Skocz do zawartości
dirve

Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody

Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, SeBa_ napisał:

W żadnym przypadku nie muszę dotykać pedału hamulca.

Możesz coś więcej? Jak chcesz przesunąć wajchę z P na D bez dotykania hamulca, jak jest blokada by tak właśnie nie robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 8/10/2021 at 11:03 AM, Jericho said:

Bardziej drazni mnie to, że po odpaleniu silnika i od razu wrzuceniu na D musze czekać ok 3s zanim zapnie bieg. Dzieje sie tak tylko, gdy silnik wylacze manualnie na dłużej niz pare minut.

Wrzucam D i daje gaz, obroty rosna, auto stoi i wyskakuje komunikat wcisnik hamulec, wiec go tylko muskam i moge ruszac.

Żeby przejść na D to muszę mieć wciśnięty hamulec  - czyli tak standardowo.

 

Chodziło mi o objaw, który opisał kolega Jericho, który po wyrzuceniu D kolejny raz musi musnąć hamulec. U mnie tego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, gdzie można zmienić ,,manufakturę" na audi? Mój vcds nie chce tego zrobić, w serwisie też nie chcą, bo nie chcą brać odpowiedzialności za sterownik. Pomoże ktoś? Scirocco 2.0 TSI 2009.

Edytowane przez Scheller35

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam Kodowanie Lane Assist Passat B8 z trzema wariantami różne modele kamer, różne kodowanie. W module 44 trzeba sprawdzić jedynie co się klika bo tutaj może być po prostu inny bit ale w większości przypadków VCDS podpowiada.

Robione VCDS, wariant nr 2, działa idealnie.

 

Fotki ale także word z oryginalnym tekstem (tłumaczone translatorem). Dodatkowo wrzucam księgę kodowań, w języku niemieckim do wielu modeli VAG z którego pochodzi ten wycinek odnośnie LA.

 

 

 

B068DAE0-0ADB-4144-B0E0-6D6A2A034E77.png

D551E757-456B-4EB7-A353-84C5F83636F9.png

A5719061-E643-4E92-88CA-ACAC41A92AA9.png

7940A669-41A1-4BB2-9024-69726EC4D263.jpeg

lane assis po pl.docx MQB Codierungen.docx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Działa ponizej 60kmh?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Działa standardowo od 65km/h, aby od zera trybiło pewnie siedzi jeszcze jakaś dodatkowa opcja ale nie znalazłem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniżej 65kmh to już nie Lane Assist, a Traffic Jam Assist. Żeby to włączyć, trzeba trzeba wgrać parametryzacje kamery. Do tego trzeba ODISa, samym VCDSem ani OBD11 się nie da. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Stachuu87 napisał:

Poniżej 65kmh to już nie Lane Assist, a Traffic Jam Assist. Żeby to włączyć, trzeba trzeba wgrać parametryzacje kamery. Do tego trzeba ODISa, samym VCDSem ani OBD11 się nie da. 

Właśnie mam traffic Jam assist i poniżej nie działa, mam dostęp do odisa, masz może instrukcje do tego co i gdzie trzeba jeszcze zmienić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Stachuu87 napisał:

Poniżej 65kmh to już nie Lane Assist, a Traffic Jam Assist. Żeby to włączyć, trzeba trzeba wgrać parametryzacje kamery. Do tego trzeba ODISa, samym VCDSem ani OBD11 się nie da. 

Moj sam zatrzymuje sie w korkach i rusza do 3 sek. To TJA?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Jericho napisał:

Moj sam zatrzymuje sie w korkach i rusza do 3 sek. To TJA?

Nie, to nie jest TJA. To ACC. TJA dodatkowo w takich warunkach pilnował oby Twojego pasa ruchu.

@Passoro niestety nie mam instrukcji. Zresztą z tego co się orientuję, to nie jest to tylko kwestia kodowania jak w VCDS czy OBD11. Trzeba wgrać gotowe pliki z parametryzacją kamery. Trzeba je mieć, najpewniej z innego samochodu, który ma TJA fabrycznie. Nie za wiele jest informacji na ten temat w sieci, a przynajmniej ja do nich nie dotarłem. Są ludzie, którzy to robią i cena aktywacji TJA to około 3-4 stówek. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za pilnowanie pasa ruchu odpowiada LA - Line Assist i dodatkowo SA - Side Assist (martwe pole)

TJA to asystent jazdy w korku. W autach z automatem - samochód sam się zatrzyma i ruszy. W autach z ręczna skrzynią biegów TJA działa od 30km/h.

Do aktywacji TJA potrzeba ODIS lub VCP i plik do parametryzacji (.zdc).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Deo napisał:

Za pilnowanie pasa ruchu odpowiada LA - Line Assist i dodatkowo SA - Side Assist (martwe pole)

TJA to asystent jazdy w korku. W autach z automatem - samochód sam się zatrzyma i ruszy. W autach z ręczna skrzynią biegów TJA działa od 30km/h.

Do aktywacji TJA potrzeba ODIS lub VCP i plik do parametryzacji (.zdc).

 

A na jakiej zasadzie działa to w samochodach z manualną skrzynią ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz uruchomić LA od 30km/h, a dojeżdżając z aktywnym ACC do poprzedzającego pojazdu i mając wciśnięte sprzęgło zatrzyma się sam. Ruszyć , nie ruszy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Deo napisał:

Możesz uruchomić LA od 30km/h, a dojeżdżając z aktywnym ACC do poprzedzającego pojazdu i mając wciśnięte sprzęgło zatrzyma się sam. Ruszyć , nie ruszy ;)

A macie gdzieś kodowanie do TJA dla manuala i co trzeba mieć na pokładzie żeby zadziałało ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W wątku o LineAssist wrzucałem jak aktywować TJA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Deo napisał:

W wątku o LineAssist wrzucałem jak aktywować TJA

podrzucisz link ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś włączył LA za pomocą OBDEleven i gotowej aplikacji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze trafiłem z pytaniem ... ale czy mając B8 RM2020 produkcja 2019 i DiscoverPro mogę aktywować moduł WiFi 5 GHz żeby korzystać z bezprzewodowego AA? Mam na pewno moduł 2,4 GHz - pytanie czy ten moduł już ma wersję WiFi 5GHz i jest ona tylko zablokowana programowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi tylko o samo WiFi, AA bezprzewodowo to kwestia rocznika (czyli firmware auta przypuszczalnie, kod do obsługi tego bezprzewodowo musi po prostu być w jednostce MIB3, jest to pewnie nowsza wersja kodu AA dostarczana przez Google).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności