Skocz do zawartości
adiaudi

3.2 FSI rozrząd po wymianie, grupy 208,209.

Rekomendowane odpowiedzi

adiaudi   

Czołem.

Trafiłem na silnik z wadliwym rozrządem, potrafił klekotać nawet do 20 sekund po zimnym rozruchu, czasami kilka, na ciepłym też był słyszalny szum łańcucha.Teraz na ciepłym wzorowa cisza.

Kilka miesięcy temu, przy nalocie ponad 140tkm zmieniany był rozrząd na częściach ASO, stare mam. Wymienione zostały łańcuchy, napinacze, ślizgi i pierdoły. Nie były wymieniane koła zębate, ponieważ nie nosiły śladów zużycia, były jak nowe, wariatory w bdb stanie, jak nowe. Przebieg prawdziwy. Olej Valvoline 5W30 z odpowiednią normą.

Obecnie po nalocie kilku tysięcy od wymiany, wróciło kilkusekundowe grzechotanie po rozruchu. Nie jest długie, bywa sporadyczne, ale bywa. Nie mam wątpliwości co do faktu, że zrobione jest to zgodnie ze sztuką itd - odrzucam problem w usłudze.

Googluję temat na forach USA, UK, Australia i nie mam już pomysłu. Mam jeszcze ostatnią deskę *******. Zastanawiam się, czy nie wymienić zaworka zwrotnego zbiorniczka górnego oleju. Byłem w ASO z zamiarem kupna zaworka i boksowałem się z panem, ponieważ mówił, że to zaślepka i nic tam nie ma, nic mi nie pomoże. Natomiast proszę was o pomoc, bo zgłupiałem.

Poniżej linki do tematu i streszczenia w PDFie informacji o silniku. Zaworek jest opisany na stronie 29;

 

http://sandbox.enjoybeing.net/veedub/vw ... _study.pdf

 

"The Service Opening for the Oil Pump

The service opening provides access to the oil pump

excess-pressure piston. After removing the cover

bolt and a second internal bolt, the oil pump pressure

piston can be removed and its condition can be

inspected without having to remove the drive chain."

 

Tu jest link do tematu zasady działania takich zaworków;

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 9-sure-but

http://12v.org/urs/CheckValveSchematic_Annotated.jpg

 

Co innego może być przyczyną? Czy wymiana zaworka może pomóc?

 

EDIT 11-09-17

 

Panowie, poniżej odczyt grup 208,209 z dwóch silników;

Przebieg 275tkm na fabrycznym rozrządzie, już go słychać na jałowych;

18:23:09 Group 208

600 /min Engine Speed (G28)

124 Count

-4.0°KW Idle Stabilization

00100100 Bin. Bits

 

18:23:09 Group 209

600 /min Engine Speed (G28)

74 Count

-1.0°KW Idle Stabilization

11110100 Bin. Bits

 

Tutaj z silnika bohatera tematu;

17:31:52 Group 208

600 /min Engine Speed (G28)

123 Count

-3.0°KW Idle Stabilization

00100100 Bin. Bits

 

17:31:52 Group 209

600 /min Engine Speed (G28)

72 Count

1.0°KW Idle Stabilization

11110100 Bin. Bits

 

Wiem, że graniczna wartość to +/-8. Czy powinienem się zacząć martwić o wariatory?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to przypadkiem zaworek "nadmiarowy" ("excess-pressure piston" = tłok nadmiaru ciśnienia, chyba, że źle to rozumiem)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×