Skocz do zawartości
dirve

Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, ja próbowałem. U mnie nie działa i z tego co wiem, to działać nie ma prawa. Zakodowanie TJA wymaga parametryzacji.

Też mam ACC i LA a w adaptacjach sterownika 5F u mnie w ogóle brakuje opcji Front_traffic_assist_0x41 i Front_traffic_assist_0x41_msg_bus.

B8, MY 2017, DSG, ACC, LA, FA, SA

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.10.2020 o 20:52, kubek197878 napisał:

możesz zamknąć kamerkę naciskając przycisk koło awaryjnych chyba też z P ,czyli wyłączasz czujniki i kamerkę.

przycisk wylacza obraz i czujniki, ale nie chowa kamerki. Kamerka schowa sie sama po parunastu sekundach bezczynnosci.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Stachuu87, jak będziesz kiedyś w okolicy 29 listopada w Krk to podjedź to wgram Ci kontener do TJA

Edytowane przez Deo
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.04.2021 o 10:18, Frankowicz napisał:

tryb prosty LA od linii do linii ale z wibracjami na kierownicy przy wyjechaniu poza pas.

Moj z 2015, ma LA, ale wibracji ani razu nie doswiadczylem. W menu tez nie kojarze aby bylo.

W dniu 29.04.2021 o 23:05, Pompon napisał:

Dobra, zaskoczyło.

Faktycznie jest tak, że trzeba nacisnąć sam przycisk ale musi być u mnie spełnione kilka warunków:

1. palec ani klamka nie mogą być mokre

2. trzeba zasłonić cały przycisk, na pół nie reaguje

3. muszę odczekać tak trzymając ok 2 sekundy, nie reaguje to tak szybko jak przy otwieraniu

 

Generalnie jest to strasznie niewygodne, bo muszę wygiąć rękę, żeby kciukiem zasłonić cały.

Ja dotykam jednym palcem symbol kreski na klamce i blokuje momentalnie. Jak przytrzymam to domknie szyby. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.04.2021 o 23:05, Pompon napisał:

Dobra, zaskoczyło.

Faktycznie jest tak, że trzeba nacisnąć sam przycisk ale musi być u mnie spełnione kilka warunków:

1. palec ani klamka nie mogą być mokre

2. trzeba zasłonić cały przycisk, na pół nie reaguje

3. muszę odczekać tak trzymając ok 2 sekundy, nie reaguje to tak szybko jak przy otwieraniu

 

Generalnie jest to strasznie niewygodne, bo muszę wygiąć rękę, żeby kciukiem zasłonić cały.

Nie wiem dlaczego to tak u Ciebie działa, może kwestia czujników i roku produkcji auta. Ja zwyczajnie zakrywam wierzchem dłoni często i działa natychmiast.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, twinsen napisał:

Nie wiem dlaczego to tak u Ciebie działa, może kwestia czujników i roku produkcji auta. Ja zwyczajnie zakrywam wierzchem dłoni często i działa natychmiast.

Ja mam dokładnej tak samo. Dotykam nie ważne jak, byle by smyrnąć miejsce dotyku i już. Nawet strumień wody z lancy na myjni potrafi zamknąć mi auto. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie czy jest możliwe w passacie kodowane na aktywację hamulca ręcznego po wyłączeniu zapłonu. Wiem że to działa jak mam włączony Auto Hold. Nie podoba mi się praca Auto Hold z DSG. Do jego pracy w manualu nic nie mam ale z automatem to porażka. Też tak macie, że przy ruszaniu trzeba gaz musnąć by ruszył i dopiero gaz w podłogę? Jak wcisnę od razu to szarpie. Jak wyłączę Autohold jest lepiej. Nie mówiąc o czasie reakcji ruszania naszych DSG ;). Z innych marek jestem przyzwyczajony do samozaciągania ręcznego po wyłączeniu zapłonu. W Pasaacie o tym zapominam. Jest na to kodowanie? Ktoś to przerabiał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień siłę autoholda.  Na minimum. 

Screenshot_20210809_123201_com.voltasit.obdeleven.jpg

Screenshot_20210809_123157_com.voltasit.obdeleven.jpg

Edytowane przez WooojaS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie autohold nie denerwuje, bo czesto go wylaczam w miescie.

Bardziej drazni mnie to, że po odpaleniu silnika i od razu wrzuceniu na D musze czekać ok 3s zanim zapnie bieg. Dzieje sie tak tylko, gdy silnik wylacze manualnie na dłużej niz pare minut.

Wrzucam D i daje gaz, obroty rosna, auto stoi i wyskakuje komunikat wcisnik hamulec, wiec go tylko muskam i moge ruszac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze. Daj pompie olejowej wepchnąć olej tam gdzie ma być. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to włączasz D i muskasz hamulec? Najpierw noga na hamulec, potem zmieniamy bieg i możemy jechać puszczając hamulec. To chyba podstawa obsługi skrzyni automatycznej.

Pomijam już fakt, że bez nogi na hamulcu, nie ruszę lewarka, jest blokada :)

Edytowane przez twinsen
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak sie obsluguje dzwignie w automacie. To juz moj 3i ;>)

Po odpaleniu silnika wlaczam od razu D z hamulcem. Puszczam hamulec, wciskam gaz i rosna tylko obroty. Musne hamulec, znowu gaz i dopiero jedzie. Jesli od wlaczenia silnika odczekam 3s czy to na luzie czy na D z wcisnietym hamulcem, to bieg sie zapnie. Gdy silnik chodzi dłużej to przełaczając obojetnie czy R czy D to bieg zapina sie od razu.

Ostatnio mialem akcje, że musialem kogos gonic, a zanim po odpaleniu silnika (wyłączony ok 30s wcześniej) zapielo bieg to juz bylo po ptokach.

Edytowane przez mkpol
ostatni raz proszę, nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Jericho napisał:

musialem kogos gonic

 

8 minut temu, Jericho napisał:

juz bylo po ptokach

słuchaj się auta

A czy to przypadkiem nie jest tak, że przed zapięciem biegu komputer odpytuje wszystkich asystentów kierowcy czy można rozpocząć jazdę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Jericho napisał:

Po odpaleniu silnika wlaczam od razu D z hamulcem. Puszczam hamulec, wciskam gaz i rosna tylko obroty. Musne hamulec, znowu gaz i dopiero jedzie. Jesli od wlaczenia silnika odczekam 3s czy to na luzie czy na D z wcisnietym hamulcem, to bieg sie zapnie. Gdy silnik chodzi dłużej to przełaczając obojetnie czy R czy D to bieg zapina sie od razu.

Nie wiem, masz coś zrąbane, albo inny model skrzyni (ja mam DQ500). Puszczam hamulec auto od razu jedzie, pełzna jak to się fachowo mówi. Naciśnięcie gazu i reakcja jest natychmiastowa (no, ale ja mam PedalBox) ;] 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam dq500 i specjalnie sprawdziłem - odpalenie, wrzucam D i ogień. Żadnego ale co do ruszenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, twinsen napisał:

Nie wiem, masz coś zrąbane, albo inny model skrzyni (ja mam DQ500). Puszczam hamulec auto od razu jedzie, pełzna jak to się fachowo mówi. Naciśnięcie gazu i reakcja jest natychmiastowa (no, ale ja mam PedalBox) ;] 

Też jestem zdania, że tam coś jest nie tak. U mnie DSG z autoholdem działa tak samo. Wrzucam D, puszczam hamulec, muskam gaz i auto jedzie. 

Ja mam DQ250 6F

Edytowane przez Stachuu87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

potrzebuję zakodować czujnik temperatury oleju. Nie mam możliwości wybrania go w komputerze pokładowym a w radiu pokazuje wartości "-- C". Ktoś kiedyś dłubał w tym temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 hours ago, Pompon said:

Cześć,

potrzebuję zakodować czujnik temperatury oleju. Nie mam możliwości wybrania go w komputerze pokładowym a w radiu pokazuje wartości "-- C". Ktoś kiedyś dłubał w tym temacie?

Trzeba sprawdzić VCDS-em co pokazuje czujnik w trakcie pracy i nagrzewania silnika. Jeśli nic, to będzie czujnik do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam suche dsg dq200.

Rozumiem ze u was rusza od razu po odpaleniu silnika. Bo jeśli silniki u mnie był uruchomiony wiecej niz 3sek temu to bieg tez sie zapina od razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również mam 1.8TSI DSG.

Jeśli silnik jest ciepły to mogę ruszyć natychmiast. Natomiast jeśli dłużej nie jeździłem samochodem, uruchomiłem silnik i natychmiast wyrzucę D, to muszę odczekać sekundę-dwie zanim pojazd zacznie toczyć się. Jeśli włączenie D nie nastąpiło natychmiast - to już nie ma tej zwłoki.

W żadnym przypadku nie muszę dotykać pedału hamulca.

Ja sobie tą zwłokę tłumacze tym, że skrzynia musi zbudować ciśnienie oleju wymagane do sterowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności