11, Jankus napisał:

2,5 to normalne ciśnienie. A zamień koła przednie z tylnymi aby wykluczyć opony.

opony tez były do śmietnika, 17" teraz odpoczywa w garażu na zimę są założone opony NOKIAN WR D4 205/55R16 91 H. Cisz jak makiem zasiał(porównywalne do Fulda Kristal Montero 3), które mam założone na A3 1.9 tdi  66kW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie w sobotę zabrałem się za wymiane tylnego zawieszenia w moim kombiaku, wymieniłem w nim wahacze (banany, te mniejsze pod bananami oraz te duże na których osadzona jest sprężyna) do tego zmieniłem gumy stabilizatora jak i same łączniki stabilizatora dodatkowo dałem nowe amortyzatory gabriel.  Jako że 3 śruby zerwałem to i komplet śrub zakupiłem w serwisie vw no i musiałem rozwiercać śruby w zwrotnicy tak śruby zastały się. No i efekt jest taki że mimo wymiany jest zdecydowanie gorzej niż przed wymianą. Autem po złożeniu wyjechałem i tragedia, fakt że brak geometri po tym i jedno koło leży drugie również w dodatku rozbierznie stoją ale w środe mam umówioną wizytę na stacji aby to ustawili.  Ale auto na każdej koleinie lata gdzie chce, rozpędziłem się do 80km/h i nie da się panować nad autem tył całkowicie pływa, o rondach już nie wspominam bo tu to tak jak by tył chciał wyprzedzać przód.  Przy wymianie demontowałem całą tylną belke bo nie miałem jak odkręcić śrub z bananów i zwyczajniej łatwiej mi był, przy okazji wymieniłem tylne klocki. Nie wymieniałem samych tulei belki bo wyglądały na ok. Auto ma około 225tys km.  Mam jedynie nadzieje że po ustawieniu geometri auto zacznie jeździć normalnie. Czy możliwe że coś źle zrobiłem? jak myślicie bo już 2 dzień siedzę i się zastanawiam co jest. No autem jeździ się obecnie tak jak bym nie miał całkowicie amortyzatorów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

geometria załatwi sprawę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już zrobione, auto prowadzi się po zrobieniu geometri jak nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności