Skocz do zawartości
SZYLO

Awaria silnika CFGC

Rekomendowane odpowiedzi

No i się panowie nacieszyłęm SWAPEM bardzo długo ;/ 2tys km i coś się dzisiaj zepsuło, otóż po otwarciu korka od oleju wydobywa się dym i słychać jak ciśnienie z cylindra/ów wali aż miło, na szybkiego sprawdziłem stan oleju jest OK, w filtrze oleju brak opiłków metalu/aluminium. W sobote sprawdze pomioar kompresji na cylindrach, ale nawet jak się okaże że np. Cylinder nr.1 ma owiele mniejszą kompresję to co dalej ? pewnie bez ściągnięcia głowicy się nie obejdzie ?

Krótki filmik przedstawiający problem

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie jest niska kompresja to może masz pęknięcie tłoka. Najszybciej to będzie chyba właśnie zdemontować głowicę - może gładź cylindra nie będzie uszkodzona. Zapytaj mechaników - może mają kamerę endoskopową ale ona często nie wiele daje.

EDIT:

Może wyraziłem się nie precyzyjnie - na co zwrócił mi uwagę jeden z forumowiczów ;)

Dmuchanie spod korka to normalne zjawisko - nie ma się tutaj co doszukiwać wad. Jeśli silnik pracuje równo, nie kopci itp. to nic mu nie jest. Jeśli jednak okazałoby się, że kompresja jest niska (ale wtedy silnik by skakał jak szalony) to w grę wchodzi tylko demontaż głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem.tak samochód głośniej pracuje na biegu jałowym, a co zwróciło moją uwagę, niewielka utrata mocy i głośne rzędzenie/grzechotanie podczas przyspieszania, powyżej 3 tys/obr już tego tak nie słychać, wcześniej przed podróżą do pl jak otworzyłem korek od oleju była cisza praktycznie nic nie dmuchało, a teraz to sadzi aż miło i słychać jak sadzi ciśnienie poza cylinder, moja przygoda skończyła się ze SWAPEM bardzo szybko i kosztownie, ale tak to jest z kupnem silnika z allegro, jedna podróż do pl 2tys km po 240km/h i silnik wysiadł, mój stary BMM wytrzymał po chipie 50tyś a naprawde go katowałem jak tylko mogłem, a tutaj nowszy silnik CR i wysiadł masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przeczytałem tytuł wątku to od razu pomyślałem o tobie. Żal cię chłopie, lekko nie masz z tą furą... :/

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie żyje się dalej nie tyle razy dostałem w życiu w kość żeby się teraz załamywać samochodem ten samochód będzie i tak zrobiony i będę dalej nim jeździł w sobotę robię mały test wyciągam wtryski i ustawiam tłoki mniej więcej w takim samym położeniu zalewam tą samą ilością ropy do każdego z cylindra i później długim drutem po paru minutach sprawdzam stan na każdym cylindrze.

Jeżeli to okaże się że coś z blokiem to cena 1000 zł za blok z tłokami do tego planowanie głowicy No i robocizna moja czyli darmowa na dzień dzisiejszy nic się tam nie łamało nie urwało korekty na wtryskach wychodzą tylko na cylindrze pierwszym i czwartym po 0.30 i 0.40 jednostek nie jest tak dużo także uratuje jeszcze ten silnik

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak mocy, grzechotanie, powyżej 3000obr spokój? Wtrysk....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak powyzej 3 tys. Jest juz ok silnik przestaje grzechotać, ok wtrysk ale czemu dymi z pod korka i slychać jak coś się gotuje ? Moze tak być od wtrysku bo wcześniej tego przed grzechotaniem nie było nic nie dymiło i nie gotowało się w części korbowej silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może dziura w tłoku, może,... może coś innego - kupując nowy silnik takie rzeczy jak wtryskiwacze się sprawdza, na początek. Ale za nim kupisz drugi słupek, nie jeździj tym autem i odstaw do porządnego warsztatu na sprawdzenie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, SZYLO napisał:

 jedna podróż do pl 2tys km po 240km/h i silnik wysiadł, mój stary BMM wytrzymał po chipie 50tyś a naprawde go katowałem jak tylko mogłem, a tutaj nowszy silnik CR i wysiadł masakra

Kupiłem nowe CFGC  do swojego ,  nawet oleju nie ruszyłem i paska ...bo był nowy , po co fabrykę rusząc 

fakt ... motor  bez skrzyni kosztował  6 tys .... prawie 70tys najechane  przez 3 lata i zero ...zero usterki 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Major napisał:

Kupiłem nowe CFGC  do swojego ,  nawet oleju nie ruszyłem i paska ...bo był nowy , po co fabrykę rusząc 

fakt ... motor  bez skrzyni kosztował  6 tys .... prawie 70tys najechane  przez 3 lata i zero ...zero usterki 

 

No tak, to tak jak stwierdzić dlaczego jeden człowiek umiera w wieku 20stu lat a drugi 90ciu, stało się to tylko wynalazek ludzki błąd w wytwórni itp. napewno to nie wina rozrządu bo pali od kopa nie kopci i wmiarę równo pracuje pracoeał idealnie do tego momentu, oleju nie ubywa i wciska w fotel ale jednak coś jest nie tak i trzeba to zrobić bo może się coś gorszego stać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale jaki problem? Tu ma forum nikt nie będzie wróżyl. Do mechanika i porządna diagnostyka. Ostatnio miałem podobne objawy w aucie klienta. Czwarty wtrysk wymieniony i po problemie. Dusilo go na zimnym, im ciepleiszy tym lepiej, pow 3000or było ok. Teraz ok. I nie radzę jeździć bo dwumasa szlag trafi jak silnik pracuje nierówno.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozruch silnika po 2 dniach odpalił pięknie od strzała, odziwo cisza z korka oleju nic nie slychać, w miarę nagrzewania się już silnika coraz bardziej zaczyna słychać stukanie ze środka jak już się silnik rozgrzał to jest masakra wali cały czas Przesyłam filmik z korek na rozruchu silnym widać że nie domaga pierwszy i czwarty cylinder Jak myślicie najpierw dawać wtryskiwacze do regeneracji dopiero działać dalej czy po prostu ściągać pokrywę zaworową i sprawdzać co jest z zaworami nie tak? Powiem tak jak odpalę go na zimno chodzi cichutko pięknie równo jak się zaczyna rozgrzewać zaczyna głośno pracować.

 

Nic wtryski do regeneracji zaczynają dziwnie piszczeć po rozgrzaniu silnika. 

Nie wiem co usłyszycie to na filmiku ale filmik zaraz wam wyślę

 

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Roznica miedzy 4 a 1 swieca 4cyl 1proba jedyne 20bar 2 proba 25bar silnik jakby inaczej zacza pracowac jak wskazalo 25

1506175077976537936592.jpg

 

No i wszystko jasne 1 cylinder od strzala 35 bar roznica od 15 do 10 bar na 1 i 4  

 

Zaraz zrobię próbę wstrzyknięcie oleju do cylindrach I zobaczymy czy wzrośnie kompresja

 

Po wlaniu oleju troszkę przelałem za dużo wskazało 50 bar później zostawiłem przy odkręconym ciśnieniomierzu parę razy Odkręciłem wywaliło resztki oleju i wskazało 35 bar czyli pierścionki powiedziały bye bye teraz pytanie co się lepiej opłaca kupywać nowy tłok pierścienie czy cały blok z cylindrami i z pierścieniami cały słupek bez głowicy ? Jak już mam odkręcone Zaraz sprawdzę kompresję na drugim i trzecim cylindrze

 

Silnik stał ponad rok czasu Pierwsze odpalenie rozgrzania i próba do 240 m Myślę że go załatwiła

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mi doradzić kto się zna w temacie co to może być jak silnik  zrobił się zimny kompresja wyrównała się na wszystkich cylindrach po 26 bar czym silnik cieplejszy tym na czwartym cylindrze zaczyna uciekać  bardziej kompresja.

Co to może być jeżeli od temperatury zaczyna uciekać kompresja pęknięcie tłoka bloku głowicy ?

 

A jest jeszcze możliwość że kompresja ucieka wtryskiwaczem?

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, sprawdź w zbiorniku czy nie zbiera się ciśnienie.... ;) Żart oczywiście, jedyne co to może uciekać przez nieszczelności (stare podkładki, uszczelki itp).

Twoje kolejne posty zdają się pokazywać, że nie masz pojęcia o mechanice, zakatowałeś kolejny silnik (jazda 240 na niesprawdzonym motorze, przez dłuższy czas...), a teraz szukasz na siłę rozwiązania. Jak widzę powyżej, masz dwie różne świece (długość) chyba, że to tak na zdjęciu wypadło. Sama praca silnika jest co najmniej dziwna - tak jakby cały czas pracował w spalaniu stukowym (dzwoni). Ale to przez film nie da się zdiagnozować. Oddaj go do mechanika, wtryski do sprawdzenia zanim je zregenerujesz (zresztą ich się nie regeneruje z tego co wiem).

Spadek ciśnienia po nagrzaniu - moim zdaniem jedynie pęknięcie bloku wchodzi w grę ale to teoretyzowanie.

Edytowane przez radekrp90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi jak w maju wyszedł korbowód bokiem, kupowałem słupek i głowice z jednego kompletu ale osobno, co było bardzo dobrym rozwiązaniem, fakt ze musiałem kupić nowa uszczelke pod głowice i może nie koniecznie ale kupiłem nowe szpilki, ale miałem doskonały wgląd na tuleje, co swiadczyło o twierdzonym przebiegu (70 tyś), zadnych progów na tulejach ślady po honowaniu, na krzyż jakby  wczoraj zrobione, idealne, co u mnie w moim starym bloku nie było juz śladu i były dość wyczuwalne progi, po wyjeciu pozostałych korbowodów zauwazyłem tez spore luzy korbowód -tłok co świadczyło o głośniejszej pracy silnika ostatnimi czasy ale nie dochodziłem co to do mometu aż wystrzelił.za sam słupek płaciłem chyba 1.9 z głowica nie pamiętam ale coś ok 3. całość + rozrzad ,uszczelki i jakies pierdółki wyszła mnie 5. robić sam robiłem wiec tego nie licze.

słupek i głowice kupowałem po numerach a nie po symbolu oznaczeniu silnika dzięki temu kupiłem silnik od audi, wszystko to samo tylko inna miska olejowa i koło zamachowe, przełozyłem ze swojego silnika, plus reszte osprzętu oczywiście .. czemu o tym mówie bo z tego co słyszałem od kogos kto projektuje części najlepsze materiały idą do audi później vw później do skody a odpad który jakies tam jeszcze normy zachowuje idzie do seata :) coś w tym chyba jest bo w paskach głowice są made in poland a w audi made in germany, na bloku poza numerem tez troszeczke inne oznaczenia były, oczywiście nie mowie  o oznaczemiu gdzies tam na kraju z cbbb na caha albo caga juz nie pamietam

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze nowe pierscienie z tlokami nadwymiar to koszt 100euro x4, plus ciekawe ile szlif i honowanie by kosztowalo? Co do wałków rozrządu są w idealnym wrecz stanie, zero rys i jakichkolwiek rowków wgłębień. Jutro przed ściągnięcie głowicy kolega przyjeżdża z kamerą endoskopową i będziemy zaglądać do cylindra co tam się dzieje, Dlaczego myślę o szlifie i nadwymiarowych tłokach bo tym samochodem może nie samochodem Ale silnikiem będę chciał się cieszyć jeszcze co najmniej trzy 4 lata a jak mam znowu wyładować kupę kasy na uzywany Blok, tłoki a ma się okazać za dwa trzy tyś. albo 5 wyskoczy znowu coś np. Pierścienie to mi ręce chyba opadną

 

IMG-20170923-WA0223.jpeg

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, radekrp90 napisał:

Tak, sprawdź w zbiorniku czy nie zbiera się ciśnienie.... ;) Żart oczywiście, jedyne co to może uciekać przez nieszczelności (stare podkładki, uszczelki itp).

Twoje kolejne posty zdają się pokazywać, że nie masz pojęcia o mechanice, zakatowałeś kolejny silnik (jazda 240 na niesprawdzonym motorze, przez dłuższy czas...), .

OK moja wina, zakatowałem go ale powiem tak człowiek wszystkiego się uczy i zaczynam studiować krok po kroku o silnikach 2.0tdi ja go Sam naprawie, Jak się uda to OK a jak nie to moje stracone pieniądze, oczywiście takie rzeczy jak szlif czy honowanie to będę musiał oddać już na warsztat zajmujący się tym ale wszystko sam poskładam;)

 

Ale coraz bardziej się utwierdzam w tym że mogłem jednak wsadzić benzyne bo ja mam za ciężką nogę do diesla

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Benzyny też się zacierają jak się nimi nieumiejętnie jeździ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, radekrp90 napisał:

Benzyny też się zacierają jak się nimi nieumiejętnie jeździ.

Ale ogólnie dzięki za krytyke ;) to mnie trochę zmobilizowało i dało do myślenia, po próbie olejowej wiedziałem już że pierścienie powiedziały dowidzenia, ale łudziłem się że może jednak to nie to, że ktoś powie ze to jakaś drobnostka, już mam taki charakter co widać po moich postach, wiem o czymś ale szukam u kogoś potwierdzenia i zadaje sto głupich pytań;) także dzięki za kopniaka a ja dalej wracam do lektóry ;) no i koniec z katowaniem silników bo zbyt drogo to kosztuje, poprostu jezdzę na codzień peugeot boxer 2.2 i to stoi w miejscu po takim tygodniu jazdy jak wsiadam w passata to go dusze ile wlezie.

Jutro po ściągnieciu głowicy podejme decyzję co dalej z silnikiem...

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności