Jump to content
dirve

Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody

Recommended Posts

Ja mam MY2018 + MIB2

Kolejność nie miała raczej znaczenia. Warto oczywiście zrestartować radio, chociaż nie wiem, czy w tym przypadku jest to konieczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/14/2021 at 7:59 PM, perzykt said:

A macie gdzieś kodowanie do TJA dla manuala i co trzeba mieć na pokładzie żeby zadziałało ?

do TJA musisz mieć ACC i kamerę A5 w szybie

i aktywne LA, ale jeśli nie ma LA to też powinno dać się go aktywować

Potrzebne jest wgranie parametrów do kamery A5, na śląsku mogę pomóc włączyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na dolnośląskim ja mogę pomóc, u siebie miałem tylko ACC i zwykły LA. Wgrałem nowszy firmware i TJA z Emergency Assist działa elegancko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.12.2021 o 20:13, DomanPL napisał:

Wgrałem nowszy firmware

Skad pobrales firmware?

Mam top ledy i przestalo mi dzialac wycinanie pojazdow. Dziala mi tylko automatyczne przelaczanie na drogowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam tylne lampy LED R-line, czy jest możliwość kodowania lamp w taki sposób alby przy włączeniu światła przeciwmgielnego zostało ono włączone w obydwóch lampach ? Lewe jest seryjnie włączone, chodzi mi o to, żeby świeciły się oba. Jeżeli ma ktoś kodowanie i adaptację będę bardzo wdzięczny . Używam OBDeleven. Pozdrawiam 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej. Kiedyś przewinęło mi się kodowanie, fizycznego ograniczenia prędkości (pedał gazu) w zależności od rozpoznanego znaku z ograniczeniem prędkości przez kamerę. Szukałem, ale teraz nie mogę tego odnaleźć. Czyli kamera rozpozna znak 50km/h i szybciej nie pojedziesz wciskając pedał gazu. Może ktoś coś?!

Edited by ryger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myślałem, że do ograniczenia prędkości do dozwolonej służy opcja ""uwzględniaj dopuszczalną prędkość" w ustawieniach ACC. Dzisiaj z ciekawości włączyłem ją i nic się nie stało, to znaczy mogłem jechać szybciej, mimo że wg nawigacji i Sign Assist dopuszczalna prędkość była niższa (wiem: naraziłem się na spory mandat ;) , jechałem ponad 70km/h przy ograniczeniu do 50 km/h)

W takim razie pytanie: do czego służy ta opcja "uwzględniaj dopuszczalną prędkość". Dodam, że mam fabryczne ACC do 210 km/h, czyli nie jest to efekt jakiegoś błędnego kodowania.

Z drugiej strony takie mechaniczne odcięcie możliwości przyspieszenia, mogłoby być w niektórych sytuacjach niebezpieczne, choćby przy wyprzedzaniu.

ACC.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jadąc na tempomacie aktywnym, samochód sam powinien dostosowywać prędkość do znaków drogowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrzej... Nie przesadzaj. Gdy auto nie czyta znaków to jak miałoby się dostosować? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Ysebulba napisał:

Jadąc na tempomacie aktywnym, samochód sam powinien dostosowywać prędkość do znaków drogowych.

Z tego co zauważyłem, że jak się włączy ograniczenie prędkości to acc się wyłącza, chyba ,że coś źle zrobiłem, bo żadnych innych efektów nie widziałem z tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest opcja tylko w autach z kamerą za szybą która czyta znaki tu masz fragment tekstu promocyjnego .

 

"Ale to nie koniec. Aktywny tempomat ACC dostosowuje się nie tylko do innych aut na drodze, ale i znaków. Dzięki kamerze potrafi odczytać ich treść, a dodatkowo analizuje dane w nawigacji. W ten sposób twój Passat choćby na drodze krajowej zwolni do 70 km/h, jeśli pojawi się takie oznakowanie.

I najlepszy bajer: często obowiązujące ograniczenie ma się nijak do prędkości, z którą naprawdę można jechać. Czyli co ci z ograniczenia do 90 km/h, jeśli przed tobą znajduje się rondo? Albo co z "pięćdziesiątki", jeśli zbliżasz się właśnie do górskiej nawrotki?

Fot. Volkswagen

Nowy Passat jest na tyle nowoczesny, że potrafi analizować takie dane i samodzielnie dobrać odpowiednią prędkość. Dzięki temu masz pewność, że nie wpadniesz na rondo z zabójczą prędkością. Że przed górskim wirażem samochód sam zwolni np. do 25 km/h. Chociaż to nie wynika z treści znaków."

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Lukass napisał:

Z tego co zauważyłem, że jak się włączy ograniczenie prędkości to acc się wyłącza, chyba ,że coś źle zrobiłem, bo żadnych innych efektów nie widziałem z tego.

A gdzie włączasz to ograniczenie prędkości? W ACC ta opcja na fotce powyżej? Ja to zaznaczyłem i mogłem jechać szybciej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Ysebulba napisał:

To jest opcja tylko w autach z kamerą za szybą która czyta znaki tu masz fragment tekstu promocyjnego .

 

"Ale to nie koniec. Aktywny tempomat ACC dostosowuje się nie tylko do innych aut na drodze, ale i znaków. Dzięki kamerze potrafi odczytać ich treść, a dodatkowo analizuje dane w nawigacji. W ten sposób twój Passat choćby na drodze krajowej zwolni do 70 km/h, jeśli pojawi się takie oznakowanie.

I najlepszy bajer: często obowiązujące ograniczenie ma się nijak do prędkości, z którą naprawdę można jechać. Czyli co ci z ograniczenia do 90 km/h, jeśli przed tobą znajduje się rondo? Albo co z "pięćdziesiątki", jeśli zbliżasz się właśnie do górskiej nawrotki?

Fot. Volkswagen

Nowy Passat jest na tyle nowoczesny, że potrafi analizować takie dane i samodzielnie dobrać odpowiednią prędkość. Dzięki temu masz pewność, że nie wpadniesz na rondo z zabójczą prędkością. Że przed górskim wirażem samochód sam zwolni np. do 25 km/h. Chociaż to nie wynika z treści znaków."

Tylko pytanie czy to się tyczy też przed liftów ? Bo z tego co wiem po lifcie można faktcyznie  auto może według nawigacji i znaków dostować prędkości i nawet niby na światłach wyhamować.  

2 minuty temu, JanekM napisał:

A gdzie włączasz to ograniczenie prędkości? W ACC ta opcja na fotce powyżej? Ja to zaznaczyłem i mogłem jechać szybciej.

Ja ten ogranicznik włączałem na kierownicy na przycisku, bodajże  skrót "lim" czy jakoś tak. dawno się tym nie bawiłem, więc nie pamiętam już dokładnie, ale chyba będę musiał spróbować znowu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem na Ruskim forum że tak ale trzeba zmienić radar . Chyba arteony z przed liftu już to miały.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj włączyłem ten ogranicznik z kierownicy i działa, jak się ustawi prędkość to szybciej nie pojedzie chyba, że się mocno wciśnie gaz do oporu to wtedy "zapipa" i można przyśpieszyć, ale jak włączy się ten LIM to ACC nie działa. A w ustawieniach AC nie mam tej opcji uwzględnij dopuszczalną prędkość, tylko niżej w czytaniu znaków  powiadomienia o przekroczeniu prędkości można wybrać - więc może to co Ty masz to to samo, że jak przekroczysz prędkość to alb będzie sygnał dźwiękowy albo coś się pojawi.

IMG_20220108_120417.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W dniu 8.01.2022 o 11:54, Lukass napisał:

W takim razie pytanie: do czego służy ta opcja "uwzględniaj dopuszczalną prędkość". Dodam, że mam fabryczne ACC do 210 km/h, czyli nie jest to efekt jakiegoś błędnego kodowania

Do PACC. Jaki masz nr. radaru? W niektórych można to zakodować ale nie działa, być może jest tak u ciebie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3Q0 907 561 D Taki nr radaru mam,  ale tej opcji nie mam widocznej.

Edited by mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy