Jump to content
Sign in to follow this  
Kingpin

zawieszenie tylne passat b7

    Recommended Posts

    Samochód: B7 1.8 TSI 160KM (CDAA) DSG
    Rok prod: 2011

    Witam wszytkich! Od pewnego czasu podczas jazdy po dziurach i innych nierównościach drogi dochodzą z tylnego zawieszenia dziwne dżwięki, z reguły głuche pukanie. Jak jade bardzo wolno po nierównościach czasem słychać jakby strzał metalu. Nie wiem jak to opisać, pukniecie sprężyny w karoserie czy coś takiego. Nie zawsze się to dzieje. Nie wiem czy ma to coś wspólnego, ale nasiliło sie to po wymianie tarcz i klocków z tyłu. Co ma wspólnego jedno z drugim? Będę wdzieczny za pomoc, moze miał ktoś takie objawy? I przy okazji ma ktoś może schemat tylnego zawieszenia? Jest takie samo jak w b6, numery cześci itp? pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    W 9/10 przypadków winne są łączniki stabilizatorów. 20 złotych kosztuje ścieżka zdrowia na stacji diagnostycznej. To będzie najlepsze źródło wiedzy co się dzieje w twoim zawieszeniu...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 1.8 TSI 160KM (CDAA) DSG
    Rok prod: 2011

    Byłem na przeglądzie i niby wszystko ok. Mechanik, który robił hamulce tez sprawdzał i mówił, że zawiecha wygląda zdrowo. Z głuchym pukaniem obstawiam amortyzator. Martwią mnie te mateliczne stuki raz na jakiś czas. Coś tak jakby strzela o karoserie pod autem i słychać rezonans. Przed zrobieniem hamulców tego nie było. Jak odebrałem auto na nowych heblach podaczas hamowania kilka razy było słychać popukiwanie w czestotliwości absu, ale nie ma już tego. Spać panowie nie mogę :). Mechanik kumaty, serwisuję u niego auta od lat. podłączał pod komputer, zero błędów. Wspominał, że czujnik na kole może być walnięty i będą dziwne dżwięki w zawieszeniu, jeszcze jakiś czujnik pod tylną kanapą jest związany z położeniem zawiechy. Może ktoś z Was coś na ten temat słyszał? Jutro pojadę na śćieżkę w inne miejsce. Nie mam już pomysłów. Trzeba chyba robić zawieche :(. Autko ma dopiero 136 tyś przebiegu i takie szopki. A odnośnie schematów zawiechy to znalazłem na naszym forum do paska b6

    image.png.33e9b71e24efd3a806d082dde325971a.png

     

     

    zawieszenie_passat_b6_2.jpg.a094985db1bf273d3d5b2b93308bbfcd.jpg.53608ae83ffa6fa4e167b11c8a6f6b7f.jpg

     

    to jest ten temat zawiechy  https://forum.vw-passat.pl/topic/27650-tylne-zawieszenie-b6-3c/

    To jest to samo co kolega Mirek wysłał? Jutro dam znać co wyszło, pozdr

    Edited by Kingpin

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    U mnie na szaprakach trzeba było przyłożyć palec do łącznika, żeby poczuć że ma luz. Też miałem dyskusję z diagnostą. On że jest ok, ja że stuka. Aż w końcu przyłożył się do sprawdzenia i wyszło. Ja mam koła 18tki + sportowe amorki + obniżenie i mimo że łączniki kupuję ORI to i tak muszę wymieniać co 60-70kkm

    Edited by mkpol

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2011

    jeśli dzieje się to po wymianie hamulców to winne mogą być zaciski z tyłu był taki przypadek w passatach CC ale to to samo zawieszenie chyba więc problem może być podobny , potrafią stukać podczas hamowania ale i niezależnie od tego również , warto to sprawdzić

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 1.8 TSI 160KM (CDAA) DSG
    Rok prod: 2011

    Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Jutro jestem umówiony na szczegółowy przegląd zawiechy w 2 miejscach(stw i aso) żeby mieć szerszy pogląd i porównanie. Wczoraj robiłęm długą trasę w deszczu i zauważyłem, że mokra zawiecha jest dużo cichsza(praktycznie zero stuków). Dam znać co wyszło, pozdr

    Witam, byłem dzisiaj sprawdzić zawieche w 3 miejscach, w tym aso. Nikt nic nie znalazł. Oba amortyzatory po 81%. Jazda w deszczu i nic nie puka. Auto trochę postoi i znów popukiwanie. Oczywiście nie dam za wygraną i będę robić całą tylną zawiechę, raz a porządnie. Pytałem w aso o dostępność części to łaczniki stabilizatora razem z gumami to niewielki koszt, jakieś 300zł komplet na 2 strony. Można jeszcze kupić tuleje zwrotnicy jakieś 70zł też komplet i tuleje wachacza wzdłużnego 92zł na 2 koła. Reszta to całe wachacze po około 500zł sztuka, masakra. Tak się zastanawiam czy nie wziąść zamienników np. lemfordera. Ktoś z Was panowie miał styczność z tym producentem? Jak z wytrzymałością i jakością? Trochę poczytałem na necie i niby najlepszy zamiennik i każdy chwali. Czekam właśnie na ofertę pro-choice, ciekawe ile zaśpiewają, pozdrawiam

    Edited by Kingpin

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 1.8 TSI 160KM (CDAA) DSG
    Rok prod: 2011

    Winne były łączniki stabilizatorów. W moim przypadku nie do sprawdzenia na trzepakach. Dopiero po zdjęciu wyszło, że oba zużyte na maxa. Przy okzaji sprawdzono mi całą zawieche i prócz łaczników wszystko ok. Teraz jak ręką odjął. Cisza i spokój. 

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy