Skocz do zawartości
dirve

Kodowanie Passat B8 / VCDS/ sprawdzone mody

Rekomendowane odpowiedzi

Da się (oczywiście nie mówię tu o sytuacji całkowitego ich wyłączenia), można zmienić opóźnienie po jakim się włączą (domyślnie jest 0 milisekund, można np 2500 ustawić i włączą się po tak długim trzymaniu dźwigni), można również zmienić interwał (domyślnie jest co 10 spryskiwań szyby, można dać np na co 2, z opóźnieniem 2,5 sekundy).

Jest też regulacja czasu pierwszego i drugiego spryskiwania oraz przerwy między spryskiwaniami (wszystko w milisekundach).

 

Screenshot_20200219-213158.png

Edytowane przez saper_wroc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zupełnie inną tą listę Adaptacji i nie ma ustawień czasu

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha no dzięki bo to wszystko przez ten cholerny niemiecki :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.11.2019 o 21:14, Boger napisał:

@Freddie, dzięki za przytoczenie szczegółowych pkt z instrukcji.

Podsumowując - jeżeli dobrze rozumiem to ta funkcja powinna zostać włączona - w bardzo specyficznej sytuacji kierownica może zadrżeć - z resztą jeśli dobrze pamiętam to opcja jej włączenia w menu znajduje się pod Line Assist.

 

W dniu 19.02.2020 o 21:27, saper_wroc napisał:

Da się (oczywiście nie mówię tu o sytuacji całkowitego ich wyłączenia), można zmienić opóźnienie po jakim się włączą (domyślnie jest 0 milisekund, można np 2500 ustawić i włączą się po tak długim trzymaniu dźwigni), można również zmienić interwał (domyślnie jest co 10 spryskiwań szyby, można dać np na co 2, z opóźnieniem 2,5 sekundy).

Jest też regulacja czasu pierwszego i drugiego spryskiwania oraz przerwy między spryskiwaniami (wszystko w milisekundach).

 

Screenshot_20200219-213158.png

Który sterownik za to odpowiada. Co oznacza skrót SRA ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za drżenie A5, za spryski 09.

SRA

Scheinwerfer Reinigungs Anlage

Po ludzkiemu układ oczyszczania reflektorów ?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

interwał sprysków zmieniony :) nareszcie mam tak jak chciałem czyli w momencie gdy czyszcze szybe to i reflektory bo zawsze były uwalone , a co 10 to zdecydowanie za żadko.

A czy da się zakodować tak żeby po wyjściu z auta ryglowały się automatycznie po jakimś czasie zamki w drzwiach  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko zaślepek nie pogub jak w trakcie jazdy będziesz czyścić te reflektory.

Nie widziałem opcji autoryglowania dla aut bez keyless entry.

Jeśli masz bezkluczykowe otwieranie/zamykanie auta to można to zakodować, ale zamknie się od razu po wyjściu z kluczykiem, niezależnie od tego czy silnik pracuje, czy nie.

 

Edytowane przez saper_wroc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kubek197878 napisał:

interwał sprysków zmieniony :) nareszcie mam tak jak chciałem czyli w momencie gdy czyszcze szybe to i reflektory bo zawsze były uwalone , a co 10 to zdecydowanie za żadko.

A czy da się zakodować tak żeby po wyjściu z auta ryglowały się automatycznie po jakimś czasie zamki w drzwiach  ?

SRA Verzoegerungszeit - ten parametr określa ile czasu trzeba przytrzymać manetkę żeby zadziałały spryskiwacze reflektorów ?

SRA Einweichpausenzeit - to czas między pierwszym a drugim myciem ?

Gdzie się ustawia parametr, który mówi co ile włączeń spryskiwaczy szyby przedniej ma się włączyć spryskiwacz reflektorów ?

I co zmienia ten parametr SRA Pausenzeit ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, saper_wroc napisał:

Dla MY17 i wzwyż jest takie coś

Screenshot_20200221-223402.png

 

1 godzinę temu, perzykt napisał:

Gdzie się ustawia parametr, który mówi co ile włączeń spryskiwaczy szyby przedniej ma się włączyć spryskiwacz reflektorów ?

tam gdzie jest 10 ...

Dla mnie co 1 jest ok bo rzadko używam sprysków szyby i nie latam po autostradach trzymając się komuś za dupą .Z resztą w poprzednich autach miałem że z szybą zawsze czyściły się reflektory tylko trzeba było przytrzymać dłużej. W pasku wnerwiało mnie to że przed dłuższą podróżą np w nocy musiałem ręcznie myć lampy bo nie bede pryskał na szyby 10 razy.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A za co odpowiadają poniższe funkcje:

* Adaptives Nachwischen bei SRA

* SRA bei Waschwassermangel

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy punkt to prawdopodobnie dodatkowy ruch wycieraczek po myciu reflektorów (aczkolwiek nie sprawdzałem tego)

 

Drugi to aktywacja/dezaktywacja sprysków lamp przy niskim poziomie płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ta operacja za co odpowiada:

SRA Pausenzeit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem, ale na logikę wygląda jak narzucony czas przerwy między kolejnymi cyklami spryskiwania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i spryski lamp przestały działać... działały do momentu niskiego stanu płynu i po jego uzupełnieniu dalej nie działają, a zmieniłem tylko częstotliwość na 1 .Teraz zmieniłem na 2 i dalej nie chcą się uruchomić . Ma ktoś jakiś pomysł ??

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, płyn ten sam co poprzednio lany?

Testowałeś w nocy, czy za dnia na światłach w trybie auto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spryski działają ale nie na "Auto"  , musze zobaczyć jak będzie wieczór ale chyba działało dobrze i na postoju w dzień,  potem się coś pochrzaniło.

Zaraz po spryskach, próbowałem jeszcze ten mod ale teraz wróciłem do ustawień na non-active:

Select Control unit 09 (Central Electrics)
Security access
Access Code 31347
Adaptation
Leuchte16 - Lightfunction D16 change from non-active to Tagfahrlicht
Leuchte17 - Lightfunction D17 change from non-active to Tagfahrlicht

 

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim! Po zakodowaniu Lane Assist mam błędy w 2 sterownikach: 13 - regulator dystansu i w 5F Elektr.informacji.

Lane Assist działa prawidłowo jak trzeba, ale niestety te błędy strasznie rażą mnie w oczy w VCDSie - Pewnie kwestia jakiegoś błędnego kodowania. 

Błędy w VCDS:

5F Elektr.informacji

Znaleziono 1 błąd:
5688 - Nieznany kod błędu 
          B13C9 F2 [008] - Przetwarzanie nieznanego błędu
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 2
                    Wew.licznik błędów: 221
                    Przebieg: 167600 km
                    Data: 2020.03.01
                    Czas: 08:35:05

                    Napięcie zacisku 30: 11.9 V

 

13 - regulator dystansu

Znaleziono 1 błąd:
0836 - Magistrala danych 
          U1123 00 [008] - odebrana wartość usterki
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 24
                    Wew.licznik błędów: 221
                    Przebieg: 167612 km
                    Data: 2020.03.01
                    Czas: 15:59:06

                    Temperatura sterownika: 20 °C
                    Napięcie zacisku 15: 14.3 V
                    Velocity_vehicle_reference: 0.00 m/s
                    Longitudinal_acceleration_vehicle_reference: 0.00 m/s˛
                    Status_ACC_System: ACC_reversible_error


 Z góry dziękuję.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć posiadam wersje z 2015 r. jak mogę sprawdzić czy da się aktywować LA? W standardzie jest front assist, light assist.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności